Αμβρόσιος: «Οι ομοφυλόφιλοι είναι απόβλητοι»

Με την απολογία του κατηγορουμένου μητροπολίτη Αμβρόσιου και τις αγορεύσεις της Πολιτικής Αγωγής και των συνηγόρων υπεράσπισης συνεχίζεται τη Δευτέρα, στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Αιγίου, η δίκη σε δεύτερο βαθμό του μητροπολίτη Καλαβρύτων και Αιγιαλείας, που ξεκίνησε σήμερα.

Βέβαια ο κατηγορούμενος δεν κρατήθηκε και εξέφρασε σε σύντομη παρέμβασή του την αγανάκτησή του για τις ερωτήσεις που τέθηκαν στους μάρτυρες υπεράσπισης, οι οποίες ήταν σε λάθος βάση, όπως είπε.

«Οι ομοφυλόφιλοι είναι απόβλητοι. Εννοώ όλοι, όχι συγκεκριμένα πρόσωπα, ο Γιάννης, ο Χρήστος…», είπε ο μητροπολίτης στην παρέμβασή του, παραδεχόμενος φυσικά ότι το κείμενό του στρεφόταν εναντίον των ομοφυλόφιλων κι όχι μόνο των πολιτικών, όπως έλεγε η πρωτόδικη απόφαση του μονομελούς Πλημμελειοδικείου. 

«Αν ο Μητροπολίτης το είχε πει αυτό από την αρχή, θα είχαμε γλιτώσει τόσες ώρες δίκης», σημείωσε η υπεράσπιση.  

Ο Αμβρόσιος κατηγορείται για δημόσια υποκίνηση σε ρατσιστική βία ή μίσος και κατάχρηση εκκλησιαστικού αξιώματος σχετικά με ομοφοβικό κείμενό που είχε δημοσιεύσει τον Δεκέμβριο του 2015 στην ιστοσελίδα του υπό τον τίτλο ««ΑΠΟΒΡΑΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΣΗΚΩΣΑΝ ΚΕΦΑΛΙ! Ας μιλήσουμε έξω από τα δόντια ΦΤΥΣΤΕ ΤΟΥΣ».

Το δικαστήριο ρώτησε επανειλημμένως τον μητροπολίτη Ηλείας Γερμανό και τον μητροπολίτη Γόρτυνος και Μεγαλούπολεως Ιερεμία πώς είναι δυνατόν να ισχυρίζονται ότι το επίδικο κείμενο καταδικάζει μόνο την ομοφυλοφιλία και δεν στρέφεται εναντίον των ομοφυλόφιλων.

Είναι αμφίβολο αν δόθηκε κάποια ξεκάθαρη απάντηση από τους δύο μητροπολίτες. Ο πρώτος μάλιστα σημείωσε ότι ο ομοφυλόφιλος είναι μιαρός και ο δεύτερος αναφέρθηκε σε αποσπάσματα της Αγίας Γραφής, που χαρακτηρίζουν τους αμαρτωλούς γαϊδούρια, σκυλιά και γεννήματα εχίδνων.

«Όταν τους βλέπουμε να βάζουν το εικόνισμα του Αγίου Νικολάου στα γεννητικά τους όργανα, να επαίρονται ότι η ομοφυλοφιλία είναι πιο γλυκιά απ’ το φυσιολογικό και να ζητούν ίσα δικαιώματα δεν μπορεί να μην φωνάζει κανείς. Έπρεπε να είμαι και εγώ στο εδώλιο. Έχω πει χειρότερα», είπε ο μητροπολίτης Γόρτυνος.

Νωρίτερα, ο μητροπολίτης Πειραιώς Σεραφείμ, μάρτυρας υπεράσπισης του κατηγορουμένου, περιέγραψε την ομοφυλοφιλία ως ανατροπή της ανθρώπινης οντολογίας από την παραφθρά των σωματικών οργάνων που δημιουργεί ασθένειες.

Αναφέρθηκε συγκεκριμένα σε πολλαπλασιασμό περιστατικών καρκίνου απ΄την παραφθορά της χρήσης της στοματκής κοιλότητας, είπε όμως ότι ο κατηγορούμενος καταδικάζει την αμαρτία όχι τους αμαρτωλούς.

Είπε συγκεκριμένα ότι αν κάποιος πιστός διαβάσει το κείμενο του Αμβρόσιου και δει στο δρόμο ένα ομόφυλο ζευγάρι να κρατιέται χέρι-χέρι η αντίδρασή του θα είναι να προσευχηθεί γι’ αυτούς. Δεν διευκρίνισε, όμως, γιατί το επίδικο κείμενο δεν περιέχει καμιά αναφορά σε προσευχή ούτε πώς η προσευχή συνδυάζεται με την προτροπή «φτύστε τους».

Παραδέχθηκε ότι ο χαρακτηρισμός «ελαττωματίες» αναφέρεται σε αυτούς για τους οποίους θέσπισαν οι πολιτικοί το σύμφωνο συμβίωσης, δηλαδή τους ομοφυλόφιλους.

Πρόσθεσε, τέλος, ότι η ομοφυλοφιλία έγινε έννομο αγαθό μετά το ’80, με τον διεθνισμό του Τζορτζ Σόρος.

Προηγήθηκαν οι αναλυτικές καταθέσεις των μαρτύρων της πολιτικής αγωγής καθηγητών Νίκου Αλιβιζάτου και Χριστόφορου Αργυρόπουλου.

«Έχω δυσκολία να καταθέτω σε υποθέσεις που αφορούν την ελευθερία της έκφρασης. Εδώ δεν πρόκειται γι’ αυτό. Το να λέει μητροπολίτης «φτύστετους» είναι περίπου άμεση πρόκληση, που δημιουργεί άμεσο αποτέλεσμα», σημείωσε ο κ. Αλιβιζάτος.

Επίσης, είπε ότι θα ήταν τελείως διαφορετικό αν τα συγκεκριμένα λόγια τα έλεγε ένας πολιτικός, αν γράφονταν σε κάποιο βιβλίο το οποίο το επιλέγει κανείς να το αγοράσει ή αν λέγονταν σε ένα ξωκκλήσι ενώπιον μικρού αριθμού ατόμων.

«Ο εμπτυσμός είναι μια απ’ τις βαρύτερες προσβολές της τιμής και προσωπικότητας και επιπλέον είναι πολύ εύκολο να γίνει», σημείωσε ο κ. Αργυρόπουλος.

Αίσθηση προκάλεσαν οι παρεμβάσεις της υπεράσπισης: «Γιατί ο κ. Αλιβιζάτος δεν πήγε μάρτυρας στη δίκη των δύο στρατιωτικών;», «είναι αμαρτία η ομοφυλοφιλία; πείτε μας», ενώ υπήρξαν και ειρωνικές αναφορές και στην εισαγγελέα της έδρας. «Έχουν καεί τα εγκεφαλικά μας κύτταρα με αυτά που ακούμε εδώ μέσα», ακούστηκε απ’ την έδρα.

«Φράσεις που προτρέπουν σε βία»

Οι μάρτυρες Πολιτικής Αγωγής σε ερώτηση της έδρας αν το επίδικο κείμενο του μητροπολίτη αφορά μόνο τους πολιτικούς (σ.σ. όπως είχε κρίνει η πρωτόδικη αθωωτική απόφαση) είπαν ότι αφορά κυρίως τους ομοφυλόφιλους ή ότι αναφέρεται σε ομοφυλόφιλους πολιτικούς, τους οποίους άλλωστε αποκαλεί μικρή μειοψηφία μέσα στη Βουλή και άρα δεν συμπίπτουν με αυτούς που ψήφισαν το σύμφωνο συμβίωσης, το οποίο ψηφίστηκε από την πλειοψηφία των βουλευτών.

Είπαν συγκεκριμένα ότι οι φράσεις που χρησιμοποίησε ο μητροπολίτης -όπως «εκτρώματα»- είναι φράσεις που αποδίδονται συνήθως σε ομοφυλόφιλους και όχι σε πολιτικούς και ότι προτρέπουν σε κοινωνική απομόνωση και βία.

Ανέφεραν επίσης ότι τόσο οι ίδιοι όσο και άλλα μέλη της ΛΟΑΤΚΙ κοινότητας έχουν υποστεί σωματική και λεκτική κακοποίηση παρόμοια με αυτή στην οποία προτρέπει ο μητροπολίτης.

Στη συνέχεια σημείωσαν ότι κανείς στον Τύπο ή στο κοινωνικό τους περιβάλλον δεν έχει ερμηνεύσει ότι το κείμενο στρέφεται εναντίον πολιτικών, αλλά πως όλοι έχουν καταλάβει ότι στρέφεται εναντίον των ομοφυλόφιλων, όπως άλλωστε και άλλα κείμενα του μητροπολίτη που είχαν παρόμοια φρασεολογία αν και δεν είχαν αφορμή το σύμφωνο συμβίωσης.

Ακόμα και στη διαμάχη που ξέσπασε μεταξύ ιεραρχών με αφορμή το κείμενο του μητροπολίτη Αμβρόσιου -το οποίο καταδίκασε και ο πρόσφατα εκλιπών μητροπολίτης Σιατίστης Παύλος- θεωρήθηκε αυτονόητο ότι το αντικείμενο διαμάχης ήταν η στάση του μητροπολίτη για τους ομοφυλόφιλους και πως πουθενά δεν αναφέρθηκαν σ’ αυτό οι πολιτικοί.

Ακρότητες

Στις πρώτες απόπειρες της υπεράσπισης να μετατρέψει και πάλι τη δίκη σε δίκη των ομοφυλόφιλων, με ερωτήσεις όπως «κουνιέστε στον δρόμο;» ή «αυτό που απορρέει από την ιδιότητα της ομοφυλοφιλίας είναι προσβολή;» ή «πώς πολλαπλασιάζονται οι ομοφυλόφιλοι αφού δεν γεννάνε;», αντέδρασε έντονα η Πολιτική Αγωγή ζητώντας από το δικαστήριο να προστατεύσει την τιμή των μαρτύρων, όπως αρμόζει σε ευρωπαϊκό δικαστήριο.

Αναφερόμενος στη φράση «αν είχα όπλο θα το χρησιμοποιούσα» που είχε διατυπώσει ο Αμβρόσιος κατά την πρώτη εκδίκαση της υπόθεσης, μάρτυρας Πολιτικής Αγωγής είπε ότι η απειλή αφορούσε σαφώς τους ομοφυλόφιλους, με την υπεράσπιση να ρωτάει: «Δηλαδή θέλετε να πείτε ότι στην Αμερική ή στην Ελβετία, όπου επιτρέπεται η οπλοχρησία, σκοτώνουν τους ομοφυλόφιλους;» Προφανώς η υπεράσπιση δεν έχει ακούσει για τα εκατοντάδες θύματα τρανσφοβικής και ομοφοβικής βίας ή για την πολύνεκρη επίθεση σε γκέι μπαρ στο Ορλάντο των ΗΠΑ ή για τη δολοφονία του φοιτητή Μάθιου Σέπαρντ, ένα από τα πιο γνωστά θύματα ομοφοβικής βίας.

Θυμίζουμε ότι πρωτοδίκως ο μητροπολίτης Αμβρόσιος είχε αθωωθεί καθώς η έδρα είχε κάνει δεκτή την εισαγγελική πρόταση, σύμφωνα με την οποία φράσεις του μητροπολίτη όπως «φτύστε τους! αποδοκιμάστε τους! μην τους αφήνετε να σηκώνουν κεφάλι! είναι επικίνδυνοι!» δεν μπορούν να χαρακτηριστούν επικίνδυνες για υποκίνηση βίας ή μίσους κατά των ομοφυλοφίλων. Είχε κάνει επίσης δεκτό τον ισχυρισμό του κατηγορούμενου ότι δεν εννοούσε τους ομοφυλόφιλους αλλά τους πολιτικούς που ψήφισαν το σύμφωνο συμβίωσης (βλ. «Ο Αμβρόσιος ξανά στο σκαμνί για το κήρυγμα μίσους», Εφ.Συν.»).

Δημοσιεύματα της «Εφ.Συν.» για την υπόθεση

● «Αν έλεγαν τα ίδια οι ναζί, τότε μπράβο»
● Η αθώωση αλλά όχι νίκη του Αμβρόσιου
● Από τα Τάγματα Αγγέλων στα Τάγματα Εφόδου
● «Οταν μέλη της Εκκλησίας ταυτίζονται με τη Χρυσή Αυγή, πρόκειται για πραξικόπημα απέναντι στο Ευαγγέλιο»
● Το κοινό περί δικαίου αίσθημα και τα σοφίσματα του Αμβρόσιου

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *