Αντιδραστικές αλλαγές με …μεταξωτές κορδέλες στην Παιδεία – Οι προτεραιότητες του ΙΕΠ

Αντιδραστικές αλλαγές με …μεταξωτές κορδέλες στην Παιδεία – Οι προτεραιότητες του ΙΕΠ

Ο νέος πρόεδρος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής ΙΕΠ Γιάννης Αντωνίου δίνει το στίγμα των αλλαγών που σχεδιάζονται στο υπουργείο σε συνέντευξή του στην Καθημερινή της Κυριακής. Αντιδραστικές αλλαγές με …μεταξωτές κορδέλες, γενικές κατευθύνσεις, αφού τα συγκεκριμέ να μέτρα θα είναι πολύ σκληρά μεταβάλλοντας το Λύκειο σε ένα ναρκοπέδιο εξετάσεων. Στόχος το αριστοκρατικό λύκειο για λίγους κι …εκλεκτούς. Από την άλλη στο όνομα της αξιολόγησης επιδιώκεται ο ασφυκτικός ιδεολογικός έλεγχος και η χειραγώγηση των εκπαιδευτικών μέσα από την κονιορτοποίηση των εναπομείναντων εργασιακών δικαιωμάτων και η κατηγοριοποίηση των σχολείων που θα οδηγεί στον μαρασμό των περισσότερων από αυτά που βρίσκονται σε λαϊκές συνοικίες και απομακρυσμένες περιοχές.
Αξιολόγηση σε όλο το εκπαιδευτικό σύστημα καινούργια προγράμματα σπουδών και βιβλία νεο σύστημα εισαγωγής στα ΑΕΙ με απόκτηση εθνικού απολυτηρίου και εξετάσεις μέσω Τράπεζας Θεμάτων. Τέλος, μιλά για τον ρόλο και την αναβάθμιση των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων.

Σύστημα αξιολόγησης

Σύμφωνα με τον Γιάννη Αντωνίου «η αξιολόγηση είναι το οξυγόνο των εκπαιδευτικών συστημάτων το εργαλείο για την ανάπτυξη της δυναμικός τους και της προσαρμογής τους στις ανάγκες της εποχής. Προσθέτοντας πως αντιπαρέρχεται «τη μυθολογία περί τιμωρητισμού δηλώνοντας με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι η αξιολόγηση που θα εφαρμόσουμε δεν τιμωρεί διορθώνει» ο νέος Πρόεδρος του ΙΕΠ σημειώνει τα εξής:

«Υπάρχει n εμπειρία της εφαρμογής αξιολογικού συστήματος που προέβλεπε το Π.Δ 152 n οποία έφτασε έως τα στελέχη της εκπαίδευσης το 2014 το σύστημα που εφαρμόστηκε στα Πρότυπα Πειραματικά Σχολεία το 2013-14 και το σύστημα αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων την ίδια περίοδο.

Θα αξιοποιήσουμε αυτήν την εμπειρία βελτιώνοντας τα αξιολογικά εργαλεία και ενισχύοντας τα εχέγγυα της αξιοκρατίας. Βασική αρχή είναι ότι κανείς δεν αξιολογεί εάν δεν έχει αξιολογηθεί και ο ίδιος. Σε αυτόν τον κανόνα προφανώς περιλαμβάνονται οι περιφερειακοί διευθυντές οι διευθυντές διευθύνσεων οι σχολικοί σύμβουλοι με αναβαθμισμένο εποπτικό επιμορφωτικό και αξιολογικό ρόλο και βεβαίως οι διευθυντές σχολικών μονάδων δηλαδή τα στελέχη της εκπαίδευσης που θα αναλάβουν την ευθύνη της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών».

Τράπεζα Θεμάτων

Για την επαναφορά της Τράπεζας Θεμάτων ο Γιάννης Αντωνίου ανακοίνωσε πως το ΙΕΠ «θα καλέσει τους εκπαιδευτικούς να υποβάλουν θέματα διαβαθμισμένης δυσκολίας σε ηλεκτρονική πλατφόρμα. Τα θέματα Θα αξιολογηθούν από επιτροπές ειδικών που επίσης θα συστηθούν από το ΙΕΠ και εφόσον κριθούν κατάλληλα θα συμπεριληφθούν στην τράπεζα Επίσης θα επανεξετασθούν τα θέματα της τράπεζας του 2014.

Η Τράπεζα Θεμάτων αποτελεί έναν μηχανισμό εποπτείας και πιστοποίησης των μορφωτικών αποτελεσμάτων της προσφερόμενης γνώσης σε όλα τα Λύκεια της επικράτειας. Η εφαρμογή της στις τρεις τάξεις του Λυκείου περιορίζει τον υποκειμενισμό στην αξιολόγηση των μαθητών από σχολείο σε σχολείο παρέχοντας μια ενισχυμένη εγκυρότητα στους σχολικούς τίτλους. Στόχος μας είναι η θεραπεία μιας παθογενούς κατάστασης που καθιστά οιονεί προσχηματική μια ολόκληρη εκπαιδευτική βαθμίδα.

Εθνικό απολυτήριο – Νέο εξεταστικό σύστημα

Στόχος σύμφωνα με τον νέο πρόεδρο του ΙΕΠ είναι το Λύκειο να μετατραπεί σε μια αυτόνομη εκπαιδευτική βαθμίδα με την καθιέρωση πιστοποιημένου εθνικού απολυτηρίου το οποίο θα είναι το εισιτήριο εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Για τον προσδιορισμό του βαθμού του εθνικού απολυτηρίου θα συνυπολογίζονται οι βαθμοί των τριών τάξεων του Λυκείου με ειδικό συντελεστή ανά τάξη.

Η μεταρρύθμιση αυτή προϋποθέτει την εφαρμογή της Τράπεζας Θεμάτων την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων και των εκπαιδευτικών τα νέα προγράμματα σπουδών την ενίσχυση των προϋποθέσεων προαγωγής και απόλυσης των μαθητών στο Λύκειο».

Πώς θα οργανωθούν τα νέα Πρότυπα και Πειραματικά Σχολεία;

Πρόκειται για δύο μεγάλα εργαστήρια καινοτομίας και αριστείας με σχολεία που θα καλύπτουν όλη την επικράτεια. Ο σημαντικός ρόλος τους στον σχεδιασμό της εκπαιδευτικής πολιτικής η δικτύωση τους με τα υπόλοιπα σχολεία η ουσιαστική συμμετοχή τους στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών καθιστά απολύτως αναγκαία την οργανική σύνδε σή τους με το ΙΕΠ. Τα δίκτυα των Προτύπων και Πειραματικών Σχολείων δεν σχεδιάζονται για να κλειστούν αυτάρεσκα στον εαυτό τους αλλά για να λειτουργήσουν ως ατμομηχανές του συστήματος της δημόσιας εκπαίδευσης.

Πολιτική πορεία: από την Αριστερά στη ΝΔ

Για την πολιτική του πορεία από το χώρο της Αριστεράς, του ΚΚΕ, του Συνασπισμού, της ΔΗΜΑΡ, της πρωτοβουλίας των 58 και τελικά στο χώρο της Νέας Δημοκρατίας, ο Γιάννης Αντωνίου αναφέρει πως «επέλεξα να ζήσω ως ενεργός πολίτης σε μια εποχή συγκλονιστικών αλλαγών».

«Κάπως έτσι πορευτήκαμε πολλοί μα πάρα πολλοί στον χώρο της Αριστεράς άλλοτε με όρους στράτευσης, άλλοτε με τις ψευδαισθήσεις μιας ακόμη προσπάθειας και στο τέλος πια με την αδράνεια της συνήθειας» και χρησιμοποιεί τα λόγια του Διονύση Σαββόπουλου και του δημοσιογράφου Στέφανου Κασιμάτη: «

Ο Σαββόπουλος επιχειρώντας με αυτοσαρκαστικό τρόπο να δικαιολογήσει το αριστερό παρελθόν του έχει πει: Πριν τη χούντα εάν ήσουν αριστερός δεν έβγαζες ούτε δίπλωμα οδήγησης. Στη χούντα και στη μεταπολίτευση, εάν δεν ήσουν αριστερός δεν μπορούσες ούτε φιλενάδα να βρεις. Ο Κασιμάτης διακωμωδώντας την αριστερή στράτευση αναφερόμενος σε έναν φίλο του ο οποίος συνήθιζε να συνοδεύει τις αναπολήσεις της νεότητάς του με τη φράση όταν ήμουν κομμουνιστής του, απαντούσε με σαρκαστική στοργή άρρωστος ήσουν αγόρι μου, όχι κομμουνιστής»

Τέλος καταλήγει «πως το πρόγραμμα της κυβέρνησης για την Παιδεία ταυτίζεται με όσα πίστεψα και προσπάθησα να υλοποιήσω στη μακρά διάρκεια της θητείας μου στην εκπαίδευση».

Πηγή:argyrades.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *