Καθαρά και ακάθαρτα ζώα

Η κυβέρνηση έχει διαμορφώσει μια επικοινωνιακή εμπροσθοφυλακή από θρησκόληπτους, θεούσες και εθνικόφρονες ακροδεξιούς δήθεν πατριώτες

Η ακροδεξιά πρακτική της επικοινωνίας και της διευρυμένης προπαγάνδας σε όλα τα επίπεδα της κοινωνικής και πολιτικής ζωής, πάντα βρίσκει εκείνους τους «αυτόφωτους» και «ετερόφωτους» ζηλωτές, οι οποίοι με φανατισμό και ακρισία υιοθετούν αντικοινωνικές απόψεις, στρεφόμενοι με ευκολία ενάντια σε άλλες κοινωνικές ομάδες παρά στους άμεσους και έμμεσους δυνάστες τους. Δεν είναι καθόλου τυχαίο, ότι ο φανατισμός αυτός βρίσκει πρόσφορο έδαφος σε ομάδες και άτομα επιρρεπή και ευεπίφορα σε συνομωσίες ή μεσσιανικές προσδοκίες. Η κυβέρνηση, για να μπορεί να κυβερνά έχοντας τον πρωθυπουργό κρυμμένο και όσο το δυνατόν μακριά από τη δημόσια σφαίρα και φυσικά από τους αντιπάλους του, διαμόρφωσε μια επικοινωνιακή εμπροσθοφυλακή από θρησκόληπτους, θεούσες και εθνικόφρονες ακροδεξιούς … δήθεν πατριώτες, αφήνοντας στο παρασκήνιο νεοφιλελεύθερα παράσιτα, γνήσια κληρονομιά από το σημιτικό ΠΑΣΟΚ.

Δεν υπάρχει αμφιβολία, ότι ο Σωτήρης Τσιόδρας επιλέχτηκε από την κυβέρνηση να ενημερώνει την κοινωνία, όχι διότι πρόκειται για έναν εξαίρετο και ευρέως αναγνωρισμένο λοιμωξιολόγο, αλλά γιατί είναι ιεροψάλτης. Το ίδιο και οι άλλοι επιστήμονες που εμφανίζονταν τις τρείς πρώτες εβδομάδες, που η πανδημία χτύπησε την Ευρώπη. Ακόμα και οι υπουργοί της πρώτης γραμμής και οι αυλοκόλακές τους, κοινό χαρακτηριστικό έχουν τη θρησκοληψία τους. Υπάρχει όμως μία παράμετρος, η οποία θα έπρεπε να θέσει σε συναγερμό και επαγρύπνηση όλους αυτούς τους θρησκευόμενους, που παίζουν το επικοινωνιακό παιχνίδι της κυβερνητικής ποταπότητας, που διαχειρίζεται την πανδημία με χυδαιότητα, αισχρότητα και αχρειότητα. Όλοι αυτοί οι θρησκόληπτοι κυβερνητικοί, που υποβαθμίζουν την επιστημοσύνη τους για τα μάτια του Μητσοτάκη, θα πρέπει να έχουν στο μυαλό τους το τρίτο βιβλίο της Παλαιάς Διαθήκης (Πεντάτευχος), το Λευιτικόν.

Το Λευιτικόν εκτός από τα δύο βασικά γεγονότα που εξιστορεί, την καθιέρωση του αρχιερέα Ααρών και την τιμωρία του βλάσφημου, αναφέρεται κυρίως στις επικλήσεις, τις εορτές, τα ιερατικά άμφια του Σαββαταίου και του Ιωβηλαίου, στη διάκριση καθαρών και ακαθάρτων ζώων, ειδικότερα επί της λέπρας των Ισραηλιτών. Στο 16 ο κεφάλαιο με τίτλο «Αποδιοπομπαίος τράγος» υπάρχει μια πολύ διδακτική ιστορία για το τι σημαίνει να είναι κανείς το εξιλαστήριο θύμα. Μας λέει λοιπόν, ότι ο Κύριος μίλησε στο Μωυσή και του είπε:

16 – 20 «Αφού τελειώσει ο Ααρών την τελετουργία του εξιλασμού για τα άγια των αγίων, για την υπόλοιπη σκηνή του Μαρτυρίου και για το θυσιαστήριο, τότε θα φέρει κοντά του το ζωντανό τράγο».

21 «Θα βάλει τα δυο του χέρια πάνω στο κεφάλι του ζώου και θα εξομολογηθεί πάνω του όλες τις ανομίες τις παραβάσεις και τις αμαρτίες των Ισραηλιτών και έτσι θα τις αποθέσει στο κεφάλι του τράγου. Μετά θα τον διώξει στην έρημο, με ειδικό άνθρωπο που έχει οριστεί γι’ αυτό».

22 «Ο τράγος θα σηκώσει πάνω του όλες τις ανομίες και θα τις φέρει σε άγονη χώρα· ο άνθρωπος θ’ αφήσει ελεύθερο τον τράγο στην έρημο».

23 «Μετά ο Ααρών θα μπει στη σκηνή του Μαρτυρίου, θα βγάλει τα λινά ενδύματα, που φόρεσε για να μπει στα άγια των αγίων και θα τα αφήσει εκεί».

24 «Θα λούσει το σώμα του με νερό σε τόπο ιερό και θα φορέσει τα ρούχα του. Στη συνέχεια, θα βγει και θα προσφέρει τη θυσία του ολοκαυτώματος για τον εαυτό του και για το λαό· και θα κάνει την τελετουργία του εξιλασμού για τον εαυτό του και για το λαό».

25 «Το λίπος της θυσίας εξιλέωσης θα το κάψει στο θυσιαστήριο».

26 «Ο άνθρωπος που θα οδηγήσει τον τράγο στον Αζαζήλ θα πρέπει να πλύνει τα ρούχα του και να λούσει το σώμα του με νερό· έπειτα θα μπορεί να μπει στο στρατόπεδο».

27 «Το μοσχάρι και τον τράγο που θα έχουν προσφερθεί θυσία εξιλέωσης και που το αίμα τους θα έχει μεταφερθεί στο αγιαστήριο για την τελετουργία του εξιλασμού, θα τα βγάλουν έξω από το στρατόπεδο, και θα κάψουν το δέρμα τους, το κρέας τους και την κοπριά τους».

28 «Ο άνθρωπος που θα τα κάψει, θα πρέπει να πλύνει τα ρούχα του και να λούσει το σώμα του με νερό· κατόπιν θα μπορεί να μπει στο στρατόπεδο».

Όσο οι αποδιοπομπαίοι τράγοι αλωνίζουν, τόσο η κοινωνία θα παραμένει σαστισμένη με την ανωριμότητα της κυβέρνησης και των δεξιών ψαλτών της. Υπάρχει όμως και η προβιά του νεοφιλελεύθερου τράγου, η οποία δηλητηριάζει με διαφορετικό τρόπο την κοινωνία, παραπλανώντας και υπονομεύοντάς την. Ταυτόχρονα, εκμεταλλευόμενη τον περιορισμό των πολιτών στα σπίτια τους, βρήκε την ευκαιρία παρασιτικά να ευεργετήσει τους διαχρονικούς κρατικοδίαιτους κηφήνες. Αυτή η νεοφιλελεύθερη προβιά δημιουργεί τον λεγόμενο κοινωνικό αυτοματισμό, διαμορφώνοντας σιγά σιγά το κλίμα, ώστε όταν ξεπεραστεί η πανδημία, να υπάρχει και πάλι ο γνωστός αποδιοπομπαίος τράγος της κάθε εξουσίας … ο λαός. Η αδίστακτη αυτή προβιά δειλά δειλά απελευθερώνει μικρόψυχους και μισάνθρωπους, οι οποίοι εκπαιδεύτηκαν κατά τη διάρκεια της κρίσης, κατηγορώντας και ρίχνοντας την ευθύνη στο λαό.

Η δημοσιογραφία κάθε φορά αποδεικνύει, ότι διαθέτει εξαιρετικές αντοχές στο να πέφτει όλο και πιο χαμηλά και να κατεβαίνει τη σκάλα από την ευπρέπεια και τη φιλαλήθεια προς την ευτέλεια και τον ξεπεσμό. Τα συστημικά παραμάγαζα της ενημέρωσης είναι η κύρια πηγή και ο ηθικός αυτουργός για το γεγονός, ότι η κοινωνία δεν παίρνει στα σοβαρά την κατάσταση. Υπάρχουν βέβαια και οι προνοητικοί, γνωστοί από την εποχή του «Μένουμε Ευρώπη» λούμπεν ζηλωτές του παρασιτικού νεοφιλελευθερισμού, που τώρα αναρωτιούνται τι σημαίνει το «θα λογαριαστούμε μετά την πανδημία» που συζητιέται εδώ και δυο εβδομάδες. Αυτοί λοιπόν, που αναζητούν τα καθαρά και ακάθαρτα ζώα στην κοινωνία, ώστε για ακόμη μια φορά να επιρρίψουν στοχευμένα ευθύνες, θα δουν επιστημονικά πια την εξέλιξη των πραγμάτων με αγωγές, μηνύσεις και όλα τα ένδικα μέσα που διαθέτει μια δημοκρατική κοινωνία, από μια νέα γενιά επιστημόνων και πολιτών, που έχοντας βιώσει την αδικία της οικονομικής κρίσης δεν θα ανεχτεί άλλο την προκλητική συμπεριφορά μιας αντικοινωνικής παρασιτικής μειοψηφίας σε βάρος του συνόλου.

Συγκεκριμένα πρόσωπα η κοινωνία δεν θα τα αντιμετωπίσει ως αποδιοπομπαίους τράγους ή εκδικητικά, αλλά νομικά ως υπαίτιους για πράξεις και παραλήψεις, με τις οποίες έθεσαν σε πραγματικό και άμεσο κίνδυνο τη ζωή των πολιτών. Το «θα λογαριαστούμε» σημαίνει δικαιοσύνη, σημαίνει δημοκρατία, που θα απομακρύνει τα παράσιτα που έπαιξαν επικοινωνιακά παιχνίδια πολιτικής επιβίωσης με την υγεία του λαού. Τα παραδείγματα είναι αμέτρητα. Ενδεικτικά, πρώτη και καλύτερη η θεούσα υπουργός Παιδείας, η οποία επέτρεπε στα σχολεία να πηγαίνουν εκδρομές στην Ιταλία, ενώ εκεί η πανδημία είχε ήδη δείξει τα τραγικά της αποτελέσματα. Ακόμη, η άλλη θεούσα υπουργός Πολιτισμού, που επέτρεψε ξεναγήσεις στην αρχαία Ολυμπία σε τουρίστες κρουαζιερόπλοιου, που λίγο μετά τέθηκε σε καραντίνα, τη στιγμή μάλιστα που έκλειναν σχολεία και ακυρώνονταν οι εκδηλώσεις των Αποκριών. Επίσης, οι δημοσιογράφοι και οι βουλευτές που με ζήλο συστηματικά παραπλανούσαν τον λαό, ότι ο ιός δεν μεταδίδεται με τη θεία μετάληψη. Τα παιχνίδια της κυβέρνησης με τις μισόκλειστες εκκλησίες ή οι προτροπές στους απανταχού μαυραγορίτες να εκμεταλλευτούν την αγωνία της κοινωνίας. Οι δηλώσεις του Άδωνη Γεωργιάδη ότι 400 ευρώ το μήνα είναι αρκετά για την περίοδο της καραντίνας, την ίδια στιγμή που ο Γιάννης Βρούτσης υπονόμευε τους εργαζόμενους θεσπίζοντας μείωση 50% των μισθών. Τα δώρα της κυβέρνησης στις ιδιωτικές κλινικές, αντί να προχωρήσει σε επίταξη, τη στιγμή μάλιστα που έχει αφήσει απροστάτευτο το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό και που αντί να προσλάβει νέους επιστήμονες δοκιμάζει τις αντοχές του συστήματος υγείας ζητώντας … εθελοντές.

Αυτά και άλλα πολλά που θα δούμε μέχρι να επανέλθει η κοινωνία στους κανονικούς της ρυθμούς, δεν αποτελούν ατομική ευθύνη. Η ευθύνη έχει ονοματεπώνυμα συγκεκριμένα και αφορά εκείνους που βρήκαν πάλι την ευκαιρία να λεηλατήσουν το κράτος. Αν, ο μη γένοιτο, η πανδημία χτυπήσει την Ελλάδα με την ίδια σφοδρότητα που χτύπησε την Ιταλία και την Ισπανία, όσοι τόσα χρόνια προέτασσαν την αναγκαιότητα της «οικονομίας» και της κρατικοδίαιτης επιχειρηματικότητας σε βάρος της υγείας του λαού, θα λογοδοτήσουν σε όποια κατηγορία εξουσιαστή τράγου κι αν ανήκουν.

Και μπορεί να μην πέσει ο καπιταλισμός με τα νεοφιλελεύθερα υβρίδιά του λόγω πανδημίας, αλλά σίγουρα η κάθαρση και η δικαιοσύνη θα είναι το λιγότερο που θα απαιτήσει ο λαός, ο οποίος είναι ο μόνος που δεν έχει να δώσει λογαριασμό σε κανέναν. Όσο, λοιπόν, τα κανάλια της αισχύνης προσπαθούν να του δημιουργήσουν πάλι φόβους και ενοχές για τις νέες κρίσεις και περιπέτειες που έπονται … απλά θα επιταχύνουν το αναπόφευκτο.

Πηγή: Ευάγγελος Κωνσταντέλος – “Κουτί της Πανδώρας”

Μία απάντηση στο “Καθαρά και ακάθαρτα ζώα”

  1. Είναι απολύτως αναγκαίο και επιτακτικό να διαδοθεί με έμφαση ξανά και ξανά αυτο το κυριολεκτικά
    σωστό, σοφό, αμερόληπτο και κυριως αληθινά υπεύθυνο άρθρο. Αυτο το πολύτιμο διαμάντι της μοναδικά αντικειμενικής δημοσιογραφίας. Ιδιαίτερα τώρα που βιώνουμε την επιτομή της έξαρσης της εκπόρνευσης και της eσχατης καταισχυνης σε αυτο το υποτιθέμενο λειτούργημα . Χιλιάδες εύγε στον συντάκτη και κυρία ευχαριστώ για την γενναιότητα του και πολύ περισσότερο για την προσφορά του σε αυτούς τους χαλεπούς και κρι κρίσιμους καιρούς.

Γράψτε απάντηση στο Κωνσταντινου Α Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *