Από τον Χίο στον Φουρθιώτη

Ημέρες ΚΕΕΛΠΝΟ θύμισε η υπόθεση που έχει ξεσπάσει με τη διανομή της καμπάνιας «Μένουμε Σπίτι» σε ΜΜΕ , με τις αντιδράσεις γίνονται εντονότερες, μετά τη δημοσιοποίηση της λίστας των μέσων που συμμετείχαν, αλλά και τη δήλωση του κυβερνητικού εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα, ο οποίος επιβεβαίωσε ότι η κυβέρνηση είχε λόγο στην επιλογή με τα δικά της κριτήρια. Μετά τις αποκαλύψεις ο ΣΥΡΙΖΑ κάλεσε τον κυβερνητικό εκπρόσωπο να δημοσιεύσει τα ποσά που δόθηκαν ανά μέσο και τα κριτήρια επιλογής και στη συνέχεια να παραιτηθεί.

Η λίστα περιλαμβάνει υπαρκτά αλλά και ανύπαρκτα ΜΜΕ, μεταφορικά αλλά και κυριολεκτικά, ειδικά σε ότι αφορά στα sites. Πολλά εξ αυτών δεν περιλαμβάνονται στο μητρώο διαδικτυακών ΜΜΕ, κάτι που αποτελεί παρατυπία καθώς δεν μπορούν να προβάλουν κρατική διαφήμιση, ακόμη και μέσω διαφημιστικής εταιρίας, αλλά δημιουργεί και σοβαρά ερωτηματικά για τα ΑΦΜ, που τιμολογούν τις αντίστοιχες υπηρεσίες προς το Υπουργείο Οικονομικών.

Με μια πρόχειρη ματιά εντοπίζει κάποιος επαρχιακές ιστοσελίδες που «ντουμπλάρουν» το ίδιο περιεχόμενο σε δύο και τρεις διαφορετικές διευθύνσεις ή και σε έντυπα ή ηλεκτρονικά ΜΜΕ των ίδιων ιδιοκτητών, πολλαπλασιάζοντας τα έσοδά τους. Ιστοσελίδες συνομωσιολογικές ή ακροδεξιές, ψηφιακές πλατφόρμες ραδιοσταθμών που δεν έχουν ενημερωτικό περιεχόμενο, ακόμη και ομογενειακό site που ενημερώνει τους κατοίκους άλλης χώρας στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού.
To tvxs.gr, μέσα στην πανδημία, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της ενημέρωσης. Στις αντίξοες αυτές συνθήκες, στήριξε την ανεξαρτησία του tvxs.gr

Ακόμη πιο ακραίο ότι εντοπίζονται sites που κυριολεκτικά «δεν υπάρχουν», άλλα που ξεκίνησαν να λειτουργούν μόλις αποκαλύφθηκε ότι βρίσκονται στη λίστα και έλαβαν μέρος από τη διαφημιστική καμπάνια των 20 εκ. ευρώ. Διαφήμιση δόθηκε και σε σάιτ που δεν λειτουργεί και προσφέρει προς πώληση το domain name ή σε άλλο που δεν έχει ψηφιακό ίχνος από το Δεκέμβρη. Στην καμπάνια συμμετείχαν και θρησκευτικά σάιτ, που αντιδρούσαν στο κλείσιμο των εκκλησιών και καλούσαν τον κόσμο να κοινωνήσει χωρίς φόβο, αν και η κυβέρνηση ισχυρίζεται πως στην καμπάνια δεν μπορούσαν να συμμετέχουν μέσα τα οποία προκαλούν «σύγχυση» στο κοινό.

Στο επίκεντρο της κριτικής βρέθηκαν και τα περιβόητα «protieidisi.blogspot.gr» και «apokalyptikalive.gr» του γνωστού βασικού εκπροσώπου της «trash TV», Μένιου Φουρθιώτη. Το πρώτο είναι ένα κενό περιεχομένου blog που δημιουργήθηκε τον Μάιο και ξεκίνησε να ανεβάζει περιεχόμενο «copy – paste» το απόγευμα της Τετάρτης, μετά την αποκάλυψη της λίστας και μάλιστα με ημερομηνία προγενέστερη της ίδιας της είδησης ή του αρχικού δημοσιεύματος που αναδημοσιεύεται, ακόμη και με ημερομηνία προγενέστερη της δημιουργίας του blog. Το δεύτερο δεν υφίσταται ως σάιτ καθώς απλώς ανακατευθύνει σε άλλη σελίδα, η οποία απλώς προμοτάρει την εκπομπή του γνωστού κοσμικογράφου.

Ημέρες ΚΕΕΛΠΝΟ

Αν και στο περιβόητο σκάνδαλο του ΚΕΕΛΠΝΟ, που αναλάμβανε να «ξεπλένει» κρατικό χρήμα και να το διοχευτεύει σε ΜΜΕ, όλα έγιναν υπό καθεστώς μυστικότητας, εντούτοις υπάρχουν πολλά κοινά στοιχεία. Όταν είχαν αποκαλυφθεί τα ποσά και οι αποδέκτες τους, μέσα από δημοσιογραφικές έρευνες, είχαν διαπιστωθεί παρόμοιες ακραίες υποθέσεις ανύπαρκτων site ή κάποιων με «ευφάνταστους» τίτλους, κάποια εκ των οποίων απορροφούσαν αμύθητα ποσά, υπό το μανδύα του «αμαρτωλού» ΚΕΕΛΠΝΟ. Και τότε, όπως και τώρα, το αντικείμενο ήταν η προστασία της δημόσιας υγείας. Άλλωστε ο ΕΟΔΥ, που δημιουργήθηκε στη θέση του ΚΕΕΛΠΝΟ από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, πολύ γρήγορα μετατράπηκε από τη ΝΔ σε ένα νέο ΚΕΕΛΠΝΟ, έναν φορέα με απόλυτες ελευθερίες και αρκετή αδιαφάνεια.

Από τον Χίο στον Φουρθιώτη…

Η υπόθεση θυμίζει όμως αρκετά και τις επιδοτήσεις των εντύπων, που είχε ανακοινώσει η κυβέρνηση πριν λίγους μήνες και αναγκάστηκε να ανακαλέσει μετά την κατακραυγή. Τότε, η κυβέρνηση, χρησιμοποιώντας το νόμο που είχε ψηφίσει ο ΣΥΡΙΖΑ για τη στήριξη της έντυπης δημοσιογραφίας αλλά παραβιάζοντας του όρους και, κυρίως, τη συνάρτηση των ενισχύσεων με τον αριθμό εργαζομένων, είχε προβλέψει απίστευτα μεγάλα ποσά σε εφημερίδες όπως… το «Μακελειό», η «Ελεύθερη ώρα», η «Κιβωτός της Ορθοδοξίας», το σκανδαλοθηρικό ΜΠΑΜ, ή άλλα έντυπα που οι περισσότεροι αγνοούσαν την ύπαρξή τους ή απασχολούσαν έναν και δύο εργαζόμενους. Άλλο ένα κοινό στοιχείο των δύο υποθέσεων είναι ότι τότε όπως και τώρα, χρησιμοποιήθηκε από τον κυβερνητικό εκπρόσωπο η παρουσία των κομματικών ΜΜΕ του ΣΥΡΙΖΑ ως επιχείρημα της αμεροληψίας της διανομής, κοινώς ως «ξεκάρφωμα» για να δικαιολογηθεί η πρακτική της κυβέρνησης.

Πηγή: Θοδωρής Καραγιαννίδης -tvxs

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *