«Σόρι, εμείς δεχόμεθα τον νόμο του Θεού»

Η καλπάζουσα ασυδοσία του ράσου και η ευλογία της Θέμιδας

Η εικόνα που περικλείει μέσα σε μερικά πίξελ τη νοοτροπία της νέας Ελλάδας μας ήρθε την Κυριακή από την Κοζάνη. Στην πόλη όπου επιβλήθηκε τοπικός εγκλεισμός -ελληνιστί lockdown- εξαιτίας της έξαρσης της πανδημίας, ιεροί ναοί λειτούργησαν κανονικότατα και ντόπιοι ιεράρχες διεξήγαγαν απερίσπαστοι τη θεία μετάληψη, διότι ως γνωστόν το κράτος εν κράτει δε χαμπαριάζει από νόμους και απαγορεύσεις.

Τα αυτόφωρα, τα δικαστήρια και οι Χαρδαλιάδες είναι για τους κοινούς θνητούς. Ο ίδιος ο σερίφης, άλλωστε, έβγαλε στη σέντρα τρεις καφετέριες της πόλης, στιγματίζοντάς τις ονομαστικά ως εστίες μετάδοσης του κορονοϊού. Για αγίους, αγίες και αγιάσματα δεν τόλμησε να ξεστομίσει κουβέντα. Τα ιερά και τα όσια δεν τα αγγίζουμε.

Βεβαίως, οι παπάδες είναι πάνω απ’ όλα έμποροι και κοιτάζουν το παγκάρι τους, δίχως να χολοσκάνε και πολύ για την υγεία του ποιμνίου. Στην καλύτερη για τους ίδιους περίπτωση, μπορεί να τους αναγνωριστεί ως ελαφρυντικό η πίστη σε όσα διακηρύσσουν και πρεσβεύουν.

Αν πιστεύεις στ’ αλήθεια ότι με το καθαγιασμένο κουταλάκι που μοιράζονται δεκάδες άτομα από ευπαθείς ομάδες ο ιός δεν κολλάει, η επιστήμη σηκώνει τα χέρια ψηλά. Η δε Πολιτεία σε απαλλάσσει «ελλείψει δόλου», όπως θα διαβάσετε και πιο κάτω.

Το πρόβλημα δεν είναι ο έμπορος, αλλά η αθρόα πελατεία, που συρρέει ακοίμητη στις εκκλησίες για να ασπαστεί το χέρι του παππούλη, να γλείψει τα σάλια του προηγούμενου προσκυνητή από το τζάμι της ιερής εικόνας και να χώσει στο στόμα της το σκυταλίδιο με το γλυκό κρασί.

Αλλά πώς να τους ψέξει κανείς τους πιστούς; Ακολουθούν όχι μόνο την ευσεβή καρδιά τους, αλλά και αυτούς που δίνουν το κακό παράδειγμα, ως μη όφειλαν. Εάν το κάνουν ο Μητσοτάκης και οι υπουργοί του, γιατί να μη το κάνει ο θεοσεβούμενος παππούς; Εάν το διατυμπανίζουν η Γιαμαρέλλου και ο Τσιόδρας, με τι πτυχία να φέρει αντίρρηση η αγράμματη γιαγιά;

Ωστόσο, το καλό το ελαφρυντικό έρχεται από το μέγαρο της Θέμιδος, η οποία έχει κέφια όταν αντικρύζει ράσο ή σβάστικα ή και τα δύο ταυτόχρονα. Επιτρέψτε μου να αφήσω πίσω την Κοζάνη με ευχές για περαστικά στους φορείς του Covid-19 και να πεταχτώ λίγο δυτικότερα, στην ηλιόλουστη Κέρκυρα, με το Ποντικονήσι, με τα καντούνια τα στενά, που τα ‘χω σεργιανίσει.

Ο αγλαός μητροπολίτης του νησιού Νεκτάριος κάθισε χθες στο εδώλιο για να απολογηθεί, επειδή την Κυριακή των Βαΐων καλούσε τους πιστούς να αγνοήσουν τους νόμους της Πολιτείας και να γλείψουν το κουταλάκι σαν να μη τρέχει τίποτε.

«Πείτε τάχα ότι πάτε για άσκηση και κοπιάστε στην εκκλησία για να μεταλάβετε», παρότρυνε από άμβωνος και από τηλοψίας. Χθες, ενώπιον της αόμματης Θέμιδος, είπε το ποίημά του, μοίρασε ευλογίες και αποχώρησε περιχαρής, με τις ευλογίες των αδέκαστων δικαστάδων.

«Η κυρία εισαγγελέας κατενόησε την ουσία του μυστηρίου της Θείας Ευχαριστίας. Όλα όσα γίνονται δεν ήταν προγραμματισμένα για να καταφρονήσουμε τους νόμους. Δεχόμεθα όμως το νόμο του θεού», δήλωσε ο εγκαλούμενος στα κανάλια, με τα περίεργα ελληνικά των παπάδων και με το πλατύ χαμόγελο αυτού που ξέρει ότι δεν πρόκειται να τον ενοχλήσει κανείς.

Στο πλευρό του, ο Κερκύρας, Παξών και Διαποντίων Νήσων είχε ένα κατάμαυρο παρεάκι από άλλους ιεράρχες και από δίποδα πρόβατα που ζητωκραύγαζαν με αγριεμένο βλέμμα: «Άξιος-άξιος». Aνάμεσά τους ήταν φυσικά και ένας βουλευτής της ΝΔ, ο Στέφανος Γκίκας, που -προ της παρανομίας- διευκρίνισε ότι η παρουσία του είχε …συναισθηματικό χαρακτήρα.

Μία κυρά με ντύσιμο καλόγριας έτρεξε να φιλήσει το χέρι του μητροπολίτη, ενώ κάποιος θεούσος φώναξε ότι «δικάζουν τον Χριστό». Αυτό το τελευταίο το ξεστόμισε πρώτος ο ίδιος ο Νεκτάριος, μη τυχόν και μπερδευτεί κανείς και τον περάσει για αντίχριστο κομμουνιστή.

Σύμφωνα με δημοσιεύματα εκκλησιαστικών ιστοτόπων, την αυτοπρόσωπη παρουσία τους στα δικαστήρια είχαν προαναγγείλει όχι ένας ή δύο, αλλά 14 μητροπολίτες, καθώς και ο αποκαθηλωμένος Αμβρόσιος της γνωστής σκοταδιστικής συνομοταξίας.

Ο αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος απέφυγε να ξανοιχτεί στα θολά νερά του Ιονίου, ωστόσο η Ιερά Σύνοδος ευχήθηκε με γραπτή ανακοίνωση πριν από λίγες μέρες την αθώωση του Νεκταρίου: «Να δικαιωθεί γρήγορα στον δικαστικό αγώνα του».

Η δίκη θα συνεχιστεί αύριο Τετάρτη, αλλά η πρόταση της εισαγγελέως για τη μία από τις δύο κατηγορίες που βαρύνουν τον ιερωμένο (αυτήν που προανέφερα) δεν αφήνει περιθώριο κοσμοϊστορικών ανατροπών: «Απαλλαγή λόγω έλλειψης δόλου».

Παράθυρο που μπάζει πολλά και δύσοσμα νερά, για μελλοντική χρήση, αυτή η «έλλειψη δόλου»…

Εκκρεμεί να δικαστεί ο «άξιος-άξιος» επειδή τέλεσε θεία λειτουργία και λιτάνευση σκηνώματος με περισσότερους πιστούς από όσους προβλέπονταν στις πράξεις νομοθετικού περιεχομένου του πρώτου κύματος πανδημίας.

Αυτά τα θαυμαστά συμβαίνουν στην Κέρκυρα, που είναι περιοχή υψηλού κινδύνου για υγειονομικό μακελειό, αφού δέχεται και μεγάλο όγκο τουριστών από το εξωτερικό.

Συμβαίνουν στην Ελλάδα, που πανηγυρίζει όταν τα ημερήσια νέα κρούσματα Covid-19 πέφτουν κάτω από 400 και οι θάνατοι σε μονοψήφιο νούμερο.

Συμβαίνουν στις εκκλησίες, που αποτελούν ξεκάθαρα τη χειρότερη εστία υπερμετάδοσης, αφού εκεί παραβιάζεται ανεξέλεγκτα και με προτροπή των παπάδων το υγειονομικό πρωτόκολλο.

Μάσκα, εννοείται, δε φορούσε κανένας από όσους συγχρωτίστηκαν στα σκαλοπάτια του Δικαστικού Μεγάρου Κέρκυρας για να συμπαρασταθούν και να αποθεώσουν τον ασυμβίβαστο ρασοφόρο. Ούτε κληρικός ούτε λαϊκός.

Ούτε καν ο ίδιος ο γενειοφόρος κατηγορούμενος, ο οποίος να μου θυμηθείτε ότι θα παρασημοφορηθεί κιόλας από καμία ένωση νοικοκυραίων. Ναι, μαζί με την εισαγγελέα Αδαμαντία Οικόνομου.

Πηγή: Νίκος Παπαδογιάννης – “Κουτί της Πανδώρας”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *