«Επιβεβαιώνει» το έγκλημα διεθνής πραγματογνώμονας : Στο Γύθειο υπήρχε σκάφος – Δεν ρωτάμε για να σώσουμε

Πηγή: Κουτί της Πανδώρας

Κόλαφος οι δηλώσεις του Νίκου Σπανού στην ΕΡΤ για την απραξία των ελληνικών αρχών – «Σαν να μου λέτε ότι πνίγεστε και δε θα σας βοηθήσω».

Σοβαρά ερωτήματα για τη στάση των ελληνικών αρχών θέτει η παρέμβαση του ναύαρχου λιμενικού εν αποστρατεία και πραγματογνώμονα Νίκου Σπανού.

Μιλώντας στην ΕΡΤ ο Νίκος Σπανός σημείωσε χαρακτηριστικά  πως υπήρχε ναυαγοσωστικό πλοίο στο Γύθειο, το «Αιγαίο Πέλαγος», που ήταν η ενδεδειγμένη λύση για να επιχειρήσει στο σημείο, πριν συμβεί η τραγωδία.

Αναλυτικά οι δηλώσεις του:

«Το σκάφος αυτό βρίσκεται σε κίνδυνο. Άσχετα ότι είναι μπουνάτσα. Γιατί είναι σε κίνδυνο; Γιατί είναι ένα πλοίο αναξιόπλοο, δεν έχει πιστοποιητικά, οι άνθρωποι είναι κρεμασμένοι σαν τα σταφύλια και είναι και ακυβέρνητο. Άρα, πρέπει να δράσει άμεσα η ελληνική πολιτεία δια των οργάνων της. Θα πρέπει να οργανώσει τον επιχειρησιακό σχεδιασμό που είναι πλωτά – χερσαία μέσα που πρέπει να σπεύσουν στην περιοχή ώστε να μπορέσουν να αποβιβάσουν τον κόσμο σε άλλα σκάφη. Είναι σαν να μου λέτε ότι σας βλέπω να πνίγεστε και δε θα σας βοηθήσω και δε θέλετε βοήθεια. Τι είναι αυτά που λέτε; Είμαστε υποχρεωμένοι…»

Και εξηγεί τον τρόπο με τον οποίο γίνεται μία τέτοια επιχείρηση: «Προσεγγίζουν σκάφη και παραπλέοντα πλοία και πλοία του Λιμενικού Σώματος. Για να βρούμε το σκάφος στην ανοιχτή θάλασσα διανύουμε κάποια ναυτικά μίλια. Κάποιες ώρες για να το βρούμε. Όμως το σκάφος το βρήκαμε εγκαίρως και το παρακολουθήσαμε και όντως, και αυτό πρέπει να έγινε, είπαν αν χρειάζονται βοήθεια.

Φυσικά αυτοί απάντησαν ότι δεν χρειάζονται βοήθεια. Μα, δε ρωτάμε τώρα το προσωπικό που κινδυνεύει σε ένα ακυβέρνητο σκάφος αν χρειάζονται βοήθεια. Βοήθεια χρειάζονται και με το παραπάνω. Όχι για να φάνε και να πιούνε. Βοήθεια για΄τι το σκάφος είναι ακυβέρνητο, δηλαδή σε κίνδυνο. Που σημαίνει πως πρέπει να κάνω τα δέοντα έτσι το σκάφος να πάει σε ασφαλές αγκυροβόλι. Τι έπρεπε να κάνουμε στην προκειμένη φάση; Ήταν και πολύ εύκολο».

Εν συνεχεία, αναφέρθηκε συγκεκριμένα στο ναυαγοσωστικό «Αιγαίο Πέλαγος»: «Στο Γύθειο υπήρχε ένα μεγάλο ναυαγοσωστικό το «Αιγαίο Πέλαγος» το οποίο είναι στην περιοχή. Όταν οργανώνεις τον επιχειρησιακό σου σχεδιασμό, γιατί είναι ειδική επιχειρησιακή κατάσταση εδώ, οφείλουμε να πούμε σε αυτό το ναυαγοσωστικό να τρέξει στην περιοχή. Ή και οποιοδήποτε άλλο ρυμουλκό. Γιατί είχαμε τον χρόνο να το κάνουμε αυτό… Το «ακυβέρνητο» σημαίνει πως δεν έχει μηχανή, δεν έχει πηδάλιο. Είναι σε κίνδυνο το πλοίο και παρασύρεται από τα ρεύματα ή από τον άνεμο. Που σημαίνει ότι χρηζει άμεσης βοήθειας. Δεν μπορεί το σκάφος του Λιμενικού, ένα παραπλέον πλοίο να κάνει όλη τη δουλειά. Χρειαζόμαστε ναυαγοσωστικά. Ήταν ένα στο Γύθειο. Ογδόντα μέτρα σκάφος το οποίο μπορεί να βάλει όλο τον κόσμο πάνω. Έχει νοσοκομείο να περιθάλψει ανθρώπους και αυτονομία μεγάλη να βοηθήσει τον κόσμο. Ένα ή δύο τέτοια σκάφη θα μπορούσαν να είχαν συγκρατήσει το σκάφος».

_____________

Εγκλημα: Το πιο σύγχρονο ναυαγοσωστικό παρακολουθούσε τη ναυτική τραγωδία δεμένο στο λιμάνι του Γυθείου

Πηγή: Documento

Το «Aigaion Pelagos» ένα από τα πλέον σύγχρονα ναυαγοσωστικά σκάφη στην Ευρώπη δεν κλήθηκε να βοηθήσει τους πρόσφυγες που πνίγονταν στην Πύλο. Μπορούσαν να σώσουν ανθρώπους και δεν το έκαναν;

Αμείλικτα ερωτήματα και ενδείξεις εγκληματικής ανευθυνότητας προκύπτουν αναφορικά με το ναυαγοσωστικό σκάφος «Aigaion Pelagos», το οποίο τις κρίσιμες ώρες του ναυαγίου που έχει κοστίσει τη ζωή σε δεκάδες ίσως και εκατοντάδες ανθρώπους, βρισκόταν δεμένο λίγα μίλια μακριά από τον τόπο του δυστυχήματος στο λιμάνι του Γυθείου.

Σύμφωνα με όσα προκύπτουν από το στίγμα του συγκεκριμένου ναυαγοσωστικού, το οποίο είναι ένα από τα τέσσερα καλύτερα και μεγαλύτερα ναυαγοσωστικά σκάφη στην Ελλάδα και ένα από τα καλύτερα στην Ευρώπη, φαίνεται πως –για άγνωστους μέχρι στιγμής λόγους-, το κέντρο επιχειρήσεων επέλεξε να το αφήσει δεμένο τις κρίσιμες ώρες.

Πιο συγκεκριμένα, στις 13 Ιουνίου στις 22:40 κατέπλευσε πλησίον του αλιευτικού το σκάφος του Λιμενικού Σώματος από την Κρήτη. Το σκάφος του Λιμενικού παρέμενε σε απόσταση και παρατηρούσε διακριτικά το αλιευτικό, χωρίς να διαπιστώνει πρόβλημα στην πλεύση του, καθώς είχε σταθερή πορεία και ταχύτητα. Αυτή η διαδικασία συνεχίστηκε σύμφωνα με ανακοίνωση του Λιμενικού έως τις 01:40 της 14ης Ιουνίου. Στις 02:04 π.μ. «ο κυβερνήτης του παραπλέοντος σκάφος του Λ.Σ. ενημέρωσε το Κέντρο Επιχειρήσεων ότι είδε το αλιευτικό να παίρνει μια δεξιά στη συνέχεια μια απότομη αριστερή κλίση και μετά άλλη μια δεξιά κλίση τόσο μεγάλη που είχε ως αποτέλεσμα την ανατροπή του αλιευτικού».

Δέκα με δεκαπέντε λεπτά αργότερα το σκάφος βυθίστηκε ολοσχερώς. Σύμφωνα με την ανακοίνωση του Λιμενικού Σώματος δεν δόθηκε εντολή από το Κέντρο Επιχειρήσεων να συνδράμει στη διάσωση των προσφύγων το ναυαγοσωστικό σκάφος «Aigaion Pelagos».

Όλη αυτή την ώρα, σε πολύ κοντινή απόσταση από το σημείο του δυστυχήματος βρισκόταν το υπερσύγχρονο ιδιωτικό ναυαγοσωστικό «Aigaion Pelagos». Όπως προκύπτει από την ιστοσελίδα myshiptracking.com, το «Aigaion Pelagos» βρισκόταν από τις 18 Μαΐου 2023 στο λιμάνι του Γυθείου. Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη ιστοσελίδα που δίνει μεταξύ άλλων πληροφορίες για τι στίγμα του πλοίου, το «Aigaion Pelagos» αναχώρησε από το λιμάνι του Γυθείου στις 00:03 της 14ης Ιουνίου, δύο περίπου ώρες πριν βυθιστεί το αλιευτικό. Το «Aigaion Pelagos» επέστρεψε στις 04:45 της 14ης Ιουνίου 2023 στο λιμάνι του Γυθείου, όπου και παραμένει μέχρι και σήμερα.

Πιο αναλυτικά, το «Aigaion Pelagos» στις 02:31 έφτασε 7,78 ναυτικά μίλια δυτικά από την περιοχή του Αρχάγγελου, όπου και έσβησε τις μηχανές του. Στις 03:51 βρισκόταν 8,27 ναυτικά μίλια νοτιοδυτικά από την περιοχή της Πλύτρας, όταν και αποχώρησε με κατεύθυνση το λιμάνι του Γυθείου, στο οποίο όπως ήδη προαναφέρθηκε έφτασε στις 04:45.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *