GODZILLA του ISHIRO HONDA, 70χρόνια μετά, για ΜΙΑ επετειακή προβολή στο STUDIO στις 16/12

Γράφει ο Βελισσάριος Κοσσυβάκης

GODZILLA του ISHIRO HONDA,70 χρόνια μετά το ντεμπούτο του, το θρυλικό τέρας, έρχεται για ΜΙΑ επετειακή προβολή στις 16/12 στο STUDIO new star art cinema στις 21.15 ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΤΕ ΈΓΚΑΙΡΑ ΤΟ ΕΙΣΙΤΗΡΙΟ ΣΑΣ

Μια «τερατώδης» ταινία, γεμάτη σασπένς, συναίσθημα και ένα τεράστιο ηθικό δίλημμα

Μια από τις πιο ζοφερές, μελαγχολικές και πιο σκοτεινές ταινίες kaiju του Ishirô Honda

Πώς η εθνική τραγωδία Χιροσίμα – Ναγκασάκι γέννησε ένα εμβληματικό τέρας!

Ο Godzilla είναι ο βασιλιάς των τεράτων.

Από τις σπάνιες ταινίες που θεωρούνται τέλεια δεκάρια!

Αν συνεχιστούν οι πυρηνικές δοκιμές, τότε κάποια μέρα, κάπου στον κόσμο, μπορεί να εμφανιστεί ένας άλλος Godzilla.

«Υπάρχει λόγος να δείτε το πρωτότυπο “Godzilla”. Όχι μόνο λόγω του καλλιτεχνικού του αναστήματος, αλλά ίσως λόγω του συναισθήματος που μπορούμε να νιώσουμε στην παραβολή του για τις τερατώδεις απειλές που εξαπέλυσε η ατομική εποχή. Υπάρχουν πλάνα με τα θύματα του Godzilla στα νοσοκομεία και μου θύμισαν ντοκιμαντέρ για θύματα ιαπωνικής βόμβας. Η ανικανότητα επιστημόνων, πολιτικών και στρατιωτικών θα χτυπήσει το καμπανάκι.» – RogerEbert

«Η ταινία έφερε σε επαφή το κοινό με τα δύσκολα συναισθήματα των τραυμάτων που εξακολουθούσαν να φέρουν μετά τον Β.Π.Π.»,DrJeffreyAngles

GODZILLA

Σκηνοθεσία: Ishirō Honda

Σενάριο:Takeo Murata, Ishirō Honda, Shigeru Kayama

Ηθοποιοί: Akira Takarada, Momoko Kōchi, Akihiko Hirata,Takashi Shimura

Φωτογραφία: Masao Tamai

Μουσική: Akira Ifukube

Έτος Παραγωγής: 1954

Διάρκεια: 96’

Γλώσσα: Ιαπωνικά

ΣΥΝΟΨΗ:

Το Godzilla, ένα τεράστιο, καταστροφικό, προϊστορικό θαλάσσιο τέρας που όταν ξύπνα και ενδυναμώνεται από την πυρηνική ακτινοβολία, σπεύδει να ισοπεδώσει την πόλη του Τόκιο. Πώς θα αντιμετωπίσουν οι Ιάπωνες αυτή τη φονική απειλή; Πώς μπορείς να σκοτώσεις ένα τέρας χωρίς να δημιουργήσεις ένα άλλο μέσα σου;

ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΑΙΝΙΑ:

Με τους πυρηνικούς βομβαρδισμούς της Χιροσίμα και του Ναγκασάκι και το περιστατικό με τοπλοίοLuckyDragon 5 να ήταν ακόμα φρέσκα γεγονότα στην ιαπωνική συνείδηση, το Godzilla(αρχικά Gojira) σχεδιάστηκε ως αλληγορία των πυρηνικών όπλων. Άλλοι πρότειναν ότι αποτελεί μια αλληγορία για τις Ηνωμένες Πολιτείες, κι ότι συγκεκριμένα είναι ένα τεράστιο θηρίο που ξύπνησε από τον ύπνο του και στη συνέχεια παίρνει εκδίκηση έναντι της Ιαπωνίας.Αποτελεί επίσης ένα σύμβολο έκφρασης όλων των ενδόμυχων φόβων μιας Ιαπωνίας πληγωμένης και ολοσχερώς κατεστραμμένης, σωματικά και ψυχικά.

Δεν πρόκειται απλώς για μια θεαματική υπερπαραγωγή, αλλά και μια παραβολή για ένα καίριο δίλημμα: πρέπει να επιτρέψουμε την ανάπτυξη όλο και πιο ισχυρών όπλων, γνωρίζοντας ότι αυτή η κλιμάκωση θα οδηγήσει σε ολοένα και μεγαλύτερους αριθμούς απωλειών;

Το Gojilla αποδίδει ευθύνες στους φιλοαμερικανούς Ιάπωνες κυβερνητικούς αξιωματούχους και στο αμερικανικό πρόγραμμα πυρηνικών βομβών, ενώ παρουσιάζει μια αθώα Ιαπωνία μέσω της εστίασης της ταινίας στους κοινούς Ιάπωνες που πέφτουν θύματα τόσο από τις πυρηνικές βόμβες όσο και από την εισβολή του τέρατος. Αυτή η αντίθεση στην αναπαράσταση προτείνει στον θεατή να θυμάται και να ξεχνάει, ταυτόχρονα, και σε όσους δεν έχουν την εμπειρία, να αφουγκραστούν και να αναρωτηθούν. Η Ιαπωνία μπορεί να δικαιούται να υποφέρει, δικαιούται όμως και να ξεφύγει από την αντιμετώπιση της δικής της πολεμικής ευθύνης;

Ήταν η ιδέα του TomoyukiTanaka, παραγωγού στα στούντιο Toho, να αποδώσει αυτόν τον τρόμο της πραγματικής ζωής, στις πραγματικές του διαστάσεις, προσωποποιώντας τον σε ένα γιγαντιαίο τέρας, έχοντας εμπνευστεί από το “KingKong” (1933) και το “The BeastFrom 20.000 Fathoms” (1953), μια ταινία με έναν μανιασμένο δεινόσαυρο στη Νέα Υόρκη. Ο Tanaka προσέλαβε τον μυθιστοριογράφο επιστημονικής φαντασίας ShigeruKayama.

Το υπόλοιπο συνεργείο πήρε την παραγωγή εξίσου σοβαρά, συμπεριλαμβανομένου του Ishirō Honda, του σκηνοθέτη και συν-σεναριογράφου, και του EijiTsuburaya, ο οποίος επέβλεπε το σχεδιασμό και τα οπτικά εφέ. Η ταινία βγήκε στους κινηματογράφους μόλις οκτώ μήνες μετά το περιστατικό του LuckyDragon 5 αποτελώντας, εκτός από βαθιά αντιπυρηνική ταινία, την πρώτη ίσως δραματική ταινία τεράτων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *