Κόκκινο τηλεοπτικό χαλί για τη Χρυσή Αυγή

της Μαριάννας Τζιαντζή
Την περασμένη Κυριακή το πολιτικό σύστημα σείστηκε συθέμελα, όμως το τηλεοπτικό οικοδόμημα φαίνεται να αντέχει τον εκλογικό σεισμό. Οι Έλληνες εγκατέλειψαν τον δικομματισμό, όχι όμως και τις τηλεοπτικές τους συνήθειες. Ωστόσο, η παρακολούθηση ενός δελτίου δεν σημαίνει και επιδοκιμασία της γραμμής του. Δύο εβδομάδες πριν τις εκλογές, ο Αλέξης Τσίπρας είχε αρνηθεί να παρουσιαστεί στο κεντρικό δελτίο του Μέγκα, διαμαρτυρόμενος για τον πολύμηνο αποκλεισμό του. Όμως η άρνηση αυτή δεν τον ζημίωσε εκλογικά – μάλλον το αντίθετο συνέβη.

Την εβδομάδα που πέρασε, πολλοί παρουσιαστές πόζαραν σαν εκπρόσωποι της κυβέρνησης που έχει ανάγκη ο τόπος, προειδοποιώντας τον ελληνικό λαό για τις συμφορές που τον περιμένουν αν εφαρμοστεί το μήνυμα που έστειλε στις εκλογές. Σαν να ήταν η κάλπη ένα παιχνιδάκι για νήπια: Εντάξει, ωραία παίξατε, εκτονωθήκατε, τιμωρήσατε τα δύο μεγάλα κόμματα, καιρός τώρα να σοβαρευτούμε.

Τα πιο πολυγιαουρτωμένα (με τη μεταφορική και όχι απλώς τη στατιστική έννοια) στελέχη του ΠΑΣΟΚ βγαίνουν στα κανάλια και κουνάνε στο λαό το δάχτυλο, δείχνοντας ότι η πραγματική εξουσία, αυτή που τους έχει εκχωρηθεί από το βαθύ επιχειρηματικό κράτος, τους ανήκει. Ταυτόχρονα, περιζήτητοι τηλεοπτικοί καλεσμένοι είναι ο Μάκης Βορίδης και ο Άδωνις Γεωργιάδης – οι προνοητικοί που πήδησαν έγκαιρα από το ξεχαρβαλωμένο τρένο του ΛΑΟΣ για να επιβιβαστούν στο συρμό της ΝΔ.
Η τηλεοπτική νομιμοποίηση των προσώπων αλλά και αρκετών δογμάτων και συνθημάτων της ακροδεξιάς, που αρχικά έφερε το ΛΑΟΣ στη Βουλή, τώρα συνεχίζεται με άλλη μορφή, καθώς τα κανάλια παραχωρούν βήμα στους φουσκωτούς της Χρυσής Αυγής, ώστε «να σας γνωρίσουμε, να γνωριστούμε καλύτερα» (έτσι τους υποδέχτηκε στο στούντιο γνωστός παρουσιαστής). Και τώρα που γνωριστήκαμε, να μη χαθούμε!

Η ερευνητική δημοσιογραφία έχει αποκαλύψει τον πολιτικό χαρακτήρα, την ευρωπαϊκή διάσταση και την ιστορική καταγωγή των ακροδεξιών μορφωμάτων – και εννοώ κυρίως τα δημοσιεύματα της ομάδας του Ιού, το βιβλίο του Δημήτρη Ψαρρά Το κρυφό χέρι του Καρατζαφέρη και κάποιες τηλεοπτικές εκπομπές, κυρίως στην ΕΡΤ. Όμως τα περισσότερα κανάλια παρουσιάζουν τη Χρυσή Αυγή σαν εξωτικό είδος, σαν κάτι γαργαλιστικά ξένο από τον υγιή κοινοβουλευτικό κορμό, το οποίο διεγείρει την περιέργεια του τηλεθεατή. Βάλε έναν «λάιβ» νεοφασίστα  τίγρη στη μηχανή σου, φέρε έναν-δυο νεοφασίστες στην εκπομπή σου – και η τηλεθέαση θα σε ανταμείψει.

Όταν οι ακραίοι δεξιοί βαφτίστηκαν «ακτιβιστές της Δεξιάς» και τώρα ετοιμάζονται να αποτελέσουν τη μαγιά της «νέας κεντροδεξιάς», ας μην ξαφνιαζόμαστε που κάποια ΜΜΕ στρώνουν το κόκκινο τηλεοπτικό χαλί για το νεοφασισμό.

Πηγή: ΠΡΙΝ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *