Συντονισμένη προσπάθεια με στόχο της συνέχιση της εφαρμογής της αντιλαϊκής πολιτικής του μνημονίου

Tου Γιώργου Μανουσάκη

Τις ημέρες που έχουν μεσολαβήσει μετά τις εκλογές της 6ης Μαϊου γίνεται μια συντονισμένη επικοινωνιακή επιχείρηση εναντίον των κομμάτων που είναι κατά του μνημονίου, κυρίως βέβαια εναντίον του Συριζα.
Στην επίθεση αυτή πρωταγωνιστικό ρόλο έχουν τα ΄έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα που ανήκουν στους επιχειρηματίες που υποστηρίζουν την πολιτική του μνημονίου με τις περικοπές μισθών και την επιβαρυνση των μικρομεσαίων (Μπόμπολας, Ψυχάρης, Αλαφούζος, Λάτσης, Βαρδινογιάννης κ.α).
Επίσης στην επικοινωνιακή επίθεση συντονισμένα συμμετέχουν και οι εκπρόσωποι του ΠΑΣΟΚ – ΝΔ, ειδικά όσοι έχουν πολύ καλή σχέση με τους ιδιοκτήτες των μέσων με αποτέλεσμα να τους βλέπουμε συχνά πυκνά στους τηλεοπτικούς δέκτες (άρης σπηλιωτόπουλος, κ. Χατζηδάκης, Κ. Σκανδαλίδης, Α. Διμαντοπολούλου, Α. Λοβέρδος).
Ακόμη οι επιχειρηματίες χρησιμοποιούν ιστοσελίδες και ιστολόγια που ανήκουν είτε στους ομίλους τους (protothema.gr, in.gr), είτε σε εργαζόμενους στα μέσα που ελέγχουν (i-efimerida, matrix24, nonews κα).
Δύο είναι οι πιο χαρακτηριστές περιπτώσεις αυτής της επικοινωνιακής επίθεσης.
Μόλις ο αποχωρήσας από το ΣΥΡΙΖΑ Α. Αλαβάνος έγραψε ένα άρθρο στο οποίο ισχυριζόταν ότι έξοδος από το μνημόνιο σημαίνει έξοδος από το ευρώ (κάτι που ούτε και η επικεφαλής του ΔΝΤ Κ. Λαγκάνρντ δεν έχει ισχυριστεί), τα τηλεοπτικά δίκτυα, οι εφημερίδες και οι ιστοσελίδες που ελέγχονται από τον κύκλο μεγαλοεπιχειρηματιών της χώρας έδωσαν πρωτόγνωρη προβολή στην άποψη του κ. Αλαβάνου, προβολή απόλυτα αναντίστοιχη με τη μεταχείρηση που είχε ο κ. Αλαβάνος τα προηγούμενα χρόνια.
Αντιθέτως, όταν σε συνέντευξη του στην εφημερίδας realnews ο αντιπρόεδρος της ΝΔ Δ. Αβραμόπουλος χαρακτήρισε ψεύτικο το δίλλημα ευρώ ή δραχμή, αποδομώντας πλήρως την κεντρική επιχειρηματολογία και στρατηγική του κόμματος του, τα μέσα ενημέρωσης που ελέγχονται από τους μεγαλοεπιχειρηματίες πέρασαν τη δήλωση αυτή στα ψιλά, προσπαθώντας εμφανώς να υποβαθμίσουν τη σημασία της δήλωσης του Δ. Αβραμόπουλου.
Τα ίδια έγιναν και με τη δήλωση του Α.Τσίπρα ότι αν δεν ακολουθήσει ο νέος πρόεδρος της Γαλλίας την πολιτική που έχει υποσχεθεί θα κινδυνέψει να γίνει Ολλανδρέου, εννοώντας σαφώς ότι οι λαοί έχουν ανάγκη από ουσιαστική μεταβολή της ακολουθούμενης πολιτικής και όχι από ψεύτικες υποσχέσεις. Σύσωμο το δημοσιογραφικό και πολιτικό κατεστημένο της Ελλάδας έσπευσε να κατηγορήσει τον Α. Τσίπρα για προσβολή του νέου “συμμάχου” της χώρας, υποτιθέμενη προσβολή που δεν έγινε καθόλου αντιληπτή έτσι από την πλευρά της Γαλλίας.
Αντιθέτως, όταν την επόμενη ημέρα ο πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ Β. Βενιζέλος συνάντησε τον κ. Ολάντ και έκανε την πρωτόγνωρα αλλαζονική δήλωση “συνάντησα τον Ολάντ όχι ως πρόεδρος κόμματος αλλά εκπροσωπώντας τον ελληνικό λαό” η δήλωση του Β. Βενιζέλου καταχονιάστηκε από τα μέσα ενημέρωσης και δεν αποτέλεσε καθόλου αντικείμενο των τηλεοπτικών συζητήσεων που κάνουν οι δημοσιογράφοι, σε αντίθεση με τη δήλωση του κ. Τσίπρα. Ούτε καν η ΝΔ δεν σχολίασε τη αλλαζονική δήλωση του Β. Βενιζέλου, δείχνοντας ότι βρίσκεται σε ενεργή συμμαχία με το ΠΑΣΟΚ.
Αυτές οι δύο περιπτώσεις είναι χαρακτηριστικές του τρόπου με τον οποίο διεξάγεται η προεκλογική εκστρατεία από τους ΠΑΣΟΚ ΝΔ και από τα μέσα ενημέρωσης του κύκλου Αλαφούζος, Βαρδινογιάννης, Λάτσης, Μπόμπολας, Ψυχάρης. Ο στόχος είναι προφανής: να πληγούν ο ΣΥΡΙΖΑ και τα κόμματα που είναι εναντίον του μνημονίου και να ενισχυθούν στις εκλογές  ΠΑΣΟΚ ΝΔ και να συνεχίσουν να εφαρμόζουν την αντιλαϊκή πολιτική του μνημονίου με τις μειώσεις μισθών κλπ

Το ζήτημα πλέον είναι αν οι πολίτες θα πέσουν θύματα αυτής της επικοινωνιακής προσπάθειας ή όχι.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *