Ανυπακοή! Να ακυρώσουμε στην πράξη την αυτοαξιολόγηση !

indexΤο Υπουργείο Παιδείας με την από 5/3/2013 υπουργική απόφαση, προχωρά στη γενίκευση της αυτοαξιολόγησης της σχολικής μονάδας και ταυτόχρονα με εγκύκλιό του καλεί σε επιμορφωτικά σεμινάρια σχετικά με την αυτοαξιολόγηση, τους διευθυντές των σχολικών μονάδων.

Η ίδια η κυβέρνηση χαρακτηρίζει την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και του εκπαιδευτικού έργου ως «βασικό πυλώνα του νέου σχολείου» και των αλλαγών στην εκπαίδευση. Η αυτοαξιολόγηση είναι το βασικό και αναγκαίο εργαλείο που θα σπρώξει τα σχολεία στην αγορά και την ημιμάθεια, θα φορτώσει το κόστος της μόρφωσης στις τσέπες των γονιών, θα ανατρέψει άρδην τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών.
Ο Σύλλογός μας έχει έγκαιρα προειδοποιήσει για τα επικείμενα σχέδια της αποκέντρωσης του σχολείου, της διαφοροποίησης του περιεχομένου της παρεχόμενης μόρφωσης, του περάσματος των σχολείων στην πλήρη ευθύνη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, κλπ. Άλλωστε αυτά ήταν ομολογημένα απ ‘την ΕΕ και τον ΟΟΣΑ κι είχαν μεταφραστεί και στα … ελληνικά από τις εγχώριες «μεταφραστικές υπηρεσίες» ΕΣΥΠ, ΣΕΒ, ΠΑΣΟΚ, ΝΔ, κλπ.

Η εκπαιδευτική κοινότητα με καθολικό τρόπο είχε αντιδράσει το 2010.

Ο σύλλογός μας μαζί με δεκάδες ακόμα συλλόγους Π.Ε. και ΕΛΜΕ από όλη τη χώρα είχε ταχθεί με απόφασή του ενάντια στην πιλοτική εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης των σχολικών μονάδων καλώντας τους συλλόγους διδασκόντων να αρνηθούν να συμμετέχουν στη διαδικασία.

Κανένα δημοτικό σχολείο και νηπιαγωγείο του συλλόγου μας, δε δέχτηκε να συμπεριληφθεί στο πιλοτικό πρόγραμμα. Πάνω από 10.000 σχολεία σε όλη τη χώρα αρνήθηκαν να συμμετέχουν.
Με βάση τα παραπάνω, το 2010, το υπουργείο Παιδείας υποχρεώθηκε να αρκεστεί σε 500 σχολικές μονάδες σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση από το νηπιαγωγείο ως το λύκειο, από τις οποίες πάνω από τις μισές ήταν ιδιωτικά σχολεία.

Σήμερα, που το υπουργείο ξαναχτυπά επιδιώκοντας τη γενίκευση της αυτοαξιολόγησης, οι λόγοι να την αρνηθούμε είναι πολλαπλάσιοι του παρελθόντος!

Η αυτοαξιολόγηση δεν κάνει τίποτα άλλο παρά να μετακυλύει τα βάρη των κρατικών εκπαιδευτικών επιλογών, στις πλάτες της σχολικής μονάδας και των εμπλεκομένων σ’ αυτή. Έχει ένα και βασικό στόχο: να αθωώσει την εκπαιδευτική πολιτική και να στοχοποιήσει εκπαιδευτικούς και εκπαιδευομένους μαζί με τις οικογένειές τους. Η θέση  του Υπουργείου ότι η σχολική μονάδα είναι ο βασικός φορέας βελτίωσης της παρεχόμενης εκπαίδευσης καθώς και ότι οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς με τις δράσεις τους είναι υπεύθυνοι για την αποτελεσματικότερη οργάνωση της διοίκησης και της διαχείρισης της σχολικής μονάδας, είναι και η καρδιά της προτεινόμενης μορφής αξιολόγησης.. Γιατί είναι απορίας άξιο η κυβέρνηση να εντάσσει στην αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας τα μέσα και τους πόρους, τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα κ.λπ.

Σε μια περίοδο που με απόφαση της κυβέρνησης, καταργούνται οι μόνιμοι διορισμοί, περικόπτονται δραματικά οι αναπληρωτές, συγχωνεύτηκαν και καταργήθηκαν 1.500 σχολικές μονάδες και ετοιμάζεται νέο κύμα καταργήσεων, μειώνονται κατά 70% οι επιχορηγήσεις των σχολείων, προωθείται η κατάργηση του δωρεάν βιβλίου, η αύξηση των μαθητών ανά τμήμα, όταν τα βιβλία της δεξιότητας και της πληροφορίας παραμένουν, όταν το νέο σχολείο της εργαλειακού τύπου μάθησης για τις ανάγκες της αγοράς ζει και βασιλεύει, όταν οι ταξικοί φραγμοί ενισχύονται, όταν οι υποστηρικτικές δομές διαλύονται, όταν οι μαθητές βιώνουν τις τεράστιες δυσκολίες της λαϊκής οικογένειας, την ανεργία και την απόλυση των γονιών τους, την ανασφάλεια και τη δυστυχία, η αναζήτηση των ευθυνών και των όρων βελτίωσης κυρίως και πρωτίστως στη σχολική μονάδα και στους εμπλεκόμενους με αυτή εκπαιδευτικούς, μαθητές, γονείς είναι ανείπωτο θράσος!
Δεν έχουμε αυταπάτες! Οι στόχοι του Υπουργείου μέσα από τις διαδικασίες της αυτοαξιολόγησης που προωθεί είναι:

1.Να μεταθέσει την ευθύνη για τη σημερινή κατάσταση των σχολείων στους τους εκπαιδευτικούς, τους διευθυντές και τους γονείς, ενοχοποιώντας τους για αδράνεια και “έλλειψη επιχειρηματικού πνεύματος”, έτσι ώστε να μείνει στο απυρόβλητο η κρατική πολιτική και να στρωθεί το χαλί για την προώθηση της αξιολόγησης – χειραγώγησης.
2.Να προωθήσει τη μετακύλιση των ευθυνών και των δαπανών των δημόσιων σχολείων κατευθείαν στους “πελάτες” (δηλ. στους γονείς) λόγω της συνεχιζόμενης υποχρηματοδότησης της εκπαίδευσης.
3.Να επιβάλλει στα στελέχη εκπαίδευσης και ειδικότερα στους διευθυντές, την εκσυγχρονισμένη εκδοχή του management, που στηρίζεται στην “τέχνη του επιχειρείν” και αντιλαμβάνεται το σχολείο σαν προβληματική επιχείρηση που οφείλει να αναζητήσει χρηματικές πηγές, εισφορές από τους γονείς, δωρεές, ευεργέτες, φιλανθρωπίες κλπ.

Η αυτοαξιολόγησή τους είναι η αυτοχειρία μας!

Μας καλούν να γίνουμε εκπαιδευτικοί σκυφτοί, υποτακτικοί, παπαγαλάκια, πλασιέ εταιρειών και προγραμμάτων υπό τη διαρκή απειλή της «αξιολόγησης» και «αύριο» (κι όχι μεθαύριο) της απόλυσης!
ΟΥΤΕ ΛΕΠΤΟ ΧΑΜΕΝΟ!
ΝΑ ΜΗΝ ΠΕΡΑΣΕΙ Η ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ!
Οργανώνουμε την πάλη από τα κάτω.
Κάθε σχολείο να γίνει μετερίζι του αγώνα!
Απειθαρχούμε στην πράξη! Μπλοκάρουμε τις διαδικασίες!
Ο σύλλογός μας επιβεβαιώνοντας την παλιότερη θέση του ενάντια στην «αυτοαξιολόγηση» της σχολικής μονάδας, την αντίθεσή του στο σχέδιο Π.Δ. για την αξιολόγηση, αλλά και την αταλάντευτη θέλησή του να παρεμποδίσει την εφαρμογή τους στην πράξη, καλεί:
•τους Δ/ντές των σχολικών μονάδων να μην συμμετέχουν στα προαναφερθέντα επιμορφωτικά σεμινάρια και τους σχολικούς συμβούλους να μη συμπράξουν στην προετοιμασία τους.
•Οι Σύλλογοι Διδασκόντων να μη δεχτούν καμιά εφαρμογή της αυτοαξιολόγησης. Να αντιδράσουν και συλλογικά και προσωπικά. Να μην υπακούσουν..
•Το Δ.Σ. παρέχει συνδικαλιστική κάλυψη στους συναδέλφους,  που δε θα πειθαρχήσουν.
• Δηλώνουμε ότι θα αγωνιστούμε για να ακυρώσουμε στην πράξη τα σεμινάρια αυτά.

Συνάδελφοι, ισσες!

Η «αυτοαξιολόγησή» τους δεν έχει καμιά σχέση με τη λαϊκή ανάγκη να γίνει ο εκπαιδευτικός καλύτερος, επιστημονικά πληρέστερος, πιο ικανός στο να μορφώνει ολόπλευρα τα παιδιά.
Δεν έχει καμιά σχέση με την ανάγκη για ένα ενιαίο σχολείο, βασικό, υποχρεωτικό για όλα τα παιδιά, αποκλειστικά δημόσιο και δωρεάν. Δεν θέλουν ούτε έναν τέτοιο εκπαιδευτικό, ούτε ένα τέτοιο σχολείο. Θέλουν το «σχολείο ΑΕ» και το δάσκαλο σκυφτό. Αυτό υπηρετεί το μαστίγιο της «αυτοαξιολόγησης» και το καρότο της «καινοτομίας».

Συνάδελφοι, ισσες!

Είναι ώρα προσωπικής ευθύνης για τον καθένα και την καθεμιά, για όλους μας. Αν τώρα δεν αποφασίσουμε να ορθώσουμε το ανάστημά μας στον πόλεμο που μας έχουν κηρύξει θα βρεθούμε χειροπόδαρα δεμένοι και με την πλάτη στον τοίχο για πολλά, πολλά χρόνια. Τέτοιο δικαίωμα δεν έχουμε. Έχουμε χρέος στους εαυτούς μας, στα παιδιά μας, στους μαθητές μας, στις νεότερες γενιές να αντιδράσουμε.

 
Πάλη για την παιδεία και τον εκπαιδευτικό
των σύγχρονων λαϊκών αναγκών!

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                    Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ
ΠΑΠΛΩΜΑΤΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ                  ΝΙΚΟΛΟΥΔΑΚΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *