Ο ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ ΑΠΕΙΛΕΙ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ

Τι περιμένετε;
Ότι οι κουφοί παραχωρήσεις θα σας κάνουν
κι οι αχόρταγοι
κάτι θε να σας δώσουν!
Οι λύκοι θα σας ταΐσουνε αντί να σας καταβροχθίσουν!
Από φιλία θα σας προσκαλέσει η τίγρη
να της βγάλετε τα δόντια!
Τέτοια περιμένετε!

Μπ. Μπρέχτ

Στην ολομέτωπη επίθεση που δέχεται ο εκπαιδευτικός κόσμος από την κυβέρνηση με το πάγωμα των μισθών, την περικοπή των επιδομάτων, την κατάργηση του συστήματος διορισμών, την αύξηση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης, τον περιορισμό των ασφαλιστικών μας παροχών, την επέκταση της ελαστικής εργασίας και της ομηρίας χιλιάδων νέων εκπαιδευτικών… έρχεται τώρα και το πρόγραμμα «Καλλικράτης» για να προστεθεί «το κερασάκι στην τούρτα».

Σύμφωνα με τον «Καλλικράτη» οι διευρυμένοι Δήμοι καλούνται να αναλάβουν υποχρεώσεις του κράτους στους τομείς του Προγραμματισμού και Ανάπτυξης, Υποδομών – Μεταφορών – Επικοινωνιών, Χωροταξίας – Πολεοδομίας και Περιβάλλοντος, Φυσικών Πόρων – Ενέργειας – Βιομηχανίας, Εμπορίου, Τουρισμού και Απασχόλησης, Εκπαίδευσης, Πολιτισμού και Αθλητισμού, Γεωργίας – Κτηνοτροφίας και Αλιείας, Πολιτικής Προστασίας.

Ας επικεντρωθούμε στις αλλαγές που θα φέρει το σχέδιο «Καλλικράτης» στην εκπαίδευση:

α) Το υπουργείο Παιδείας κρατά μόνο τον απολύτως κεντρικό επιτελικό σχεδιασμό και όλα περνούν στον δήμο, την περιφέρεια και τα σχολικά συμβούλια. Το «όλα» σημαίνει τους διορισμούς των  εκπαιδευτικών, την επεξεργασία του προγράμματος, τους διορισμούς πολιτικού προσωπικού …

β) Οι δαπάνες για την εκπαίδευση περνούν στους δήμους και από εκεί αναπόφευκτα στις πλάτες των δημοτών που θα κληθούν να πληρώσουν μέσω των ανταποδοτικών τελών και αυτή τη δαπάνη. Αν οι δημότες δεν μπορούν να ανταποκριθούν, τότε τα σχολεία θα υπολειτουργούν ή θα αναγκαστούν να δεχτούν την χρηματοδότηση των χορηγών.

γ) Τα αναλυτικά προγράμματα θα προσδεθούν στις ανάγκες των επιχειρήσεων – χορηγών αφού η συντήρηση και η ανάπτυξή των σχολείων θα εξαρτώνται άμεσα από την «ζήτηση» των εκπαιδευτικών τους «προϊόντων». Η παιδαγωγική και η διδακτική θα είναι υποταγμένες σε μία επιχειρηματική λογική αφού το σχολείο θα λειτουργεί με βάση την εξεύρεση κονδυλίων.

δ) Πολλά σχολεία σε αγροτικές αλλά και αστικές υποβαθμισμένες περιοχές μακροπρόθεσμα θα κλείσουν. Οι «τοπικοί παράγοντες», όπως η εμπειρία μάς δείχνει θα ενδιαφέρονται μόνο για τη βιτρίνα τους που θα είναι τα «καλά» σχολεία.

ε) Οι ελαστικές εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών θα γίνουν κανόνας αφού έτσι ο δήμος θα μπορεί να πετυχαίνει χαμηλότερο κόστος λειτουργίας των σχολικών μονάδων. Φυσικά η αξιολόγηση του εκπαιδευτικού θα είναι αυτονόητη αφού θα αποτελεί το εργαλείο πειθαναγκασμού και συμμόρφωσής του στο καινούργιο σχολείο.

στ) Θα δημιουργηθούν σχολεία πολλών ταχυτήτων ανάλογα με τις οικονομικές δυνατότητες του κάθε διευρυμένου δήμου. Η δημόσια δωρεάν παιδεία δεν θα παίζει πλέον το ρόλο της έμμεσης αναδιανομής του πλούτου για την πλειοψηφία των εργαζομένων .

Γίνεται λοιπόν φανερό ότι το σχέδιο «Καλλικράτης» απειλεί τα σχολεία και πρέπει οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς και οι μαθητές να αγωνιστούμε για να το σταματήσουμε. Να απαιτήσουμε καταρχήν την ακύρωση του «Καλλικράτη», την αύξηση των δαπανών για την παιδεία, την αύξηση των μισθών και των συντάξεων των εκπαιδευτικών, την κατάργηση των ελαστικών σχέσεων εργασίας και την άμεση πρόσληψη μόνιμου προσωπικού που θα καλύπτει τις ανάγκες των σχολείων, τη μείωση των ορίων ηλικίας συνταξιοδότησης, τη δημιουργία των προϋποθέσεων που θα επιτρέπουν την ελεύθερη πρόσβαση όλων των μαθητών στη δημόσια δωρεάν εκπαίδευση μέχρι και το πανεπιστήμιο.

Γκιουλουμίδης Γιώργος

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Current ye@r *