Στο δρόμο για το Νέο Λύκειο: φτωχότερη παιδεία και βαθμοθηρία

imagesΣτο Νέο Λύκειο, σχέδιο για το οποίο ανακοινώνει η κυβέρνηση, μειώνεται το βάρος των τελικών πανελλαδικών εξετάσεων, εξαπλώνεται όμως το πνεύμα της συγκέντρωσης βαθμών σε όλες τις τάξεις. Στο Γυμνάσιο καταργούνται ουσιαστικά τα «καλλιτεχνικά» και η μουσική αφυδατώνοντας επιπλέον τη μαθησιακή εμπειρία και ανοίγοντας έναν νέο κύκλο απολύσεων εκπαιδευτικών.

 Σύμφωνα με σημερινά δημοσιεύματα οι βασικές αλλαγές που φέρνει το σχέδιο της κυβέρνησης στα Λύκεια είναι οι εξής:

1) Μειώνονται σε 4 από 6 τα μαθήματα στις κλασικές πανελλαδικές εξετάσεις  

2) Ο απολυτήριος βαθμός κάθε τάξης θα προσμετράται για την πρόσβαση στα ΑΕΙ και ΤΕΙ

3) Στην Α’ Λυκείου θα διδάσκονται μαθήματα γενικής παιδείας, ενώ στην τρίτη τάξη θα ενισχύονται τα μαθήματα κατεύθυνσης.

4) Στα ΕΠΑΛ καθιερώνεται προαιρετική τέταρτη τάξη μαθητείας σε επιχειρήσεις με μικρή αμοιβή σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ.

Τις προηγούμενες μέρες έφθασε σε Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης το νέο ωρολόγιο πρόγραμμα των Γυμνασίων. Σύμφωνα με αυτό το πρόχειρο σχέδιο καταργείται το μάθημα των «καλλιτεχνικών» και της μουσικής στη Β΄ και Γ΄ Γυμνασίου. Στην Α΄ Γυμνασίου προβλέπονται δύο ώρες για «πολιτισμό – πολιτιστικές δραστηριότητες» χωρίς να ονομάζεται συγκεκριμένο διδακτικό πεδίο. Δηλαδή ανοίγει ο δρόμος για απολύσεις εκπαιδευτικών που έχουν καλλιτεχνική ειδικότητα. Στην τάξη μπορεί να μπαίνει ένας φιλόλογος ή μαθηματικός για να καλύψει το υποβαθμισμένο, μέχρι να εξαφανιστεί πλήρως, αντικείμενο.

Διαβάζουμε στην ανακοίνωση που κυκλοφόρησε μετά την Έκτακτη Συνέλευση Καθηγητών Μουσικής – Αποφοίτων Μουσικών Σπουδών Αθήνας: «Σήμερα είναι η σειρά των μουσικών και των εικαστικών, αύριο ενδεχομένως των ξενόγλωσσων, μεθαύριο της επόμενης κατηγορίας, ένα σχέδιο καλά μελετημένο, που εφαρμόζεται σε μια μουδιασμένη κοινωνία, που πριν προλάβει να συνέλθει από το ένα χαστούκι, δέχεται το επόμενο!»

Το Επιμελητήριο Εικαστικών Τεχνών Ελλάδας, που εξέδωσε επίσης πολύ σκληρή ανακοίνωση εναντίον των σχεδίων της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας, τονίζει την αναγκαιότητα το μάθημα της τέχνης, τα εικαστικά, να είναι εργαστηριακό και δίωρο, διαπερνώντας όλες τις τάξεις του ενιαίου δωδεκάχρονου, δημόσιου και  υποχρεωτικού σχολείου. «Είναι απαραίτητο», υπογραμμίζει, «για όλους τους μαθητές, ανεξάρτητα από το ποια κατεύθυνση θα ακολουθήσουν επαγγελματικά: έχει να κάνει με την καλλιέργεια της αντιληπτικής τους ικανότητας, της σχέσης τους  με το χώρο, της σχέσης τους με το περιβάλλον, της ικανότητας για παρατήρηση, αξιολόγηση και επιλογή, την καλλιέργεια της έκφρασης, τη διαμόρφωση κριτηρίων, αλλά και την ολοκλήρωση της προσωπικότητάς τους συνολικά».

Η υποβάθμιση των μαθημάτων αισθητικής αγωγής στο σχολείο συνολικά όπως το ξέραμε ήταν κανόνας. Επιβεβαιώνεται όμως και αυτή τη φορά από πού σκοπεύει να ξεκινήσει την επίθεση στο νέο κύκλο απομακρύνσεων εκπαιδευτικών η κυβέρνηση. «Ολόκληροι κλάδοι μαθημάτων μειώνονται ή εξαφανίζονται ως διά μαγείας με έναν τρόπο που φανερώνει ότι το υπουργείο Παιδείας χρησιμοποιεί το ωρολόγιο πρόγραμμα ως εργαλείο για την κατάργηση οργανικών θέσεων και την παραγωγή “υπεράριθμων” εκπαιδευτικών» έγραφε τη Δευτέρα ο Χρήστος Κάτσικας στην Εφημερίδα των συντακτών.

Πηγή:unfollow.com.gr

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *