Διαμαντοπούλου σε ρόλο Αντουανέτας

Την… Αντουανέτα παριστάνει η υπουργός Παιδείας, προσποιούμενη ότι δεν καταλαβαίνει γιατί αντιδρούν στο σχέδιο διαβούλευσης για τα πανεπιστήμια πανεπιστημιακοί και φοιτητές. Σχολιάζοντας, για πρώτη φορά από τη Σύνοδο των πρυτάνεων, τις πολύμορφες αντιδράσεις των πανεπιστημίων αλλά και τις απεργιακές κινητοποιήσεις πανεπιστημιακών, με αίτημα να αποσυρθεί πάραυτα το κυβερνητικό “κείμενο διαβούλευσης”, η υπουργός Παιδείας έκανε ότι δεν καταλαβαίνει το χάος που τη χωρίζει με την πανεπιστημιακή κοινότητα στο σύνολό της. Για ποιο λόγο, αναρωτήθηκε, αποφάσισαν να απεργήσουν; Επειδή θα αρχίσει ο διάλογος για ένα νομοσχέδιο το οποίο δεν έχει κατατεθεί και επειδή υπάρχει ένα σχέδιο διαβούλευσης για το οποίο ο καθένας μπορεί να εκφράσει τις απόψεις του;

Η κ. Διαμαντοπούλου κάνει ότι δεν ακούει αυτό που της λένε μέρες τώρα τα πανεπιστήμια. Αυτό το κείμενο δεν αποτελεί βάση διαλόγου. Πάρτε το πίσω πάραυτα. Το ακούει σε όλους τους τόνους η κ. Διαμαντοπούλου. Από τους φοιτητές που χθες διαδήλωσαν στη Βουλή και ετοιμάζονται για μαχητική συνέχεια. Πρώτα, κατά τη διάρκεια του τριήμερου εορτασμού του Πολυτεχνείου. Αμέσως μετά (23-24 Νοεμβρίου) με νέο γύρο Γενικών Συνελεύσεων, όπου αναμένονται αποφάσεις για καταλήψεις. Ήδη υπό κατάληψη τελούν 13 σχολές στην Αθήνα (σε Πολυτεχνείο, Πανεπιστήμιο Αθήνας, ΑΣΟΕΕ), 2 στη Θεσσαλονίκη, 11 στην Πάτρα και 5 στον Βόλο. Το ακούει από τους πανεπιστημιακούς που προχωρούν σε προειδοποιητικές απεργιακές κινητοποιήσεις (μέχρι και σήμερα στο Πολυτεχνείο, χθες στο ΑΠΘ και στα Ιωάννινα). Το ακούει από τις Συγκλήτους, που η μία μετά την άλλη εκδίδουν ψηφίσματα καταδίκης των κυβερνητικών προτάσεων.

Μετά τα Πανεπιστήμια Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Ιωαννίνων, και το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου τονίζει ότι οι προτάσεις του υπουργείου για το νέο μοντέλο διοίκησης των ΑΕΙ παραβιάζουν σε σημεία τους τη συνταγματικά κατοχυρωμένη αρχή της πλήρους αυτοδιοίκησης των πανεπιστημίων. Η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου θεωρεί ότι η μεταρρύθμιση του θεσμικού πλαισίου για το ελληνικό Πανεπιστήμιο προϋποθέτει τη διασφάλιση της χρηματοδότησής του από την πολιτεία, του δημόσιου χαρακτήρα του και της ακαδημαϊκής και κοινωνικής αποστολής του. Και το Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου οργανώνει διάλογο για την επεξεργασία προτάσεων για την ανάκαμψη και αναβάθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης στη χώρα μας.

Ενόψει του δεύτερου γύρου των εκλογών η υπουργός Παιδείας επιχειρεί να ρίξει τους τόνους και δηλώνει ότι “είμαστε ανοικτοί σε όλες τις προτάσεις, τις οποίες και περιμένουμε”. Αλλά δεν είναι αυτό που περιμένει και η πανεπιστημιακή κοινότητα. Είναι βίοι παράλληλοι, που δεν θα συναντηθούν πουθενά όσο υπάρχει το κείμενο μετάλλαξης του δημόσιου, δωρεάν και δημοκρατικού Πανεπιστημίου. Μπροστά στις κάλπες, η κ. Διαμαντοπούλου απλώς επιλέγει να μην πυροδοτήσει το κλίμα. Όμως, προετοιμάζει την αντεπίθεση δηλώνοντας ότι οι απεργιακές κινητοποιήσεις των πανεπιστημιακών τιμωρούν τους φοιτητές. Η ομαλή λειτουργία των πανεπιστημίων πρέπει να είναι προτεραιότητα για όλους μας, απεφάνθη η υπουργός Παιδείας μιλώντας για τους άλλους, αλλά όχι για την κυβερνητική πολιτική που βάζει φωτιά στα ιδρύματα.

Την ίδια ώρα ο υφυπουργός Παιδείας συνεχίζει να κάνει τον εισαγγελέα-τιμωρό των ιδρυμάτων αποστέλλοντας έγγραφα που επιχειρούν να τα εμφανίσουν ως ανίκανα να κάνουν τη δουλειά τους. Τώρα, ο κ. Πανάρετος ζητεί να του αποσταλούν ηλεκτρονικά μέχρι την Τετάρτη, 24 Νοεμβρίου, στοιχεία για τον αριθμό των φοιτητών που παίρνουν πτυχίο, καθώς και τον μέσο χρόνο απόκτησης των πτυχίων. Τα στοιχεία τα θέλει αναλυτικά (ανά τμήμα και ανά έτος) και αφορούν από το 2000 και μετά. Μέσα από την καταγραφή, το υπουργείο Παιδείας θα επιχειρήσει σε δεύτερη φάση να αναγκάσει τα πανεπιστήμια να καθαρίσουν τα μητρώα τους από τους αμελείς φοιτητές. Άλλωστε, αν το κείμενο διαβούλευσης γίνει νόμος, το ποσοστό των φοιτητών που ολοκληρώνει στην ώρα του τις σπουδές του είναι μια από τις προϋποθέσεις για τη χρηματοδότηση των ιδρυμάτων.

Πηγή: “Αυγή”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Current ye@r *