Ενισχύστε τους κακόμοιρους καπιταλιστές, δώστε επιδοτήσεις και στους κολλεγιάρχες!

Πέρσι τέτοιες μέρες, στις 15 Φλεβάρη 2010, είχαμε γράψει ένα άρθρο για μια υπόθεση που είχε περάσει “στα ψιλά”, με τίτλο “”Κουπόνια” – κρατικές επιδοτήσεις ζητούν τα ιδιωτικά σχολεία….”.

Λέγαμε τότε τα εξής:

Στα “ψιλά” πέρασε η κίνηση των ιδιωτικών νηπιαγωγείων να ζητήσουν να εφαρμοστεί και στην Ελλάδα το σύστημα “κουπονιών” (vouchers):

Σύμφωνα με αυτό το σύστημα αντί το κράτος να χρηματοδοτεί άμεσα τα σχολεία, χρηματοδοτεί απευθείας τους πολίτες, επιτρέποντας τους να επιλέξουν σε ποιο σχολείο θα εγγράψουν τα παιδιά τους. Το κουπόνι ή επιταγή Παιδείας το οποίο αντιστοιχεί σε χρηματικό ποσό αντίστοιχο με τα έξοδα που κοστίζει στην πολιτεία ο μαθητής δίνεται στο σχολείο της αρεσκείας τους και το σχολείο εισπράττει από το κράτος το ποσόν που αντιστοιχεί στον μαθητή.
http://tvxs.gr/news/ελλάδα/περαιτέρω…σχολεία

Πρακτικά, αυτό σημαίνει πως το κράτος θα επιδοτεί ουσιαστικά και τα ιδιωτικά σχολεία, δίνοντας ένα μέρος από τα χρήματα των φορολογούμενων στον ιδιώτη, μιας και αντί να κοιτάξει να δώσει χρήματα για να βελτιωθούν κάπως πχ οι υποδομές, θα δίνει λεφτά (μέσω των vouchers) σε κρατικά αλλά και σε ιδιωτικά σχολεία, μιας και οι μαθητές που θα πηγαίνουν σε ιδιωτικό σχολείο θα παίρνουν ένα κομμάτι του κρατικού προϋπολογισμού για την εκπαίδευση (το “κουπόνι” τους), και θα το δίνουν στον ιδιώτη.

Χαράς ευαγγέλια λοιπόν για τα ιδιωτικά σχολεία, που προφανώς και πιέζουν προς αυτή την κατεύθυνση, ώστε να βάλουν χέρι στις κρατικές επιδοτήσεις, έστω και με έμμεσο -πλην ξεκάθαρο- τρόπο…

Ενδιαφέρον έχει και το ότι η θέση αυτή υπάρχει στο πρόγραμμα του ΠΑΣΟΚ από το 2006, όπως είχαμε δει σε παλιότερο ποστ…

Χθες λοιπόν οι κολλεγιάρχες-φροντιστηριάρχες, κτλ “ξαναχτύπησαν”, καθώς πάλι ζητούν το ίδιο πράγματα, δηλαδή να αρπάξουν λεφτά από τα κρατικά ταμεία:

Δηλαδή όχι μόνο αυτά τα παράσιτα της ιδιωτικής εκπαίδευσης υπάρχουν, αλλά ζητούν να τους επιδοτούμε κιόλας.

Σου λέει “είναι πιο μάγκες οι υπόλοιποι καπιταλιστές που παίρνουν επιδοτήσεις, “πακέτα σωτηρίας”, κτλ; Όχι βέβαια”. Και γι’ αυτό ζητούν και αυτοί να αρπάξουν ότι μπορούν. Η καλύτερη μπίζνα δηλαδή.

Και αυτοί οι άνθρωποι θα “μορφώσουν” τη νέα γενιά. Ναι, μάλιστα. Αυτοί θα “μορφώσουν” τη νέα γενιά – τι σόι “μόρφωση” θα της δώσουν άραγε αυτά τα παράσιτα, που απλώνουν το χέρι τους και κλέβουν ότι μπορούν; Και αν ο κόσμος ξεσηκωθεί και τους ρίξει και καμία κλωτσιά, που ζητούν και επιδότηση και από πάνω, θα τον πουν και “απολίτιστο”…

Εδώ και το σχετικό χθεσινό άρθρο της “Αυγής”:

Κρατικοδίαιτα ιδιωτικά σχολεία…

Κρατική επιχορήγηση μέσα από την καθιέρωση σχολικών κουπονιών ζητεί ανοικτά πλέον ο Σύνδεσμος Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων, αντιμετωπίζοντας την κρίση ως χρυσή ευκαιρία για να πέσει δημόσιο χρήμα στις επιχειρήσεις τους. Μάλιστα, την ερχόμενη Δευτέρα, οι σχολάρχες διοργανώνουν και σχετική εκδήλωση, όπου θα παρουσιαστεί μελέτη του ΙΟΒΕ για την ανάγκη κρατικής στήριξης του κλάδου, με το γνωστό επιχείρημα ότι αυτό συμβαίνει και στας Ευρώπας…

Το πρόβλημα είναι ότι το αίτημα για στήριξη της ιδιωτικής εκπαίδευσης με κρατικά κονδύλια υιοθετεί και ο ίδιος ο πρωθυπουργός, που, ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, άρχισε να ζυμώνει στην Ελλάδα τις ιδέες του “γκουρού” του νεοφιλελευθερισμού, Μίλτον Φρίντμαν, για γενικευμένη εφαρμογή συστήματος voucher στην εκπαίδευση. Τότε ουδείς πίστευε ότι μια τέτοια προοπτική θα είχε την παραμικρή ελπίδα. Τώρα τα κουπόνια καθιερώνονται για τα προγράμματα της διά βίου κατάρτισης, ενώ θα εκδοθούν και φοιτητικά vouchers για την αγορά από τους φοιτητές υπηρεσιών μέριμνας.

Στη μελέτη του ΙΟΒΕ, οι σχολάρχες επαίρονται ότι οι επιχειρήσεις τους έχουν επιδείξει “σημαντικό σθένος” και, παρά το γεγονός ότι δεν επιδοτούνται, “το μερίδιο των μαθητών” που πάνε σε ιδιωτικά σχολεία “είναι το μεγαλύτερο ανάμεσα στις χώρες όπου λειτουργούν μη χρηματοδοτούμενα ιδιωτικά εκπαιδευτήρια (Γαλλία, Ιταλία, Ηνωμένο Βασίλειο). Φτάνει στην υποχρεωτική εκπαίδευση το 6% των μαθητών”. Επιπλέον, επισημαίνεται ότι “οι ‘πελάτες τους’ (οι γονείς των μαθητών τους) βρίσκονται αντιμέτωποι με αρκετά αντικίνητρα” (π.χ. έλλειψη φοροελαφρύνσεων, επιδόματα τέκνων, εξαίρεση από τη δωρεάν παροχή βιβλίων, ατέλειες σε μέσα μεταφοράς).

Στο πλαίσιο αυτό, οι σχολάρχες μέσω της έρευνας ζητούν τη συνεργασία του κράτους, αναδεικνύοντας την ιδέα Φρίντμαν που, όπως διαπιστώνουν, κερδίζει συνεχώς έδαφος στην Ε.Ε. και είναι η πολιτική της επιχορήγησης μαθητών με τη μορφή των σχολικών κουπονιών. Σύμφωνα με την έρευνα, εφαρμόζεται σε εννέα χώρες.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *