“Από νωρίς στα βάσανα” – πώς αλλιώς θα γίνεις δεκτικός στα εντατικά ωράρια εργασίας;

“Από νωρίς στα βάσανα” – πώς αλλιώς θα γίνεις δεκτικός στα εντατικά ωράρια εργασίας;

Παιδιά και έφηβοι οι σκληρότερα εργαζόμενοι

Σχολείο, φροντιστήριο, ξένες γλώσσες, ιδιαίτερα μαθήματα, διάβασμα και το αποτέλεσμα είναι παιδιά και έφηβοι στην Ελλάδα να εργάζονται συνολικά… 80 ώρες την εβδομάδα. “Υποχρεώσεις” που αντικατοπτρίζουν κατά βάση το άγχος των γονιών για το μέλλον των παιδιών όταν βγουν στη ζούγκλα της αγοράς εργασίας. (σ.σ. επίσης αντικατοπτρίζουν και μια άτυπη “υπόσχεση” που υπήρχε μέχρι τώρα, ότι δηλαδή αν σπουδάσεις, θα βρεις δουλειά, και θα έχεις και έναν κάπως καλύτερο μισθό, κτλ

“Οι γονείς πολλές φορές ποντάρουν στα παιδιά τους λες και είναι… άλογα σε κούρσα. Τους ζητούν αν μάθουν ταυτόχρονα χιλιάδες πράγματα, που τις περισσότερες φορές οι ίδιοι δεν έμαθαν ποτέ. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ο τρόπος με τον οποίο πιέζουν τα παιδιά να πάνε πανεπιστήμιο γονείς που δεν έχουν σπουδάσει”, δηλώνει στην εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος η ψυχολόγος Δήμητρα Σφήκα. Έπειτα από μια κουραστική περίοδο στο Δημοτικό, όπου πέρα από τα μαθήματα καλούνται να μάθουν αγγλικά, γαλλικά, μπάσκετ… έχετε το Γυμνάσιο και το Λύκειο. “Μόλις τα παιδιά περάσουν στο Γυμνάσιο και το Λύκειο, προσπαθούν να συνεχίσουν όλα αυτά τα χόμπι αλλά τελικά δεν τα καταφέρνουν. Οι γονείς πρέπει να έχουν στο μυαλό τους ότι τα παιδιά δεν μπορούν να ανταποκριθούν νοητικά σε τόσα πολλά ερεθίσματα. Το αποτέλεσμα αυτής της παιδαγωγικής μεθόδου είναι ότι οι Έλληνες έφηβοι κουράζονται τόσο πολύ, που πλέον έχει αρχίσει να επηρεάζεται και η κατάσταση της υγείας τους”, εξηγεί η ψυχολόγος.

“Σε αυτή την ηλικία το άγχος μπορεί να οδηγήσει στην εφηβική κατάθλιψη. Πιθανώς να μην προκαλεί από μόνο του, αλλά σίγουρα δυναμιτίζει υπάρχοντα προβλήματα. Το πιο σημαντικό πράγμα στη ζωή είναι η υγεία. Εάν δεν υπάρχει σωματική και ψυχική υγεία, σε όποιο πανεπιστήμιο και να μπει ένα παιδί δεν έχει σημασία”, προσθέτει.

Σύμφωνα με έρευνα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Eurydice, οι Έλληνες μαθητές έφηβοι περνάνε περίπου 788 ώρες μέσα στις σχολικές αίθουσες κάθε χρόνο. Σε αυτές έρχονται, ωστόσο, να προστεθούν οι τουλάχιστον 23 ώρες φροντιστηρίου (για τους μαθητές Λυκείου), αλλά και εκείνες των ξένων γλωσσών.

“Όλες οι προτάσεις για βιωματική εκπαίδευση που έχουν γίνει κατά καιρούς έχουν πάει στα… σκουπίδια. Το σχολείο έχει απαξιωθεί και τα παιδιά πλέον θεωρούν ότι πρέπει να δίνουν μεγαλύτερη βάση στο φροντιστήριο. Η μάθηση δεν είναι πλέον ουσιαστική αλλά οι μαθητές πρέπει να παπαγαλίζουν“, τονίζει η κ. Σφήκα. (σ.σ. μα τι άλλο να μάθουν εκτός από αυτά που τους λέμε εμείς; Αυτό μας έλειπε να έχουν και κριτική ικανότητα, να μάθουν να σκέφτονται μακρυά από τη δική μας επιρροή, απαπαπαπα)

Για το τέλος, το κλασσικό τραγούδι των Godfathers “Birth, School, Work, Death” – ρίξτε του μια ματιά:

0 απαντήσεις στο ““Από νωρίς στα βάσανα” – πώς αλλιώς θα γίνεις δεκτικός στα εντατικά ωράρια εργασίας;”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Current ye@r *