Η “φιλανθρωπία” του δήμου και οι ανάγκες των σχολείων

του Κώστα Παπλωματά

προέδρου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Περιστερίου “Έλλη Αλεξίου”

 

OLYMPUS DIGITAL CAMERAΣτη δωρεάν διανομή σχολικών ειδών (τσάντες, τετράδια, κομπιουτεράκι, κασετίνες, στυλό, μολύβια κ.α.) προχώρησε ο Δήμος Περιστερίου σε μαθητές άπορων, μονογονεϊκών, άνεργων και χαμηλόμισθων οικογενειών με την ευγενική χορηγία γνωστής αλυσίδας εμπορικών καταστημάτων!
Η εκπαίδευση και η παιδεία βρίσκονται στο επίκεντρο των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων, που διαπερνούν το σύνολο των λειτουργιών του καπιταλιστικού κράτους και αποτελούν υλοποίηση των κατευθύνσεων- εντολών του διευθυντηρίου των Βρυξελλών μέσα από το τρίπτυχο Ανάπτυξη- Ανταγωνιστικότητα- Απασχόληση, που καθορίζεται και εξειδικεύεται από την αντίστοιχη λευκή βίβλο για την εκπαίδευση.
.
Στην υλοποίηση αυτών των σχεδίων σημαντικός είναι ο ρόλος που έχει ανατεθεί στην Τ.A., και αυτό, γιατί πιστεύουν ότι στο όνομα των τοπικών «ιδιαιτεροτήτων» είναι πιο εύκολο να γίνουν αποδεκτά μέτρα και ρυθμίσεις όπως η ταξική κατηγοριοποίηση των σχολείων μέσα από τη διαφοροποίηση των προγραμμάτων.
Οι δήμοι και οι περιφέρειες καλούνται να αναλάβουν το βάρος σημαντικών ανατροπών, για την υποταγή της παιδείας στους νόμους της αγοράς και υποκατάστασής της σε φτηνή κατάρτιση την ανέγερση, συντήρηση, επισκευή, φύλαξη και καθαριότητα των σχολικών κτηρίων με πολυετείς συμβάσεις και το αζημίωτο. Οι σχολικοί χώροι μετατρέπονται σε ένα πεδίο αγοράς αντιπαιδαγωγικό-αντιεκπαιδευτικό, το μεγαλύτερο μέρος της χρηματοδότησης των σχολείων. Αυτό σημαίνει νέους πρόσθετους ειδικούς φόρους για την παιδεία. Μέσω του Καλλικράτη (στηρίχτηκε από τη Δημοτική αρχή) η ΤA θα προσλαμβάνει το προσωπικό του σχολείου με συμβάσεις, θα καταρτίζει τοπικά προγράμματα και θα παρεμβαίνει στη σχολική ζωή και πράξη, στο όνομα της αποκέντρωσης. Η αποκέντρωση αποτελεί την ευέλικτη προσαρμογή των σχολείων στις ανάγκες της τοπικής αγοράς και της πρόχειρης κατάρτισης που απαιτεί.
Οι διοικητικοί φορείς θα συνεργάζονται άμεσα με τους επιχειρηματίες και τους χορηγούς, από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Γυμνάσιο και αυτό που τελικά μένει για τα παιδιά των εργαζόμενων και ανέργων είναι ο κοινωνικός και μορφωτικός αποκλεισμός, η εργασιακή εξαθλίωση και οι οικονομικές θυσίες.
Η τοπική διοίκηση, αντί για θεσμός λαϊκής αντιπολίτευσης και αγώνα και εκτός από φορέας ενσωμάτωσης που ήδη είναι, έχει μεταβληθεί σε διοικητικό μηχανισμό του κράτους και της αντιλαϊκής πολιτικής του. Γι’ αυτό απαιτείται αυτοδιοίκηση-ανατροπέας των καπιταλιστικών αναδιαρθρώσεων, εστία συσπείρωσης και αγωνιστικής δράσης του λαού για τα πραγματικά του συμφέροντα που καθορίζονται από τις σύγχρονες υλικές και πνευματικές ανάγκες του.
Το γεγονός ότι η νέα χρονιά ξεκίνησε με τους χειρότερους οιωνούς, μας επιτρέπει να ισχυριστούμε ότι η δημοτική αρχή δε βρίσκεται σε μια κατεύθυνση στήριξης του μετώπου που χρειάζεται σήμερα να ενισχυθεί στην κοινωνία, για να ανατραπεί αυτή η πολιτική αλλά και όσοι τη στηρίζουν.
Ο παρατεταμένος, δυναμικός και μαζικός αγώνας που οργάνωσε και υλοποίησε ο Σύλλογός μας όλο το προηγούμενο διάστημα σε συνεργασία με φορείς και Δ.Σ. Γονέων και Κηδεμόνων είχε σημαντικά αποτελέσματα.
Μπλοκάραμε τις επιχειρούμενες αναστολές λειτουργίας και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων, καταφέραμε να επιβάλουμε την κάλυψη αρκετών εκπαιδευτικών κενών, καταγράψαμε και προβάλαμε την πραγματική εικόνα των σοβαρών προβλημάτων που αντιμετωπίζουν τα σχολεία στην καθημερινή τους λειτουργία. Οργανώσαμε παραστάσεις διαμαρτυρίας στη Διεύθυνση, στην Περιφέρεια, στο Υπουργείο Παιδείας σε συνεργασία με την Ένωση Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Δ. Περιστερίου. Προκαλέσαμε συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου με μοναδικό θέμα την κατάσταση στην παιδεία και συναντήσεις με το Δήμαρχο Περιστερίου. Δώσαμε συνεντεύξεις τύπου, και οργανώσαμε μαζικά και δυναμικά συλλαλητήρια στο Περιστέρι.
ΚΑΙ ΣΥΝΕΧΊΖΟΥΜΕ……

Ταυτόχρονα περιμένουμε και απαντήσεις από τη Δημοτική αρχή!!!

Πολλοί είναι οι παράγοντες που επηρεάζουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Το περιεχόμενο των σπουδών, το πρόγραμμα, τα μέσα, οι μέθοδοι διδασκαλίας, το σχολικό βιβλίο, ο εκπαιδευτικός, το διδακτήριο και ο εξοπλισμός του, ο κοινωνικός περίγυρος του σχολείου, οι προσδοκίες γονέων, εκπαιδευτικών και μαθητών, η οργάνωση και η διοίκηση του σχολείου, η εκπαιδευτική πολιτική των κυβερνήσεων και πολλοί άλλοι. Η ύπαρξη και λειτουργία όλων των παραγόντων, τόσο στο ποσοτικό όσο και στο ποιοτικό τους μέρος καθορίζουν και την ικανότητα του σχολείου να ανταποκριθεί στις εκπαιδευτικές ανάγκες των παιδιών της λαϊκής οικογένειας που αποτελούν και το σύνολο σχεδόν του μαθητικού πληθυσμού των δημόσιων σχολείων της πόλης μας.
Για όλα αυτά τα προβλήματα ο σύλλογός μας, «Έλλη Αλεξίου», έχει σταθερό μέτωπο πάλης και διεκδίκησης. Έχει επεξεργαστεί προτάσεις, έχει αναπτύξει πρωτοβουλίες, έχει οργανώσει ή συμμετάσχει σε αγωνιστικές κινητοποιήσεις. Για να υλοποιήσει το σύγχρονο δημόσιο σχολείο το ρόλο του και την ευθύνη του απέναντι στους μαθητές του απαραίτητη προϋπόθεση είναι να στεγάζεται σε ένα σύγχρονο, άνετο, ασφαλές, καλαίσθητο, λειτουργικό, πλήρως εξοπλισμένο διδακτήριο.
Ποιο όμως είναι αυτό το διδακτήριο;
Μια καλή περιγραφή του παίρνουμε από το κτιριολογικό πρόγραμμα του ολοήμερου Νηπιαγωγείου και το κτιριολογικό πρόγραμμα ολοήμερου Δημοτικού σχολείου του Υπουργείου Παιδείας. Σ’ αυτά τα σχέδια, που είναι του Μάρτη του 2000, ορίζονται οι απαιτούμενοι χώροι και οι προδιαγραφές τους. Ενδεικτικά αναφέρουμε εδώ ότι για ολοήμερο Νηπιαγωγείο 2 τμημάτων (40 Νηπίων) απαιτείται σύνολο στεγασμένων χώρων 900 τ.μ. και αύλειου χώρου περίπου 1.000 τ.μ. ενώ για 12/θέσιο Δημοτικό Σχολείο (240-300 μαθητών) απαιτούνται περίπου 2700 τ.μ. στεγασμένων χώρων, 200 τ.μ. στεγασμένου γυμναστηρίου, υπαίθρια γήπεδα μπάσκετ και βόλεϊ και οι ανάλογοι ελεύθεροι χώροι της αυλής.
Ποια όμως είναι η κατάσταση που υπάρχει στα σχολεία Α/θμιας Εκπαίδευσης του Περιστερίου; Σε τι προσεγγίζουν αυτές τις προδιαγραφές;
Η αλήθεια είναι ότι οι συνθήκες στέγασης των σχολείων μας δεν βελτιώθηκαν σε σχέση με τα προηγούμενα χρόνια. Νηπιαγωγεία που στεγάζονται σε ακατάλληλα κτήρια ή σε αίθουσες εκδηλώσεων Δημοτικών Σχολείων με αποτέλεσμα να χειροτερεύουν οι συνθήκες λειτουργίας τους.
Πολλοί θεωρούν ότι από μόνη της η λειτουργία των σχολείων μας σε μια βάρδια έλυσε και τα προβλήματα. Η αλήθεια είναι ότι σε πολλές περιπτώσεις αυτό επιτεύχθηκε με απαράδεκτους συμβιβασμούς, όπως πρόχειρες αίθουσες στους διαδρόμους, μετατροπή εργαστηρίων ή χώρων εκδηλώσεων ή ακόμη και αποθηκών σε αίθουσες διδασκαλίας. Άλλωστε είναι γνωστό ότι δεν αρκεί μια αίθουσα διδασκαλίας ένας πίνακας και μια κιμωλία για να ανταποκριθεί το σχολείο στο ρόλο του.
Λείπουν από τα σχολεία μας εργαστήρια φυσικής, πληροφορικής, ζωγραφικής, μουσικής, θεάτρου κ.λπ.
Λείπουν αίθουσες εκδηλώσεων ή δεν είναι αρκετά μεγάλες για να χωρούν τουλάχιστον το σύνολο των μαθητών ή χρησιμοποιούνται για άλλους σκοπούς (αίθουσες διδασκαλίας, στέγαση Νηπιαγωγείου, ανάγκες ολοήμερου, μάθημα Φυσικής Αγωγής κ.λπ).
Λείπουν από το σχολείο η βιβλιοθήκη, τα γραφεία, που σε πολλές περιπτώσεις είναι ανεπαρκέστατα, αποθηκευτικοί χώροι και άλλοι βοηθητικοί χώροι απαραίτητοι για τη λειτουργία του σύγχρονου σχολείου. Λείπει από τα σχολεία μας η αθλητική υποδομή, που είναι η αιτία που το σχολείο μας στερείται ακόμη και ενός απλού στεγάστρου για τη Φυσική Αγωγή και την άθληση των μαθητών, όταν οι καιρικές συνθήκες δεν είναι κατάλληλες.

Οι μπασκέτες που είναι τοποθετημένες στις αυλές δεν μπορούν να αναπληρώσουν την έλλειψη όλων των άλλων χώρων και μέσων για την οργάνωση της Φυσικής Αγωγής και του αθλητισμού στο σχολείο. Είναι γνωστό επίσης ότι η αθλητική υποδομή του Δήμου Περιστερίου είναι ανεπαρκής και σε καμιά περίπτωση δεν καλύπτει τις ανάγκες άθλησης της νεολαίας της πόλης μας σε όλες τις συνοικίες και σε όλα τα αθλήματα.
Και ενώ τα σχολεία μας ασφυκτιούν σε λίγους και μικρούς χώρους η λειτουργία τους χειροτέρευσε δραματικά από την εφαρμογή των νέων τύπων σχολείων. Η εφαρμογή τους προωθείται χωρίς την εξασφάλιση των χώρων και των μέσων που θεωρούνται σαν ελάχιστη προϋπόθεση για τη λειτουργία τους. Η έτσι κι αλλιώς λειψή υποδομή του σχολείου καλείται να εξυπηρετήσει αυξημένες ανάγκες. Έτσι μετατράπηκαν οι αίθουσες εκδηλώσεων σε χώρους σίτισης (με μεγάλες εκπτώσεις στην καταλληλότητα και την υγιεινή των χώρων και στην αξιοπρέπεια των μαθητών). Εργαστήρια και αθλητικοί χώροι δεν υπάρχουν για τη λειτουργία των άλλων προγραμμάτων που υπόσχονται στους μαθητές.
Είναι φανερό ότι η πόλη μας έχει ανάγκη από καινούρια κτήρια που να ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές του σύγχρονου σχολείου (28ο Δημοτικό Σχολείο, Ειδικό Σχολείο). Κτήρια που θα στεγάσουν τα Νηπιαγωγεία, που σήμερα στριμώχνονται σε χώρους Δημοτικών Σχολείων, και που ούτε για το Νηπιαγωγείο είναι αρκετοί και κατάλληλοι και από το Δημοτικό Σχολείο στερούν ζωτικούς χώρους. Ακόμη είναι γνωστό ότι κανένα Νηπιαγωγείο δεν ικανοποιεί τις προϋποθέσεις για την ολοήμερη λειτουργία του. Αρκετά τμήματα στεγάζονται στην αίθουσα πολλαπλών χρήσεων του Νηπιαγωγείου με όλες τις αρνητικές συνέπειες, για τη λειτουργία του σχολείου, έχει αυτό. Έχουμε πολλές φορές επισημάνει την ανάγκη να ιδρυθούν νέα Νηπιαγωγεία και νέα Δημοτικά. Απαιτείται να δοθεί αμέσως λύση και να συμπληρωθεί η απαραίτητη υποδομή στα άλλα Δημοτικά Σχολεία εξετάζοντας τις ανάγκες του καθενός σε συνεργασία με τις σχολικές κοινότητες.
Είναι υποχρέωση του κράτους να εξασφαλίζει σύγχρονα, άνετα και πλήρως εξοπλισμένα διδακτήρια για τα παιδιά του Περιστερίου. Είναι όμως και ευθύνη του Δήμου Περιστερίου να έχει πρόγραμμα διεκδικήσεων από τον ΟΣΚ Α.Ε.και το Υπουργείο Παιδείας. Κανένας δεν μπορεί να εφησυχάζει ούτε να μεταβιβάζει την ευθύνη στον άλλον. Επιχειρήματα του είδους δεν υπάρχουν χώροι ή δεν υπάρχουν χρήματα δεν ισχύουν. Και χώροι και χρήματα υπάρχουν. Εκείνο που λείπει είναι η πολιτική βούληση για τη διάθεση των αναγκαίων πόρων για το σχολείο.
Ζητάμε από το Δήμο να προχωρήσει αμέσως τις διαδικασίες για δέσμευση οικοπέδων που είναι απαραίτητα για κτίσιμο σχολείων.
Καμιά σύγκριση με το παρελθόν ούτε με άλλες περιοχές δεν μπορεί να μας ικανοποιήσει. Η μόνη σύγκριση πρέπει να γίνεται με τις ανάγκες του σύγχρονου σχολείου και με την προοπτική βελτίωσής του.
Το σχολικό κτήριο για να είναι λειτουργικό χρειάζεται να είναι πλήρως εξοπλισμένο και να έχει συστηματική συντήρηση και τεχνική υποστήριξη. Εφ’ όσον ο Δήμος ανέλαβε τη συντήρηση των διδακτηρίων είναι υποχρεωμένος να οργανώσει τα απαραίτητα τεχνικά συνεργεία για την τακτική συντήρηση και την έγκαιρη επισκευή και αντιμετώπιση κάθε έκτακτου προβλήματος. Ούτε ο όγκος της δουλειάς ούτε η έλλειψη τεχνικού προσωπικού ούτε η ανεπάρκεια των οικονομικών μέσων είναι σοβαρές δικαιολογίες απ’ τη μεριά του Δήμου. Γιατί οι ανάγκες και το συμφέρον των παιδιών της πόλης μας δεν μπορεί να παζαρεύονται. Και εφ’ όσον όλοι στα λόγια αναγνωρίζουν την προτεραιότητα της εκπαίδευσης καιρός είναι να το κάνουν και πράξη. Εξασφαλίζοντας καλές συνθήκες λειτουργίας από άποψη υλικοτεχνικής υποδομής στα σχολεία της πόλης μας.
Ιδιαίτερη σημασία έχει για το Δημοτικό και Νηπιαγωγείο σχολείο ο αύλειος χώρος. Δεν αρκεί να είναι αρκετός αλλά πρέπει να είναι αισθητικά αναβαθμισμένος και να εξασφαλίζει την υγιεινή και την ασφάλεια των μαθητών. Είναι απαραίτητο να διαθέτει χώρους πρασίνου, κάδους απορριμμάτων και στοιχειώδη αθλητική υποδομή με οργανωμένα γήπεδα μπάσκετ, βόλεϊ με σκάμματα κλπ. Και βέβαια είναι εντελώς απαραίτητο το στέγαστρο για τη Φυσική Αγωγή των μαθητών κατά τις πολύ ζεστές ή βροχερές μέρες.
Στο σημείο αυτό οφείλουμε να τονίσουμε ότι είμαστε αντίθετοι με κάθε άλλη χρήση του σχολικού κτηρίου πέρα από το βασικό και μοναδικό σκοπό του. Να στεγάσει τις εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες της σχολικής κοινότητας. Αποκλείουμε κάθε άλλη εμπορική χρήση του σχολικού κτηρίου με οποιαδήποτε μορφή και απορρίπτουμε κάθε πρόσχημα ή δέλεαρ, οικονομικό ή άλλο. Μπορεί κάποιοι να θεωρήσουν τα αιτήματά μας πολλά. Εμείς δεν ζητάμε πολλά. Ζητάμε όλα όσα δικαιούνται τα παιδιά του Περιστεριώτικου λαού. Ζητάμε όλα όσα έχει ανάγκη το σχολείο των σύγχρονων αναγκών. Σ’ αυτή την κατεύθυνση βρισκόμαστε, αυτό είναι το όραμά μας και καλούμε το λαό του Περιστερίου και τους οργανωμένους φορείς του να προσανατολίσει την πάλη του σ’ αυτό το στόχο.

Κτιριακά προβλήματα

Σχολεία που στεγάζονται σε ακατάλληλα κτήρια, όπως το 28ο Δημοτικό και το Ειδικό.
Προβλήματα στέγασης νηπιαγωγείων
Συμπλήρωση κτηριακής υποδομής
Κτηριακή υποδομή για τις ανάγκες των νέων τύπων σχολείου

Εξοπλισμός σχολείων

Έπιπλα
Εργαστήρια
Οπτικοακουστικά μέσα
Μηχανολογικός εξοπλισμός
Εποπτικά μέσα διδασκαλίας
Μουσικά όργανα
Αθλητικό υλικό

 

Συντήρηση σχολείων

Διατήρηση των διδακτηρίων σε λειτουργική ετοιμότητα
Αισθητικά αναβάθμιση των σχολικών κτηρίων
Άμεση αντιμετώπιση προβλημάτων
Πυρασφάλεια των σχολικών κτηρίων
Διεκδίκηση από την κεντρική εξουσία των απαραίτητων κονδυλίων για δημιουργία μηχανισμού στο Δ. Περιστερίου

Τακτική επιχορήγηση

Αύξηση της τακτικής επιχορήγησης για να καλύπτονται όλες οι ανάγκες των σχολείων
Λειτουργικές ανάγκες σχολείων
Δημιουργία σχολικών βιβλιοθηκών
Στήριξη των πολιτιστικών προγραμμάτων των σχολείων από το Δ. Περιστερίου
Η κατάσταση στα σχολεία είναι πια εκρηκτική. Τεράστια είναι τα εκπαιδευτικά κενά. Παιδιά, μαθητές μας υποσιτίζονται. Η κατάσταση αυτή πρέπει να σημάνει συναγερμό! Τώρα είναι η ώρα να διεκδικήσουμε ακόμη πιο αποφασιστικά.
Στη βάση αυτή απαιτούμε:
Καθολική, δημόσια και δωρεάν υποχρεωτική προσχολική αγωγή. Αποκλειστικά δημόσια, δωρεάν, γενική δωδεκάχρονη εκπαίδευση για όλους, σε ένα τύπο σχολείου με ενιαία δομή, πρόγραμμα, διοίκηση και λειτουργία, υλικοτεχνική υποδομή και το απαιτούμενο εκπαιδευμένο προσωπικό.
Ούτε ένα ευρώ από την τσέπη της λαϊκής οικογένειας για τις λειτουργίες της εκπαίδευσης για πληρωμή λειτουργικών εξόδων, τραπεζοκόμων & καθαριότητας, εκπαιδευτικών εκδρομών, βιβλίων κ.λ.π. Έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό για όλες τις ανάγκες των σχολείων.
Αποκλειστικά δωρεάν πετρέλαιο, ρεύμα, νερό, τηλέφωνο στα σχολεία με κρατική ευθύνη.
Να πληρώσει το κράτος όλες τις μέχρι τώρα οφειλές των σχολείων προς τις ΔΕΚΟ. Να υπάρξει κρατικός διακανονισμός για τη διαγραφή των μέχρι σήμερα χρεών τους.
Κανένα σχολείο χωρίς θέρμανση. Άμεση επανασύνδεση της παροχής φυσικού αερίου όπου κόβεται.
Απαλλαγή ΦΠΑ για τις σχολικές επιτροπές, σε δαπάνες για αναλώσιμα.
Ρύθμιση εδώ και τώρα για αφορολόγητο πετρέλαιο και φυσικό αέριο σ’ όλα τα σχολεία.
Άμεση αντιμετώπιση των κρουσμάτων υποσιτισμού των παιδιών της λαϊκής οικογένειας που ήδη εκδηλώνονται και θα ενταθούν. Να βγει έκτακτο κρατικό κονδύλι για τους Δήμους για να παρέχεται ένα γεύμα σε όλα τα παιδιά, αξιοποιώντας υποδομές και προσωπικό των Δήμων-χωρίς την εμπλοκή ΜΚΟ, εκκλησίας και χορηγών.
Δωρεάν συγκοινωνίες για τους μαθητές.
Καμία νέα κατάργηση-συγχώνευση σχολείων. Καμία τάξη πάνω από 20 μαθητές.
Άμεση απόδοση της ΣΑΤΑ για επισκευές παλαιών και ακατάλληλων σχολείων. Να μη χαθεί ούτε ένα χαρακτηρισμένο οικόπεδο και να δεσμευθούν όλα τα αναγκαία για να οικοδομηθούν νέα σχολεία και παιδικοί σταθμοί.
Για την ειδική αγωγή
Να ανοίξουν τώρα όλα τα ειδικά σχολεία, άμεση καταβολή των δεδουλευμένων στους εργαζόμενους σε πρόνοια και ειδική αγωγή.
Δωρεάν θεραπείες, φάρμακα, τεχνικά βοηθήματα και τροφεία στα διάφορα κέντρα ειδικής αγωγής. Το κράτος να αναλάβει τη δημόσια και δωρεάν υποστήριξη των μαθητών με αναπηρία σε αποκλειστικά δημόσιες εκπαιδευτικές δομές. Να μην σταματήσει κανένα παιδί τις αναγκαίες θεραπείες ή να σταματήσει να πηγαίνει σχολείο, επειδή ο γονιός του δεν έχει να πληρώσει.
Κανένα παιδί εκτός εκπαίδευσης, κανένα παιδί της λαϊκής οικογένειας χωρίς ιατροφαρμακευτική περίθαλψη.
Άμεση γενίκευση των δομών της ενισχυτικής διδασκαλίας και της ΠΔΣ σε όλα τα σχολεία.
Κατάργηση του ΠΔ του 2010 που προωθεί την παιδική εργασία.
Δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη για όλους τους νέους.
Σύνδεση των δημόσιων μονάδων υγείας (κέντρα υγείας, νοσοκομεία) με τα σχολεία της γειτονιάς για να εμβολιαστούν όλοι οι μαθητές με τα βασικά εμβόλια και για να εκδοθούν τα απαιτούμενα πιστοποιητικά υγείας.
Άμεσα ζητήματα για τους εργαζόμενους στην εκπαίδευση.
Μονιμοποίηση τώρα όλων των συμβασιούχων (αναπληρωτών, ωρομισθίων, καθαριστριών) χωρίς όρους και προϋποθέσεις. Άμεση καταβολή δεδουλευμένων στους εργαζόμενους στην εκπαίδευση. Να αναγνωριστεί μισθολογικά η προϋπηρεσία των αναπληρωτών.
Δωρεάν εισιτήριο σε όλα τα μεταφορικά μέσα για όλους τους συμβασιούχους εκπαιδευτικούς.
Δωρεάν στέγαση για τους νεοδιόριστους και συμβασιούχους εκπαιδευτικούς. Άμεση κρατική επινοικίαση σε ξενοδοχεία, καταλύματα, κ.α. Επίδομα θέρμανσης σε όλους τους ωρομίσθιους και αναπληρωτές εκπαιδευτικούς. Ειδικά για τις παραμεθόριες περιοχές, επίδομα παραμεθορίου και στους ωρομισθίους.
Στα πάγια αιτήματα του συλλόγου μας προσθέτουμε και τα παρακάτω που είναι όρος επιβίωσης για τους εργαζόμενους και τη λαϊκή οικογένεια:
Μέτρα προστασίας των ανέργων και των οικογενειών τους για όλο το διάστημα της ανεργίας.
Φορολογία των κερδών του μεγάλου κεφαλαίου με συντελεστή 45%.
Να φορολογηθεί η μεγάλη ακίνητη και η εκκλησιαστική ακίνητη περιουσία.
Άμεση κάλυψη όλων των απωλειών των Ασφαλιστικών Ταμείων από το κράτος και καταβολή των οφειλών του κράτους και της εργοδοσίας, άμεση μείωση των ασφαλιστικών εισφορών των μισθωτών.
Κατάργηση του ΦΠΑ στα είδη πλατιάς λαϊκής κατανάλωσης και στο πετρέλαιο θέρμανσης.
Να μην πληρώσει η λαϊκή οικογένεια φάρμακα, ιατρικές εξετάσεις. Προνοιακές παροχές, βιβλιάριο Υγείας για όλους χωρίς προϋποθέσεις. Να καταργηθούν όλα τα τροφεία και να γίνουν δεκτά όλα τα παιδιά των λαϊκών οικογενειών στους παιδικούς σταθμούς, να δημιουργηθούν νέοι παιδικοί σταθμοί. Αύξηση των δαπανών για υγεία, παιδεία, πρόνοια, πολιτισμό και αθλητισμό. Να μειωθούν άμεσα οι στρατιωτικές δαπάνες.
Διεκδικούμε τις σύγχρονες ανάγκες και τα δικαιώματά μας όπως αυτά έχουν εκφραστεί ως τώρα στις αποφάσεις των Γ.Σ. του συλλόγου μας για το μισθό, την ασφάλιση, την εκπαίδευση, τις εργασιακές σχέσεις, την υγεία κ.λπ.

Παλεύουμε ενάντια σε κάθε επιχειρηματική δράση στην εκπαίδευση. Ενάντια στον Καλλικράτη, στο “νέο σχολείο-λύκειο-πανεπιστήμιο”, που στοχεύουν στη διεύρυνση των μορφωτικών ανισοτήτων, κάνουν ταξικότερη την Παιδεία, διαφοροποιούν το περιεχόμενο της εκπαίδευσης, απαξιώνουν τη γενική μόρφωση, που ενισχύουν το ρόλο του σχολείου ως ιδεολογικού μηχανισμού του κράτους και τελικά στρέφουν τα παιδιά από το δημοτικό ακόμα στις δεξιότητες, ενώ έχουν απαξιώσει συνολικά την προσχολική αγωγή. Παλεύουμε ενάντια στην αξιολόγηση-χειραγώγηση που προαναγγέλλει την προσαρμογή του εκπαιδευτικού σε εργαλείο στο νέο διαφοροποιημένο και κατηγοριοποιημένο σχολείο της αγοράς. Στα διάφορα ευρωπαϊκά προγράμματα, τη δράση των Μ.Κ.Ο. και πάσης φύσεως χορηγών στο σχολείο. Διεκδικούμε την κατάργηση όλων των αντιλαϊκών νόμων. Διεκδικούμε την ικανοποίηση των σύγχρονων αναγκών μας, γιατί παράγεται τόσος πλούτος και γνώση που μπορούν όλοι οι εργαζόμενοι να ζήσουν καλύτερα και τα παιδιά να μορφώνονται ολόπλευρα ως τα 18 τους χρόνια που ολοκληρώνονται βιολογικά, ψυχικά και πνευματικά, για να διεκδικήσουν ζωή με δικαιώματα

Η μόρφωση των μαθητών είναι δημόσιο αγαθό και πρέπει να παρέχεται δωρεάν από το κράτος για όλα τα παιδιά του λαού.
Απέναντι σε αυτή την επίθεση, μόνο με οργανωμένο αγώνα, με ενότητα, με συσπείρωση και αλληλεγγύη, μπορούμε να τα καταφέρουμε.
Αγωνιζόμαστε για ένα ΕΝΙΑΙΟ 12ΧΡΟΝΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΔΩΡΕΑΝ ΣΧΟΛΕΙΟ ΓΙΑ ΟΛΑ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ.

ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΝΑΓΚΕΣ ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ ΜΑΣ, ΤΟΝ ΠΛΟΥΤΟ ΠΟΥ ΠΑΡΑΓΟΥΜΕ
ΑΓΩΝΙΖΟΜΑΣΤΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΑΙ ΤΟΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΤΩΝ ΣΥΓΧΡΟΝΩΝ ΛΑΪΚΩΝ ΑΝΑΓΚΩΝ.

Για το πολυδιαφημισμένο λοιπόν αυτό “νέο” σχολείο με τον εύηχο τίτλο “πρώτα ο μαθητής” με παιδιά αβοήθητα, στοιβαγμένα σε πολυπληθή τμήματα, σχολεία και μαθητές χωρίς δασκάλους τι απαντάει η Δημοτική αρχή;

 

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *