Ινδία: καταλήψεις γης από αυτόχθονες, κινήματα και το ΚΚ Ινδίας (Μαρξιστικό)

Φυλές υπό την ηγεσία του ΚΚΙνδίας-Μ, ( CPI-M) και τουOdisha Adivasi Adhikar Mancha προχώρησαν στις καταλήψεις γης, έκτασης περισσοτέρων των 100 εκταρίων, που παρανόμως είχαν υφαρπαγεί από «άρπαγες» όπως ο Pranab Babantray (βουλευτής του BJD) and Rajya Sabha επίσης βουλευτής στο Kalpataru Das.Πρόκειται για μία μάχη,  αναπόσπαστο τμήμα της αφύπνισης του CPI-Mκαι της δέσμευσής του στο πλευρό και τους αγώνες του λαού στο κρατίδιο της Οντίσα και ειδικά στο πλευρό των φυλών Adivasi, ιστορικά παραγκωνισμένων και ταξικά απόβλητων.

Οι καταλήψεις γης, και γενικότερα οι αγώνες για τα λαϊκά δικαιώματα είναι μία πολυσύνθετη διαδικασία στο αχανές γεωγραφικά, πληθυσμιακά και πολυφυλετικά, πλατώ που συνιστά το σημερινό κράτος της Ινδίας,

Για να γίνει περισσότερο κατανοητός τόσο ο αγώνας όσο και οι διεκδικήσεις θα πρέπει να διευκρινιστούν κάποιοι παράμετροι.

Οι κοινότητες Adivasi, είναι ένας όρος-ομπρέλα για τις ετερογενείς φυλετικές και εθνικές ομάδες των αρχέγονων πληθυσμών της Ινδίας.  Οι Adivasi αποτελούν μια σημαντική μειονότητα των αυτοχθόνων  πληθυσμών της Ινδίας,  ενώ ακριβώς ο ίδιος όρος χρησιμοποιείται για τις εθνοτικές μειονότητες του Μπανγκλαντές των γηγενών Vedda της Σρι Λάνκα.  Σημαντικές κοινότητες των Adivasiβρίσκονται στα κρατίδια της ‘Αντρα Πραντές, Μπιχάρ, Τσατίσαγκαρ, Γκουτζαράτ, Δυτική Βεγγάλη,  Τζαρκάντ,  Ματία Πραντές, Μαχαράστρα, Οντίσα, Ρατζαστάν,Ταμιλ Ναντού,  σε ορισμένα βορειο-ανατολικά κρατίδια καθώς και στα νησιά Άνταμαν και Νικομπάρ,

Το θέμα της αναδιανομής γης είναι προαιώνιο και στην Ινδία ενώ πρόσφατα η παγκόσμια τάση της υφαρπαγής γης, κατά κύριο λόγο αρόσιμη — παρότι η Ινδία είναι από τις πλέον ενεργές χώρες που δραστηριοποιείται στην «υφαρπαγή γης» κυρίως στην Αφρική— κατακλύζει και την Ινδία. Ως παγκόσμια τάση, με την υφαρπαγή της γης, οι αγρότες, οι μικροκτηματίες και οι τοπικές κοινότητες συχνά χάνουν τη δυνατότητά τους να καλύψουν τις διατροφικές τους ανάγκες και /ή την πρόσβασή τους σε τροφή τοπικής παραγωγής, εξαιτίας π.χ. της στροφής σε καλλιέργειες κερδοσκοπικές όπως η καλλιέργεια jatrofa (ελαιούχο φυτό) για αγροκαύσιμα. Η αλλαγή στη χρήση της καλλιεργήσιμης γης μπορεί να έχει και περιβαλλοντικές επιπτώσεις, αυξάνοντας π.χ. τη χρήση του νερού, ιδιωτικοποιώντας τη διαχείριση του νερού και αυξάνοντας τη χρήση των παρασιτοκτόνων. Η κερδοσκοπία στα τρόφιμα όσο και η χρηματοδότηση της υφαρπαγής της γης είναι ζητήματα που αφορούν και εμπλέκουν άμεσα την Ευρώπη και όταν στις έρευνες γίνεται λόγος για Ευρώπη, πρόκειται για την ΕΕ. Έχει διαπιστωθεί και καταγραφεί ότι μια μακρά λίστα ιδιωτικών χρηματοπιστωτικών οργανισμών με έδρα την Ε.Ε. –τράπεζες, συνταξιοδοτικά ταμεία και ασφαλιστικές εταιρείες- εμπλέκονται στην αγοραπωλησία ή το μάρκετινγκ επενδυτικών προϊόντων βασισμένων στις αποδόσεις των κεφαλαίων των αγροτικών προϊόντων ή των παραγώγων τους. Ιδιαίτερα δραστήριες στον τομέα αυτόν είναι η Deutsche  Bank,  η Barclays, το ολλανδικό συνταξιοδοτικό ταμείο ABP, ο γερμανικός χρηματοπιστωτικός όμιλος Allianz και ο γαλλικός τραπεζικός όμιλος BNP Paribas. Ειδικά όσον αφορά την «υφαρπαγή γης»  άμεσα ή έμμεσα εμπλέκεται ένας σημαντικός αριθμός ευρωπαϊκών χρηματοπιστωτικών οργανισμών. H Allianz έχει επενδύσεις σε βουλγαρική αγροτική γη, η Deutsche  Bank επενδύει σε γη στη Βραζιλία και μία εταιρεία του ιταλικού ασφαλιστικού ομίλου Generali έχει αγοράσει καλλιεργήσιμες εκτάσεις στη Ρουμανία. Άλλοι χρηματοπιστωτικοί οργανισμοί  χρηματοδοτούν μεγάλες αγροτικές επιχειρήσεις που αφορούν σε αγορές ή leasingγαιών σε τρίτες χώρες: Πρόκειται για τις ABP, HSBC, Lloyds, Unicredit, AXA και CreditAgricole. Κάποιοι από αυτούς έχουν χρηματοδοτήσει αγροτικές επιχειρήσεις που συνδέονται άμεσα με αρπαγές γαιών και παραβιάσεις ανθρώπινων δικαιωμάτων, όπως η ABP στη Μοζαμβίκη, η AXA στην Ινδία και η HSBC στην Ουγκάντα.

Όσον αφορά στην κατάληψη της γης, η ανακοίνωση του CPI-M αναφέρει αναλυτικά:

«Το CPI-M είναι δεσμευμένο στον αγώνα για τα δικαιώματα των κοινοτήτων Adivasi.  Την τελευταία πενταετία το CPI-M και το«Αριστερό Μέτωπο» έχουν υιοθετήσει και εγείρει σειρά ζητημάτων που αφορούν τις γηγενείς κοινότητες, τόσο μέσα στο Κοινοβούλιο όσο και εκτός. Μεγάλος αριθμός αγώνων έχει ήδη δοθεί  για την προστασία των δικαιωμάτων των φυλών, δικαιωμάτων που έχουν ισοπεδωθεί από τις κυβερνήσεις του κόμματος του Κογκρέσου και του ινδουιστικού εθνικιστικού Μπαρατίγια Τζανάτα (BJP),

Ταυτόχρονα με την σφοδρότατη οικονομική επίθεση, τα δικαιώματα των Advasi, που θα πρέπει να ερωτώνται για κάθε σχέδιο που αφορούν τις περιοχές που κατοικούνται από  Αdivasi, έχουν συστηματικά παραβιαστεί τόσο από το κόμμα του Κογκρέσου όσο και από τοBJP. Ειδικά έχει ενταφιαστεί το δικαίωμα όσον αφορά στο ζήτημα της συγκατάθεσης των φυλετικών κοινοτήτων μέσω των gramsabhas1.

Η κεντρική κυβέρνηση επίσης αρνείται την αναγνώριση και την υποστήριξη της κουλτούρας και των γλωσσών των φυλών. Το κρίσιμο ζήτημα τη αναγνώρισης των γλωσσών των φυλών, αγνοήθηκε πλήρως κατά την όγδοη κατά σειρά θητεία των τοπικών κυβερνήσεων. 


Το κρατίδιο της Τριπούρα2,  που κυβερνάται από το Αριστερό Μέτωπο, αποτελεί απτό παράδειγμα ότι ένα δημοκρατική και προοδευτική εναλλακτική διακυβέρνηση που στηρίζει τους Adivasi και τα δικαιώματά τους είναι εφικτή.  Με τον πληθυσμό των Adivasi, να φτάνει στο 30%. Η Τριπούρα, υπό τη διακυβέρνηση του Αριστερού Μετώπου,  είναι το μόνο κρατίδιο που έχει θεσπίσει νομικό πλαίσιο και το οποίο αποτελεί ασπίδα προστασίας και ισχυροποιεί τα δικαιώματα των Adivasi. Η γλώσσα kokborok3 η προφορική γλώσσα των τοπικών φυλών αναγνωρίστηκε και υποστηρίζεται. Επίσης, έχει καταγράψει την καλύτερη επίδοση από όλα τα κρατίδια στην εφαρμογή του νόμου κατοχύρωσης των δικαιωμάτων επί των Δασών, σε εφαρμογή της MGNREGA4 στις περιοχές που κατοικούν φυλές Adivasi,μετηνπαροχή90 εργάσιμων ημερών ετησίως, αρχείο στη χώρα, ενίσχυση της αυτονομίας και της διοικητικής αποκέντρωσης της εξουσίας υπό την αναγκαία και κατάλληλη εφαρμογή του «έκτου σχεδίου»-(σημ.μετ. πρόκειται για το εκτεταμένο χωρίο του ινδικού συντάγματος που προβλέπει την σύσταση και τις λειτουργίες των περισσοτέρων των αυτόνομων συμβουλίων), την εκλογή αιρετών συμβουλίων στα χωριά για όλες τις περιοχές που περιλαμβάνει το  «έκτο σχέδιο», αρωγή για την ανάπτυξη των εδαφικών περιοχών των φυλών και ούτω καθεξής.Ως αποτέλεσμα οι φυλές στο κρατίδιο της Τριπούρα, έχουν επιτύχει τα υψηλότερα επίπεδα ανάπτυξης σε όλη τη χώρα.

Ενώ είναι θεμελιώδες να οικοδομηθεί η ενότητα των φυλών Αdivasi ενάντια στην βάρβαρη επίθεση στις ζωές τους, στους οικονομικούς πόρους τους και στον πολιτισμό τους, το RSS5 είναι ενεργοί μεταξύ Adivasis μέσω των διάφορων μπροστινών οργανώσεων.Ο πρωταρχικός στόχος του είναι «εξ-ινδουίσει» τις κοινότητες των Adivasi και να δημιουργήσει διαχωρισμούς της θρησκείας. Το γεγονός αυτό αποδυναμώνει το κίνημα αντίστασης των Αdivasiκαι εξυπηρετεί τα συμφερόντων των επιχειρηματιών.

Συγχρόνως, η μαοϊκή βίασε πολλά κρατίδια έχει δημιουργήσει μια πολύ δύσκολη κατάσταση για τις φυλές Adivasi, οι οποίες βρίσκονται σε διασταυρούμενα πυρά, μεταξύ των κατασταλτικών πολιτικών του κράτους και των Ενόπλων Δυνάμεων από τη μία και των Μαοϊστών από την άλλη.  Εκατοντάδες αθώοι Adivasi λιώνουν στις φυλακές. Το ΚΚΙνδίας- (Μ)παλεύοντας ενάντια στον πολιτική του τρόμου των Μαοϊστών απαίτησε και αγωνίστηκε για την απελευθέρωση αθώων μελών των φυλών. Οι μαοϊκοί στη Δυτική Βεγγάλη ένωσαν τις δυνάμεις τους με το κόμμαTMCγια τη στοχοποίηση και την εξόντωση μελών του «Αριστερού Μετώπου», ιδιαίτερα των Adivasi, πολιτική που ήταν αρωγός στις δυνάμεις που μάχονται τις φυλές. 

Μηεκπλήρωση των ποσοστώσεων διασφάλισης

Υπάρχουν σημαντικές συνταγματικές εγγυήσεις για τη διασφάλιση των «Καταγεγραμμένων φυλών»φυλές στις κεντρικές (σημ. μετ. εννοεί σε ομοσπονδιακό επίπεδο)και κρατικές δημόσιες υπηρεσίες.Εντούτοις, οικονομικές διατάξεις δεν εφαρμόζονται και με εύσχημο τρόπο υπάρχει μια σκόπιμη πολιτική διακρίσεων ώστε να μην προάγουν τις ποσοστώσεις για τιςS Cs και τις STs. Από το 2012,μόνο 16678 ή 57.4% των θέσεων στην κεντρική κυβέρνηση έχουν συμπληρωθεί,και κυρίως στην κατώτερη κλίμακα αποδοχών. Εν πάση περιπτώσει,υπό το καθεστώς της ιδιωτικοποίησης και της απαγόρευσης των προσλήψεων ο αριθμός των θέσεων εργασίας στην κυβέρνηση και στο δημόσιο τομέα συνεχώς μειώνεται, με συνέπεια να επηρεάζει αρνητικά τις ευκαιρίες εργασίας για τις φυλές και τις SCs. Το ΚΚ Ινδίας-(Μ) αγωνίζεται για την πλήρωση όλων των κενών θέσεων εργασίας και δεσμεύεται στην πάλη για την επέκταση του «καθεστώτος διασφάλισης» και στον ιδιωτικό τομέα.

Αποτυχία εκπλήρωσης του προϋπολογισμού για τις φυλές

Υπάρχουν συνεχιζόμενες και αυξανόμενες αποτυχίες  εκπλήρωσης των στόχων των δαπανών του προϋπολογισμού που θα πρέπει να προβλέπει τουλάχιστον 8.2% των δαπανών για τις φυλές STs. Εντούτοις το 2013-2014 μόνο,υπήρξε έλλειμμα στην κατάρτιση του προϋπολογισμού 20.983 ρουπίων crores (σημ. μετ. Τα μεγάλα ποσά ρουπίων εκφράζονται στις ρουπίες Lakh ή ρουπίες Crore. Μια ρουπία Lakh είναι εκατό χιλιάδες ρουπίες και μια ρουπία Crore είναι δέκα εκατομμύρια ρουπίες).Εντελώς αυθαίρετα, διάφορα υπουργεία έχουν απαλλαχθεί από τις δαπάνες μέσω του προϋπολογισμού για τις φυλές. Περαιτέρω, οι δαπάνες αυτές καθαυτές, είναι αμφισβητήσιμες και δεν κατευθύνονται προς το όφελος των Αdivasi.

 


Ζώντας σε συνθήκες απόλυτης εξαθλίωσης

Η αποτυχία να παρασχεθούν οι δημόσιοι πόροι απεικονίζεται στις άθλιες κοινωνικές και οικονομικές συνθήκες . Το 2011, μόλις 1% των αγροτικών νοικοκυριών των Adivasiείχαν πρόσβαση σε πόσιμο νερό, ηλεκτρική ενέργεια   και είχαν τουαλέτα στα σπίτια τους.  Μόνο το 2,6% των αγροτικών νοικοκυριών είχαν κουζίνα εντός του σπιτιού τους και πρόσβασηκαύσιμα που δεν παράγουν αιθαλομίχλη (κηροζίνη, LPG, βιοαέριο κά.)

Το χάσμα μεταξύ των μαθητών STκαι αυτών από άλλες κοινωνικές ομάδες εξακολουθεί και είναι μεγάλο.  Πάνω από το 50% των γυναικών και 32% των ανδρών στις αγροτικές περιοχές των Adivasi ήταν αναλφάβητοι το 2011. Το αντίστοιχο ποσοστό μεταξύ των ανθρώπων που ζουν σε άλλες κοινωνικές ομάδες που ζουν στην ύπαιθρο ήταν 32% για τις γυναίκες και 17% για τους άνδρες. 

Στα κρατίδια στα οποία το BJPβρίσκεται στην κυβέρνηση, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα χρησιμοποιούνται ως ιδεολογικές πλατφόρμες για να εμποτίσουν τα νεανικά μυαλά με την ιδεολογία της Hindutva8. Στό κρατίδιο Τσατισγκαρ, τα ιδρύματα  Sewa BharattiκαιVanvasi Kalyan Parishadέχουν κρατικές επιχορηγήσεις για τη λειτουργία των σχολείων Eklavya (σημ.μετ.πρόκειται για σχολεία σε οικισμούς φυλών). Το ίδρυμα Sewa Bharatti που έχει υπό την επίβλεψή του περίπου  5.000 πρότζεκτς, στη Μαντία Πραντές και στην Τσατισγκάρ, τα οποία είναι τουλάχιστον μερικώς κρατικά χρηματοδοτούμενα. Στο  Γκουτζαράτ, το βασικό πλαίσιο λειτουργίας των σχολείων  Eklavya, που έχει επιβληθεί είναι το μοντέλο ΡΡΡ, δηλαδή η σύμπραξη ιδιωτικού-δημοσίου. Η πολιτική αυτή παραδίδει τα σχολεία και την εκπαίδευση στις περιοχές των φυλών Adivasi στον ιδιωτικό τομέα και μάλιστα σε μερίδα του ινδικού κεφαλαίου που είναι κοντά στις εθνικιστικές ακροδεξιές ομάδες Sangh Parivar. Έτσι η ιδιωτικοποίηση και η «Hindutva-ποίηση» είναι πακέτο.

Οι πολιτικές υπέρ του κεφαλαίου και των επιχειρήσεων μετατρέπουν τον καλλιεργητή σε περιστασιακό εργαζόμενο

Για πρώτη φορά από την ανεξαρτησία της χώρας, σύμφωνα με την απογραφή του 2011,  μειώθηκε το ποσοστό του αντρικού πληθυσμού των Adivasiπου απασχολούνται και εξαρτώνται από τη γεωργία σε σύγκριση με την αμειβόμενη εργασία.  Μόλις το 41,6% των αντρών ήταν καλλιεργητές το 2011, σε σύγκριση με το 51% που ήταν το 2001. Όσον αφορά στις γυναίκες Adivasiοι αλλαγές είναι εξίσου δριμείς. Το 2001 το 41,6% των γυναικών απασχολούνταν στη γεωργία, ποσοστό που συρρικνώθηκε στο 31,3% το 2011.  Έρευνες έχουν καταγράψει επίσης αύξηση της μετανάστευσης των Adivasi, συμπεριλαμβανομένων των γυναικών ως μικρής διάρκειας μετανάστες.

Πίσω από τους αριθμούς είναι η  πραγματικότητα της βίας και της εκμετάλλευσης των Adivasi, σε μία χρονική περίοδο όπου η κυβερνητική πολιτική, πολιτική εξυπηρέτησης των συμφερόντων των επιχειρήσεων που έχουν σχέση με τη γη και τη γεωργία, έχει οδηγήσει σε εκτεταμένη αγροτική σύνθλιψη που έχει επιπτώσεις τόσο στους εργάτες γης όσο και σε μεγάλα τμήματα της αγροτιάς. Οι κοινότητες των Adivasi έχουν δεχθεί τα ισχυρότερα πλήγματα όπως καταδεικνύουν και τα κυβερνητικά στατιστικά στοιχεία.  Μεγάλες μάζες εκτοπισμένων από τη γης τους Adivasi έχουν δια της βίας εισέλθει στο εργατικό δυναμικό, καταλαμβάνοντας μάλιστα τη χαμηλότερη βαθμίδα. Μόλις το 8% των Adivasi είναι κανονικοί εργαζόμενοι, ενώ το 44% είναι περιστασιακοί εργαζόμενοι.

Οι γυναίκες Adivasi

Είναι οι γυναίκες Adivasi που σηκώνουν το μεγαλύτερο φορτίο της ακολουθούμενης κυβερνητικής πολιτικής και οι συνέπειές αυτού αντανακλάται στα ποσοστά μετανάστευσης των γυναικών υπό ζοφερές συνθήκες.

Καταγράφονται πολύ υψηλά ποσοστά υποσιτισμού μεταξύ των γυναικών Adivasi, γεγονός που αποκαλύπτει τις ακραίες συνθήκες εξαθλίωσης . Η βία που ασκείται στις γυναίκες Adivasi από εργολάβους, επιστάτες και δασοφύλακες έχει άμεση σχέση με τις άθλιες συνθήκες εργασίας που τους έχουν επιβληθεί. Η βία τις περισσότερες φορές δεν καταγγέλλεται. Μία από τις χειρότερες περιπτώσεις εκμετάλλευσης των γυναικών Adivasi έχει καταγραφεί στο Μπιρμπχουμ της Δυτικής Βεγγάλης, όπου ακόμη και το ανώτατο δικαστήριο εξαναγκάστηκε να απασχοληθεί, όταν τοπικές ομάδες, επί της ουσίας ομάδες πληρωμένων κατσαπλιάδων του κυβερνώντος κόμματος του κρατιδίου TMC(βλέπε σημείωση 6) επιχείρησαν να νομιμοποιήσουν το βιασμό μία κοπέλας Adivasi, ως «τιμωρία» διότι τόλμησε να επιλέξει η ίδια το σύντροφό της.

Το πλέον τρανό παράδειγμα της  διασυνδέσης μεταξύ των εκμεταλλευτών των Adivasi και των κυβερνητικών κομμάτων, είναι η διακυβέρνηση του κρατιδίου της Δυτικής Βεγγάλης από το κόμμα TMC. Μόνο τα αριστερά κόμματα και τα κινήματα, έχουν εγείρει ζητήματα, όπως η ασφάλεια και τα οικονομικά και κοινωνικά δικαιώματα των γυναικών Adivasi.

Νομικές διατάξεις εναντίον των φυλών

Το 12ο πενταετές κυβερνητικό πλάνο σημείωνε, ότι κατ’ εκτίμηση 6ο εκατομμύρια άνθρωποι από την ανεξαρτησία της χώρας έχουν εκτοπιστεί εξαιτίας των αναπτυξιακών σχεδίων. Ένα τεράστιο ποσοστό, το 40%,  είναι μέλη των φυλών Adivasi, πέντε φορές μεγαλύτερο από το συνολικό τους ποσοστό επί τους πληθυσμού που είναι 8%.  Ο νέος νόμος Απόκτησης Γης, το μόνο που θα κάνει είναι να προάγει τη βίαιη εξαγορά (υφαρπαγή) της γης τους. Με 16 νομοθετικές πράξεις απαλλάσσει από τους ειδικούς όρους όσον αφορά την απόκτηση της γης, περιλαμβανομένης και της νομικής διάταξης που αφορά στην εξόρυξη άνθρακα και μεταλλευμάτων, γεγονός που θα έχει σημαντικές επιπτώσεις κυρίως στις κοινότητες των Adivasi, Ακόμη χειρότερα, νομιμοποιεί την υφαρπαγή γης στο όνομα του «δημοσίου συμφέροντος» δίχως τη συγκατάθεση των κοινοτήτων Adivasiπου αφορά και που επηρεάζονται. Σε συνδυασμό με τις προωθούμενες τροποποιήσεις στο νόμο για την εκμετάλλευση των ορυκτών και των μεταλλευμάτων, που ευτυχώς δεν έχει ακόμη υιοθετηθεί από το Κοινοβούλιο, συνιστά ολική επίθεση στα δικαιώματα των φυλών.

Οι τροποποιήσεις στο νόμο για τη μεταλλευτική και λατομική δραστηριότητα, έχουν σχεδιαστεί για να καταστούν εκμεταλλεύσιμες όλες οι περιοχές με ορυκτό πλούτο  που περιλαμβάνονται στο 5ο  Σχέδιο, δίχως καμία αναφορά στο ζήτημα της συγκατάθεσης. Οι τροποποιήσεις επιτρέπουν τη μίσθωση σε ιδιωτικές εταιρίες και επίσης ενθαρρύνουν τις ξένες επιχειρήσεις να προχωρήσουν σε εδαφικές έρευνες για μεταλλεύματα. Η αρχική πρόταση για την εξασφάλιση ενός ποσοστού του 26% των κερδών των μεταλλευτικών εταιριών που δραστηριοποιούνται σε γη που ανήκει στις φυλές να πηγαίνει σε αυτές,  εξαλείφθηκε.  Κατά συνέπεια, η κυβέρνηση θέτει σε ισχύ ένα πλαίσιο νομιμοποίησης των κατάφωρων παραβιάσεων των συνταγματικών δικαιωμάτων των Adivasis.

Αλλαγή χρήσης και αρπαγή της δασικής γης και του περιβάλλοντος των Adivasi

Είναι πρωτοφανής ο τρόπος με το οποίο πραγματοποιείται η επιθετική κατάληψη των εδαφών των Adivasi για μεταλλευτική δραστηριότητα, άρδευση και ηλεκτροδότηση στις περιοχές του 5ου Προγράμματος ή Σχεδίου,  η υφαρπαγή της γη των φυλών στις περιοχές που δεν περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα από τη μαφία της αγοράς ακινήτων και άλλους καθώς και η αλλαγή χρήσης της δασικής γης που χρησιμοποιούν οι κοινότητες των φυλών ως κοινούς ιδιοκτησιακούς πόρους για τη συλλογή δασικών προϊόντων ή για την καλλιέργεια,. Σύμφωνα με τα στοιχεία του Υπουργείου Περιβάλλοντος και Δασών-(MoEF),  έχει αυξηθεί σημαντικά  η αλλαγή χρήσης γης των δασικών εκτάσεων.  Σύμφωνα με τα στοιχεία, μεταξύ Ιανουαρίου – Απριλίου 2013,  το MoEF έδωσε πράσινο φως για αλλαγή της χρήσης για 12.571 εκτάρια δασικής έκτασης, που σημαίνει κατά μέσο όρο σε μηνιαία βάση 3.143 εκτάρια. Το 2012, το MoEFείχε δώσει την έγκριση για 26.595 εκτάρια, κατά μέσο όρο 2.216 εκτάρια το μήνα. Κατά συνέπεια καταγράφεται αύξηση κατά 42% της αλλαγής χρήσης για μεταλλευτική δραστηριότητα, 22% για προγράμματα άρδευσης και 10,5% για τη διάνοιξη δρόμων.

Τόσο το Κόμμα του Κογκρέσου όσο και το κεντρικά κυβερνών BJP, στα κρατίδια που κυβερνούνακολουθούν την ίδια πολιτική.

Στο κρατίδιο Άντρα Πραντές, 1.15 lakhεκτάρια (σημ. 465.000.000 τετραγωνικά μέτρα)  κατά κύριο λόγο δασικής γης εκμισθώθηκαν δίχως συγκατάθεση σε μεταλλευτικές εταιρίες κυρίως για την παραγωγή βωξίτη αλλά και αργίλου.

Στο κρατιδιο Μαντία Πραντές, μόνο μέσα σε ένα χρόνο, εκχωρήθηκαν 13.000 δασικής γης σε περιοχές που περιλαμβάνονται στο 5οΣχέδιο. Χωρίς φυσικά τη συγκατάθεση των φυλών,

Στο κρατίδιο Τσατισγκάρ, εκχωρήθηκαν άδειες σε εταιρίες όπως η Reliance, για την ανάπτυξη σχεδίων παραγωγής άνθρακα και πάλι σε περιοχές του 5ου Προγράμματος και φυσικά δίχως τη διαβούλευση ή τη συγκατάθεση των gramsabhas(βλέπε, σημ. 1).

Στο κρατίδιο Τζαρκάντ,  κατά παραβίαση του Συντάγματος και όλων των νομικών διατάξεων από το σχηματισμού της ομοσπονδίας το 2000, οι κυβερνήσεις είτε του Κόμματος του Κογκρέσου, είτε του BJP είτε περιφερειακών κομμάτων όπως τουJMM-(Jharkhand Mukti Morcha)  έχουν υπέγραψαν συμφωνίες με μεταλλευτικές εταιρίες ή εταιρίες παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας για περιοχές που προβλέπονται από το 5ο  Σχέδιο.

Στο κρατίδιο Ορίσκα, η κυβέρνηση υπό το BJPπαραβιάζει όλες τις διατάξεις του νόμου για τα δάση σε σχέδια όπως της εταιρίας POSCO (πολυεθνική χαλυβουργική εταιρία με έδρα τη Νότιο Κορέα) ή της βρετανικής εταιρίας εξόρυξης αλουμινίου Vedanta9

Στο κρατίδιο Γκουτζαράτ,  χιλιάδες εκτάρια γης εντός των περιοχών που προβλέπει το 5ο  Σχέδιοκαι τις δασικές εκτάσεις έχουν  βιαίως καταληφθεί  από την κυβέρνηση. Οι περιοχές Ουμαργκαόν, Μπιλάντ και Σαργκάμ έχουν παραδοθεί σε εταιρίες και βιομηχάνους.  Οι συναλλαγές Benami10ενθαρρύνονται από την κυβέρνηση γεγονός που έχει οδηγήσει σε μεγάλης κλίμακας απαλλοτρίωση εδαφών των Adivasi.

Μόνο όπου οι Adivasi προέβαλλαν αντίσταση και αγωνίστηκαν, μπόρεσαν να προστατεύσουν τα δικαιώματά τους.

 

Καμία προστασία έξω από τις προστατευόμενες περιοχές

Καμία προστασία των εδαφών των Adivasiδεν υπάρχει έξω από τις περιοχές που ορίζει το 5ο και 6οΣχέδιο καθώς δεν έχει ισχύ ο κανονισμός μεταβίβασης της γης 1/70 (σημ. μετ. νόμος του 1970 που ελέγχει, εξετάζει δίνει έγκριση ή μπλοκάρει τη μεταβίβαση γης που ανήκει σε φυλές σε πρόσωπα, νομικά ή φυσικά, που δεν ανήκουν στις φυλές με βάση το ειδικό καθεστώς και τα δικαιώματα που εκχωρεί το Σύνταγμα στις φυλές).  Ο πληθυσμός των Adivasiπου ζει σε κρατίδια  σε προστατευόμενες περιοχές, σύμφωνα με την απογραφή του 2011, συνιστά περίπου το 19% του συνολικού πληθυσμού των Adivasi.  Επιπλέον, υπάρχουν σημαντικοί αριθμητικά πληθυσμοί Adivasiπου ζουν εκτός των προστατευόμενων περιοχών που προβλέπει το 5ο Σχέδιο.

Στο κρατίδιο Άντρα Πραντές,  «μεγάλα πλήθη Adivasi» που είναι περίπου το 52% του συνολικού πληθυσμού των Adivasiζουν εκτός των προστατευόμενων περιοχών και το 89% εξ αυτών είναι ακτήμονες.  Επιπροσθέτως, υπάρχουν σοβαρές αποκλίσεις στην οριοθέτηση των προστατευόμενων περιοχών και συχνά τα όρια του χωριού δεν υιοθετούνται με αποτέλεσμα να αμφισβητούνται. Συχνά, υπάρχουν χωριά των φυλών με σημαντικούς πληθυσμούς SΤ, δίπλα σε προστατευόμενες περιοχές που δεν δηλώνονται. Για το λόγο αυτό, σε χωριά των φυλών που περιβάλλουν τις προστατευόμενες περιοχές  καταγράφονται υψηλά ποσοστά απαλλοτρίωσης εδαφών.

Υπονόμευση του νόμου περί Δασικών Δικαιωμάτων  

Εξαναγκασμένη από την πίεση των αριστερών κομμάτων να προωθήσει το 2006 το νόμο περί Δασικών Δικαιωμάτων, η κυβέρνηση της UPA11, μετά τη θέσπισή τουέκανε τα πάντα για τον υπονομεύσει και να εξασθενήσει την ισχύ του καθώς τον θεωρούσε ως εμπόδιο στην εκχώρηση των δασικών εκτάσεων για την εκμετάλλευση του ορυκτού του πλούτου ή έργα υποδομής.

Μέχρι το Σεπτέμβριο του 2013,  είχαν εγερθεί περίπου 3,5 εκατομμύρια ατομικές ή κοινοτικές αξιώσεις οι οποίες διεκδικούσαν τίτλους με συμβολαιογραφικές πράξεις (patta) σε καταπατημένες δασικές εκτάσεις.  Από αυτές, έγιναν αποδεκτές μόνο 1,4 εκατομμύρια αξιώσεις και εκχωρήθηκαν τίτλοι ιδιοκτησίας.  Στο σύνολο των αξιώσεων μόλις 71.000 αφορούσαν κοινοτικές αξιώσεις και από αυτές μόλις σε 18.000 δόθηκαν  τίτλοι ιδιοκτησίας.

Σε επίπεδο κρατιδίων όσον αφορά τον ορθό τρόπο και δίκαιης απόδοσης τίτλων και αποδοχής των αξιώσεων εξακολουθεί να έχει το κρατίδιο της Τριπούρα (66%), όπου κυβερνά το «Αριστερό Μέτωπο» και ακολουθούν τα κρατίδια της Κεράλα (62%) και της Ορίσα (60%). Στον αντίποδα, τα κρατίδια  Μαντία Πραντές (37,3%), Τζαρκάντ (36,4%( Μαχαράστρα (29,8%), Ασάμ (27,5%), Γκουτζαράτ (22,3%) και δυτικής Βεγγάλης (22%).

Στην περίπτωση άλλων παραδοσιακών δασικών κατοίκων- (ΟΤFD), το βάρος της παρουσίασης αποδείξεων για την μόνιμη διαμονή τουλάχιστον τρεις γενιές, ή 75 χρόνια, έχει γίνει το μεγαλύτερο εμπόδιο για την κατοχύρωση των δικαιωμάτων τους. Στις περισσότερες περιπτώσεις, ως OTFD αφορά και πάλι φυλές που δεν έχουν ενταχθεί ή καταγραφεί σε κάποιο κρατίδιο και η πλειονότητα αυτών ανήκει Καταγεγραμμένες Κάστες-(SCs) ή Ντάλιτ12.  Αυτό το αυστηρό κριτήριο έχει σημάνει την απόρριψη ενός τεράστιου αριθμού αξιώσεων και το κρατίδιο Μαντία Πραντές έχει αναφέρει ότι απέρριψε το 96% των αξιώσεων των ΟTFD.

Πενιχρές αμοιβές για δευτερεύοντα δασικά προϊόντα

Οι εκδιώξεις από δασικές εκτάσεις και η μη αναγνώριση των κοινοτικών ιδιοκτησιακών δικαιωμάτων επί των φυσικών πόρων, περιορίζουν σημαντικό το δικαίωμα συγκομιδής δευτερευόντων δασικών προϊόντων, όπως χλόη, μπαμπού, σπόρους, φυτά, ρίζες, φύλλα, μέλι, καουτσούκ κα. Η Επιτροπή Σχεδιασμού υποστήριξε ότι οι μισές από τις οικογένειες Adivasi  επιδίδονται στη συγκομιδή δευτερευόντων δασικών προϊόντων. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις του υπουργείου PanchayatRaj–το υπουργείο για το σύστημα διακυβέρνηση όπου τα grampanchayats βλέπε σημ. 1—ότι το 20% έως 40% του εισοδήματος των κατοίκων των δασών προέρχεται από δευτερεύοντα δασικά προϊόντα.  Είναι σαφές, ότι το ζήτημα της τιμολόγησης αυτών των προϊόντων είναι κρίσιμες για τα νοικοκυριά των Adivasis. Αυτή τη στιγμή,  οι τιμές είναι εξαιρετικά χαμηλές και οι Adivasiείναι αντικείμενο εκμετάλλευσης, των εμπόρων και των μεσαζόντων. Στα περισσότερα κρατίδια, οι  επιχειρήσεις των φυλών μετρούν ζημίες λόγω της έλλειψης των αναγκαίων κεφαλαίων.  Και σε κάποιες περιπτώσεις,  συμπράττουν με τους εμπόρους προκειμένου να κρατήσουν χαμηλές τις τιμές που δίνουν για τα προϊόντα που συλλέγουν οι Adivasi.

Πληθωρισμός και πείνα προκαλούν υποσιτισμό

Οι αδιάκοπες αυξήσεις των τιμών έχουν ολέθριες συνέπειες στην υγεία και την επιβίωση των Adivasi. Δεδομένου ότι τα περισσότερα αναγκαία προϊόντα, όπως το αλάτι, η ζάχαρη,  τα βρώσιμα έλαια κ.ά πρέπει να φτάσουν στις απομακρυσμένες πεδιάδες ή  τις λοφώδεις περιοχές όπου ζουν οι Adivasi, ο πληθωρισμός είναι ακόμη υψηλότερος,γεγονός που συνιστά σοβαρό κίνδυνο για τους Adivasi. Ένα συντριπτικό 88,5%πάσχει από στέρηση των αναγκαίων θερμίδων,  ενώ τα επίπεδα υποσιτισμού είναι 15 φορές υψηλότερα από άλλες κοινωνικές ομάδες. Τουλάχιστον το 68,5% των γυναικών Adivasiπάσχουν από αναιμία σε σύγκριση με το 55,3% των γυναικών άλλων κοινωνικών ομάδων.

Πρόληψη των βιαιοπραγιών

Τα τελευταία τρία χρόνια έχει καταγραφεί 2,3% αύξηση της εγκληματικότητας εναντίον των STs. Πιο σημαντικό όμως είναιότι κατά την περασμένη χρονιά,  σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία για τις Καταγεγραμμένες Φυλές και Κάστες, (πρόληψη των θηριωδών) η αύξηση αυτή είναι 13,6%. Η βίαιη κατά των γυναικών των φυλών από εργολάβους, αξιωματούχους της δασικής υπηρεσίας, ιδιοκτήτες και των πλούσιων της υπαίθρου καθώς και η συνεχώς αυξανόμενη θυματοποίηση τους  στις αστικές περιοχές όπου απασχολούνται σε οικιακές εργασίες, έχει άμεση σύνδεση με τις επικίνδυνες και επισφαλείς συνθήκες εργασίας.

Διακρίσεις εναντίον των αυθεντικών κοινοτήτων Adivasi

Είναι συγκλονιστικό ότι από κρατίδιο σε κρατίδιο οι γνήσιες φυλές των Adivasiέχουν διαγραφεί από το κατάλογο των ST και τους έχουν αφαιρεθεί το καθεστώς αναγνώρισής τους ως φυλές. Συγχρόνως, υπάρχουν και αυτοί που έχοντας δωροδοκήσει ανώτερους κυβερνητικούς υπαλλήλους  έχουν λάβει πλαστές πιστοποιήσεις ότι είναι φυλές Adivasiκαι κατά συνέπεια μέσω της αρπαγής λαμβάνουν τα οφέλη που προβλέπει ο νόμος για τις φυλές. Αυτή η μεροληπτική πολιτική, σημαίνει την παραβίαση των συνταγματικών προβλέψεων και παροχών για την προστασία τωνAdivasi. Το ΚΚ Ινδίας-Μαρξιστικό, έχει απαιτήσει την καθιέρωση μίας προκαθορισμένης χρονικής διάρκειας επιτροπής, που θα εξετάσει όλες αυτές τις περιπτώσεις και θα αποκαταστήσει τις αδικίες που έχουν γίνει στις αυθεντικές κοινότητες των Adivasi.

 

 

Σημειώσεις

1.       Πρόκειται για το συμβούλιο των γηραιών κάθε φυλής,  που στηρίζει ή μπορεί να ανατρέψει το grampanchayat. Grampanchayat είναι θεσμός αυτοδιακυβέρνησης σε χωριά ή μικρές πόλεις στην Ινδία και έχει ένα sarpanch ως αιρετό επικεφαλή του αιρετού συμβουλίου. Κατά τη διάρκεια της Βρετανικής αποικιοκρατίας, ο ρόλος των panchayat ισχυροποιήθηκε ενώ μετά την απελευθέρωση της χώρας και την ίδρυση της Ινδίας, ο θεσμός των panchayat σχετικά περιθωριοποιήθηκε καθώς τότε δόθηκαν πολύ περιορισμένα δικαιώματα ανεξαρτησίας και συν-διάθεσης. Ωστόσο το πρόβλημα της αντιμετώπισης των τοπικών προβλημάτων από την κεντρική κυβέρνηση καθώς και ο αγώνας των τοπικών κοινοτήτων και των κινημάτων που συγκλόνισε την Ινδία κατά τη δεκαετία του ’80 επανεισήγαγε, το θεσμό των panchayat το 1992. Το 2002, κατεγράφησαν περίπου  250.000 grampanchayat.

2.      Το κρατίδιο της Τριπούρα, είναι το τρίτο μικρότερο στην Ινδία, ενώ συνορεύει βόρεια, νότια και δυτικά από το Μπανγκλαντές. Πρόκειται για μία ορεινή, απομονωμένη και από τις λιγότερο ανεπτυγμένες περιοχές στην Ινδία, με μόλις ένα κεντρικό αυτοκινητόδρομο μέρος του εθνικού δικτύου, ενώ  οι αυτόχθονες πληθυσμοί αποτελούν το 30% του συνολικού πληθυσμού των περίπου 3.700.000 κατοίκων.

3.      Kokborok: η γλώσσα των φυλών της Τριπούρα αλλά και γειτονικών περιοχών του Μπανγκλαντές. Συνίσταται από τον όρο kók που σημαίνει γλώσσα και borok που σημαίνει λαός και σε διάφορες μορφές χρονολογείται τουλάχιστον από τον 1 αιώνα μ.Χ. Ανήκει στην γλωσσική οικογένειας των Σινοθιβετικών γλωσσών, που αποτελείται από την κινεζική και τις θιβετοβιρμανικές γλώσσες, στις οποίες ανήκει όπως και η βιρμανική, η θιβετική και η νεβάρι. Περιλαμβάνουν πάνω από 250 γλώσσες της ανατολικής και νοτιοανατολικής Ασίας και έχουν τους περισσότερους ομιλητές στον κόσμο αμέσως μετά τις ινδοευρωπαϊκές γλώσσες.

4.      MGNREGA- Mahatma Gandhi National Rural Employment Guatantee Act- 2005. Πρόκειται για εργατική νομοθεσία και μέτρο κοινωνικής προστασίας και ασφάλισης που βασικός του στόχος είναι η εξασφάλιση «του δικαιώματος εργασίας» και η εξασφάλιση της επιβίωσης στις αγροτικές περιοχές. Προβλέπει την «εξασφαλισμένη εργασία μετά αποδοχών» τουλάχιστον για 100 ημέρες ενός οικονομικού έτους για κάθε νοικοκυριό των οποίων τα μέλη εθελοντικά δεσμεύονται να δουλέψουν σε ανειδίκευτες χειρονακτικές  εργασίες.  Η ομοσπονδιακή κυβέρνηση είχε δεσμευτεί για την αναθεώρηση του νόμου για την αύξηση των «εξασφαλισμένων» ημερών εργασίας από 100 σε 150 ετησίως πριν την εκλογές του 2014, αλλά δεν το έπραξε. Η νομοθεσία, δεδομένου και του πληθυσμού της Ινδίας, θεωρείται το «μεγαλύτερο και πιο φιλόδοξο πρόγραμμα κοινωνικής ασφάλισης και δημοσίων έργων παγκοσμίως».

5.      RashtriyaSwayamsevakSangh (RSS). «Εθνική Οργάνωση Εθελοντών» ή «Εθνική Πατριωτική Οργάνωση». Πρόκειται για μία φιλανθρωπική, εκπαιδευτική οργάνωση εθελοντών, δεξιά και εθνικιστική,  που βασικός της στόχος είναι η προώθηση του Ινδουϊσμού ενώ διακηρύττει ότι »οι αρχές της είναι η παροχή ανιδιοτελούς υπηρεσίας στο έθνος». Ιδρύθηκε το 1925, πολύ πριν την ανεξαρτησία της Ινδίας το 1948, ως μία οργάνωση για την εκπαίδευση των αντρών Χίντου και την ενότητα της κοινότητας των Ινδουϊστών. Από την ημέρα της ίδρυσής της αγωνίστηκε ενάντια στην βρετανική αποικιοκρατία και στην απόσχιση των Μουσουλμάνων (Πχ Πακιστάν).  Ωστόσο, η ίδρυσή της θεωρείται ότι αποτελούσε το αντίπαλο δέος στο κίνημα και στους αγώνες ενάντια στην βρετανική αποικιοκρατία. Έμπνευση για την δομή και τη λειτουργία της οργάνωσης ήταν οι ακροδεξιές και ναζιστικές οργανώσεις στην Ευρώπη κατά τη διάρκεια του Β’ΠΠ. Θεωρείται ακραία και παραστρατιωτική οργάνωση ενώ έχει και ένοπλο τμήμα, το BajrangDal. Ένα πρώην μέλος του RSS–ο NathuramGodse– ευθύνεται για την δολοφονία του Μαχάτμα Γκάντι το 1948, αν και σύμφωνα με το πόρισμα (1970) της ειδικής επιτροπής που συστάθηκε «το RSS δεν μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνο για τη δολοφονία»… καθώς «δεν μπόρεσε να αποδειχθεί ότι οι κατηγορούμενοι για τη δολοφονία, όταν διέπραξαν το έγκλημα ήταν ενεργά μέλη του RSS». Έτσι ενώ είχε τεθεί εκτός νόμου μετά τη δολοφονία Γκάντι, οι αρχές εκ νέου έδωσαν το πράσινο φως για τη νομιμοποίησή του. Κάτι που έχουν κάνει και ακόμη δύο φορές –δηλαδή την άρση της απαγόρευσης του– όταν το RSS κηρύχθηκε παράνομο κατά τις περιόδους «έκτακτης ανάγκης» (1975-78) και της κατεδάφισης του τζαμιού BabriMasjid στην Αγιοντία του κρατιδίου Ουτάρ Πραντές το 1992, στο οποίο πρωτοστάτησαν τα μέλη του όπως και στις διαφυλετικές ταραχές που ακολούθησαν,  με τουλάχιστον 2.000 νεκρούς. Κατά τους Ινδουιστές το τζαμί ήταν χτισμένο πάνω σε ένα αρχείο ναό προς τιμή του θεού Ράμα. Η κατεδάφιση του τζαμιού από Karshevaks (εθελοντές) και οι ταραχές αποτελούν σημείο καμπής τόσο για την Ινδία όσο και για την «ώσμωση» του σημερινού κυβερνώντος κόμματος BJP με το RSS. Το BJP –και ο προκάτοχός του  το κόμμα JanaSangh– ήταν αρχικά κόμμα βραχμάνων και banias -ανώτερης κάστας ινδουιστές, δηλαδή, πολλοί εκ των οποίων ήταν έμποροι και επιχειρηματίες και που αποτελούσαν ένα πολύ μικρό κομμάτι του πληθυσμού της Ινδίας. Η κινητοποίηση για το τζαμί μετέτρεψε το BJP σε ένα κόμμα με πραγματικά μαζική βάση, καθώς ανέλαβε ενεργό ρόλο συντονίστηκε πλήρως με τις φονταμενταλιστικές δυνάμεις. Οργάνωσε περιοδεία σε όλη την Ινδία, με ένα φορτηγό-άρμα σπέρνοντας μίσος, ταραχές, θάνατο και αίμα κα θερίζοντας όμως «εκλογικά και πολιτικά οφέλη»,  όπως φαίνεται από τα εκλογικά αποτελέσματα. Από μόλις δύο έδρες στις εθνικές εκλογές του 1984 κέρδισε 161 το 1996 ενώ ο Aτάλ Μπεχαρί Βατσπαγί, προερχόμενος από το RSS θα γίνει πρωθυπουργός .

Η πορεία του σημερινού πρωθυπουργού Ναρέντρα Μόντι, αποτελεί, τρόπο τινά, το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα αυτής της διασύνδεσης του RSS και του BJP.  Το RSS πρωταγωνιστεί σταθερά σε διαφυλετικές ταραχές, όπως αυτή του 2002 στο κρατίδιο του Γκουτζαράτ, με περισσότερους από χίλιους νεκρούς, κυρίως Μουσουλμάνους που σφαγιάστηκαν από Ινδουιστές. Ο σημερινός πρωθυπουργός  ΝαρέντραΜόντι ήταν τότε πρωθυπουργός του κρατιδίου και η κυβέρνησή του επικρίθηκε επειδή έμεινε αμέτοχη στα αιματηρά επεισόδια.  Ο Μόντι, βαπτίστηκε εξαιτίας των σφαγών ως «χασάπης του Γκουτζαράτ», αφού ως υψηλόβαθμο στέλεχος του RSS του δόθηκε εντολή να ενταχθεί στο BJP, όπου πολύ σύντομα αναδείχθηκε στέλεχός του.  Μπορεί σήμερα να έχει βαπτιστεί ο «πρωθυπουργός της Ανάπτυξης» αλλά δεν παύει να είναι ένας εθνικιστής, ακροδεξιός με σχέσεις ακόμη και με «τρομοκράτες», όπως ο ο Swami Aseemanand, ο «εγκέφαλος» πίσω από πολλές βομβιστικές επιθέσεις, των οποίων η βασική δικαιολογία ήταν η μετατροπή των ιθαγενών πληθυσμών σε ινδουιστικούς, συχνά με τη βία. Οι εξελίξεις όσον αφορά στην υπόθεση του Aseemanand, που βρίσκεται έγκλειστός στις φυλακές Αμπάλα στη Χαριγιάνα, αποκαλύπτουν πτυχές των δεσμών  του όχι μόνο με τον πρωθυπουργός Μόντι αλλά και του RSS με το BJP, γεγονός που συνοδεύτηκε από εκκωφαντική σιωπή από τα επιχειρηματικά ΜΜΕ, ειδικά κατά την πρόσφατη προεκλογική περίοδο, στοιχείο που καταμαρτυρά τη  στήριξη του BJP από την αστική τάξη και την ολιγαρχία, εγχώρια και διεθνή. 

6.      TMC- All India Trinamool Congress (AITMC, TMC or Trinamool Congress). Πρόκειται για διάσπαση (1998) του κόμματος του Εθνικού Κογκρέσου.  Μετά τις εκλογές του Μαΐου είναι το τέταρτο σε δύναμη κόμμα στην Κάτω Βουλή της Ινδίας.

7.      Καταγεγραμμένες φυλές (STs) και Καταγεγραμμένες Κάστες-(SCs) είναι δύο πληθυσμιακές ομάδες που ιστορικά έχουν παραγκωνιστεί και έχουν αναγνωριστεί και κατοχυρωθεί τα δικαιώματά τους στο Σύνταγμα της Ινδίας. Κατά την περίοδο της βρετανική αποικιοκρατίας, ήταν γνωστές ως καταπιεζόμενες τάξεις. Οι STs και οι SCs αποτελούν το 8,6% και 16,6% αντιστοίχως, του συνολικού πληθυσμού της Ινδίας . Στο Σύνταγμα αναγνωρίζονται 1.108 SCs (κάστες) σε 29 κρατίδια και 744 STs (φυλές) σε 22 κρατίδια ενώ τους παρέχεται το «καθεστώς διασφάλισης», το οποίο εγγυάται δικαιώματα και πολιτική εκπροσώπηση.

8.     Hindutva. Όρος προερχόμενος από το φυλλάδιο του 1923, του Vinayak Damodar Savarkar, υπό τον τίτλο «Hindutva:WhoisHindu?» (μετ. «Hindutva:Ποιος είναι Ινδός,». Αποτελεί εγχειρίδιο ενεργειών για κινήματα και οργανώσεις που στοχεύουν στην προώθηση του ινδικού εθνικισμού. Μία ομπρέλα οργανώσεων και κομμάτων, ονομαζόμενη Sangh Parivar, αγωνίζεται για επικράτηση της Hindutva και σε αυτή συμμετέχουν το κυβερνών BJP, τοRSS, η ακροδεξιά οργάνωση Vishva Hindu Pariṣad και το στρατιωτικό της σκέλος Bajrang Dalκαι άλλες.  Πρόκειται για ακροδεξιό ιδεολογικό μανιφέστο,  που υιοθετούν όλες εθνικιστικές ινδουιστικές οργανώσεις και τα κόμματα και επικεντρώνει στα εξής: α) όλη η ινδική υποήπειρος (που περιλαμβάνει αρκετές χώρες εκτός της Ινδίας) είναι πατρίδα των Hindu (μετ. των Ινδών ως ταυτότητα και όχι ως υπηκοότητα)  β) Hinduείναι όσοι πιστεύουν ότι η Ινδία είναι η μητέρα πατρίδα (pitribhumi) και η  ιερή γη-πατρίδα (punyabhumi) γ) δίνει έμφαση στην καταπίεση των Hinduαπό Μουσουλμάνους και Χριστιανούς που εισέβαλλαν και καλεί στην «αντιστροφή» της επιρροής και των συνεπειών αυτών των «εισβολών» δ) τάχθηκε κατά της βρετανικής αποικιοκρατίας ε) είναι πολέμια του κομμουνισμού γιατί θεωρεί ότι εξασθενεί την ταυτότητα των Hindus στ) καλεί στον αγώνα για τη δημιουργία του «Έθνους των Hindu»- (HinduRashtra) . H Hindutva ως ιδεολογία ενισχύεται συνεχώς τα τελευταία χρόνια, ειδικά από τη δεκαετία ’80 και μετά, με μέλη των οργανώσεων που πιστεύουν σε αυτή να πρωτοστατούν σε μειονοτικές ταραχές.  Ένα από τα τελευταία κρούσματα αφορά την υπόθεση ενός «έρωτα» μία Hinduμε ένα Μουσουλμάνο, υπόθεση που βαπτίστηκε «lovejihad», δηλαδή αγάπη για το τζιχάντ. Με αφορμή αυτό το περιστατικό, το ΚΚ Ινδίας-Μ με επιστολή του ΓΓ του κόμματος, ΠρακαςΚαράτ προς τον ΑκίλεςΓιάνταβ, πρωθυπουργό της κυβέρνησης του κρατιδίου Ουτάρ Πραντές, ζητά σθεναρή και άμεση δράση  εναντίον των ακτιβιστών της Hindutva. Στην επιστολή του, τονίζει επίσης, ότι «είναι σοκαριστικό ότι μαζί με αυτές τις οργανώσεις, και το BJP», το κυβερνών κόμμα, «έχει ανάμειξη σε αυτό το έγκλημα του λάθους και στην προπαγάνδα που στοχεύει να δημιουργήσει εχθρότητα μεταξύ των δύο κοινοτήτων».

9.      Οι λόφοι Niyamgiri στο κρατίδιο Ορίσα στις ανατολικές ακτές της Ινδίας κατοικούνται από διάφορες πολυγαμικές ανιμιστικές φυλές που είναι γνωστές ως DongriaKongh. Οι λόφοι αυτοί είναι πλούσιοι σε βωξίτη –που είναι η πρώτη ύλη για την παραγωγή αλουμινίου– και, σύμφωνα με αναφορές, διαθέτουν ανεκμετάλλευτα κοιτάσματα μεταλλεύματος η αξία των οποίων το 2010 ανερχόταν περίπου σε 2 δισεκατομμύρια δολάρια ΗΠΑ. Η Vedanta, η βρετανική εταιρεία που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο του δείκτη FTSE 100, εξασφάλισε μεγάλες μεταλλευτικές εκχωρήσεις γύρω από τις Dongria, οι οποίες υποστηρίζονται νομικά μέσω δικαστικών πράξεων του ανώτατου δικαστηρίου της Ινδίας. Η Vedanta κατασκεύασε υποδομές επεξεργασίας και μεταφοράς βωξίτη στην πεδιάδα που βρίσκεται κάτω από τους λόφους Niyamgiri οι οποίες, σύμφωνα με τις καταγγελίες, επηρεάζουν δυσμενώς τις πεδινές κατοικίες των φυλών Kongh, λόγω του εκτοπισμού της κοινότητας και της περιβαλλοντικής ζημίας, συμπεριλαμβανομένης της μόλυνσης των υπογείων υδάτων και των καλλιεργειών και των βλαβών στο ζωικό κεφάλαιο. Παρόλα αυτά μέχρι σήμερα ηVedanta συνεχίζει να επενδύει στην τοπική εξόρυξη βωξίτη.

10.   Οι συναλλαγές Benami απαγορεύονται με νόμο στην Ινδία, ο οποίος έχει τεθεί σε ισχύ από τις 5 Σεπτεμβρίου 1988. Benami είναι μία λέξη της γλώσσας φαρσί, και σημαίνει «χωρίως όνομα»  και στο νόμο χρησιμοποιείται για να ορίσει μία συναλλαγή όπου ο πραγματικός δικαιούχος δεν είναι αυτός στο  όνομα του οποίου γίνεται η αγορά. Ως αποτέλεσμα, το πρόσωπο στο όνομα του οποίου γίνεται η αγορά δεν είναι και ο πραγματικός αγοραστής.

11.   UnitedProgressiveAlliance. Μετεκλογικός και μεταβλητός όσον αφορά τη σύνθεσή του, συνασπισμός κομμάτων με μεγαλύτερο εταίρο το κόμμα του Κογκρέσου, που κυβέρνησε την Ινδία από 2004 έως το 2012.

12.  Ντάλιτ. 160 εκατομμύρια άνθρωποι στην Ινδία έχουν γεννηθεί έξω από κάθε κάστα. Τους αποκαλούν Ανέγγιχτους· δεν επιτρέπεται να τους αγγίξει κανείς γιατί θα μολυνθεί! Οι ίδιοι αποκαλούν τους εαυτούς τους «ντάλιτ», που σημαίνει «σπασμένοι, θρυμματισμένοι άνθρωποι». Οι Ντάλιτ υφίστανται διακρίσεις, τους απαγορεύεται η πρόσβαση στην ιδιοκτησία γης, και είναι αναγκασμένοι να εργάζονται σε συνθήκες δουλείας, όπου συνήθως γίνεται κατάχρηση εναντίον τους, ακόμη και σκοτώνονται στα χέρια της αστυνομίας και από ομάδες της ανώτερης κάστας που απολαμβάνουν την προστασία του κράτους.

Οι Ντάλιτ στην Ινδία δεν μπορούν να διασχίσουν τη διαχωριστική γραμμή που διαχωρίζει το δικό τους μέρος του χωριού από αυτό που κατέχουν οι ανώτερες κάστες. Δεν μπορούν να χρησιμοποιούν τα ίδια πηγάδια, να επισκέπτονται τους ίδιους ναούς και εκκλησίες, να πίνουν από το ίδιο φλιτζάνι σε πάγκους όπου πωλείται τσάι , ή να διεκδικήσουν γη που είναι νόμιμα δική τους. Τα παιδιά Ντάλιτ συχνά υποχρεώνονται να κάθονται στο πίσω μέρος στις αίθουσες διδασκαλίας, και οι κοινότητες τους στο σύνολό τους υποχρεώνονται να εκτελούν ταπεινωτικές τελετές στο όνομα της κάστας. Οι Ντάλιτ γυναίκες συχνά γίνονται θύματα σεξουαλικής κακοποίησης.

Πηγή: kordatos.org

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *