Την άποψη μας για το εκλογικό μόρφωμα «Οικολόγοι-Πράσινοι» την έχουμε διατυπώσει ξεκάθαρα. «Προϊόν θερμοκηπίου» είχαμε χαρακτηρίσει αυτόν τον εκλογικό σχηματισμό αναφερόμενοι στις σκοπιμότητες που εξυπηρετεί η εκλογική του παρουσία.
Οπότε κανείς δεν μπορεί να μας αποδώσει ότι είμαστε «ευμενώς προσκείμενοι» σ’ αυτό το πολιτικό μόρφωμα.
Από κει και πέρα όμως το να βλέπουμε διάφορα blogs να παίρνουν ένα εντελώς ηλίθιο δημοσίευμα της φυλλάδας Esspreso – αναφέρετε σε μια εκδήλωση που έγινε το 2006 Εργατοϋπαλληλικό Κέντρο Θεσσαλονίκης στην οποία παραβρέθηκε ο επικεφαλείς των Οικολόγων Τρεμόπουλος για την παρουσίαση ενός βιβλίου. Του «Μακεδονικού Αναγνωστικού». Σύμφωνα με ο δημοσίευμα «ο Τρεμόπουλος μίλησε πολύ ανοιχτά για τα εθνικά μας θέματα, την έννοια της πατρίδας, τη Μακεδονία, τα Σκόπια, τις μειονότητες και τα ζητήματα του αυτοπροσδιορισμού των ατόμων και των συλλογικοτήτων»- και να ξεσαλώνουν εναντίον του με χαρακτηρισμούς «ανατριχίλα», «ανθελληνική παρουσία» κλπ έχει μια διαφορά και δεν μπορούμε να μην την σχολιάσουμε.
Εδώ να συμπληρώσουμε, για την πληρότητα της ανάρτησης και μόνο, ότι το 1925 το ελληνικό κράτος είχε εκδώσει ένα Αναγνωστικό για τη διδασκαλία της μακεδονικής γλώσσας στα σχολεία της βόρειας Ελλάδας. Το αναγνωστικό ονομαζόταν “ABECEDAR” και δεν πρόλαβε ποτέ να φτάσει στα σχολεία, γιατί αμέσως μετά την έκδοσή του κατασχέθηκε από τις αρχές και καταστράφηκε.
Μην φανταστείτε ότι είχε τόση μεγαλοθυμία το Ελληνικό κράτος. Το έκανε γιατί έπρεπε να συμμορφωθεί με το άρθρο 9 της «Συνθήκης των Σεβρών» που είχε υπογράψει το 1920 με την εποπτεία της «Κοινωνίας των Εθνών» (προδρόμου του ΟΗΕ).
Αυτό ανάγκαζε την τότε κυβέρνηση: «Σχετικά με την εκπαίδευση, η ελληνική κυβέρνηση στις πόλεις και περιοχές που κατοικεί μεγάλος αριθμός πολιτών οι οποίοι δεν ομιλούν την ελληνική, θα τους παραχωρήσει τις κατάλληλες διευκολύνσεις, ώστε να μπορούν τα παιδιά αυτών των Ελλήνων πολιτών στα δημοτικά σχολεία να μαθαίνουν την μητρική τους γλώσσα».
(Για την ποιότητα του συγκεκριμένου βιβλίου υπάρχουν πολλές ενστάσεις αλλά δεν είναι αυτό το θέμα μας).
Και για να επανέλθουμε στους ανιστόρητους bloggers που κατελήφθησαν από “εθνική αγανάκτηση” για την παρουσία του Τρεμόπουλου σ’ αυτή την εκδήλωση θα μας επιτρέψουν να τους κάνουμε μερικά μαθήματα ιστορίας.
(Εξυπακούεται ότι είναι καλοδεχούμενη κάθε αντίθετη άποψη για να ανοίξουμε διάλογο).
Εχουμε σήμερα έναν συρφετό αστών πολιτικών, δεποτάδων, πανεπιστημιακών, λογοτεχνών και άλλων διανοούμενών κλπ. που υπερασπίζεται την “ιστορική αλήθεια” και την “ιστορική κληρονομιά”. (Παπαθεμελής, Ζουράρις, Δεσπότης Ανθιμος, Καρατζαφέρης, είναι επικεφαλής σ’ αυτή την εκστρατεία).
Στόχος των νέων “μακεδονομάχων” είναι να αποδείξουν ότι δεν υπήρξε ποτέ Σλαβομακεδονικό έθνος, κατά συνέπεια ούτε Σλαβομακεδόνες στην Ελλάδα, ότι είναι κατασκεύασμα του Τίτο, για να προωθήσει τα επεκτατικά του σχέδια σε βάρος της ελληνικής Μακεδονίας, ότι τέλος μόνο οι Ελληνες έχουν το δικαίωμα να χρησιμοποιούν τον όρο Μακεδονία, σαν οι μοναδικοί και γνήσιοι απόγονοι των αρχαίων Μακεδόνων και του Μ. Αλεξάνδρου.
Για να πετύχουν το σκοπό τους αρχίζουν τις ιστορικές αλχημείες, που οδηγούν βαρύγδουπους “επιστήμονες” στο επίπεδο της γελοιότητας. Ανακάλυψαν ότι πρόγονοι των Σλαβομακεδόνων ή των – κατά την αστική προπαγάνδα – Σκοπιανών είναι οι Δάρδανοι, αντίπαλοι και εχθροί των αρχαίων Μακεδόνων, που ζούσαν στα εδάφη της πρώην γιουγκοσλάβικης Μακεδονίας! Ετσι δικαιολογούν το γιατί οι Σλαβομακεδόνες δεν έχουν καμιά σχέση με τους αρχαίους Μακεδόνες και κανένα δικαίωμα στην κληρονομιά που άφησαν.
Ακριβώς το αντίθετο υποστηρίζουν οι αστοί εθνικιστές της πρώην γιουγκοσλάβικης Μακεδονίας, χρησιμοποιώντας στο κράτος τους σύμβολα των αρχαίων Μακεδόνων βασιλιάδων, για να θεμελιώσουν ιστορικά τις επεκτατικές βλέψεις τους. Οι μεγαλόσχημοι “επιστήμονες μας” παραβλέπουν σκόπιμα αυτό που ξέρει κάθε μαθητής Λυκείου. Οτι τα σύγχρονα έθνη και η εθνική συνείδηση άρχισαν να διαμορφώνονται παράλληλα με την ανάπτυξη της αστικής τάξης και των καπιταλιστικών σχέσεων παραγωγής. Αυτή είναι η μόνη επιστημονική βάση από την οποία πρέπει να ξεκινά η προσέγγιση του εθνικού ζητήματος.
Οτι το εθνικό ζήτημα είναι αντικείμενο της ιστορίας και της κοινωνιολογίας, ενώ η φυλετική καταγωγή, η συνέχεια από αρχαίους λαούς σε σύγχρονους είναι αντικείμενο άλλων επιστημών, όπως η εθνολογία, η λαογραφία κλπ., που πάντως δεν μπορούν να ερμηνεύσουν το σχηματισμό των σύγχρονων εθνών, που σχεδόν στο σύνολο τους προέρχονται από διαφορετικούς λαούς, από διαφορετικές εθνικές ομάδες και φυλές. Είναι λοιπόν ευνόητο, ότι τα σλαβικά φύλα που άρχισαν να εγκαθίστανται στη Βαλκανική στην περίοδο της Βυζαντινής αυτοκρατορίας, από τον 6ο αιώνα μ.χ., και τα έθνη που προήλθαν απ’ αυτά μερικούς αιώνες αργότερα δεν έχουν σχέση με τα φύλα που έζησαν στην ίδια περιοχή 2.000 χρόνια πριν. Το ίδιο ισχύει και για το σύγχρονο ελληνικό έθνος.
Το ζήτημα της φυλετικής συνέχειας από τους αρχαίους Ιωνες, Δωριείς, Μακεδόνες και άλλα ελληνικά φύλα, που ζούσαν πριν από περίπου 2.500 χρόνια στον ελλαδικό χώρο, απετέλεσε αντικείμενο μελέτης από εθνολόγους, λαογράφους και άλλους επιστήμονες, πολλοί από τους οποίους έκφρασαν και αντιτιθέμενες απόψεις. Κανένας σοβαρός επιστήμονας όμως (ακόμη και εκπρόσωποι του μεγάλο ιδεατισμου) δεν αμφισβήτησε, ότι στη μακραίωνη πορεία διαμόρφωσης του νεοελληνικού έθνους η εθνική ταυτότητα του διαμορφώθηκε με τη φυλετική, πολιτιστική και οικονομική αλληλεπίδραση και επιμειξία με μα σειρά άλλα φύλα, τα οποία πέρασαν από την Ελλάδα σαν επιδρομείς και καταχτητές ή με τα οποία είχε στενές σχέσεις, όπως είναι οι Αλβανοί, οι Ρωμαίοι, οι Αραβες, οι Σλάβοι, οι Ενετοί, οι Τούρκοι.
Οι αναδρομές και οι αναφορές στην αρχαία Μακεδονία και το Μ. Αλέξανδρο δεν μπορούν να ερμηνεύσουν ιστορικά φαινόμενα που εμφανίστηκαν 20 τουλάχιστον αιώνες αργότερα, αλλά εξυπηρετούν αποκλειστικά την εθνικιστική προπαγάνδα και των δυο πλευρών.
Οσο για τα σύμβολα και το πολιτιστικό παρελθόν, για τα οποία ερίζουν Αθήνα και Σκόπια, δεν αποτελούν κληρονομιά κανενός ξεχωριστού έθνους. Η πολιτιστική κληρονομιά της ελληνικής αρχαιότητας, όχι μόνο ο ήλιος της Βεργίνας, αλλά και ο Παρθενώνας και η αρχαιοελληνική φιλοσοφία και η τραγωδία και η αττική κωμωδία αποτελούν κληρονομιά όλης της ανθρωπότητας, η οποία άλλωστε και την χρησιμοποιεί ανεμπόδιστα. Εκτός πια κι αν οι αστοί “μας” φτάσουν να ζητήσουν… πνευματικά δικαιώματα για τις μεταφράσεις του Αριστοτέλη και του Αισχύλου, που στο εξωτερικό είναι πολύ περισσότερες και πολύ πιο πλήρεις απ’ αυτές που υπάρχουν στην νεοελληνική γλώσσα.
Και να ολοκληρώσουμε την ανάρτηση μας με ένα ρεπορτάζ που είχε κάνει σύντροφος στον ιστότοπο μας.
Με αιφνιδίασε ευχάριστα αυτό το αυτοκόλλητο που είδα σήμερα κολλημένο σε μια κολώνα της ΔΕΗ. Φαίνεται ότι και μέσα στο ΣΥΝοθύλευμα του Σύριζα υπάρχουν κάποια άτομα που δεν είναι βραχυκυκλωμένα εντελώς.
Αυτό ήταν και το ερέθισμα για να γράψω μερικά πράγματα για την καταπίεση από το ελληνικό κράτος των Σλαβομακεδόνων που ζουν στην Ελλάδα. (Οι ίδιοι αυτοαποκαλούνται Μακεδόνες και το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού νομίζω ότι πρέπει να γίνει σεβαστό).
Προσπερνάω τις θέσεις που εκφράσει ο πολιτικός σχηματισμός «Ουράνιο Τόξο» που υποτίθεται ότι τους εκπροσωπεί και στέκομαι σε μια πραγματική κατάσταση που βίωσαν και βιώνουν όσοι αυτοχαρακτηρίζονται «Μακεδόνες» ή «ντόπιοι» στα χωριά της Φλώρινας.
Iσως κάποιοι να αγνοούν και την ύπαρξή τους. Oποιος όμως συζήτησε έστω και λίγο μαζί τους, ήπιε ποντς (βρασμένο τσίπουρο με ζάχαρη) στα καφενεία τους, τους καμάρωσε να χορεύουν Πουστσένο (λεβέντικος ορχηστικός χορός) θα κατάλαβε τι μαράζι κρύβουν στα σωθικά τους.
Oι ντόπιοι της Φλώρινας μαρτύρησαν της μάνας τους το γάλα τις τελευταίες δεκαετίες. Φυλακίστηκαν, εξορίστηκαν, βασανίστηκαν, στερήθηκαν την ελληνική ιθαγένεια. Θεωρήθηκαν από το κράτος και τις κυβερνήσεις του «εσωτερικός εχθρός». Aκόμα και τα ελληνικά τα μάθανε με «την βίτσα του δασκάλου και τη μαγκούρα του χωροφύλακα», όπως μας έλεγε ένας ντόπιος απ την Kάτω Yδρούσα (Nτόλνο Kόντορι στην γλώσσα τους).
Mήπως όμως τα πράγματα είναι καλύτερα σήμερα; Δυστυχώς ίδια γεύση.
Oποιον μειονοτικό έχει φακελώσει με τον χαρακτηρισμό «σλαβοσυνείδητος» και τους έχει φακελώσει σχεδόν όλους- ο Σωτηρόπουλος, δεν πρόκειται να δει στον ήλιο μοίρα. Mέχρι πριν λίγα χρόνια ούτε άδεια κυνηγιού δεν μπορούσαν να πάρουν. Σήμερα, ανεξάρτητα από τα προσόντα τους, αποκλείεται να διορισθούν στο δημόσιο και γενικά αντιμετωπίζονται σαν πολίτες δεύτερης κατηγορίας.
Tι εστί Xαράλαμπος Σωτηρόπουλος; Tο τομάρι αυτό ήταν στέλεχος της KYΠ από το 1956. Aκλόνητος στην θέση του από όλους τους κυβερνητικούς θιάσους που μας κυβέρνησαν από τότε. Yπηρέτησε πιστά τις κυβερνήσεις EPE, Eνωση Kέντρου, αποστασία, χούντα, Nέα Δημοκρατία, ΠAΣOK, Ν.Δ. Πάντα την ίδια πολιτική. O τύπος αυτός πήρε σύνταξη το 1986. Eνα τέτοιο κελεπούρι όμως θα τα άφηναν αναξιοποίητο; Tι διάολο κράτος έχουμε. Bρέθηκε λοιπόν ο στομαχόφρονας σαν σύμβουλος του υπουργείου εξωτερικών (1990-1993) δίπλα σε ένα άλλο μπουμπούκι τον Σαμαρά.
Oταν πριν μερικά χρόνια ο «αλητήριος πολιτικός εμποράκος» (κατά τον χαρακτηρισμό συναδέλφου του) Γιώργος Λιάνης βρέθηκε, για να πάρει καμιά ψήφο, στο πανηγύρι του προφήτη Hλία στο χωριό Mελίτη (Bοσταράνι για τους ντόπιους) τον παρακολουθούσαν κατ’ εντολή του Σωτηρόπουλου οι Kυπατζήζες. Oταν ο πολικάντης έκανε το «λάθος» να χορέψει μαζί με τους ντόπιους το τραγούδι «Eλενο Mόμε» (Kόρη Eλένη) τον κινηματογράφησαν και έδωσαν την κασέτα στο TELE CITY. Oχι με το αζημίωτο φανταζόμαστε. Hθελαν να παρουσιάσουν το Λιάνη και μέσω αυτού το ΠAΣOK σαν «ενδοτικό». Για τέτοιο φρούτο μιλάμε. Aκόμα και τώρα, που έχει γίνει ένα χούφταλο, το όνομα του προκαλεί τρόμο στους ντόπιους κατοίκους της Φλώρινας.
Φυσικά στο πογκρόμ που έχει ξεσπάσει εναντίον των Σλαβομακεδόνων δεν θα μπορούσε να λείψει το παπαδαριό. O σκοταδιστής πρώην δεσπότης της Φλώρινας Kαντιώτης έδινε ρέστα σε αυτό. Mέχρι και ραδιοφωνικό σταθμό είχε φτιάξει με την ονομασία «Iερός Xρυσόστομος» και κάθε μέρα έχυνε ποτάμια δηλητήριο ενάντια στους ντόπιους. Nα φανταστείτε ότι γκρέμισε μέχρι εκκλησίες γιατί οι «άγιοι» στις εικόνες γράφονταν στην τοπική διάλεκτο. Σήμερα, φυσικά, έχουν αλλάξει στο καλύτερο τα πράγματα αλλά η καχυποψία του ελληνικού κράτους σε όσους επιμένουν να αυτοπροσδιορίζονται σαν Μακεδόνες παραμένει.
Aν κάνει κανείς μια βόλτα στα μεγαλύτερα χωριά που ζουν οι Σλαβομακεδόνες, Aκρίτας (Mπούφι), Aλωνα (Aρμένσκο), Mελίτη (Bοσταράνι), κ.λ.π. θα δει το μεγαλύτερο ντέρτι που τους βασανίζει. Tόσα χρόνια μετά το τέλος του εμφυλίου πολέμου κι ακόμα δεν τους επιτρέπουν να ‘ρθουν σε επαφή με τους συγγενείς τους πολιτικούς πρόσφυγες που βρέθηκαν καταδιωκόμενοι σε άλλες χώρες. O νόμος (N. 106841/29-12-82) το λέει ξεκάθαρα: «επιτρέπεται ο επαναπατρισμός μόνο των Eλλήνων το γένος πολιτικών προσφύγων». M αυτόν τον τρόπο απαγορεύεται ακόμα σε χιλιάδες παλιούς κατοίκους των περιοχών και η απλή επίσκεψη στην Eλλάδα. H μισαλλοδοξία σ’ όλο της το μεγαλείο.
Δηλαδή κατά την λογική τους κάποιοι είναι Eλληνες ανταμ παπαντάμ κάποιοι άλλοι μπασταρδεμένοι Eλληνες και πάει λέγοντας. Kαι εμείς τους λέμε: άει στο διάολο λεχρίτες.
ΝΑ ΕΠΙΣΗΜΑΝΩ ΤΗΝ ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΑΝ ΟΜΙΛΗΤΗ ΣΤΟ ΠΑΝΕΛ ΤΗΣ ΠΡΟΔΟΤΙΚΗΣ ΕΚΔΗΛΩΣΗΣ, ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΡΕΜΟΠΟΥΛΟ- ΒΟΣΚΟΠΟΥΛΟ- ΟΝΣΟΥΛΟΓΛΟΥ- ΤΡΙΑΡΙΔΗ, ΚΑΙ ΤΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ, ΥΠΟΨΗΦΙΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΟΥ ΔΙΚΗΓΟΡΙΚΟΥ ΣΥΛΛΟΓΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ (ΣΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΚΛΟΓΕΣ, 2008, ΕΛΑΒΕ ΣΤΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΓΥΡΟ 37% !), ΠΟΥ ΕΜΦΑΝΙΖΕΤΑΙ ΝΑ “KINEITAI” ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΣΤΟΝ ΕΥΡΥΤΕΡΟ ΧΩΡΟ ΤΗΣ ΚΕΝΤΡΟΑΡΙΣΤΕΡΑΣ (ΠΑΣΟΚ)!!! ΓΙΑΤΙ ΑΠΟΣΙΩΠΑΤΑΙ Η ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΑΠ΄ΟΛΑ ΤΑ ΜΜΕ ΚΑΙ blog-s ;;;
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΠΑΚΩΣΤΑΣ