
Στην αστική μορφή του “συστήματος” όροι και χαρακτήρες ταξικότητας έχουν μορφοποιηθεί σε όρους ψυχοκινητικούς και βιοψυχολογικούς με μεγάλη δόση θρησκοληψίας.Η έκφραση λχ “… αυτός είναι κλειστός χαρακτήρας…” μπορεί εύκολα να δικαιολογηθεί και σε σημείο που να μην εξοβελίζεται κοινωνικά το υποκείμενο, κάνοντας ένα ελιγμό που να περιλαμβάνει το κληρονομικό και θεολογικό στοιχείο(“έτσι ήταν και ο πατέρας του” ή “τι να κάνουμε ,θέλημα Θεού”) “αποκαθιστώντας” όποιες κοινωνικές-συστημικές δυσλειτουργείες.
αν και έπαιξαν και παίζουν τεράστιο ρόλο στο ιδεατό αλλά και πρακτικό κομμάτι της κοινωνίας που διεκδικεί και ανατρέπει, ποτέ δεν ενσωματώθηκαν σε κανένα σύστημα παιδείας παγκοσμίως πέρα από εξαιρέσεις(Κρούπσκαγια,Ρόζεμπεργκ,Γληνός και λοιποί διάσπαρτοι διανοούμενοι).Είναι απαραίτητο εκείνο το μόρφωμα παιδείας που θα συσσωρεύει,θα επεξεργάζεται,θα κατανοεί τις σχέσεις στο κοινωνικό περιβάλλον(οικονομοπολιτικό,εργασιακό,πολιτισμικό,τεχνολογικό) και θα τις μεταδίδει στον ενδιαφερόμενο.Μόνο έτσι ο μέσος άνθρωπος θα μπορέσει να κατανοήσει τι συμβαίνει γύρω του, αλλά και μέσα του.Θα μπορεί να κάνει βαθύτερες αναζητήσεις και να μην αναλώνεται μόνο σε συζητήσεις μεταξύ ποδοσφαίρου και ατομικής καθημερινότητας.Θα αντιληφθεί ότι η κοινωνική και ατομική στέρηση που τον “ενοχοποιεί”(πχ σε μια παρέα για πολλούς είναι εύκολο να μιλήσουν για ποδόσφαιρο,αλλά αδυνατούν να συμμετέχουν σε άλλες θεματικές όπως θέατρο κ.α) είναι φτιαχτή και κατευθυνόμενη.
Αφήστε μια απάντηση