Οταν υποτιμάς τον ρατσιστικό-φασιστικό κίνδυνο

Ισως δεν θα έπρεπε να είναι έκπληξη που η ναζιστική συμμορία της “Χρυσής Αυγής” έλαβε ένα τόσο υψηλό ποσοστό στις εκλογές για τον δήμο της Αθήνας.
Ηταν κάτι το αναμενόμενο αφού εδώ και χρόνια τα κόμματα της αριστεράς υποτίμησαν και υποβάθμισαν τον φασιστικό κίνδυνο αφήνοντας τα ασπόνδυλα χρυσαύγουλα να εκμεταλλευτούν υπαρκτά προβλήματα των κατοίκων ειδικά σε υποβαθμισμένες περιοχές τα οποία προκαλούνται απ’ την ανυπαρξία κρατικής μεταναστευτικής πολιτικής. Γι’ αυτό και είναι χαρακτηριστικό ότι σε ορισμένα εκλογικά τμήματα πέριξ του Α. Παντελεήμονα τα ποσοστά της Χρυσής Αυγής ξεπέρασαν το 15%.

Πριν προχωρήσουμε στην αναφορά μας για την συγκεκριμένη περιοχή να θέσουμε ένα ερώτημα: Υπάρχει ρατσισμός σήμερα σε ένα πολύ μεγάλο μέρος της Ελληνικής κοινωνίας;
Δυστυχώς η απάντηση είναι καταφατική. Και αυτό δεν είναι σημερινό φαινόμενο.

Οποιος διαβάσει το καταπληκτικό βιβλίο του Νέαρχου Γεωργιάδη «Ρεμπέτικο και πολιτική» -κυκλοφορεί απ’ τις εκδόσεις Σύγχρονη Εποχή- θα δει τι αντιμετώπιση είχαν οι πρόσφυγες από τον ντόπιο πληθυσμό όταν ήρθαν στην Ελλάδα μετά την Μικρασιατική καταστροφή.

Ο ρεμπέτης Μάρκος Βαμβακάρης, Σκυριανός στην καταγωγή, είχε αναφερθεί πολύ περιγραφικά την κατάσταση που συνάντησαν οι πρόσφυγες: “Έμενε ο κόσμος στα βαγόνια των σιδηροδρόμων. Έμενε εκεί που είχε καμιά αποθήκη εγκαταλειμμένη. Τσαντίρια κάνανε. Καταστροφή, μεγάλη καταστροφή. Να μην ξαναδούν τα μάτια μας τέτοια πράγματα. Το τι τραβήξανε αυτοί οι άνθρωποι δεν λέγεται. Ατιμαστήκανε. Γίνανε χάλια, χάλια, χάλια. Ασε που ήταν ατιμασμένοι από κει με τους Τούρκους που τους καταδιώκανε. Και κατόπιν εδώ που ήρθανε τα ίδια. Προσπαθήσανε, κάνανε χίλια δυό να βρίσκουνε το ψωμί τους, μέχρι να βρουν ένα σπίτι να κάτσουνε. Αν ένας πατέρας είχε πέντε-έξη παιδιά και κορίτσια, άλλα άρπαγε ο ένας από δω, άλλα ο άλλος από κει. Καταστροφή μάνα μου… Και οι ντόπιοι δεν τους έβλεπαν με καλό μάτι. Αλλά τους βρίζανε. Χίλια δυό. Φύγετε από δω ρε! Πηγαίνετε παρά πέρα. Δεν τους κοιτάζανε. Δεν είχαν την αγάπη να πουν για στάσου, συγγενείς μας είναι, Έλληνες πραγματικοί. Να τους αγκαλιάσουμε. Δεν έγινε αυτό το πράμα, ήθελαν να τους κλέψουνε οι κλεφταράδες που ήταν εδώ πέρα. Ν’ αρπάξουν ό,τι είχαν. Να τους κλέψουνε, να τους γελάσουνε. Απατεώνες.”

Αλλά και η αντιμετώπιση που είχαν απ’ τον κρατικό μηχανισμό στην ίδια κατεύθυνση κινούνταν. Ο τότε εισαγγελέας Βαζούρας έγραψε: “Η βρισιά τουρκόσπορος μαζί με σωρό ανάλογες βρισιές, όπως σκατοουγλούδες, παληοαούτηδες κ.λπ. ήταν στην ημερήσια διάταξη, από ανώτερα και κατώτερα κυβερνητικά όργανα…”.

Αναφέραμε τα παραπάνω για να δείξουμε ότι πάντα ένα μεγάλο μέρος του Ελληνικού πληθυσμού είχε πρόβλημα με την έλευση προσφύγων στην χώρα μας. Και αν είχαν τέτοια αντιμετώπιση Ελληνες πρόσφυγες, όπως αναφέραμε παραπάνω, σκεφτείτε πώς αντιμετωπίζονται οι ξένοι μετανάστες.

Είναι αλήθεια ότι το θέμα των οικονομικών μεταναστών ειδικά με την μεγάλη συσσώρευση τους σε ορισμένες περιοχές αποτελεί αφετηρία προβλημάτων. Οταν μάλιστα το κράτος δεν έχει και ούτε επιδιώκει να δημιουργήσει τους αναγκαίους εκείνους μηχανισμούς που με τρόπο ομαλό θα κατάφερναν να ενσωματώσουν τους μετανάστες στην ελληνική κοινωνία, φασιστικές περιθωριακές ομάδες θα βρίσκουν πρόσφορο έδαφος να αναπτύσσονται. Αυτή είναι και η πηγή που δίνει τα περιθώρια στα φασιστόμουτρα του Μιχαλολιάκου να πανηγυρίζουν για το “ποσοστό έκπληξη” που πήραν.

Μ’ αυτό το πρίσμα πρέπει να δούμε το 5,2% που πήρε η Χρυσή Αυγή στην Αθήνα. Κι αυτό με δεδομένο ότι όπου αλλού έκανε την εκλογική του παρουσία αυτό το φασιστικό-ρατσιστικό μόρφωμα δεν είχε καμιά απήχηση. (Στην Θεσσαλονίκη πήρε κάτω από 1% ενώ στην Πελοπόννησο 1,4%).

6 απαντήσεις στο “Οταν υποτιμάς τον ρατσιστικό-φασιστικό κίνδυνο”

  1. Το "μωσαϊκό" με βιώματα – εκτιμήσεις – γνώμες – δικές μου και άλλων. Μπορεί να είναι σωστές, μπορεί και όχι

    – Απογοητευμένοι κάτοικοι που δεν μπορούν να φύγουν εκτός αν πουλήσουν τα σπίτια τους μπιρ παρά.
    Και θεωρούν υπεύθυνους για την κατάντια τους το πολυπολιτισμικό της πορτοκαλο-ροζ αριστεράς.

    – Φοβισμένες γιαγιάδες – παπούδες που δεν έχουν να πάνε αλλού

    – Λούμπεν ψιλο-μαφιοζάκοι με "δραστηριότητες" από "περίεργα" εμπόρια και "μαγαζιά".

    – Μερικοι"βαρεμένοι" με προβλήματα που χρίζουν ιατρικής παρακολούθησης.

    – Πιθανόν παλιοί "Αυριανιστές"- παλιοί ανδρεοπαπανδρεϊκοί με θέσεις ή σε κρατικές δουλειές
    ή γραμματείες ή σε συγκροτήματα τύπου. Που ίσως να θεωρούν την περιοχή "προάσπισμα" απέναντι στη άνοδο της αριστεράς.

    – Μετανάστες που ενσωματώθηκαν "ομαλά" και τώρα έγιναν μικροϊδιοκτήτες
    ξεχνώντας τις καταστάσεις, τις υποτιμήσεις που πέρασαν.

    – Μεσίτες που βλέπουν "ευκαιρίες".
    Κάτι ψυθηρίζεται ότι είναι από δύο διαφορετικούς πολιτικούς χώρους.
    οι "παραδοσιακοί" που βρίσκονται ποιο κοντά στην δεξιά
    και οι ποιο "τεχνοκράτες" που μάλλον έχουν στο μυαλό τους project περιοχής και πιθανόν να βρίσκονται ποιο κοντά στην πορτοκαλο-ροζ αριστερά.

    – Μέλη πιθανόν της ΝΔ και ίσως του Λάος που "παραγοντίζουν".

    – Μουσουλμάνοι εξοργισμένοι που καίγονται οι χώροι προσευχής τους
    Και που τους κρατά ήρεμους με δυσκολία ο εκπρόσωπος της Μουσουλμανικής κοινότητας.
    Είδατε το τι έγινε πέρσυ όταν κάποιος "προστάτης" έσκισε σελίδες από το Κοράνι.

    Τρόπος υπάρχει για την Αριστερά.Είναι η οργάνωση των μεταναστών και η επικοινωνία-οργάνωση
    με τους φοβισμένους με την νέα κοινωνική οικονομική πολιτική κατάσταση κατοίκους .
    Δύσκολη δουλειά αλλά αναγκαία. Για αυτό και το ποσοστό του 2,9% του Π.Κωσταντίνου δεν είναι τυχαίο.
    Αυτό δείχνει και την καλή οργανωτική δουλειά που έχει κάνει στις εκεί περιοχές.

    υ.γ.

    Ο Αλέκος είναι απλά π.ε. – περιορισμένης ευθύνης. Δεν "τραβά".Το μυαλό του δουλεύει αποκλειστικά με κοινοβουλευτικούς όρους. Τι πίστευε, ότι θα τον έσωζε η εκεί αστυνομία; Δεν έμαθε μέσες – άκρες το τι γίνεται στην περιοχή εδώ και δύο τρία χρόνια;

    Αν όμως ο Αλέκος πήγαινε με καμία 60-70αρία οργανωμένους μετανάστες από εκείη "συμμορία" -όπως τους ονόμασε κόσμος του ΚΚΕ σε τηλεοπτική εκπομπή-θα κρύβονταν.
    Οι μετανάστες για να έρθουν στην Ελλάδα ως ενδιάμεσο σταθμό, για να πάνε σε άλλη Ευρωπαϊκή χώρα της αρεκείας τους που έχουν συγγενείς, πέρασαν τα πανδεινα.Να πούμε μερικά. Καθεστώτα – Πολέμους – Σύνορα τριών χωρών, Δουλέμπορους – Θάλασσες – Ναρκοπέδια. Θα φοβηθούν μερικά παιδάκια και μερικούς παρακμιακούς μικροαστούς;

  2. Αν οι κάτοικοι καταλάβουν την δύναμή τους, οι δήθεν "κάτοικοι" θα φύγουν από μόνοι τους.
    Προς το παρόν, οι κάτοικοι είναι απελπισμένοι
    ( Διαβάστε και το σχόλιο "τι συμβαίνει αλήθεια
    από κάτοικος περιοχής 10:25πμ, Τρίτη 12 Οκτωβρίου 2010"
    )

    Στην καλύτερη φεύγουν και πουλούν το σπίτι τους όσο όσο
    σε μεσίτες που "ευελπιστούν" στην οικιστική "ανάπτυξη".

  3. Δυστυχώς το εκτόπισμα,για μια δυνατή αντιρατσιστική κίνηση,μόνο το ΚΚΕ έχει και αυτό πεισματικά αρνείται να οργανώσει κάτι προς τα έξω! Και μετά αναρωτιούνται οι ψηφοφόροι του,γιατί τέτοια "αντιπάθεια"…

  4. Βέβαια η Πορτάλιου και ο Πέτρος Κωνσταντίνου πήραν έδρες στο Δήμο.
    Και τα ποσοστά του Πέτρου Κωνσταντίνου ήταν περίπου τα ίδια και πήρε και κείνος μία έδρα, τα χρυσαύγουλα άλλη μία και η Πορτάλιου 2

  5. Την ευθυνη για αυγο του φιδιου της χρυσης αυγης εχει και η Αριστερα…Γιατι επιχειρει απο μονη της να αντιμετωπισει ενα καυτο θεμα,που ξεφευγει των οριων της.Παραδειγμα:Ο Αλαβανος και η Πορταλιου πηγαν στον αγιο παντελεημονα και τους ψηφους τους μαζεψαν οι φασιστες.
    Θα μπορουσαν να οργανωσουν εκτος ζωνης εδδηλωσεις συμπαρασασης με συσιτια,μουσικες και αλλα χαπενινγκ..πραματα που δεν κοστιζουν αν γινουν με ρεφενε..Τωρα ας τους βρουμεστα εδρανα του Δημου και με την αδεια του Φιρφιρη

  6. Εγώ πάντως σύντροφε Γιώργο ότι κακώς τα ρίχνουμε όλα στο κράτος (που ξέρουμε έτσι και αλλιώς ποιος είναι ο ρόλος του) και δε κάνουμε μια αυτοκριτική για τη μη σοβαρή πολιτική της αριστεράς για το μεταναστευτικό ζήτημα.

    Έχουμε και εμείς ευθύνες δηλαδή, και θα πρέπει να τις αναλάβουμε.

Γράψτε απάντηση στο ciaoant1 Ακύρωση απάντησης

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *