Για το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Τeachers for Εurope».

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Για το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Τeachers for Εurope».

image002• Την ώρα που εκατομμύρια άνθρωποι στην Ελλάδα και σ΄ όλη την Ευρώπη πληρώνουν τις συνέπειες της «Ευρωπαϊκής Πολιτικής» της εξυπηρέτησης των Τραπεζών και των άλλων Μονοπωλίων, ακόμα και με τη ζωή τους.

• Την ώρα που η Ελληνική Προεδρία στην Ευρωπαϊκή Ένωση θα διαχειριστεί τη συνέχιση της αντιλαϊκής επίθεσης, με μνημόνια διαρκείας για όλους τους λαούς, με σκοπό να εξασφαλιστεί η έξοδος από την κρίση για το κεφάλαιο.

• Την ίδια ώρα , στήνονται μηχανισμοί εξωραϊσμού της ΕΕ, στοχεύοντας στη συνείδηση παιδιών με «εργαλείο» τους εκπαιδευτικούς. Η Αντιπροσωπεία της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και το Γραφείο Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου, σε συνεργασία με την κυβέρνηση, θα υλοποιήσουν το Φλεβάρη πρόγραμμα και καλούν δασκάλους σε επιμορφωτικό σεμινάριο για να τους διδάξουν «πώς να εμφυσήσουν τα οράματα της ΕΕ σε παιδιά Δ΄, Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης Δημοτικού!». Η συγκεκριμένη δράση, που ονομάζεται «ΤeachersforΕurope» (δάσκαλοι για την Ευρώπη), έρχεται να προστεθεί σε αντίστοιχες που κατά καιρούς αναπτύσσονται σε σχολεία.

Σύμφωνα με τη σχετική πρόσκληση, «οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί καλούνται να παρακολουθήσουν προγραμματισμένες επιμορφωτικές συναντήσεις, τις οποίες θα συγκαλούν επιμορφωτές – απεσταλμένοι της ΕΕ, το Φλεβάρη. Στη συνέχεια θα υλοποιήσουν, μέσω πρακτικής εφαρμογής στα σχολεία όπου εργάζονται, εργασίες (in-class projects), τις οποίες θα ολοκληρώσουν στα μέσα Απρίλη».

Σύμφωνα με την πρόσκληση αυτή, «Τα επιδιωκόμενα αποτελέσματα της επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών είναι : Να διαχειριστούν αποτελεσματικά τις προκλήσεις και τις ευκαιρίες του Ευρωπαϊκού Οικοδομήματος προκειμένου να γίνουν οι ίδιοι κοινωνοί της ευρωπαϊκής ιδέας».
Όσο για τα παιδιά, στόχος είναι «Να αποτελέσουν μέλη μιας πανευρωπαϊκής κοινότητας που θα προωθεί και θα ενθαρρύνει πρωτοβουλίες σχετικές με την αξιοποίηση της Ενιαίας Αγοράς και τη βελτίωση των συνθηκών ζωής τους. Να συμμετέχουν σε ένα ενεργό δίκτυο ανταλλαγής απόψεων και … καλών πρακτικών στην εκπαίδευση εντός της ΕΕ».

Τα ευρωπαϊκά προγράμματα αποτελούν βασικό στοιχείο των εκπαιδευτικών συστημάτων της Ε.Ε. Συνδέονται άμεσα με τους δείκτες αξιολόγησης της σχολικής μονάδας και των εκπαιδευτικών και οδηγούν στην κατηγοριοποίηση και των δυο. Θέλουν:

 Να αποκεντρώσουν την εκπαίδευση με την καθοδηγούμενη ανάθεση του περιεχομένου της στους περίφημους κοινωνικούς εταίρους, ιδιώτες, επιχειρήσεις, μη κυβερνητικές οργανώσεις, μη κερδοσκοπικές εταιρείες, συλλόγους γονέων, τοπική αυτοδιοίκηση.

 Να διασπάσουν τον όποιο ενιαίο χαρακτήρα της εκπαίδευσης και εντείνουν την ταξική διαφοροποίηση σχολείων, επιταχύνοντας και εμβαθύνοντας τις αναδιαρθρώσεις στην εκπαίδευση.

 Να καταστήσουν το «ευέλικτο σχολείο» ελκυστικό, για να μειώσουν τη μαθητική διαρροή.

 Να αποδεχτούν γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί το σχεδιασμό ΕΕ και ΟΟΣΑ για στροφή στις πρόχειρες καταρτίσεις.

 Να απορροφήσουν και να εκτονώσουν τις αντιδράσεις του εκπαιδευτικού κόσμου, προετοιμάζοντας την υπογραφή του «εκπαιδευτικού συμβολαίου», που ορίζει το υπουργείο παιδείας προκειμένου να γίνει αποδεκτή η αξιολόγηση από τη βάση του κλάδου.

Το ΔΣ του συλλόγου, για όλους τους παραπάνω λόγους, καλεί τους εκπαιδευτικούς μέλη του να μην αναλάβουν προγράμματα και «καινοτόμες δράσεις» του υπουργείου παιδείας, γιατί ΚΑΙ αυτός είναι ένας από τους τρόπους για να «στρωθεί το χαλί» για την εφαρμογή της αξιολόγησης.

Το ΔΣ καλεί τα μέλη του συλλόγου να συνεχίσουν να προγραμματίζουν με βάση τις ανάγκες κάθε σχολείου, κάθε τάξης, με βάση τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των ίδιων και των μαθητών τους, τις δραστηριότητες μέσα στα σχολεία.

Να συνεχίσουν να παλεύουν για το σχολείο που θα σέβεται τις κλίσεις και τα ενδιαφέροντα των μαθητών, θα αναπτύσσει την κριτική τους σκέψη, θα προωθεί την αγάπη για τη γνώση, θα τους μάθει να εξηγούν και ν’ αλλάζουν τον κόσμο, θα διδάσκει αλληλεγγύη, συλλογικότητα, αγωνιστικότητα, με περιεχόμενο απαλλαγμένο από την παπαγαλία, το μυστικισμό, το ρατσισμό, ένα σχολείο χωρίς αποκλεισμούς, ανοιχτό για όλα τα παιδιά, Έλληνες και μετανάστες, χωρίς οριζόντιους ή κάθετους διαχωρισμούς, χωρίς αξιολογικές ή εξεταστικές κρίσεις.

Να αρνηθούν να θυσιάσουν το μέλλον των μαθητών τους και το δικό τους στους νόμους του σχολείου της αγοράς.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                  Ο Γ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

ΠΑΠΛΩΜΑΤΑΣ ΚΩΝ/ΝΟΣ                               ΝΙΚΟΛΟΥΔΑΚΟΣ ΒΑΓΓΕΛΗΣ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *