Γήπεδο ΑΕΚ στη Νέα Φιλαδέλφεια Οργιο παρανομιών και ψευτιάς προς όφελος του Μελισσανίδη

melisanidis2Ο Δ. Μελισσανίδης, εκμεταλλευόμενος τον πόθο των φιλάθλων της  ΑΕΚ για την κατασκευή γηπέδου στην Ν. Φιλαδέλφεια, έβαλε μπροστά κόσμο και κοσμάκη, από το Δημοτικό Συμβούλιο Νέας Φιλαδέλφειας μέχρι την πολιτική ηγεσία και υπηρεσιακούς παράγοντες του υπουργείου Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής, προκειμένου να παραβιάσουν την αστική νομιμότητα και έτσι ν’ ανοίξει ο δρόμος για την κατασκευή του γηπέδου που εξυπηρετεί τα επιχειρηματικά του συμφέροντα. Ενός γηπέδου που, αν κατασκευαστεί, θα είναι της  φαμίλιας του Μελισσανίδη, η οποία θα το εκμεταλλεύεται στο όνομα του κόσμου της προσφυγιάς, βγάζοντας τεράστια κέρδη με ξένα κόλλυβα.


Εννοείται ότι στην περίπτωση κατασκευής του γηπέδου, ο Μελισσανίδης ρισκάρει πολύ λίγα πράγματα, εάν το σχήμα γήπεδο-ποδοσφαιρική ομάδα στην Α’ κατηγορία δεν «περπατήσει» και δεν προσελκύσει τις δεκάδες χιλιάδες φιλάθλους της ομάδας. Οι φίλαθλοι της ΑΕΚ δεν πρέπει να ξεχνούν, ότι όπως ο «Τίγρης» επεδίωξε την πτώση της ομάδας τους στην ερασιτεχνική κατηγορία, για να την πάρει τζάμπα, το ίδιο μπορεί να κάνει αύριο αν αυτό το πείραμα δεν πετύχει. Να παρατήσει δηλαδή την ΑΕΚ και να τους αφήσει σύξυλους.

Από τις αρχές Οκτώβρη του 2013, που έγινε το πρώτο ΔΣ του δήμου Ν. Φιλαδέλφειας, μέχρι σήμερα εντάθηκαν οι πιέσεις του «Τίγρη» σε όλους τους παράγοντες που είναι αρμόδιοι για την έγκριση της κατασκευής του. Στις 2 Οκτώβρη συνεδρίασε το ΔΣ του δήμου Ν. Φιλαδέλφειας με αποκλειστικό θέμα την κατασκευή του γηπέδου της ΑΕΚ. Σ’ αυτή τη συνεδρίασή του ενέκρινε καταρχήν το σχέδιο της εταιρίας «ΔΙΚΕΦΑΛΟΣ 1924 ΑΕ» για την κατασκευή του γηπέδου της ΑΕΚ. Στην ίδια συνεδρίαση έκανε μια σύντομη παρέμβαση και ο Δ. Μελισσανίδης, προσπαθώντας με μελοδραματικό τόνο να αγγίξει το συναίσθημα των φιλάθλων της ΑΕΚ, που από το 2003, όταν η παρέα του Γρανίτσα γκρέμισε το γήπεδο, προσδοκούν να βρεθεί κάποιος μεγαλοπαράγοντας, όπως ο «Τίγρης», για να κατασκευάσει το γήπεδο. Προσπάθησε, ακόμη, να κλείσει το μάτι στους μαγαζάτορες της Ν. Φιλαδέλφειας (με την κατασκευή του γηπέδου θα αναπτυχθεί η εμπορική δραστηριότητα), ενώ δεν παρέλειψε να δηλώσει ότι θα σεβαστεί τη νομιμότητα και θα προστα- τεύσει το περιβάλλον.

Ιδού απόσπασμα από την παρέμβασή του: «Θα είμαι απόλυτα ειλικρινής απέναντί σας (…) Θέλουμε να στήσουμε και πάλι το σπίτι της ΑΕΚ, σεβόμενοι απόλυτα την νομοθεσία, όλες  τις κείμενες διατάξεις αλλά και την  υποχρέωσή μας για την προστασία του περιβάλλοντος και της ζωής των πολιτών της πόλης (…) Στα σχέδιά μας δεν υπάρχει τίποτα απολύτως που επιβαρύνει την πόλη, ούτε εμπορικά κέντρα».

Οι ισχυρισμοί για απουσία εμπορικών κέντρων, προστασία του περιβάλλοντος και για σεβασμό της νομοθεσίας είναι απόλυτα ψευδείς. Ας αρχίσουμε από τον τελευταίο, γιατί μ’ αυτόν ο αναμφισβήτητα έξυπνος και «επικοινωνιακός» Μελισσανίδης προσπάθησε να πάρει με το μέρος του τους επαγγελματίες της περιοχής, υποσχόμενος ότι δε θ’ αναπτυχθούν εμπορικά κέντρα στο συγκρότημα του γηπέδου. Την ίδια  διαβεβαίωση έδωσε στο ΔΣ του δήμου  και ο εκπρόσωπος της εταιρίας Δ. Ανδριόπουλος, που ανέλαβε την τεχνική μελέτη του γηπέδου, παρεμβαίνοντας και αυτός στην ίδια συνεδρίαση. Ας δούμε ποια είναι η αλήθεια.

Στις 20 Φλεβάρη του 2014, ο υπουργός  Περιβάλλοντος, Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ) έδωσε στη λεγόμενη διαβούλευση  Σχέδιο Νομοθετικής Ρύθμισης με τίτλο: «Κέντρο Αθλητισμού, Μνήμης και Πολιτισμού του αθλητικού σωματείου της ΑΕΚ στη Ν. Φιλαδέλφεια Αττικής». Η «διαβούλευση» κράτησε μέχρι της 28 Φλεβάρη. Σ’ αυτή τη νομοθετική ρύθμιση ανάμεσα στ’ άλλα διαβάζουμε (σελίδα 16):

«Β. Επιτρεπόμενες χρήσεις γης

α. Αθλητικές χρήσεις με τις βοηθητικές τους εξυπηρετήσεις (αποδυτήρια, χώροι υγιεινής, ιατρεία, σουίτες VIP, φυσιοθεραπευτήρια, γραφεία προπονητών και διαιτητών, γραφεία διοίκησης και προσωπικού, αποθήκες, συνεργεία, χώροι ελέγχου και χειρισμού των εγκαταστάσεων, χώροι TV και CCTV κλπ), συνοδευτικές χρήσεις των κυρίως αθλητικών χρήσεων (χώροι μέσων μαζικής ενημέρωσης, χώροι αναψυχής και εστίασης αθλητών, προπονητών, διαιτητών, αίθουσες συσκέψεων και προβολών, γραφεία εξυπηρέτησης ομάδων, χώροι άθλησης και υγιεινής, γυμναστήριο, spa, χαμάμ, κλπ, χώροι εξυπηρέτησης θεατών και επισήμων, κυλικεία, χώροι στάθμευσης αυτοκινήτων), καθώς και οι ακόλουθες συμπληρωματικές λειτουργίες: πολιτιστικές χρήσεις (μουσεία κλπ), χώροι αναψυχής, εμπορικά καταστήματα (με εξαίρεση τις υπεραγορές και τα πολυκαταστήματα) και καταστήματα παροχής προσωπικών υπηρεσιών, εκθεσιακοί χώροι, εστιατόρια. Ο ανώτατος συντελεστής δόμησης των ανωτέρω επιτρεπόμενων χρήσεων για τις συμπληρωματικές λειτουργίες, δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το 15% του ανώτατου επιτρεπόμενου συντελεστή δόμησης».

Διαβάζοντας κανείς προσεκτικά αυτό το απόσπασμα διαπιστώνει ότι στο συγκρότημα του γηπέδου θα δημιουργηθεί μια αγορά παράλληλη αυτής που ήδη υπάρχει στη Ν. Φιλαδέλφεια. Αδικα οι καταστηματάρχες και μικρέμποροι προσδοκούν ότι με το χτίσιμο του γηπέδου της ΑΕΚ θα αναπτυχθεί και η δική τους εμπορική κίνηση. Το πιθανότερο είναι να κλείσουν καταστήματα στην περιοχή, καθώς η εμπορική κίνηση και η κίνηση με αντικείμενο την αναψυχή θα τραβηχτεί στα καταστήματα του συγκροτήματος του γηπέδου.

Προβλέπεται ακόμη αύξηση του επιτρεπόμενου συντελεστή δόμησης κατά 15% για τις προαναφερόμενες εμπορικές χρήσεις, με αποτέλεσμα ο ανώτατος επιτρεπόμενος συντελεστής δόμησης να είναι 1,38 και όχι 1,2 που αναφέρεται στο Σχέδιο Νομοθετικής Ρύθμισης. Ετσι, θα επιβαρυνθεί το περιβάλλον από το χτίσιμο του γηπέδου με τις επιτρεπόμενες εμπορικές χρήσεις. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι ο Δ. Μελισσανίδης, κατά την παρέμβασή του στην συνεδρίαση του ΔΣ του δήμου Ν. Φιλαδέλφειας στις 2 Οκτώβρη του 2013, ισχυρίστηκε ότι ο συντελεστής θα είναι πολύ κάτω από το 1, ενώ το ίδιο επανέλαβε και ο Δ. Ανδριόπουλος!

Το Σχέδιο νομοθετικής ρύθμισης δεν έχει μείνει σχέδιο. Η σχετική ρύθμιση για τις εμπορικές χρήσεις του γηπέδου έχει ενσωματωθεί σε νομοσχέδιο με τίτλο: «Διαδικασία Οριοθέτησης και ρυθμίσεις θεμάτων για τα υδατορέματα – ρυθμίσεις πολεοδομικής νομοθεσίας» (άρθρο 17). Με αυτό το άρθρο επιτρέπονται όλες οι εμπορικές χρήσεις σύμφωνα με το Σχέδιο νομοθετικής ρύθμισης.

«Αρθρο 17

Εμπορικές χρήσεις

Επιτρέπεται στις Α.Ε.Π. η εγκατάσταση συνοδευτικών χρήσεων των αθλητικών δραστηριοτήτων με τους αντίστοιχους κλειστούς διαδρόμους, καθώς και εμπορικές δραστηριότητες με τους αντίστοιχους κλειστούς διαδρόμους (ενδεικτικά αναψυκτήρια-cafe, εστιατόρια, μαγειρεία, εμπορικά καταστήματα, ένα συνεδριακό κέντρο έως 300 θέσεις, ένας κινηματογράφος έως 300 θέσεις, χώροι ψυχαγωγίας και αναψυχής κλπ). Οι σύνοδες χρήσεις και οι εμπορικές δραστηριότητες δεν μπορούν να υπερβαίνουν σε κάθε περίπτωση ως ποσοστό το 15% του συνολικού ποσοστού υλοποιημένης δόμησης των Α.Ε.Π. Οι ως άνω χρήσεις επιτρέπονται καθ’ υπέρβαση των επιτρεπομένων χρήσεων γης οικοπέδου – οικοδομικού τετραγώνου και της περιοχής που βρίσκονται οι Α.Ε.Π. Κατά τα λοιπά για τις απαιτούμενες εγκρίσεις και αδειοδοτήσεις εφαρμόζεται η 31252/22-7-2009 (ΑΑΠ 396) απόφαση του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ».

Την Πέμπτη που γράφεται αυτό το ρεπορτάζ, το εν λόγω νομοσχέδιο άρχισε να συζητιέται στη Διαρκή Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής. Το πιθανότερο είναι να μην προλάβουν να το προωθήσουν για συζήτηση και ψήφιση στην ολομέλεια της Βουλής πριν το Πάσχα.

Κρατάμε, λοιπόν, το γεγονός ότι οι επιχειρηματίες ψεύδονται όταν ισχυρίζονται ότι δε θ’ αναπτυχθεί παράλληλη εμπορική δραστηριότητα στο συγκρότημα του γηπέδου. Ας δούμε και τον ισχυρισμό του Δ. Μελισσανίδη ότι σέβεται τη νομιμότητα.

Με βάση το άρθρο 19 του νόμου 3044/2002 και το άρθρο 11 του νόμου 3207/2003, δόθηκαν τo 2003 έξι στρέμματα από το Αλσος της Ν. Φιλαδέλφειας για να ενσωματωθούν στο οικόπεδο που θα χτιστεί το γήπεδο της ΑΕΚ. Και οι δύο αυτές ρυθμίσεις κρίθηκαν αντισυνταγματικές με τις αποφάσεις 1567/ 2005 του Ε’ Τμήματος του ΣτΕ και 1847/2008 της Ολομέλειας του ΣτΕ. Μετά τη δημοσιοποίηση της απόφασης της Ολομέλειας του ΣτΕ, οι αρμόδιες δασικές υπηρεσίες έπαψαν να εφαρμόζουν τα άρθρα αυτά, γιατί η εφαρμογή των αποφάσεων του ΣτΕ είναι υποχρεωτική για τις δημόσιες υπηρεσίες.

Ομως η κυβέρνηση Παπαδήμου με το νόμο 4042/2012 (άρθρο 65 ) και η δικομματική των Σαμαρά-Βενιζέλου με το νόμο 4164/2013 (άρθρο 7 παρ. 15) προσπάθησαν να διασώσουν τις δύο αυτές αντισυνταγματικές ρυθμίσεις. Οι προσπάθειες αυτές δεν ευοδόθηκαν και έτσι παρέμεινε ο αντισυνταγματικός χαρακτήρας των άρθρων 19 του νόμου 3044/2002 και 11 του νόμου 3207/2003. Τώρα που προέκυψε η ανάγκη να αρπάξουν στρέμματα από το Αλσος της Ν. Φιλαδέλφειας προκειμένου να κτιστεί το συγκρότημα του γηπέδου του Μελισσανίδη τέθηκε ξανά επί τάπητος το ζήτημα της αντισυνταγματικότητας αυτών των διατάξεων, που αν δεν ξεπεραστεί δεν μπορεί να δοθούν όχι 6 στρέμματα, αλλά ούτε ένα τετραγωνικό μέτρο από το Αλσος.

Σ
την εισηγητική έκθεση του Σχεδίου νομοθετικής ρύθμισης η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ αναγκάζεται να παραδεχτεί ότι αυτές οι διατάξεις είναι αντισυνταγματικές και προτείνει την κατάργησή τους. Αναφέρει η εισηγητική έκθεση σχετικά με την αντισυνταγματικότητα:

«Οι πράξεις όμως αυτές εν τέλει ακυρώθηκαν από το Συμβούλιο της Επικρατείας (αριθμ. ΣτΕ Ολ 1847/ 2008), καθώς, με βάση την απόφαση αυτή, επιχειρήθηκε ο σχεδιασμός ενός έργου, το οποίο, λόγω της φύσης και του μεγέθους του, αλλά και των προβλεπόμενων χρήσεων, θα είχαν σοβαρές επιπτώσεις στο οικιστικό περιβάλλον και στην ποιότητα ζωής των κατοίκων. Η προτεινόμενη διάταξη (παράγραφος 7) καταργεί όχι μόνο την περιβαλλοντική αδειοδότηση του παλαιού έργου, και τις αδειοδοτήσεις δόμησης και εκτέλεσής του, αλλά κάθε ρύθμιση του άρθρου 19 του ν. 3044/2002, όπως αυτό συμπληρώθηκε από τον ν. 3207/2003, προκειμένου να δημιουργηθούν νέες συνθήκες για την αναζήτηση όλων των τυχόν εναλλακτικών λύσεων, καθώς και για τον ασφαλή επανασχεδιασμό του, χωρίς παρεκκλίσεις και εξαιρέσεις από τις πάγιες νομικές και διοικητικές διαδικασίες».

Η πρόταση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΚΑ είναι: «7. Οι διατάξεις του άρθρου 19 του ν. 3044/2002, όπως αυτές τροποποιήθηκαν και συμπληρώθηκαν με την παράγραφο 1 του άρθρου 11 του ν. 3207/2003, καθώς και οι διατάξεις του άρθρου 65 του ν. 4042/2012 (ΦΕΚ 24 Α΄) καταργούνται από τότε που ίσχυσαν».

Ομως ο Δ. Μελισσανίδης, ο Διευθυντής Δασών Αθηνών Σωτ. Σίμνιος και ο Ειδικός Γραμματέας Δασών Γ. Αμοργιανιώτης φαίνεται να έχουν άλλη άποψη. Θεωρούν ότι τα άρθρα 19, 11 και 65 των νόμων 3044, 3207, και 4042 είναι συνταγματικά! Ο Διευθυντής  Δασών Σωτ. Σίμνιος, ενώ όφειλε να απαντήσει ο ίδιος σε ερώτημα της εταιρίας του Μελισσανίδη (υποβλήθηκε στις 22.1.2014), περί αναρμοδιότητας της δασικής υπηρεσίας για την έκταση των 6 στρεμμάτων του άλσους της Ν. Φιλαδέλφειας, που παράνομα εντάχθηκαν στο οικοδομικό τετράγωνο 295, άφησε τον Ειδικό Γραμματέα Δασών Γ. Αμοργιανιώτη να απαντήσει. Και τι απάντησε ο Αμοργιανιώτης; Οτι η προαναφερόμενη έκταση δεν εμπίπτει στο πεδίο αρμοδιότητας της δασικής υπηρεσίας, είτε ως προς τον έλεγχο νομιμότητας είτε ως προς την λήψη  μέτρων προστασίας της!

Οι Μελισσανίδης, Σίμνιος και Αμοργιανιώτης σκόπιμα δεν παίρνουν υπόψη τους τις θέσεις που διατύπωσε η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΚΑ  με το Σχέδιο νομοθετικής ρύθμισης σχετικά με την αντισυνταγματικότητα των διατάξεων που παραχωρούσαν για το γήπεδο 6 στρέμματα από το Αλσος. Σκόπιμα γιατί ειδικά ο Μελισσανίδης και ο Αμοργιανιώτης γνώριζαν ότι υπάρχει μεθόδευση. Εκείνη την περίοδο έγιναν πολλές συναντήσεις στο ΥΠΕΚΑ και αυτοί οι δύο είχαν πάρει μέρος σ’ αυτές. Γνώριζαν, ακόμη, ότι υπήρχε το νομοσχέδιο για το «Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Αθήνας –Αττικής, Νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο Θεσσαλονίκης και άλλες διατάξεις», με το οποίο γίνονται μεγάλες ανατροπές. Οχι μόνο για τα 6 στρέμματα του Αλσους  της Ν. Φιλαδέλφειας, αλλά για ολόκληρο το Αλσος και για όλα τα άλση και πάρκα στην Ελλάδα.

Τα άλση μέσα στις πόλεις χαίρουν μεγάλης προστασίας. Για τα άλση της Αθήνας έχουν εκδοθεί πράξεις, με τις οποίες κηρύχθηκαν αναδασωτέες εκτάσεις. Με το νομοσχέδιο για το Ρυθμιστικό Σχέδιο αίρουν την προστασία των Αλσών που βρίσκονται μέσα στις πόλεις (μιλάμε για μεγάλη καταστροφή) και έτσι τα 6 στρέμματα του Αλσους της Νέας Φιλαδέλφειας θα παραδοθούν στην επιχείρηση του Μελισσανίδη για να κάνει τη μπίζνα της.

Εχουμε να πούμε πολλά ακόμη για το πώς παραβιάζεται η νομιμότητα από την επιχείρηση του Δ. Μελισσανίδη «γήπεδο της ΑΕΚ». Εχουμε να πούμε πολλά ακόμη για τα δύο νομοσχέδια, για το ρόλο της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΚΑ και τις πλάτες που κάνουν τα κόμματα της αντιπολίτευσης. Και βέβαια, έχουμε να πούμε πολλά για τη χρηματοδότηση μέρους της δαπάνης του γηπέδου από τον περιφερειάρχη Γιάννη Σγουρό.

Θα συνεχίσουμε στο επόμενο φύλλο την έρευνά μας. Εδώ απλά σημειώνουμε πως για ό,τι γράφουμε έχουμε στα χέρια μας όλα τα αποδεικτικά στοιχεία.

Γεράσιμος Λιόντος

ΚΟΝΤΡΑ – ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΦΥΛΛΟ ΤΟΥ ΣΑΒΒΑΤΟΥ 5 ΑΠΡΙΛΗ

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται.

Current ye@r *