Η μεθοδευμένη αποτυχία των μαθητών θα ανοίξει το δρόμο σε νέους ταξικούς φραγμούς

original_img_19560«Πού το πάει, αλήθεια η Κεντρική Επιτροπή Εξετάσεων; Και για να πούμε την αλήθεια, πού το πάει το υπουργείο Παιδείας, αφού είναι εκείνο που αθέατα δίνει τις σχετικές οδηγίες; Μήπως θέλει να δημιουργήσει πληθώρα αποτυχόντων (θαυμάσια ευκαιρία για την επαναφορά της βάσης του 10), που σε συνδυασμό με τις σαρωτικές καταργήσεις τμημάτων θα αφήσει απέξω από την τριτοβάθμια εκπαίδευση χιλιάδες υποψήφιους;».

Το παραπάνω ερώτημα θέταμε σε προηγούμενο φύλλο της Κόντρας (αρ. φύλ. 732) και συμπεραίναμε την απάντηση, σχολιάζοντας τα θέματα
των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων (τα Μαθηματικά κατεύθυνσης χαρακτηρίστηκαν από τη Μαθηματική Εταιρία ως τα δυσκολότερα θέματα των τελευταίων ετών, ενώ μεγάλης δυσκολίας ήταν και τα Μαθηματικά γενικής παιδείας, απαιτητικά τα Αρχαία, δύσκολη η Φυσική κ.ο.κ).

Τα στατιστικά στοιχεία των πανελλαδικών εξετάσεων, που έδωσε στη δημοσιότητα το υπουργείο την περασμένη Τρίτη, αποτελούν φωτογραφική αποτύπωση τούτης της απάντησης.

Το 1/3 των υποψηφίων, δηλαδή 28.645 μαθητές από τους 81.010 έγραψαν κάτω από τη βάση. Στα Μαθηματικά, τη Φυσική, τα Αρχαία, την Ιστορία, τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας οι μαθητές έπεσαν σε μεγάλα ποσοστά κάτω από τη βάση, ενώ είχαμε και σημαντική μείωση των «αριστούχων» σε 15 από τα 22 μαθήματα.

Συγκεκριμένα:

Στην Ιστορία γενικής παιδείας έξι στους δέκα υποψήφιους έγραψαν κάτω από 10. Ποσοστό 60,12%. Στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής κάτω από τη βάση έγραψε το 41,83% των υποψηφίων, στα Αρχαία θεωρητικής κατεύθυνσης το 51,89%, στην Ιστορία θεωρητικής κατεύθυνσης το 41,42%, στα Μαθηματικά θετικής κατεύθυνσης το 47,82%, στα Μαθηματικά τεχνολογικής κατεύθυνσης 1 το 57,80%, στη Φυσική θετικής κατεύθυνσης το 37,43%, στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας το 36,68%, ενώ στα Μαθηματικά και τη Φυσική τεχνολογικής κατεύθυνσης 2 πάνω από επτά στα δέκα γραπτά ήταν κάτω από τη βάση (ποσοστά 78,04% και 71,96% αντίστοιχα).

Την ίδια στιγμή το ποσοστό των αριστούχων, που συγκέντρωσε βαθμολογίες από 18-20, σημείωσε βουτιά σε σχέση με το 2012 ειδικά

Στα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής από 22,23% σε 11,09%

– Στα Μαθηματικά θετικής κατεύθυνσης από 9,79% σε 2,47%

– Στα Αρχαία από 3,81% σε 1,70%

– Στη Βιολογία από 31,04% σε 22,64%

– Στη Χημεία θετικής κατεύθυνσης από 28,57% σε 22,26%

– Στα Μαθηματικά τεχνολογικής κατεύθυνσης 1 από 9,21% σε 1,86%

– Στη Χημεία-Βιοχημεία τεχνολογικής κατεύθυνσης 1 από 43,57% σε 29,67%

– Στις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας από 33,80% σε 18,69%

– Στην Ηλεκτρολογία τεχνολογικής κατεύθυνσης 1 από 43,17% σε 28,23%, κ.λπ.

Στα Αρχαία, τα Μαθηματικά και Στοιχεία Στατιστικής, τα Μαθηματικά θετικής κατεύθυνσης, τη Χημεία, την Ηλεκτρολογία τεχνολογικής κατεύθυνσης 1, τα Μαθηματικά τεχνολογικής κατεύθυνσης 1, τις Αρχές Οικονομικής Θεωρίας, τις Αρχές Οργάνωσης και Διοίκησης Επιχειρήσεων, το ποσοστό των φετινών αριστούχων είναι το μικρότερο της τελευταίας πενταετίας.

Τα τελικά αποτελέσματα των πανελλαδικών εξετάσεων θα τα μάθουμε στο τέλος του Αυγούστου. Οι παράγοντες που θα τα διαμορφώσουν είναι, εκτός από τις επιδόσεις των υποψηφίων, το λουκέτο που μπήκε σε πληθώρα πανεπιστημιακών τμημάτων και ειδικά τμημάτων ΤΕΙ με το «σχέδιο Αθηνά», ο αριθμός των εισακτέων ανά σχολή και τμήμα (σημαντικότατα μειωμένος στα ΤΕΙ, σε ποσοστό 28,1%) και η σφοδρή οικονομική κρίση που πλήττει βάναυσα τις εργατικές και λαϊκές οικογένειες στερώντας τη δυνατότητά τους να στηρίξουν τις σπουδές των παιδιών τους εκτός του τόπου κατοικίας.

Το αστικό σύστημα επιχειρεί και θα επιχειρήσει και στο μέλλον, με την πιθανή επαναφορά της βάσης του «10» και το νομοσχέδιο για το «νέο» Γενικό και Τεχνολογικό Λύκειο, να χτυπήσει την ισχυρή, ιστορικά διαμορφωμένη τάση της ελληνικής εργαζόμενης κοινωνίας για πανεπιστημιακή μόρφωση. Ως τώρα όλες οι ανάλογες απόπειρές του έχουν πέσει στο κενό. Το μέλλον θα δείξει αν η εργαζόμενη κοινωνία διατηρεί ισχυρές αντιστάσεις επ’ αυτού.

Εστάλη από:“Κόντρα”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *