“Κρατικοδίαιτες” δημοσκοπήσεις.

Ενα πρόσωπο, δύο εταιρείες και δημόσιο χρήμα με αναθέσεις εν μέσω πανδημίας. Μετά η εταιρεία δημοσκόπησης χτίζει το προφίλ του Μωυσή.

Με δημοσκοπήσεις που εξυπηρετούν το αφήγημα σύμφωνα με το οποίο οι πολίτες παραμένουν εξαιρετικά ικανοποιημένοι από το έργο της κυβέρνησης και ο Κυριάκος Μητσοτάκης συνεχίζει να αντιμετωπίζεται σαν Μωυσής επιχειρείται να μακιγιαριστεί η τραυματισμένη εικόνα της ΝΔ και προσωπικά του πρωθυπουργού.

Μόλις δύο ημέρες μετά τις έντονες αποδοκιμασίες σε βάρος του πρωθυπουργού από πολίτες που βρέθηκαν στη Μητρόπολη Αθηνών και στον Αγιο Νικόλαο του Γαλατά Χανιών στο ύστατο χαίρε προς τον σπουδαίο Μίκη Θεοδωράκη, η ΝΔ μέσω δημοσκόπησης για λογαριασμό της ηλεκτρονικής εφημερίδας «Political» εμφανίζεται να διατηρεί προβάδισμα 13,9 μονάδων έναντι του ΣΥΡΙΖΑ.

Το γεγονός θα περνούσε ίσως στα ψιλά αν ο ιδιοκτήτης της εν λόγω εταιρείας δημοσκοπήσεων δεν είχε εισπράξει μέσω άλλης εταιρείας του δημόσιο χρήμα με απευθείας αναθέσεις και αν τα Μέσα συμφερόντων του εκδότη Νίκου Καραμανλή στον οποίο ανήκει και η «Political» δεν είχαν ενισχυθεί από τη λίστα Πέτσα με ποσό που προσεγγίζει τις 70.000 ευρώ.

Μάλιστα στην ίδια δημοσκόπηση ο Κυρ. Μητσοτάκης, παρότι η εικόνα του έχει πληγεί σημαντικά τους τελευταίους μήνες λόγω των πυρκαγιών και της ακρίβειας που ήδη ταλαιπωρεί τα νοικοκυριά, εμφανίζεται να θεωρείται καταλληλότερος για πρωθυπουργός με διαφορά από τον Αλέξη Τσίπρα που αγγίζει το 26%. Εντυπωσιακό είναι και ότι στο ερώτημα «ποιο κόμμα θα κέρδιζε τις εκλογές», στη γνωστή δηλαδή παράσταση νίκης, το 66,2% απαντάει… η ΝΔ.

Το γεγονός αυτό από μόνο του δεν θα προκαλούσε ενδεχομένως υποψίες εάν τη δημοσκόπηση δεν υπέγραφε η εταιρεία Opinion Poll, η οποία φαίνεται εμμέσως, και με τρόπο που αν μη τι άλλο προκαλεί ερωτήματα, να συνδέεται με την κυβέρνηση. Οι εκπεφρασμένες ήδη από τον Ιούνιο του 2021 υποψίες της αξιωματικής αντιπολίτευσης για την εν λόγω εταιρεία -προ μηνών εμφάνιζε τον Ανδρέα Λοβέρδο να… προηγείται στην εσωκομματική μάχη του ΚΙΝΑΑ- και τους σκοπούς που εξυπηρετεί αποκτούν μεγαλύτερη βαρύτητα αφού, όπως αποκαλύπτεται, ο επικεφαλής της τυγχάνει και επικεφαλής άλλης εταιρείας η οποία εν μέσω πανδημίας έχει εισπράξει χιλιάδες ευρώ από φορέα του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης.

Απευθείας αναθέσεις

Τα στοιχεία που εντόπισε το Documento κάνοντας μια σύντομη αναζήτηση στο Γενικό Εμπορικό Μητρώο (ΓΕΜΗ) δεν επιδέχονται αμφισβήτηση. Η Opinion Poll Ερευνες-Δημοσκοπήσεις Μονοπρόσωπη ΕΠΕ, όπως είναι η πλήρης ονομασία της, ιδρύθηκε το 2011 και ως επικεφαλής της εμφανίζεται ο Μιχάλης Διαμαντής του Γεωργίου. Ο ίδιος τυχαίνει να είναι ιδρυτής και ιδιοκτήτης της βρετανικής εταιρείας MD Trading δ? Consulting LTD, η οποία το 201 αποφάσισε να ιδρύσει υποκατάστημα στην Ελλάδα.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΓΕΜΗ, το υποκατάστημα έχει την επωνυμία Repositions Strategy LTD και νόμιμος εκπρόσωπος, ειδικός πληρεξούσιος, αντιπρόσωπος και αντίκλητος για τη λειτουργία του είναι επίσης ο Mix. Διαμαντής του Γεωργίου.

Η Reposition Strategy LTD ωστόσο φαίνεται να εισπράττει τους τελευταίους μήνες χρήματα από το δημόσιο και μάλιστα με απευθείας ανάθεση. Ωστόσο η μία από τις δύο εταιρείες – όχι ασφαλώς η εταιρεία δημοσκοπήσεων, αφού κάτι τέτοιο θα συνιστούσε εξόφθαλμη παρανομία- συμφερόντων Mix. Διαμαντή έχει εισπράξει από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Ερευνας (ΕΔΥΤΕ ΑΕ), που είναι εποπτευόμενος φορέας του υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, τουλάχιστον 111.000 ευρώ.

Συγκεκριμένα, τον Ιούλιο του 2020 το εν λόγω ποσό εγκρίθηκε για λογαριασμό της Reposition Strategy LTD και για το έργο «Τηλεπικοινωνιακέ! υποστήριξη του travel.gov.gn». Η αρχική απευθείας ανάθεση κάλυπτε συνολικό διάστημα δύο μηνών και είχε κόστος 60.000 ευρώ, ενώ σύμφωνα με τη Διαύγεια ακολούθησαν άλλες δύο επιπλέον επεκτάσεις της αρχικής σύμβασης, κόστους 60.000 ευρώ και 150.000 ευρώ αντίστοιχα. Ο ΕΔΥΤΕ έχει ήδη εγκρίνει και εκτελέσει δαπάνες για την πληρωμή της εταιρείας τρεις φορές, με κόστος συνολικά 111.600 ευρώ, αλλά το συνολικό ποσό που αναμένεται να βγει από τα δημόσια ταμεία μαζί προφανώς με τον ΦΠΑ θα αγγίξει τις 270.000 ευρώ. Από τα έγγραφα που αποκαλύπτει ίο Documento προκύπτει συγκεκριμένα ότι στις 18 Νοεμβρίου
2020 εγκρίθηκε για λογαριασμό της Reposition Strategy ποσό 37.200 ευρώ. Το ίδιο ποσό εγκρίθηκε με ακόμη δύο αποφάσεις, στις 22 Μαρτίου 2021 και εις 20 Ιουλίου 2021. Συνολικά δηλαδή μέχρι τώρα έχουν εγκριθεί 111.600 ευρώ.

Εν ολίγοις, η εταιρεία δημοσκοπήσεων συμφερόντων του Mix. Διαμαντή έχει τον ίδιο ιδιοκτήτη και την ίδια έδρα με εταιρεία η οποία εισπράττει φρέσκο χρήμα εν μέσω πανδημίας από το ελληνικό δημόσιο με αποφάσεις που λαμβάνει η ΕΔΥΤΕ ΑΕ, η οποία εποπτεύεται από το υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Ιδιαίτερο προβληματισμό δημιουργεί στον απόηχο των σημαντικών αποκαλύψεων και το γεγονός πως παρότι ο ΣΥΡΙΖΑ είχε ζητήσει διά του Μάριου Κάτση, του Γιώργου Καιρούγκαλου και άλλων βουλευτών παρέμβαση της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής, δεν έχει λάβει ακόμη απάντηση.

Πακτωλός χρημάτων

Οπως επίσης είχε αποκαλύψει το Documento, τα χρήματα που είχε εισπράξει ο δημοσιογραφικός όμιλος του Ν. Καραμανλή, στον οποίο ανήκει και η εφημερίδα «Political», από τη λίστα Πέτσα άγγιζαν περίπου τις 70.000 ευρώ. Πρόκειται για δύο εφημερίδες (η «Political» δεν είχε εκδοθεί τότε) και έξι ιστοσελίδες. Τα συγκεκριμένα Μέσα, όπως τα περισσότερα απ’ όσα έχουν χρηματοδοτηθεί στο πλαίσιο της εκστρατείας για τον κορονόϊό, φιλοτεχνούσαν το προφίλ όχι μόνο του πρωθυπουργού αλλά και της συζύγου του. Είναι χαρακτηριστικό ότι η εφημερίδα «Παρασκήνιο», το έντυπο κορωνίδα του μιντιακού ομίλου, είχε κυκλοφορήσει με τίτλο στο πρωτοσέλιδο της «Ο Κυριάκος ηγέτης του 21 ου αιώνα» και υπότιτλο «Προηγείται με διαφορά από όλους τους πρώην πρωθυπουργούς», ενώ είχε και στο παρελθόν συνεργαστεί με την Opinion Poll.

Ο ίδιος ο Ν. Καραμανλής εμφανίζεται επίσης να έχει καλές σχέσεις με στελέχη της ΝΔ όπως ο Αδωνης Γεωργιάδης, ο Τάκης Θεοδωρικάκος, ο Μάκης Βορίδης, ο Νίκος Δένδιας, ο Θεόδωρος Καράογλου και ο Θάνος Ιΐλεύρης. Μάλιστα ο Ν. Καραμανλής είναι από εκείνους που είχαν χρηματοδοτηθεί και από το αμαρτωλό ΚΕΕΛΠΝΟ. Σύμφωνα με τη λίστα που είχε δοθεί στη δημοσιότητα μέσω Βουλής, είχε λάβει περισσότερες από 490.000 ευρώ ως δαπάνες προβολής για το έτος 2014.

Πηγή: Μάριος Αραβαντινός – Docunento

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *