Επειδή θεωρούμε δεδομένο ότι μέχρι της εκλογές της 25 Ιούλη, θα υπάρξουν αρκετές αποκαλύψεις για τους χριστοταλιμπάν του Νατσιού, που φιλοδοξούν να αποκτήσουν κοινοβουλευτική παρουσία, παραθέτουμε το δημοσίευμα που υπογράφει η Δήμητρα Κρουστάλλη στο “Βήμα” που κυκλοφορεί.
Τελικά η ΝΙΚΗ δεν είναι ένα κόμμα που προέκυψε από το πουθενά, αλλά δημιουργήθηκε “σχεδόν συνωμοτικά κάτω από τη μύτη του πολιτικού συστήματος και της Εκκλησίας”, όπως τονίζεται στο δημοσίευμα όπου γίνεται ιδιαίτερος λόγος για την μακρόχρονη “υπόγεια” παρουσία του δημιουργού του Νατσιού:
Τον Ιούλιο του 2019 ο Δημήτρης Νατσιός, ένας δάσκαλος Θρησκευτικών από το Κιλκίς, ίδρυσε στη Θεσσαλονίκη το κόμμα «Νίκη». Ηταν την περίοδο που άρχισαν να χαλαρώνουν τα μέτρα του πρώτου lockdown της πανδημίας, στα οποία ορισμένοι αντιδρούσαν, επειδή τα θεωρούσαν περιοριστικά της ελευθερίας τους.
Ο Νατσιός από τη Θεσσαλονίκη και νότια ήταν εντελώς άγνωστος. Στη Βόρεια Ελλάδα όμως είχε γίνει μια μικρή διασημότητα, μέσω του καναλιού E4, πρωταγωνιστική φιγούρα στους παραθρησκευτικούς και συνωμοστολογικούς κύκλους.
Η δράση του άρχισε να βγαίνει στο προσκήνιο το 2006, όταν αναρτήθηκαν στον ιστότοπο του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου τα νέα εγχειρίδια, μεταξύ των οποίων το βιβλίο Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού, με επικεφαλής της συγγραφικής ομάδας τη Μαρία Ρεπούση.
Τότε, ο Νατσιός με μια μικρή ομάδα ομοϊδεατών του ξεκίνησε πόλεμο προσωπικής εξόντωσης κατά της Ρεπούση. Ηταν από τους πρώτους που αξιοποίησε στο έπακρο τα ηλεκτρονικά μέσα, που τότε ακόμη δεν ήταν τόσο διαδεδομένα, αλλά έκανε και προσωπικά γιουρούσια στα σχολεία απαιτώντας να μη διδαχθεί το βιβλίο.
Ο «πόλεμος στην ιδιωτεία»
Οι ιδέες του διοχετεύονταν κυρίως μέσο) της ιστοσελίδας «Αντίβαρο» (antibaro.gr), η οποία εμφανίστηκε στο Διαδίκτυο τον Μάιο του 2001 με διακηρυγμένο στόχο τον «πόλεμο στην ιδιωτεία», ώστε να σταματήσει «η παρακμή της ελληνικής κοινωνίας» και να ανακτηθεί η εθνική μας ταυτότητα.
Σε περίοπτη θέση στο site βρίσκεται ακόμη αναρτημένο το «έπος» της αντίδρασης στο βιβλίο Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού, με την επίμαχη φράση για τον «συνωστισμό στο .λιμάνι της Σμύρνης», και τη συλλογή 11.650 υπογραφών από συνεργάτες του. Τότε, πολλοί είχαν απορήσει με την οικονομική άνεση του δασκάλου από το Κιλκίς και κυκλοφόρησε η φήμη ότι τον στήριζαν τοπικοί επιχειρηματίες. Τώρα γράφτηκε ότι τον στηρίζει ο Βίκτωρ Ρέστης, καθώς δύο στενοί συνεργάτες του ήταν υποψήφιοι του κόμματος, με τον επιχειρηματία να το διαψεύδει.
Η βορειοελλαδίτικη φουρτούνα έγινε πολιτικό τσουνάμι στο τέλος του 2006 και το 2007, όταν ο Αρχιεπίσκοπος Χριστόδουλος, τουλάχιστον 10 βουλευτές της ΝΔ. ο πρώην Πρόεδρος της Δημοκρατίας Χρηστός Σαριζετάκης και η Ακαδημία Αθηνών συντάχθηκαν με τους διαμαρτυρόμενους.
Η τότε υπουργός Παιδείας Μαριέττα Γιαννάκου, στην κορύφωση της προεκλογικής περιόδου, δήλωνε απερίφραστα ότι δεν θα αποσύρει το βιβλίο λόγω των πιέσεων, ζητώντας διορθώσεις. Στις εκλογές του Σεπτεμβρίου 2007 οι ψηφοφόροι της Α’ Αθήνας την άφησαν εκτός Βουλής. Ο διάδοχός της Ευριπίδης Στυλιανίδης απέσυρε το βιβλίο και προκήρυξε νέο διαγωνισμέ).
«Το βιβλίο το απέσυρε τελικά ο ελληνικός λαός» καταλήγει σεμνά το αφιέρωμα στο «Αντίβαρο», παρότι ένα απειροελάχιστο κλάσμα του λαού υιοθετούσε τότε τις θέσεις του για τον «νεο-ραγιαδισμό» και τη «νέα τάξη πραγμάτων» που καραδοκούσε για τον «αφελληνισμό» της πατρίδας μας.
Πρώτη κομματική απόπειρα
Ο Νατσιός, από ό,τι φαίνεται, γλυκάθηκε από την επαφή με την πολιτική. Σιγά μην υποτασσόταν στα κόμματα άλλων αρχηγών όταν μπορούσε να φτιάξει το δικό του. Το βάπτισμα του πυρός το είχε ήδη πάρει υπογράφοντας το’ Δεκέμβριο του 2104 την ιδρυτική διακήρυξη του Ριζοσπαστικού Εθνικού Συναγερμού (ΡΙΖΕΣ) που συναρμολόγησε με πρώην στελέχη των Ενόπλων Δυνάμεων» και των Σωμάτων Ασφαλείας και την ευλογία ενός τμήματος της Εκκλησίας ο Παναγιώτης Μπαλτάκος, αλλά στην πορεία έμεινε στα χέρια του Βασίλη Καπερνάρου. Ο σχηματισμός ήταν βραχύβιος, δεν κατάφερε να αναγεννήσει την πατριωτική Δεξιά, όπως σκόπευε.
Οι φιλοδοξίες του Νατσιού ίσως να μην ξεπερνούσαν τον Νομό Κιλκίς και σήμερα να μη συζητούσε κανένας για αυτόν, αν δεν ξεσπούσαν η οικονομική κρίση και τα μνημόνια. Στο μεταξύ, το Facebook και το Twitter μετατράπηκαν στους κύριους ιμάντες διακίνησης κάθε λογής θεωρίας συνωμοσίας παγκοσμίως και η Ελλάδα δεν αποτέλεσε εξαίρεση ούτε στο μέσο ούτε στο μήνυμα.
Τον Ιούνιο του 2014, σε σχετική έρευνα της Μονάδας Ερευνών Κοινής Γνώμης του Πανεπιστημίου Μακεδονίας εντοπίστηκε ότι το 75% των Ελλήνων πίστευε πως η κρίση ήταν προσχεδιασμένη από εξωθεσμικά κέντρα και το 69% πως έχει βρεθεί το φάρμακο κατά του καρκίνου αλλά το μπλοκάρουν οι φαρμακευτικές εταιρείες.
Σε άλλη έρευνα, το 2016, το 80.5% απάντησε ότι υπάρχουν μυστικές οργανώσεις στην Ελλάδα και στο εξωτερικό που κινούν τα νήματα στο παρασκήνιο.
Οι «συνωμοσίες» και η πανδημία
Η συμμόρφωση με τους περιορισμούς που επιβλήθηκαν λόγω της COVID-19 και ακόμα περισσότερο η ανακάλυψη του εμβολίου έπεσαν σαν σπόροι σε εύφορο έδαφος. Το αντιεμβολιαστικό κίνημα, το οποίο είχε εμφανιστεί πολλά χρόνια νωρίτερα, φούντωσε. Οι θεωρίες ότι ο κορωνοϊός κατασκευάστηκε σε κάποιο εργαστήριο ως βιολογικό όπλο, ότι είναι απάτη για να αυξήσουν τα κέρδη τους οι φαρμακοβιομηχανίες, ότι με το εμβόλιο εμφυτεύονται μικροτσίπ για να μας ελέγχουν, ότι είναι πειραματικό, ότι φτιάχτηκε για να δοκιμαστεί το δίκτυο 5-G, έκαναν τον γύρο του παγκόσμιου Διαδικτύου.
Ο Νατσιός και οι ομοϊδεάτες του είδαν την ευκαιρία και την άρπαξαν, ειδικά όταν οι θεωρίες αυτές άρχισαν να εκπορεύονται από σκληροπυρηνικά μοναστήρια και υπερσυντηρητικούς ιεράρχες, κυρίως στη Βόρεια Ελλάδα. Εξαιτίας τους περιοχές όπως η Πέλλα, η Πιερία, η Δράμα, οι Σέρρες, το Κιλκίς πλήρωσαν βαρύ τίμημα σε θανάτους στο δεύτερο και φονικότερο κύμα της πανδημίας, αλλά έδωσαν και τα μεγαλύτερα ποσοστά στη «Νίκη», γύρω στο 5%.
Το «κοκτέιλ» που έδωσε το σχεδόν 3%
Από το ξεστρατισμένο θρησκευτικό συναίσθημα κάποιων ζηλωτών αιμοδότησε το «κόμμα του Θεού», ως μια εναλλακτική για να μπορέσει ο ελληνικός λαός «να αποτινάξει τον ζυγό της κομματοκρατίας, η οποία κατατρώγει τα σωθικά της δημοκρατίας», να απαλλάξει τη χώρα από «μια ανενδοίαστη κλειστή πολιτική φεουδαρχία», «επαγγελματιών πολιτικών», η οποία «μολύνει» την Ελλάδα και «περιφρονεί το Σύνταγμα».
Σε βορειοελλαδίτικους κύκλους το κλίμα έβραζε και λόγω της «προδοτικής» Συμφωνίας των Πρεσπών. Με την εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία και το μπλόκο στο κόμμα Κασιδιάρη «το γλυκό έδεσε». Τα δίκτυα που φτιάχνονταν σχεδόν συνωμοτικά κάτω από τη μύτη του πολιτικού συστήματος και της Εκκλησίας έφτασαν ένα ανύπαρκτο κόμμα, μέσα σε τρεις εβδομάδες από την πρώτη αχνή δημοσκοπική καταγραφή του, κοντά στο 3%.
Το κάλεσμα για τις εκλογές της 21ης Μάιου δεν είχε τίποτα θεϊκό, ήταν σκέτο φαρμάκι:
«Η δημογραφική πανωλεθρία, ο εκμαυλισμός της κοινωνίας – και ειδικότερα των παιδιών-, η διάρρηξη του κοινωνικού ιστού, οι εθνικές προδοσίες, όπως το πρόσφατο ξεπούλημα της Μακεδονίας, η μέγγενη των μνημονίων και ο διεθνής διασυρμός της πατρίδας μας, η φυγή των νέων παιδιών στο εξωτερικό και το κρατικό παιδομάζωμα, που ονομάζεται δήθεν παιδεία, είναι ορισμένα μόνο από τα εθνικά δεινά. Αιτία είναι οι αποτυχημένες πολιτικές της κομματοκρατίας, η οποία με αυταρχικό τρόπο εναλλάσσει στην εξουσία ομάδες συμφερόντων που τις ονομάζει κόμματα, τα οποία εξυπηρετούν αλλότρια συμφέροντα και όχι τα εθνικά».
Ανοδική τάση στις δημοσκοπήσεις
Αυτόν τον «ποιοτικό, σύγχρονο, σοβαρό και ενωτικό πολιτικό οργανισμό», όπως αυτοχαρακτηρίζεται, τον ψήφισαν στις εκλογές 172.208 πολίτες, ποσοστό 2,92%. Στο τσακ δεν μπήκε στη Βουλή, κάτι που δεν αποκλείεται να γίνει στις επόμενες εκλογές, καθώς σε αυτή τη φάση οι δημοσκόποι παρατηρούν μια ελαφριά ανοδική τάση της «Νίκης».
Το πιο αξιοσημείωτο; Ελαβε αναλογικά ποσοστό 3,1%-3,5% σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, πλην αυτής των άνω των 60 ετών που είχε 1%, και θεωρείται σίγουρο ότι θα το αυξήσει.
Η «Νίκη» είναι το έκτο κατά σειρά κόμμα, πάνω από την Πλεύση Ελευθερίας της Ζωής Κωνσταντοπούλου και το ΜέΡΑ25 του Γιάνη Βαροικράκη και σε απόσταση 90.321 ψήφων από το πέμπτο κοινοβουλευτικό κόμμα, την Ελληνική Λύση του Κυριάκου Βελόπουλου.
Ο Βελόπουλος, που νιώθει καυτή την ανάσα της «Νίκης» στον σβέρκο του, υποστήριξε ότι πρόκειται για ένα «υποκομματίδιο φτιαγμένο από τη ΝΔ» για να ανακόψει την Ελληνική Λύση και ότι διαθέτει σχετικά στοιχεία. «Η “Νίκη” θεωρεί τη ΝΔ καταστροφική για την Ελλάδα. Τα στοιχεία του Βελόπουλου είμαστε βέβαιοι ότι συναγωνίζονται σε γνησιότητα τα “χειρόγραφα του Ιησού” που εμπορεύονταν από το τηλεκατάστημά του» ήταν η ειρωνική απάντηση αυτών που βαρέσουν τώρα στη δική του εκλογική πελατεία.
Το «Δημοκρατικό Πατριωτικό Κίνημα – Νίκη» δεν είναι ακριβώς πολιτικό κόμμα – διοικείται από την «ομαιχμία» (πολλές αιχμές, ένωση μάχης) με πρόεδρο τον Νατσιό. Δεν είναι ούτε ακριβώς θρησκευτική οργάνωση. Μοιάζει περισσότερο με σέχτα που έχει μπερδέψει την Αρχαία Ελλάδα, το Βυζάντιο και χρυσαυγίτικες απόψεις σε μια άνοστη σαλάτα που ονομάζει Ορθοδοξία.
Ο διάδοχος του Παϊσιου
Σημείο αναφοράς του Νατσιού είναι το Κελλί της Αναστάσεως, στην Καψάλα, της Μονής Σταυρονικήτα. Εκεί εγκαταβιοί ο γέρων Ευθύμιος, μαθητής και «διάδοχος» του Παΐσιου και σφοδρός αντιεμβολιαστής. Σε κείμενό του της 23ης Μαϊου 2021 πρότεινε να αντιμετωπιστεί ο κορωνοϊός με αγιασμούς και λιτανείες ιερών εικόνων και ιερών λειψάνων. «Τα μέτρα προστασίας που επιβάλλει η κυβέρνηση είναι αντισυνταγματικά, δυσβάσταχτα, υπερβολικά και άνισα προς τους Ελληνες Ορθοδόξους» έγραφε. Προς επίρρωσιν, επικαλούταν τον Αγιο Παϊσιο.
Κανένας δεν μπορεί να ξέρει πώς θα αντιμετώπιζε την πανδημία ο Παϊσιος, όμως όλοι γνωρίζουν ότι ήταν κατά της θρησκοληψίας, ότι ποτέ δεν ανακατεύτηκε με την πολιτική ούτε είχε καλογεράκια (ακολούθους) να τον υπηρετούν.
Ο γέρων Ευθύμιος και καλογεράκια έχει και με την πολιτική ανακατεύεται ως «συγκληρονόμος» του Παΐσιου, από κοινού με την ανιψιά του και υποψήφια της «Νίκης» Μαρία Εζνεπίδου και τα εγκόσμια δεν περί φρονεί.
Η επιστολή στον Πρωθυπουργό
Το 2021 απηύθυνε επιστολή προς τον Πρωθυπουργό, κατηγορώντας τον ότι τα μέτρα κατά του κορωνοϊού «αποκαλύπτουν τη διάθεσή του να ταπεινώσει και να αποδυναμώσει την Εκκλησία», ότι ενεργεί «αυταρχικά, διχάζει τον ελληνικό λαό και επιβάλλει μια δικτατορία του χειρίστου είδους».
Ο Ευθύμιος είναι πνευματικός καθοδηγητής στην «Ενωμένη Ρωμιοσύνη», όπου αρθρογραφεί ο Νατσιός. Ο επικεφαλής της «Νίκης» σε εκείνον πήγε να ζητήσει ευλογία το Πάσχα, και στη συνέχεια στον Εφραίμ ηγούμενο της Μονής Βατοπαιδίου, στη διαδικτυακή πύλη της οποίας, ονόματι «Πεμπτουσία», δημοσιεύονται επίσης άρθρα του Νατσιού.
Στο Αγιον Ορος επικρατεί μεγάλη αναστάτωση. Πριν από τις εκλογές κυκλοφόρησαν μηνύματα και SMS μοναχών, τα οποία ζητούσαν στήριξη για τα πνευματικά τέκνα των μονών Καρακάλλου και Βατοπαιδίου, που βρίσκονταν στα ψηφοδέλτια της «Νίκης».
Ο Νατσιός διέδιδε ότι έχει την πνευματική κάλυψη του Αγίου Ορους, ιδίως των τεσσάρων φερόμενων ως φιλορωσικών και αντί πατριαρχικών μονών, Φιλοθέου, Καρακάλλου. Κωνσταμονίτου και Ξηροποτάμου.
Ενίσχυση από τους φανατικούς
Σίγουρα φανατικοί μοναχοί ενίσχυαν όπου μπορούσαν την προεκλογική εκστρατεία της «Νίκης». Η Μονή Καρακάλλου διέψευσε την ανάμειξή της στις εκλογές επισημαίνοντας ότι «τα φερόμενα ως συνταχθέντα εκ της Ιεράς ημών Μονής είναι ανυπεύθυνα και ανυπόστατα», δίχως έγκριση του ηγουμένου. Ομοίως, η Μονή Φιλοθέου διέψευσε ότι στηρίζει τη «Νίκη», «εκ μόνου του λόγου ότι ο αδελφός του Καθηγουμένου τυγχάνει υποψήφιος με το εν λόγω κόμμα», και κατήγγειλε τα δημοσιεύματα που «επεκτείνονται σε ψευδείς αναφορές για δήθεν “ρόλο” της Μόσχας στα εσωτερικά της Ιεράς Μονής». Εκκλησιαστικοί παράγοντες θεωρούν προσχηματική τη διάψευση αυτή, όχι μόνο γιατί ο αδελφός του ηγουμένου Νικόδημου, Εμμανουήλ Γκλάβας, ήταν υποψήφιος της «Νίκης». Η Μονή παλεύει σταθερά για την αυτονομία της, απορρίπτοντας το συνοδικό σύστημα διοίκησης, το οποίο αποτελεί τον πυρήνα της Ορθόδοξης Εκκλησίας.
Αντικειμενικότατη η Κρουστάλλη, όπως πάντα, άλλωστε: “Ηταν την περίοδο που άρχισαν να χαλαρώνουν τα μέτρα του πρώτου lockdown, στα οποία ορισμένοι αντιδρούσαν, επειδή τα θεωρούσαν περιοριστικά της ελευθερίας τους.”. Όχι ότι ΌΝΤΩΣ ήταν. Όχι βέβαια. Απλώς τυγχάνει η εξήγηση της πραγματικότητας μέσα από το κάτοπτρο της συνωμοσιολογίας (των απόψεων των άλλων) να εξυπηρετεί όσους υποστηρίζουν και υποστήριξαν σθεναρά τα περιοριστικά (και όχι υγειονομικά) μέτρα, και ταυτόχρονα την αντίθεσή τους σε έναν πολιτικό φορέα, με τις απόψεις του οποίου διαφωνούν (και για τον οποίο θα περίμενε κανείς να μην πουν ΤΙΠΟΤΑ, όπως άλλωστε κάνουν για μια σειρά από άλλα, ΠΟΛΥ ΠΙΟ ΣΟΒΑΡΑ ζητήματα).