Του Γιώργη Γιαννακέλλη
Ανάμεσα στα σχόλια που δέχτηκε το κείμενο του mitsou 175 το οποίο έχει τίτλο “ΚΚΕ: πλυντήριο ή πεντακάθαρο;”, υπήρξε και ένα, -δεν το δημοσιεύσαμε- από γνωστό μου αναγνώστη, το οποίο μου ζητάει να τοποθετηθώ.
Αν και για το ζήτημα αυτό, την στάση δηλαδή του ΚΚΕ, απέναντι στα σώματα καταστολής, έχω στο παρελθόν εκφράσει τις απόψεις μου τηλεγραφικά θα επαναλάβω κάποια πράγματα.
“Και η πιο δημοκρατική αστική κοινοβουλευτική δημοκρατία δεν είναι παρά δικτατορία της αστικής τάξης πάνω στο προλεταριάτο και τις άλλες εργαζόμενες τάξεις”, μας δίδαξε ο Μαρξ. Και ο Λένιν συμπλήρωνε ότι το κράτος είναι όργανο ταξικής κυριαρχίας, όργανο καταπίεσης μιας τάξης από μια άλλη. Ο μόνιμος στρατός και η αστυνομία είναι τα κύρια όργανα δύναμης της κρατικής εξουσίας, τόνιζε ο ίδιος, υπογραμμίζοντας ότι «Το αστικό δίκαιο είναι μηδέν χωρίς μηχανισμό ικανό να επιβάλει με εξαναγκασμό την τήρηση των κανόνων του».
Οπως έγραφε ο Ένγκελς ο μόνιμος στρατός και η αστυνομία είναι τα κύρια όργανα δύναμης της κρατικής εξουσίας συμπληρώνοντας ότι «η αστυνομία θα αγρυπνά, ώστε (ο εργάτης) να πεθάνει της πείνας μ’ ένα τρόπο ήσυχο, καθόλου προσβλητικό για την αστική τάξη».
Και προφανώς δεν είναι τυχαίο ότι όλοι οι αστοί δημοσιολόγοι κάνουν μόνιμα επικλήσεις ότι “σε μια δημοκρατία η βία αποτελεί μονοπώλιο του κράτους”, και το μονοπώλιο της κρατικής βίας πρέπει να περιφρουρηθεί σαν κόρη οφθαλμού.
Οι πολίτες του οφείλουν να παραμένουν υποταγμένοι και να υφίστανται αυτή τη βία κάθε φορά που διεκδικούν δικαιώματα.
Οι ΜΑΤάδες επιτρέπεται να σου ανοίγουν το κεφάλι με τα γκλομπ, εσύ απαγορεύεται να τους πετάξεις πέτρα.
Οι ΜΑΤάδες επιτρέπεται να σε στέλνουν στο νοσοκομείο με τα χημικά, εσύ απαγορεύεται να πετάξεις μολότοφ (η χρήση της πλέον χαρακτηρίζεται πάντα ως ζεύγος κακουργημάτων: «κατοχή και χρήση εκρηκτικών»!).
Και αν τυχόν κάνεις κάποια ακτιβίστικη ενέργεια –έστω και συμβολική- τότε είσαι τρομοκράτης, αντικοινωνικό στοιχείο κ.λ.π. και βρίσκεσαι κατηγορούμενος ότι ανήκεις σε εγκληματική οργάνωση όπως τα παιδιά του Ρουβίκωνα.
Πιστεύω απόλυτα ότι τα όσα έχουν γράψει οι θεωρητικοί μας και ανέφερα παραπάνω, ισχύουν απόλυτα και στην τωρινή κατάσταση. Πρέπει να έχουν τεράστιες αυταπάτες -στην καλύτερη περίπτωση- όσοι ισχυρίζονται ότι μπορεί κάποτε η αστυνομία και ο στρατός να σταματήσουν να αποτελούν μηχανισμούς του αστικού κράτους.
(Το ότι ιστορικά υπήρξαν περιπτώσεις, π.χ Σαράφης, τμήμα της αστυνομίας Πόλεων κατά την γερμανική κατοχή, που προσχώρησαν στην ΕΑΜική αντίσταση, δεν είναι παρά εξαιρέσεις που επιβεβαιώνουν τον κανόνα, όπως ανάλογες περιπτώσεις είχαμε και στην Απριλιανή δικτατορία).
Φυσικά «ζωντανή ψυχή του μαρξισμού» όπως εκτιμούσε ο Λένιν είναι η «συγκεκριμένη ανάλυση της συγκεκριμένης κατάστασης».
Και με αυτό το δεδομένο κάνουμε αυτή μας την εκτίμηση.
Γνωρίζουμε δηλαδή πολύ καλά ποια ήταν η στάση της ηγεσίας του στρατού και της αστυνομίας από την περίοδο της γερμανικής κατοχής μέχρι σήμερα.
Πιστεύοντας, ότι για τους αναγνώστες μας θα ήταν πλεονασμός να αναφέρουμε τον ρόλο του στρατιωτικού κατεστημένου από την εποχή τους “εθνάρχη” Βενιζέλου, μέχρι την Απριλιανή δικτατορία, καθώς και τον ρόλο που έπαιξαν όλα αυτά τα χρόνια οι κατασταλτικοί μηχανισμοί, είτε αυτοί λεγόταν ΕΥΠ/ΚΥΠ, είτε αστυνομία. Γι’ αυτό και το αποφεύγουμε.
Πάμε παρακάτω.
Η αστυνομία πληρώνεται από την υπεραξία που παράγει η εργατική τάξη και χρησιμοποιείται ως μηχανισμός διαιώνισης της ταξικής κυριαρχίας του κεφαλαίου.
Η μοναδική “προσφορά” των ένστολων πραιτοριανών του συστήματος είναι η καταλυτική συνεισφορά τους προς το κράτος και την εργοδοσία για να ληστεύουν την υπεραξία από τον κόσμο της εργασίας. Είναι ολόσωστο, λοιπόν, το αναρχικό σύνθημα: “Οι μπάτσοι δεν είναι παιδιά των εργατών / είναι τα σκυλιά των αφεντικών”.
Αυτά που τα κοινοβουλευτικά αριστερά κόμματα ονομάζουν “δίκια αιτήματα αστυνομικών”, είναι το παζάρι που κάνουν οι μπάτσοι με το κράτος, για το πόσο θα κοστολογούνται οι υπηρεσίες τους στην αστική εξουσία.
Οσοι δεν θέλουν να έχουν αυταπάτες γνωρίζουν ότι η σχολή Ευελπίδων, απ’ όπου “παράγονται” καραβανάδες, καθώς και οι “Σχολές Αξιωματικών και Αστυφυλάκων” απ’ όπου αποφοιτούν τα “όργανα της τάξεως”, δεν είναι τίποτα άλλο παρά από ένα φυτώριο φασιστών και ναζιστών. Και τα διδάγματα τους κάποιες φορές τα διατρανώνουν αν σκεφτούμε ότι όταν βασάνιζαν την οικογένεια Καττή ζητωκραύγαζαν: «Είμαστε φασίστες, έχουμε χούντα και θα σας γαμήσουμε». Και τέτοιες παρόμοιες περιπτώσεις υπάρχουν δεκάδες.
Να φέρουμε στην μνήμη μας ακόμα ότι πριν λίγα χρόνια στη Σχολή Ευελπίδων, με πρωτοβουλία του αρχηγού τους, στην επέτειο του Πολυτεχνείου, στις 17 Νοέμβρη, ευέλπιδες “τίμησαν” την επέτειο κραυγάζοντας φασιστικά συνθήματα και τραγουδώντας τον ύμνο της 21ης Απριλίου.
Επίσης ας θυμηθούμε ένα περιστατικό όταν κλήθηκε η καθηγήτρια εγκληματολογίας Αναστασία Τσουκαλά να κάνει κάποιες διαλέξεις στους φοιτούντες στη Σχολή Αστυνομικών στην Αμυγδαλέζα.
Ας δούμε την αντιμετώπιση που είχε μετά την ομιλία της από τα αυριανά στελέχη της αστυνομίας, όπως την διηγείται η ίδια:
“Πήρε αρχικά το λόγο ένας δόκιμος που μου ανακοίνωσε ότι διαφωνούσε ριζικά με όλα όσα είχα πει διότι δεν δεχόταν ότι οι μετανάστες ήταν ίσοι με τους Έλληνες. Σχολιάζοντας τη δήλωσή του, εξήγησα ότι, μιλώντας με πολιτικούς όρους, η αποδοχή της ανισότητας μεταξύ των ανθρώπων, με βάση φυλετικά ή εθνοτικά κριτήρια, δεν προσιδιάζει στη δημοκρατία αλλά σε καθεστώτα αυταρχικά και ολοκληρωτικά, φασιστικού τύπου. Ο δόκιμος συμφώνησε αβίαστα μαζί μου, λέγοντας: «Μα, είμαστε φασίστες. Και είμαστε περήφανοι που είμαστε φασίστες. Υπάρχει κανένα πρόβλημα;». Η δήλωσή του προκάλεσε ενθουσιώδη χειροκροτήματα από τους συμφοιτητές του”. (Λεπτομέρειες εδώ).
Και μόνο τα αποτελέσματα να δει κανείς στα εκλογικά τμήματα που ψήφιζαν οι μπάτσοι, την εποχή που στις εκλογές κατέβαινε η Χρυσή Αυγή, θα αντιληφθεί ότι ο ναζισμός και ο φασισμός αποτελούν τις αγαπημένες ιδεολογίες των μπάτσων.
Και επανέρχομαι στο κύριο θέμα για να μην πλατιάζω. Ολοι/ες θυμόμαστε την στάση της κοινοβουλευτικής ομάδας του ΚΚΕ να ψηφίσει ώστε να δοθεί έκτακτο μπόνους 600 ευρώ στους μπάτσους. Προκλήθηκε αναστάτωση και μέσα στις γραμμές του ΚΚΕ, κάτι που ανάγκασε το κόμμα του Περισσού σε αναδίπλωση με παρέμβαση του γ.γ.
Ας επαναφέρω τον σχολιασμό που είχα κάνει τότε:
Δ. Κουτσούμπας: Προσπαθώντας να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα
Του Γ.Γ.
Ρε τι μαθαίνουμε τώρα στα πουρέματα και μάλιστα από το στόμα του γ.γ. της Κ.Ε του ΚΚΕ, Δημήτρη Κουτσούμπα! Μιλάμε για τόσο βαθυστόχαστες απόψεις που ούτε οι θεωρητικοί του μ/λ δεν είχαν συλλάβει και διατύπωναν λαθεμένες απόψεις για τον ρόλο που επιτελούν οι κατασταλτικοί μηχανισμοί σε ένα αστικό κράτος.
Ο Μαρξ, ο Λένιν και ο Σταλιν δεν είχαν την οξυδέρκεια να μην “τσουβαλιάζουν” όλους/ες τους ένστολους που υπηρετούν στους μηχανισμούς μηχανισμούς του αστικού κράτους: Αντιμετώπιζαν ενιαία τα ένοπλα σώματα που επέβαλαν την “νόμιμη βία” και στις θεωρητικές τους προσεγγίσεις θεωρούσαν τους μηχανισμούς αυτούς σαν ένα όργανο στα χέρια της άρχουσας τάξης, που σκοπός του είναι να καταπολεμήσει την αντίσταση αυτών που είναι αντίθετοι στην αστική δικτατορία.
Απ’ τα λίγα που έχω διαβάσει, δεν είχα σχηματίσει την εντύπωση ότι κάπου οι θεμελιωτές της κοσμοθεωρίας μας κάνουν αναφορά για καλούς και κακούς μπάτσους. Για κατασταλτικές υπηρεσίες που πρέπει να διαλυθούν και για άλλες που προσφέρουν “έργο” στην κοινωνία και οι εργαζόμενοι σ αυτές πρέπει να επιβραβεύονται. Με βάση αυτών των γνώσεων έκανα σχετική τοποθέτηση που αφορά την επιλογή του ΚΚΕ να ψηφίσει το έκτακτο επίδομα των 600 ευρώ που έδωσε η κυβέρνηση, στους μπάτσους, .
Την ανεπάρκεια γνώσεων μου σ’ αυτό το θέμα ανέλαβε να αποκαταστήσει ο Δ. Κουτσούμπας. Μας είπε λοιπόν ότι υπάρχουν καλοί και κακοί μπάτσοι. Και αφού υπάρχουν καλά “όργανα της τάξης”, πρέπει ο φορολογούμενος λαός να τα ανταμείβει πλουσιοπάροχα για τις υπηρεσίες τους, ενώ εκτιμάει πιθανόν ότι “κοντά στον βασιλικό ποτίζεται και η γλάστρα”. Δηλαδή την ίδια προνομιακή αντιμετώπιση έχουν από το κράτος και μπάτσοι που υπηρετούν σε κατασταλτικές υπηρεσίες που πρέπει να διαλυθούν.
Μάστα. Γενικός γραμματέας ενός ιστορικού κόμματος είναι ο Δ. Κουτσούμπας, προφανώς θα έχει καλύτερη θεωρητική κατάρτιση από μένα. Θα του ήμουν υπόχρεος όμως αν μου έλεγε από που προκύπτει αυτή η εκτίμησή του, η οποία για μένα είναι μια απίστευτη παπαριά.
Αντιγράφω από την ιστοσελίδα 902:
… Θα το πούμε ξανά και ξανά: Καμία συγκάλυψη, καμιά ανοχή, στην κρατική βία και καταστολή. Το ίδιο πρέπει να πουν και οι εργαζόμενοι, ο λαός μας.
Το περιστατικό αυτό φέρνει ακόμη πιο έντονα στο προσκήνιο τα περιστατικά αστυνομικής βίας κι αυθαιρεσίας, που πολλαπλασιάζονται στο έδαφος μιας πολιτικής που από τη μία ενισχύει την καταστολή απέναντι στον λαό, ενώ από την άλλη επανειλημμένα συγκαλύπτει υποθέσεις κι ενόχους.
Φέρνει πάνω από όλα στο προσκήνιο κυρίως την ανάγκη να βρεθεί στο επίκεντρο της λαϊκής πάλης, η κατάργηση όλων των αντιδραστικών νόμων, αλλά και η κατάργηση των διάφορων ειδικών ομάδων καταστολής όπως ΔΙΑΣ, ΜΑΤ, ΔΡΑΣΗ, ΕΚΑΜ, ΟΠΚΕ, ΟΔΟΣ, Πανεπιστημιακή αστυνομία κλπ.
Και επειδή πολλή συζήτηση έγινε για το επίδομα της κυβέρνησης στους ενστόλους, η διαχρονική θέση του ΚΚΕ είναι ότι όλες αυτές οι ομάδες στο συγκεκριμένο σώμα, δεν δικαιούνται κανενός επιδόματος, ούτε καν μισθός δεν τους αξίζει να παίρνουν, γιατί δεν έχουν καμία θέση στην Ελληνική Αστυνομία.
Είναι όνειδος και ντροπή! Πρέπει να καταργηθούν εδώ και τώρα!
Ούτε βάζουμε στο ίδιο τσουβάλι όσους και όσες εργάζονται στην Αστυνομία και σε άλλα Σώματα Ασφαλείας με αυτούς που εκπαιδεύονται απ’ το κράτος και τις κυβερνήσεις για να καταστέλλουν, να χτυπούν, να κυνηγούν το λαό και τη νεολαία, αλλά να είναι ανεκτικοί και κάποιοι μάλιστα και συνεργάτες με το οργανωμένο έγκλημα.
Το ΚΚΕ έχει απαιτήσει κατ’ επανάληψη την άμεση κατάργηση όλων των κατασταλτικών τεχνικών μέσων και υλικών που στοχεύουν τους αδύναμους και το λαό.
Πάντως τέτοια ρητορική όπως του Κουτσούμπα για να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα, ούτε δικολάβος επαρχιώτης δικηγόρος της δεκαετίας του ’50 δεν θα χρησιμοποιούσε!
Αφήστε μια απάντηση