Αφορισμοί και μασκαράδες

 

 Ορθόδοξο δρώμενο Καντιώτη
Ορθόδοξο δρώμενο Καντιώτη

Ατυχής η χτεσινή έμπνευση πολλών ιεραρχών της Εκκλησίας της Ελλάδας να διαμαρτυρηθούν για τη μεταμφίεση του κ. Διαμαντόπουλου στο καρναβάλι του Αργους Ορεστικού.

– Πρώτα πρώτα η Εκκλησία από άποψη αρχής είναι αντίθετη σε κάθε είδους μεταμφίεση και συμμετοχή σε καρναβάλια. Αλίμονο αν αρχίσει ο κάθε τοπικός μητροπολίτης να ευλογεί αποδεκτές και να αφορίζει ακατάλληλες μεταμφιέσεις. Το καρναβάλι θεωρείται από την Εκκλησία (και φυσικά είναι) επιβίωση παγανιστικών εθίμων, κατά συνέπεια είναι εξολοκλήρου απορριπτέο. Το καρναβάλι είναι εξ ορισμού βέβηλο, αλλιώς ας το διοργανώνουν από δω και πέρα τα κατηχητικά.

– Ακριβώς επειδή το καρναβάλι είναι ξένο προς την εκκλησιαστική παράδοση, οι διαμαρτυρόμενοι ιεράρχες δεν γνωρίζουν ότι συνήθως ο καρναβαλιστής επιλέγει να μεταμφιεστεί σε κάποιον που αγαπά ή θαυμάζει κρυφά. Τα αγόρια ντύνονταν παλιά ιππότες και τα κορίτσια γκέισες. Ακόμα κι ο Κασιδιάρης ντύθηκε μέλος της προσφιλούς του Κου Κλουξ Κλαν για να διασκεδάσει με τους φίλους του στο πάρτι των Ταγμάτων Εφόδου.

– Και για να σοβαρευτούμε. Στην ευρύτερη περιοχή της Δυτικής Μακεδονίας όπου τόλμησε να διασκεδάσει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ ως «παπα-Σούρας» υπάρχει μια θλιβερή παράδοση σύγκρουσης τοπικών ιεραρχών με το ζωηρό τους ποίμνιο. Επί δεκαετίες δέσποζε κυριολεκτικά ο Αυγουστίνος Καντιώτης, ο οποίος επί χούντας κατόρθωσε να καταργήσει το καρναβάλι του Αμυνταίου, προκαλώντας έναν μίνι εμφύλιο στην πόλη μεταξύ «πιστών» και «καρναβαλιστών». Από τότε η πόλη αυτή -όπως και η Φλώρινα- δεν τόλμησαν να οργανώσουν καρναβάλι. Σε ένα χωριό του νομού, το Ξινό Νερό, ανήκει η τιμή για την αναβίωση του τοπικού καρναβαλιού. Αλλά την πρώτη χρονιά που το τόλμησαν, το 1984, οι κάτοικοι αντιμετώπισαν τον αφορισμό.

 Ηταν βλέπετε κι αυτοί ντυμένοι παπάδες.

Δ.Ψ.

«Εφημερίδα των Συντακτών» Τετάρτη 8/1/2014

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *