Πέφτουν οι μάσκες. Στενές σχέσεις Μητσοτάκη – Λιγνάδη.

Το όνομα του Δημήτρη Λιγνάδη απασχολεί την επικαιρότητα καθώς συνδέεται με καταγγελίες για τρομερά πράγματα. Ο δάσκαλος ορθοφωνίας του Κυριάκου Μητσοτάκη, ο οποίος τοποθετήθηκε διευθυντής στο Εθνικό Θέατρο ενώ πολλοί ψιθύριζαν φοβερά περιστατικά, παραιτήθηκε ξαφνικά, αλλά αντί να κλείσουν στόματα φουντώνουν τα ερωτήματα για την άπραγη Δικαιοσύνη και τον σιωπηλό πρωθυπουργό.

Τι συμβαίνει με τον ηθοποιό και σκηνοθέτη Δημήτρη Λιγνάδη; Παραιτήθηκε από διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου εν μέσω φημών και καταγγελιών που τον φωτογραφίζουν όχι πλέον ως «ιερό τέρας» του θεάτρου, αλλά ως τέρας που έκανε τρομερά πράγματα σε νεαρούς ηθοποιούς.

Ο ίδιος ο συνήγορος του Δημήτρη Λιγνάδη, δικηγόρος Νίκος Γεωργουλέας, με δήλωσή του αναγνώρισε τον πελάτη του ως το πρόσωπο που εννοούν οι φήμες και φωτογραφίζουν χιλιάδες αναρτήσεις στο διαδίκτυο.

Στις 6 Φεβρουάριου ο Δ. Λιγνάδης υπέβαλε την παραίτησή του σε ένα απλό χαρτί (χωρίς τα λογότυπο και τα σήματα του Εθνικού Θεάτρου) με ημερομηνία που φαίνεται να έχει μπει εκ των υστέρων χειρόγραφα. Δηλαδή φαίνεται πως υπάρχει πιθανότητα να είχε υποβάλει την παραίτησή του «ανοιχτή» και αυτός που την έκανε δεκτή έβαλε την ημερομηνία.

Το σενάριο αυτό φαίνεται να είναι συμβατό με την είδηση που είχε μεταδώσει η γνωστή δημοσιογράφος Ελενα Ακρίτα στις 2 Φεβρουάριου πως παραιτήθηκε ο Δ. Λιγνάδης από το Εθνικό. Η είδηση διαψεύστηκε από την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη αλλά τελικά ο Δ. Λιγνάδης παραιτήθηκε λίγες μέρες μετά.

Σύμφωνα με πληροφορίες, φαίνεται πως την παραίτησή του εμπόδισε το ίδιο το περιβάλλον του πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, αλλά το αποτέλεσμα επήλθε μοιραία μετά τη διόγκωση των καταγγελιών. Οι σχέσεις του Δ. Λιγνάδη με τον πρωθυπουργό δεν περιορίζονται, όπως θα δούμε, μόνο στον διορισμό του στο Εθνικό αλλά και σε πολλά όλα. Ο Δ. Λιγνάδης υπήρξε άλλωστε, σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες, δάσκαλος ορθοφωνίας του Κυρ. Μητσοτάκη όταν επέλεξε τον δρόμο προς την πρωθυπουργία.

Ο πρώην πλέον διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου δεν είπε ποτέ γιατί παραιτήθηκε από τη θέση του. Στην επιστολή παραίτησης γράφει: «Το τελευταίο διάστημα έχουμε γίνει όλοι μάρτυρες ενός τοξικού κλίματος φημών, υπονοούμενων, διαρροών και αναφορών γύρω από το πρόσωπό μου, χωρίς μάλιστα να έχει υπάρξει οποιαδήποτε επίσημη καταγγελία».

Καταρχάς ο Δ. Λιγνάδης δεν είναι ακριβής ως προς τις καταγγελίες, εκτός και αν υποθέσουμε πως δεν έχει γνώση. Υπάρχουν και καταγγελίες και μήνυση εναντίον του από ηθοποιό που καταγγέλλει πως τον βίαζε στην Επίδαυρο όταν ήταν 15 ετών. Σε κάθε περίπτωση όμως, είναι δυνατόν ανυπόστατες φήμες να τον κάνουν να παραιτηθεί απειλώντας μάλιστα με νομικά μέτρα;

Σε καταγγελίες που έχουν δημοσιευτεί και τον φωτογραφίζουν ο Δ. Λιγνάδης εμφανίζεται ως ένα τέρας που κάνει φριχτά πράγματα σε νεαρούς. Δεν αισθάνεται την ανάγκη να απαντήσει σε όλα αυτά; Ή μήπως δεν αναγνωρίζει τον εαυτό του σε όσα γράφονται; Αλλά τότε γιατί παραιτήθηκε με ανώνυμες αναφορές στις οποίες δεν αναγνωρίζει το πρόσωπο και τις πράξεις του;

Από τις μαχαιριές στις καταγγελίες

To Documento, όπως και πολλά ακόμη Μέσα Ενημέρωσης, έχει στη διάθεσή του καταγγελίες που εμφανίζουν τον Δ. Λιγνάδη ως πρωταγωνιστή ιστοριών που δεν συνηθίζει να ακούει κανείς, ενώ ήδη δύο βουλευτές του ΚΙΝΑΛ και του ΣΥΡΙΖΑ τον φωτογραφίζουν πλήρως με ερώτησή τους στη Βουλή. Σίγουρα δεν ταιριάζουν με την εικόνα του λαμπερού θεατράνθρωπου, που ξεχειλίζει από αγάπη για τους γύρω του και το θέατρο και σκύβει για να φιλήσει τον (πλαστικό έστω) Παρθενώνα.

Οι καταγγελίες αυτές, παρότι δομημένες, δεν γίνεται να έχουν όλα τα στοιχεία απόδειξης που θα επιθυμούσε κάποιος ώστε να πει με βεβαιότητα πως ο Δ. Λιγνάδης έκανε τα φριχτά πράγματα που τον κατηγορούν. Κάλλιστα οποιοσδήποτε θα μπορούσε να κατηγορήσει τον Δ. Λιγνάδη για λόγους εκδίκησης ή και ζήλιας. Από την άλλη, οι καταγγελίες πολλές φορές είναι τόσο λεπτομερείς και αυτό-εξευτελιστικές για το θύμα, που είναι δύσκολο να πιστέψεις πως κάποιος κατασκεύασε μια ιστορία τέτοιου είδους μόνο και μόνο για να κατηγορήσει τον Λιγνάδη.

Δίπλα στον φωτεινό επικοινωνιακά Δ. Λιγνάδη περιγράφεται εδώ και μέρες ένα έρεβος που πρέπει να φωτιστεί. Η Εισαγγελία της Αθήνας έπρεπε, όπως έκανε στην περίπτωση της Μπεκατώρου (παρότι το αδίκημα ήταν παραγεγραμμένο), να δώσει εντολή για έρευνα για όσα δημοσιεύονται ή φημολογούνται. Η δικαιολογία ότι δεν υπάρχουν επώνυμες καταγγελίες (πράγμα που δεν ισχύει έτσι και αλλιώς) δεν είναι πειστική. Ο εισαγγελέας έχει απεριόριστα δικαιώματα και πεδίο έρευνας. Πριν από μερικά χρόνια δόθηκε εντολή έρευνας γιατί κάποιος είπε πως στο Μαξίμου έκαναν μπάφο με ξένους δημοσιογράφους και δεν δίνεται εντολή ενώ περιγράφονται ανατριχιαστικά πράγματα;

Ο Δ. Λιγνάδης φροντίζει ως τώρα να κρύβεται πίσω από τις προβλέψεις του νόμου που προστατεύουν κάθε καταγγελλόμενο μέχρι να αποδειχτεί η ενοχή του. Τα εγκλήματα όμως που περιγράφουν οι καταγγελίες είναι από αυτά που δύσκολα αποδεικνύονται, τουλάχιστον δημοσιογραφικά. Τα Μέσα Ενημέρωσης που έχουν στη διάθεσή τους καταγγελίες βρίσκονται ανάμεσα σε ανατριχιαστικές διηγήσεις, τη σιωπή του Αιγνάδη και το ρίξιμο της μπάλας στην εξέδρα από τη Δικαιοσύνη.

Ο Λιγνάδης όμως είναι δημόσιο πρόσωπο που κατείχε θέση και ισχύ και οφείλει να απαντήσει αν χρησιμοποίησε αυτήν τη θέση και την ισχύ με τον τρόπο που περιγράφεται.
Ο θόρυβος για τα έργα και τις ημέρες Λιγνάδη φέρνει στην επιφάνεια μια παλαιότερη ιστορία που αντιμετωπίζεται πλέον υπό άλλο πρίσμα. Γύρω στο 2002 ο Δ. Λιγνάδης φέρεται να έπεσε θύμα μαχαιρώματος. Κάποιος τον μαχαίρωσε στην πλάτη ενώ έμπαινε στο σπίτι του. Ο σκηνοθέτης λέγεται πως ενημέρωσε φίλο του ηθοποιό, ο οποίος έτρεξε να τον βοησησει. Ο Λιγνάδης διέρρευσε πως δεν γνώριζε το άτομο που τον μαχαίρωσε. Το περίεργο σε αυτή την παλιά ιστορία είναι πως δεν υπήρξε καμία νομική εξέλιξη στην υπόθεση. Το μαχαίρωμα δεν «πέρασε» ούτε στον Τύπο, παρότι επρόκειτο για την απόπειρα εναντίον ενός πολύ γνωστού ηθοποιού. Σήμερα δημοσιεύματα και φήμες συνδέουν εκείνο το μαχαίρωμα με αγανακτισμένο γονιό νεαρού ηθοποιού που εκμυστηρεύτηκε κάτι στον πατέρα του για τον Δ. Λιγνάδη.

Ο δάσκαλος του Μητσοτάκη και η οικογένεια

Ο Δ. Λιγνάδης είναι ένα ισχυρό πρόσωπο. Η ισχύς του ξεπερνά τον χώρο του θεάτρου. Εχει σχέσεις με ανθρώπους της εξουσίας, συναγελάζεται με την αθηναϊκή ελίτ και συχνά πυκνά είναι στο επίκεντρο ενός λαϊφστάιλ που εξαιρεί τις ικανότατες και την αρχαιολατρία του. Εχει φωτογραφηθεί αρκετές φορές με πλαστικές μικρογραφίες του Παρθενώνα, σαν να αποτελεί τη συνέχεια του αρχαιοελληνικού θαύματος.

Οπως αποκάλυψε την Παρασκευή το documentonews.gr, ο Δ. Αιγνάδης γνώριζε πολύ προτού αναδειχθεί κυβέρνηση η ΝΔ ότι θα αναλάμβανε καλλιτεχνικός διευθυντής του Εθνικού Θεάτρου. Εναν μήνα μετά τις εκλογές η κυβέρνηση Μητσοτάκη ανακάλεσε την προκήρυξη της θέσης, με αιτιολογία μεταξύ άλλων και λόγους… δημόσιου συμφέροντος και έσπευσε να τον διορίσει επιβεβαιώνοντας τα σχόλια περί προσωπικής επιλογής του Μητσοτάκη. Τον νυν πρωθυπουργό τον γνωρίζει λένε από το Κολέγιο Αθηνών, όπου δίδασκε Θεατρική Αγωγή.

Η σχέση τους όμως επιβεβαιώθηκε δημόσια όταν η κυβέρνηση Μητσοτάκη τοποθέτησε τον Δ. Λιγνάδη διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου. Οταν ανακοινώθηκε ο διορισμός του στο Εθνικό σχολίασαν πικρόχολα πως ο πρωθυπουργός έβαλε διευθυντή τον δάσκαλο ορθοφωνίας του. Ο Λιγνάδης φέρεται να βοήθησε τον Μητσοτάκη στο πρόβλημα που είχε με τη δημόσια παρουσία του, διδάσκοντας του πώς να στέκεται, να μιλά και κυρίως να εκφέρει σωστά τον λόγο, αφού ο νυν πρωθυπουργός είχε ένα έντονο θέμα συριγμού, υποστηρίζουν μέλη του Εθνικού.

Δίπλα στον Λιγνάδη στο Εθνικό Θέατρο τοποθετήθηκε η αδερφή της πεθεράς του πρωθυπουργού. Η κ. Ερση Πήττα, θεία της Μαρέβας Γκραμπόφσκι, ανέλαβε αντιπρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου του Εθνικού. Είναι λοιπόν άξιο απορίας αν η αντιπρόεδρος του Εθνικού και συγγενής του πρωθυπουργού γνωρίζει όσα ακούγονται για τον Λιγνάδη είτε αυτά είναι αληθινά είτε όχι.

Στις 26 Ιουλίου 2020 ο Κυρ. Μητσοτάκης με τη σύζυγό του Μαρέβα Γκραμπόφσκι πέταξαν με στρατιωτικό ελικόπτερο από την Αντίπαρο όπου βρίσκονταν στην Επίδαυρο για να προλάβουν μια παράσταση τραγωδίας του Αισχύλου. Η επιλογή αυτή του πρωθυπουργού προ- κάλεσε αρνητικά σχόλια, αφού δεν χρησιμοποίησε απλώς πτητικά μέσα του στρατού για να δει μια θεατρική παράσταση, αλλά το έκανε μάλιστα την εποχή που ο ελληνικός στρατός ήταν σε επιφυλακή λόγω της εμφάνισης του «Ορούτς Ρέις» στο Αιγαίο.

Ο τότε κυβερνητικός εκπρόσωπος Στέλιος Πέτσας είχε δηλώσει: «Ο πρωθυπουργός μετακινήθηκε την Κυριακή το απόγευμα από τη Αντίπαρο προς τη Επίδαυρο με στρατιωτικό ελικόπτερο, προκειμένου να παραστεί στη παράσταση “Πέρσες” του Αισχύλου, ένα μεγάλο πολιτιστικό γεγονός που μεταδόθηκε με livestreaming σε όλο τον κόσμο».

Στην περίπτωση της Σοφίας Μπεκατώρου, εκτός από την κοινωνία, πήραν θέση τα πολιτικά κόμματα και βεβαίως ο ίδιος ο πρωθυπουργός και η πρόεδρος της Δημοκρατίας. Η Δικαιοσύνη έδρασε αστραπιαία παρακάμπτοντας νομικισμούς. Η τοποθέτησή τους ήταν αναγκαία για να περάσουμε από το νομικό αδιέξοδο της καταγγελίας για ένα παραγεγραμμένο αδίκημα και τα νομικά προσχήματα στην ουσία. Ακόμη και αν δεν υπάρξει ποινική τιμωρία, πρέπει να αποκαλυφθούν οι πράξεις και τα πρόσωπα.

Ενώ οι καταγγελίες έχουν πληθύνει, ο Κυρ. Μητσοτάκης δεν κρατά την ίδια στάση που κράτησε στην περίπτωση Μπεκατώρου. Δεν δηλώνει #MeToo ή οπαδός της κάθαρσης. Το διαδίκτυο βοά για τον φίλο του που διόρισε στο Εθνικό Θέατρο, αλλά ο ίδιος σωπαίνει. Δεν παίρνει θέση, ενώ τα αδικήματα που καταγγέλλονται είναι χειρότερα από αυτά που κατήγγειλε η Μπεκατώρου.

Οσο περνούν οι μέρες και αυξάνονται οι καταγγελίες αντί να μεγαλώσει η πολιτική στήριξη, υποχωρεί ο πολιτικός λόγος που τις στηρίζει. Γιατί; Επαναλαμβάνεται αυτό που είχε γίνει μετά τις αποκαλύψεις για τον φίλο και συνεργάτη του Μητσοτάκη Νίκο Γεωργιάδη; Κάθονται λίγο πίσω για να κοπάσει ο θόρυβος.

Ο πρωθυπουργός κινδυνεύει να χαρακτηριστεί άσχημα για τη συχνότητα με την οποία συναναστρέφεται άτομα που κατηγορούνται για παρενοχλήσεις και κακοποιήσεις μικρών παιδιών.

Πηγή: Κώστας Βαξεβάνης – Documento

Αυτεπάγγελτη παρέμβαση της Δικαιοσύνης για την υπόθεση Μπεκατώρου, αλλά εκκωφαντική σιωπή για τις εγκληματικές φρικαλεότητες στον χώρο του θεάτρου, που πλέον έχουν πάρει μορφή χιονοστιβάδας.

Στη μια περίπτωση, της Σοφίας Μπεκατώρου, η Δικαιοσύνη -προς τιμήν της- αγνόησε το δεδομένο της παραγραφής της καταγγελλόμενης εγκληματικής πράξης, κινήθηκε με βάση το πνεύμα του νόμου και κάλεσε τη χρυσή ολυμπιονίκη προκειμένου να διερευνήσει εάν έχει στη διάθεσή της στοιχεία για διάπραξη και άλλων συναφών αδικημάτων για τα οποία να υπάρχει δυνατότητα απονομής δικαιοσύνης.

Το αποτέλεσμα τη δικαίωσε. Ναι μεν η προσωπική υπόθεση της Σ. Μπεκατώρου τέθηκε στο αρχείο, πλην όμως κατατέθηκε στον εισαγγελέα υλικό για να διερευνηθούν ακόμη τρεις περιπτώσεις αθλητριών που είχαν υποστεί σεξουαλική κακοποίηση από προπονητές ή παράγοντες και ήδη ένας βιαστής εντεκάχρονου κοριτσιού είναι προσωρινά κρατούμενος στις φυλακές.

Δεν συνέβη όμως το ίδιο, τουλάχιστον μέχρι στιγμής, και με τις καταγγελίες για τα ποινικώς κολάσιμα σημεία και τέρατα που έχουν συμβεί σε βάθος χρόνων στον χώρο του θεάτρου.

Το γράμμα του νόμου που αδικεί

Καταγγελίες οι οποίες εάν συσχετιστούν και δεν διερευνηθούν μεμονωμένα αναδεικνύουν τη διάπραξη φοβερών εγκλημάτων, που σε κάποιες περιπτώσεις έχουν διαπραχτεί όχι μόνο από έναν δράστη αλλά από περισσότερους που δρούσαν σαν εγκληματική ομάδα, βιάζοντας και ασελγώντας ακόμη και σε ανήλικα παιδιά, τα οποία ακινητοποιούσαν και με τη χρήση ναρκωτικών ουσιών.

Η εξήγηση που δίνεται από την Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθήνας, στην οποία έχουν ήδη κατατεθεί δύο σχετικές μηνύσεις για βιασμό κι άλλες ασελγείς πράξεις (η μία σε βάρος του περίφημου σκηνοθέτη – ηθοποιού και η άλλη σε βάρος άλλου ηθοποιού), συνδέεται με το «ξερό» γράμμα του νόμου, το οποίο σε αυτή την περίπτωση τηρείται… κατά γράμμα.

Σύμφωνα λοιπόν με την αρμόδια εισαγγελική αρχή, την οποία άνθρωποι του θεάτρου -και όχι μόνο- κατηγορούν για δύο μέτρα και δυο σταθμά, οι ανατριχιαστικές καταγγελίες για βιασμούς κατά μάνας αλλά και ομαδικούς είναι ανώνυμες κι αφορούν αδικήματα που έχουν ήδη παραγραφεί.

Πέραν του γεγονότος ότι οι επίμαχες καταγγελίες φέρουν ονοματεπώνυμο κι απλώς τα ΜΜΕ που τις έχουν φιλοξενήσει για ευνόητους λόγους δεν δημοσιοποιούν τα ονόματα, ανακύπτει και το εύλογο ερώτημα πώς γνωρίζει η εισαγγελία ότι από μια ενδελεχή έρευνα δεν θα αναδειχτούν στοιχεία και για πράξεις που δεν εμπίπτουν στα όρια των παραγραφών που θέτει ο νόμος και δεν παρεμβαίνει, προεξοφλώντας μάλιστα το αποτέλεσμα.

Πριν από λίγες μόλις ημέρες άλλωστε ένας 35άχρονος που έσπασε τη σιωπή του (στο 2020mag.gr) και μίλησε για τον βιασμό του όταν ήταν 19 χρόνων, φωτογραφίζοντας πασίγνωστο ηθοποιό – σκηνοθέτη, ζήτησε διά του συνηγόρου του αυτεπάγγελτη παρέμβαση της Δικαιοσύνης.

Ουσιαστικά ο άνθρωπος αυτός που, όπως είναι απολύτως κατανοητό, νιώθει φοβισμένος, απηύθυνε έκκληση στον εισαγγελέα να κινηθεί επίσημα, δίνοντας έτσι και στον ίδιο τη δυνατότητα να μιλήσει επισήμως όταν θα έχει βρεθεί κάτω από την ομπρέλα προστασίας της Δικαιοσύνης. Δεν είναι τυχαίο ότι ο πληρεξούσιος δικηγόρος του 35άχρονου Γ. Βλάχος προσήλθε συμβολικά στον χώρο των δικαστηρίων για να ζητήσει από τη Δικαιοσύνη, με δήλωσή του προς τα Μέσα, «να επίδειξη τα αντανακλαστικά που προσφάτους έχει επιδείξει και σε άλλες παρόμοιες περιπτώσεις και να κινηθεί αυτεπαγγέλτως, οπότε σε αυτή την περίπτωση θα έχει στη διάθεσή της όλα τα στοιχεία για να εκτιμήσει τι προκύπτει και για ποια εγκλήματα μπορεί να ασκηθούν διώξεις».

Οπως αυτεπαγγέλτως -λένε πηγές από τον νομικό κόσμο- θα έπρεπε να κινηθεί η Δικαιοσύνη, σε μια προσπάθεια πλήρους διαλεύκανσης της ζοφερής αυτής κατάστασης στον χώρο του θεάτρου, ζητώντας ενδεχομένως ακόμη και να ανασυρθούν παλιές υποθέσεις που είχαν θαφτεί αλλά πλέον φαίνεται ότι συσχετίζονται απόλυτα με όσα έρχονται σήμερα στο φως.
Μια από αυτές είναι η «υπόθεση Μεταξουργείο», όπου το 2012 υπήρξαν καταγγελίες για βιασμούς ανήλικων μεταναστών σε σπίτι της περιοχής στο οποίο φέρεται να μπαινόβγαινε ο γνωστός ηθοποιός – σκηνοθέτης αλλά και πολιτικά πρόσωπα. Για… άγνωστους λόγους η υπόθεση με βαριά οσμή δράσης κυκλώματος παιδεραστίας έκλεισε άρον άρον.

Οι δύο μηνύσεις και ο συνδετικός τους κρίκος

Ενας 30χρονος άντρας, κάτοικος εξωτερικού, είναι αυτός που έδειξε τον δρόμο για την απόδοση δικαιοσύνης σχετικά με τις εγκληματικές φρικαλεότητες που, όπως καταγγέλλεται, χρόνια τώρα διαπράττονταν στον χώρο του θεάτρου από ισχυρά και εξόχως προβεβλημένα πρόσωπα, για τα οποία πολλοί γνώριζαν αλλά κανείς δεν μιλούσε.

Πρόκειται για τον Β.Κ., που πλέον ζει μόνιμα στη Γερμανία, και πριν από λίγες ημέρες υπέβαλε διά ίου συνηγόρου του μήνυση σε βάρος του περιβόητου ηθοποιού – σκηνοθέτη δίνοντας μορφή και ταυτότητα στο τέρας το οποίο κρύβεται πίσω από τις φρικαλεότητες που βίωσε όταν ήταν ένα ανήλικο αγόρι μόλις 15 ετών.

Ο Β.Κ. έβγαλε στο φως τον εφιάλτη του δίνοντας με τις περιγραφές του στοιχεία για κατ’ εξακολούθηση διάπραξη των αποτρόπαιων εγκλημάτων του βιασμού, της αποπλάνησης και της κατάχρησης σε ασέλγεια ανηλίκου 15 ετών. Τα εγκλήματα φέρεται να διαπράχτηκαν στην Επίδαυρο, όπου το 15άχρονο τότε αγόρι καταγγέλλει ότι βιάστηκε κατ’ εξακολούθηση από πασίγνωστο ηθοποιό – σκηνοθέτη, από τους θεωρούμενους «ιερά τέρατα» του θεάτρου, ενώ το θύμα ήταν είτε δεμένο είτε υπό την επήρεια ουσιών.

Η μήνυση έχει πλέον ανατεθεί σε εισαγγελέα και ανεξάρτητα από το εάν πρόκειται να προχωρήσει σε επίπεδο άσκησης ποινικής δίωξης, καθώς τα αδικήματα που φέρεται να έχουν διαπραχθεί είναι στα όρια της παραγραφής, είναι στη διακριτική ευχέρεια της Δικαιοσύνης να προχωρήσει την έρευνα σε βάθος, τραβώντας ολόκληρη την κουρτίνα με δεδομένες τις δεκάδες καταγγελίες για παρόμοιες συμπεριφορές στον χώρο του θεάτρου.

Λίγες ημέρες αργότερα, την περασμένη Πέμπτη, κατατέθηκε πάλι στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθήνας άλλη μήνυση, από άνθρωπο που δεν ανήκει στον χώρο του θεάτρου, σε βάρος γνωστού ηθοποιού για βιασμό μες στο σπίτι του θύτη στην ευρύτερη περιοχή της Ομόνοιας. Το αδίκημα μάλιστα σε αυτή την περίπτωση φαίνεται πως δεν έχει ακόμη παραγραφεί.

Το έγκλημα φέρεται να τελέστηκε στα τέλη του 2006 όταν ο δράστης φοιτούσε στο Εθνικό Θέατρο όπου δίδασκε ο ηθοποιός – σκηνοθέτης σε βάρος του οποίου κατατέθηκε η πρώτη μήνυση για βιασμό.
Ο μηνυτής, νεαρός τότε και χωρίς να έχει σχέση με τον χώρο του θεάματος, γνωρίστηκε με τον μηνυόμενο σε μπαρ στο κέντρο της Αθήνας.
Λέγεται μάλιστα ότι ο μηνυόμενος σε αυτήν τη δεύτερη υπόθεση βιασμού συνδέεται με τον ηθοποιό – σκηνοθέτη όχι μόνο με τη σχέση καθηγητή – μαθητή, αλλά και για συμμετοχή σε τουλάχιστον ακόμη μια καταγγελλόμενη υπόθεση βαριάς σεξουαλικής κακοποίησης.

Ο γνωστός ηθοποιός κάλεσε τον μηνυτή στο σπίτι του στο κέντρο της Αθήνας στην ευρύτερη περιοχή του Μεταξουργείου. Εκεί ο φέρελπις ηθοποιός επιτέθηκε σεξουαλικά στον μηνυτή που ήταν τότε 22 ετών.
«Με χτύπησε στο πρόσωπο, με κράτησε από τον λαιμό και άρχισε να ασελγεί επάνω μου» αναφέρει στη μήνυσή ίου το θύμα και συνεχίζοντας υποστηρίζει ότι μόλις ο δράστης ολοκλήρωσε την πράξη του χτύπησε το κινητό του τηλέφωνο. Σύμφωνα με όσα ισχυρίζεται, στο τηλέφωνο ήταν πολύ γνωστός σκηνοθέτης – ηθοποιός, στον οποίο ο βιαστής, δρώντας ως… σεξουαλικό βαποράκι, ανακοίνωσε: «Ελα εδώ, τον έχω κάτω!».

Αυτό το τηλεφώνημα στάθηκε και η ευκαιρία για να τελειώσει το μαρτύριο του θύματος καθώς τότε μπόρεσε να ξεφύγει από την κόλαση στην οποία είχε βρεθεί.

Ο19χρονοςκαι ο βιασμός με τη ράβδο
Αηδία και οργή όμως προκάλεσε στο πανελλήνιο και η εξομολόγηση
-στη Ναταλί Χατζηαντωνίου στο 2020mag.gr- του άντρα που όταν ήταν 19 ετών κακοποιήθηκε βάναυσα σεξουαλικά από τον ηθοποιό – σκηνοθέτη σε βάρος του οποίου έχει κατατεθεί από άλλο πρόσωπο και μήνυση.

Το θύμα επισκέφτηκε τον φερόμενο ως δράστη στο σπίτι του έπειτα από πρόσκληση με πρόσχημα την ανάγνωση ενός ρόλου. Το μοτίβο ίδιο σχεδόν σε όλες τις καταγγελίες, ανώνυμες και επώνυμες, σε βάρος του συγκεκριμένου θεατράνθρωπου. Ανάγκασε τον 19χρονο να βγάλει το εσώρουχό του και η συνέχεια ξεπερνάει την απλή διαστροφή που ολοκληρώνεται κοινή συναινέσει και μπαίνει στην καρδιά της εγκληματικής σφαίρας:
«Μου ζήτησε αυταρχικά να κάνω στοματικό έρωτα στον νεαρό που καθόταν δίπλα μου. Το έκανα κι ένιωθα κοιτάζοντας το παιδί ότι κι αυτός δεν αισθανόταν άνετα, είχε μια εξίσου τεράστια αμηχανία με μένα. Το παιδί αυτό ήταν ευγενικό μαζί μου, ενώ ο άλλος, ο σκηνοθέτης, ήταν “αυτοκρατορικός”, σαδιστικά αυταρχικός. Μετά μου ζήτησε να κάνω στοματικό έρωτα και στον ίδιο. Δεν έβλεπα την ώρα να τελειώσει αυτή η δοκιμασία. Δεν με ένοιαζε πλέον ούτε ο μονόλογος ούτε τίποτα, ήθελα μόνο να φύγω από εκεί μέσα. Και σ’ όλη τη διάρκεια που γινόταν αυτό έλεγα μέσα μου “φύγε Νίκο, τρέχα, εξαφανίσου”. Αλλά ταυτόχρονα ήξερα ότι αν το κάνω, θα πρέπει να δώσω εξηγήσεις στη μητέρα μου και τη θεία μου, να πω τι συνέβη. Μ’ είχε στείλει η θεία μου στο σπίτι αυτό, δεν μπορούσα να της το κάνω αυτό…».

«…Κάποια στιγμή σηκώνεται αυτός και πάει στο υπνοδωμάτιο. Το άλλο παιδί φαινόταν ότι αισθανόταν κι αυτό πολύ άσχημα. Σαν να εκτελούσε εντολές. Είχε κι αυτός το ίδιο χαμένο βλέμμα με μένα. Οταν λοιπόν ο σκηνοθέτης πήγε στο υπνοδωμάτιο μας φώναξε και τους δύο. Θυμάμαι ότι σηκώθηκα από τον καναπέ κι έτρεμα, δεν μπορούσα να σταθώ στα πόδια μου, να φτάσω στο δωμάτιο. Κι εκεί το σκηνικό πήρε άλλη τροπή.

Ο σκηνοθέτης μού ζήτησε να κατεβάσω ξανά το παντελόνι μου, μ’ έσπρωξε με βία στο κρεβάτι, με ακινητοποίησε με τα χέρια του στην πλάτη μου και με μία μεταλλική ράβδο, σαν μπάρα από σπιτικό μονόζυγο, επιχείρησε να διεισδύσει στο σώμα μου. Το άλλο παιδί καθόταν στο κρεβάτι και κοιτούσε. Ενιωσα τρόμο και παρέλυσα παρά τον δυνατό πόνο που ένιωθα. Τελικά εκείνος κατάφερε να παραβιάσει με το μεταλλικό αντικείμενο το σώμα μου. Εγώ του έλεγα “πονάω, σταμάτα” κι εκείνος μου έλεγε επιτακτικά “χαλάρωσε, ηρέμησε”. Μου ανέβηκαν δάκρυα στα μάτια, ήθελα να πεθάνω.

Ενιωσα να λιποθυμάω, αλλά ευτυχώς έγινε ένα “ατύχημα” (λερώθηκαν τα σεντόνια) που τον εκνεύρισε πάρα πολύ κι έτσι διακόπηκε αυτό το μαρτύριο.

Μας έστειλε στο σαλόνι, μάζεψε εκνευρισμένος τα σεντόνια, τα έβαλε στο πλυντήριο και όταν επέστρεψε μου ζήτησε να κάνω στοματικό έρωτα στο άλλο παιδί, ενώ αυτός μας παρακολουθούσε και αυνανιζόταν. Και μετά, σαν να μην είχε γίνει τίποτα, μας είπε με ψυχρό κι αυταρχικό ύφος “έχω πρωινό ξύπνημα, πρέπει να φύγετε, εσύ συνέχισε να διαβάζεις το μονόλογο και θα σε ξαναπάρω να τα πούμε”».

Σοφία Αναστασίου – Documento

Μία απάντηση στο “Πέφτουν οι μάσκες. Στενές σχέσεις Μητσοτάκη – Λιγνάδη.”

  1. Εξαιρετικό σήριαλ, γαργαλιστικό, δεν έχει σημασία το μύθευμα, περιμένουμε τη συνέχεια. Άλλωστε ο σκηνοθέτης φίλος του Νίκου Σ. είναι άξιος.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *