Δεν χρειάζεται να κατέχει κανείς ειδικές οικονομικές γνώσεις για να αντιληφθεί την οικονομική κατάσταση της Ελληνικής κοινωνίας΄
Οπως αναφέρει σήμερα η εφημερίδα Ναυτεμπορική οι εισηγμένες στο Χρηματιστήριο Αθήνας εταιρείες προβλέπεται να έχουν το 2024 ιστορικά υψηλά κερδοφορίας. Τα αποτελέσματα του α’ εξαμήνου είναι αισθητά αυξημένα κατά τουλάχιστον 15% σε σχέση με το 2023. Αυτό σημαίνει, όπως υπογραμμίζει η εφημερίδα, ότι είναι πολύ πιθανόν το τελικό αποτέλεσμα του φετινού έτους να αφήσει … πίσω την περσινή απόδοση των 10,5 δισ. κάνοντας ακόμα ένα βήμα προς το ιστορικό ρεκόρ του 2007 (11,3 δισ).
Οπως δείχνουν, λοιπόν, τα αναμφισβήτητα στοιχεία, οι βιομήχανοι και οι μέτοχοι των εταιριών του, έχουν πρωτόγνωρη άνθιση των κερδών του.
Από την άλλη ο εργαζόμενος λαός και οι συνταξιούχοι δεινοπαθούν από τους καθηλωμένους μισθούς, την ακρίβεια και την αισχροκέρδεια. Κι αυτό δεν το λέμε εμείς αλλά η έρευνα που παρουσίασε πριν τρεις μέρες η Κεντρική Ένωση Επιμελητηρίων Ελλάδας, ένα συνδικαλιστικό όργανο που μόνο για αριστερό προσανατολισμό δεν μπορεί να κατηγορήσει κανένας.
Σύμφωνα λοιπόν, μ’ αυτή την έρευνα, καθώς ένας στους δύο (46%) δηλώνει ότι η οικονομική κατάσταση του νοικοκυριού επιδεινώθηκε το εξάμηνο που πέρασε. Στον αντίποδα μόλις το 7% δηλώνουν ότι υπήρξε βελτίωση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι όταν οι ερωτώμενοι καλούνται να αποτιμήσουν την τρέχουσα οικονομική κατάσταση τους, τα μισά περίπου νοικοκυριά (51%) δηλώνουν ότι «τα φέρνουν ίσα – ίσα με το εισόδημά τους», ενώ το 32% δηλώνουν ότι, είτε «τρώνε από τα έτοιμα». Υποχρεώνονται δηλαδή να χρησιμοποιήσουν μέρος των αποταμιεύσεών τους (19%) ή δανείζονται για να τα βγάλουν πέρα (13%).
Στον αντίποδα, μόλις το 16% δηλώνει ότι έχουν τη δυνατότητα να αποταμιεύσουν, σε κάποιο βαθμό, στις τρέχουσες συνθήκες.
Επίσης, η ανασφάλεια και ο φόβος είναι το βασικό συναίσθημα που δηλώνουν ότι νιώθουν οι καταναλωτές, σε σχέση με την οικονομική κατάσταση που βιώνουν σήμερα (38%) και ακολουθούν η απογοήτευση (34%), ο θυμός και η οργή (25%) και η απαισιοδοξία (20%). Ελπίδα (9%), αισιοδοξία (9%) και ηρεμία (6%) δηλώνουν ότι νιώθουν, σχετικά με τα οικονομικά τους δεδομένα, η μικρή μειοψηφία των καταναλωτών.
Αφήστε μια απάντηση