Μια προδιαγεγραμμένη καπιταλιστική κρατική δολοφονία

? Όλοι και όλες στη συγκέντρωση έξω από τα γραφεία της Hellenic Train (Λ. Συγγρού 41) στις 18:30

Μια μαύρη μέρα ξημέρωσε για το σύνολο του λαού στον τόπο μας…

Χθες, λίγο πριν τα μεσάνυχτα στην περιοχή Ευαγγελισμός, έξω από τη Λάρισα συγκρούστηκαν δύο τρένα, ένα επιβατικό και ένα εμπορικό με αποτέλεσμα μέχρι στιγμής τον θάνατο 36 ανθρώπων και τον τραυματισμό δεκάδων ακόμα.

Η πολιτική της εξάρτησης και της υποτέλειας, η πλήρης αδιαφορία για την συντήρηση των υποδομών και του δικτύου, οι ελαστικές σχέσεις εργασίας, τα εξουθενωτικά ωράρια και η απληστία για όλο και μεγαλύτερα κέρδη οδήγησαν στη σημερινή τραγωδία.

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή.

Τον Απρίλη του 2013, το σύνολο των μετοχών της εταιρείας ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε. (θυγατρική της ΟΣΕ) πέρασε κατά πλήρη κυριότητα στον ΤΑΙΠΕΔ.

Τον Ιανουάριο του 2017, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ ιδιωτικοποιείται και παραχωρείται στον ιταλικό όμιλο FS Italiane Group έναντι 45 εκατομμυρίων ευρώ.

Τον Οκτώβρη του 2017, υπογράφεται η πώληση της ΕΕΣΣΤΥ (Ελληνική Εταιρεία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού) στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ δηλαδή στον ιταλικό όμιλο που την είχε εξαγοράσει προηγούμενα έναντι 22 εκατομμυρίων ευρώ ενώ τον Απρίλιο του 2019 ολοκληρώνεται η πώληση. Ο ιταλικός όμιλος χρηματοδοτείται από το ελληνικό δημόσιο έναντι 50 εκατομμυρίων ευρώ ανά έτος για την εκτέλεση δρομολογίων άγονης γραμμής.

Εν μέσω της πανδημίας του Covid-19, 75 εργαζόμενοι, εκπαιδευμένοι στις σχολές Σιδηροδρόμου, με συμβάσεις ορισμένου χρόνου χάνουν τις δουλειές τους.

Λίγους μήνες πριν, τον Αύγουστο του 2022, σε ανακοίνωσή της το Σωματείο Εργαζομένων Προσωπικού ΤΡΑΙΝΟΣΕ δηλώνει μεταξύ άλλων: «Οι διοικήσεις του ΟΣΕ σε απόλυτη συνεννόηση με τους πολιτικούς τους προϊσταμένους […] σε μια επίδειξη απόλυτης γραφειοκρατικής αγκύλωσης άφησαν τον οργανισμό χωρίς προσωπικό διαχείρισης της κυκλοφορίας και συντήρησης του δικτύου.

Επιπλέον, τον Νοέμβρη του 2022, η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), με καθήκοντα που σχετίζονται κυρίως με την ασφάλεια των σιδηροδρόμων καθώς επίσης και με τη διαλειτουργικότητα του σιδηροδρομικού συστήματος, εγκρίνει τα έργα συντήρησης, τηλεδιοίκησης και ελέγχου κυκλοφορίας. Η έγκριση αυτή ήρθε λίγους μήνες μετά την παραίτηση του Προέδρου της επιτροπής ETCS της ΕΡΓΟΣΕ, υπεύθυνη για τα έργα σηματοδότησης του σιδηροδρομικού δικτύου.

Παράλληλα, ερωτήματα δημιουργεί το γεγονός ότι στη Δήλωση Δικτύου 2023 του ΟΣΕ, ο οποίος είναι ο διαχειριστής υποδομής, αναφέρεται ότι: «Τα Κέντρα Ελέγχου Κυκλοφορίας (ΚΕΚ) σε Κόρινθο, Αθήνα και Θεσσαλονίκη βρίσκονται σε προσωρινή αναστολή λειτουργίας». Έτσι, τίθεται ένα ερώτημα κατά πόσο λειτουργούν ορθά οι Κεντρικοί Χειριστές οι οποίοι είναι εγκατεστημένοι εντός των ΚΕΚ και είναι υπεύθυνοι για την τηλεδιοίκηση.

Ακόμα πιο αποκαλυπτική είναι η δήλωση του Προέδρου των Μηχανοδηγών (ΠΕΠΕ) Κώστα Γενιδούνια: «Έχει συμβεί το αδιανόητο. Όπως όλα δείχνουν, τα δύο τρένα κινούνταν στην ίδια γραμμή. Το ένα ανέβαινε προς Θεσσαλονίκη (το Intercity) και το δεύτερο, το εμπορικό, κατέβαινε από Θεσσαλονίκη στην Αθήνα. Και όπως βλέπετε συνέβη αυτή η σύγκρουση”. Στη συνέχεια, κατήγγειλε πως δεν λειτουργούν τα ηλεκτρονικά συστήματα εδώ και χρόνια: «Δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, χειροκίνητα, manual. Είμαστε στο manual. Αν λειτουργούσαν… Δεν λειτουργούν ούτε οι ενδείξεις, τα φωτοσήματα. Ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας. Αν αυτά λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα έβλεπαν την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν σε απόσταση 500 μέτρων μεταξύ τους. Το έχουμε πει επανειλημμένως, έχει μαλλιάσει η γλώσσα μας».

Η κρατική δολοφονία δεκάδων εργαζόμενων και νέων ήταν προδιαγεγραμμένη και θα συνέβαινε με μαθηματική ακρίβεια. Ήδη τα περιστατικά ατυχημάτων και καθυστερήσεων τους τελευταίους μήνες είχαν αυξηθεί. Μόλις χθες, στο δρομολόγιο IC56 καλώδιο ηλεκτροκίνησης έπεσε πάνω στο τρένο το οποίο κουβαλούσε 450 επιβάτες ενώ στις 24 Φλεβάρη τρένο με 30 επιβάτες έπιασε φωτιά έξω από τον σταθμό της Θεσσαλονίκης.

Οι ευθύνες βαραίνουν από τη μια τον ιταλικό όμιλο FS Italiane Group που κερδοσκοπεί στις πλάτες του εργαζόμενου λαού της χώρας μας με τις ευλογίες όλων των λαμόγιων που ξεπουλούν τη δημόσια περιουσία για τα κέρδη των ιδιωτικών εταιρειών αδιαφορώντας για την ασφάλεια και την φτηνή πρόσβαση στα ΜΜΜ. Από την άλλη, ο ΟΣΕ και το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, έχει κατακρεουργήσει τις δημόσιες υποδομές, ξεπουλάει όσο όσο τις υπηρεσίες του στο ιδιωτικό κεφάλαιο και δεν δίνει δεκάρα για την ποιότητα του σιδηροδρομικού δικτύου και των εκατοντάδων ανθρώπων της τάξης μας που χρησιμοποιούν τα τρένα καθημερινά.

Το πολιτικό προσωπικό της χώρας, υπηρέτης ξένων αφεντάδων, μαζί με τα λαμόγια της εξαρτημένης αστικής τάξης του τόπου είναι συνυπεύθυνοι για αυτή τη τραγωδία. Οφείλουμε να τους ανατρέψουμε, μαζί με το σάπιο καπιταλιστικό – ιμπεριαλιστικό σύστημα που γεννά συμφορές, πείνα και εξαθλίωση. Σε αυτή τη χώρα έχουν ξεπουληθεί τα πάντα, από τις δημόσιες μεταφορές μέχρι τις κρατικές υπηρεσίες ενέργειας και την δημόσια υγεία.

Είναι καιρός η εργατική τάξη, ο λαός και η νεολαία να βγούμε στον δρόμο, να συγκρουστούμε με την κυβέρνηση και συνολικά με το σύστημα που διαλύει τη ζωή και την αξιοπρέπεια μας. Με όπλο την εφαρμογή της Μαζικής Λαϊκής Αυτοάμυνας να τσακίσουμε την κρατική και παρακρατική τρομοκρατία, να συγκρουστούμε και να διεκδικήσουμε μια ζωή στο μπόι των ονείρων μας, στο μπόι των ανθρώπων…

? Όλοι και όλες στη συγκέντρωση έξω από τα γραφεία της Hellenic Train (Λ. Συγγρού 41) στις 18:30

Κρατικοποίηση χωρίς αποζημίωση – Ενιαιοποίηση όλου του σιδηροδρομικού δικτύου

Άμεσα προσλήψεις μόνιμου και εκπαιδευμένου προσωπικού

Δημόσιες και Δωρεάν μετακινήσεις για όλους

Μαζική Λαϊκή Αυτοάμυνα ενάντια στους γδάρτες της εργατικής τάξης και του λαού

Πηγή: Από τη σπίθα στη φλόγα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *