
Του Γ. Γ.
Με το διπλανό “χτύπημα” κυκλοφορεί πρωτοσέλιδα σήμερα η εφημερίδα Δημοκρατία, το οποίο κάνει αναφορά για τους χιλιάδες πιστούς που προσέρχονται στον τάφο του “αγίου” Παϊσίου.
Αναμενόμενη κατάσταση. Πριν κάποιο καιρό στο Αγρίνιο προσκύνησαν ένα κάστανο που είχε βράσει ο Παΐσιος πριν 27 χρόνια, αφού προηγουμένως είχαν σάπισαν οι “ιερές” παντόφλες και έσκασαν για “προσκύνημα” τα “αγιασμένα” γυαλιά του Παϊσιου.
Πάμε όμως να μας μιλήσει καλύτερα για τον “άγιο” Παϊσιο, ένας ανοιχτόμυαλος ρασοφόρος. Ο αρχιμανδρίτης της Μητρόπολης Πρέβεζας, Θεοδόσιος Μαρτζούχος ο οποίος θεωρείτε ένας από τους πιο μορφωμένους, ανοιχτόμυαλους κληρικούς που διαθέτει η Ελληνική Εκκλησία, γι’ αυτό δέχεται συνέχεια τα πυρά των σκοταδιστών του κλήρου.
Ηταν ο ιερέας που χλεύασε την πρόσκληση εφημέριων ναών για προσκύνηση του “ιερού” κάστανου του Παϊσιου, γράφοντας: “Να γελάσει κανείς ή να κλάψει; Να θυμώσει ή να ειρωνευτεί; Να βρίσει ή να διδάξει; Ερωτηματικές απορίες που γεμίζουν το ψυχικό κόσμο κάθε χριστιανού θλίψη και θυμό”.
Ο ίδιος αρχιμανδρίτης είχε γνωρίσει τον “άγιο” Παϊσιο, όσο αυτός ζούσε, και είχε διαπιστώσει ότι ήταν ένα γεροντάκι που τα είχε χαμένα.
Και πριν προχωρήσουμε θυμηθείτε την δικαστική περιπέτεια που είχε περάσει –μετά από παρέμβαση του θεοσεβούμενου, τότε βουλευτής της Χρυσής Αυγής, Χρήστου Παπά- ο δημιουργός της σατιρικής σελίδας «Γέροντας Παστίτσιος», Φίλιππος Λοΐζος, και στην οποία υπήρχαν σκίτσα όπως το διπλανό.
Εδώ να προσθέσουμε ότι αν ανατρέξουμε λίγο πίσω μπορεί να θυμηθούμε δεκάδες εξώφυλλα κυρίως περιθωριακών εφημερίδων -το ότι έχει σημαντική κυκλοφορία η ESPRESSO δεν της εξαλείφει τον χαρακτηρισμό περιθωριακή φυλλάδα- αλλά και εντύπων όπως της έντυπη ναυαρχίδα της δεξιάς τον «Ελεύθερο Τύπο», που είχε αφιερώσει ένθετο με τις διδαχές και τα θαύματα του “άγιου Παϊσιου“.
Σε κάθε περίπτωση πάντως αυτά τα φαινόμενα θρησκοληψίας που αναδεικνύει σήμερα στο πρωτοσέλιδο της η εφημερίδα “Δημοκρατίας” είναι θλιβερά. Και σε ένα βαθμό οφείλονται ότι δεν υπάρχει από τον προοδευτικό κόσμο ένα σταθερό μέτωπο απέναντι σε όλες τις σκοταδιστικές μεταφυσικές δοξασίες.
Και σαν επίλογος ένα απόσπασμα από περασμένη ανάρτησή μου:
…. Αλλά, ρε μπαγλαμάδες, τους κομμουνιστές και τις συντρόφισσες τι τις μπερδεύεται στα τροπάρια σας;
Εντάξει, ο «άγιος» σας Παϊσιος έκανε το τραπέζι σε φίδια. Είχε κολιτιλίκια με αρκούδες και λύκους. Είχε προσωπικά αλισβερίσια με τον Χριστό σας. Η Παναγία η ίδια του ετοίμαζε τα γεύματα του και όταν αυτή είχε δουλειά την αντικαθιστούσε ένας «άγγελος». Ο διάβολος υποκλίθηκε στην προσωπικότητα του, μίλαγε με σαύρες, έπεσε από γκρεμό 100 φορές και σώθηκε, πάλεψε με μοναχό Saolin και τον νίκησε κ.α
Αυτά δεν φτάνουν για να του βάλετε το «αγιασμένο» φωτοστέφανο; Χρειαζόταν να μας πείτε ότι ο καλόγερος «αντιστάθηκε» στον «γυναικείο κομμουνιστικό πειρασμό» και άρα αυτό μετράει στο τεφτέρι που γράφετε τα «θαύματα» για να τον κάνετε εικόνισμα;
Και εδώ δεν κάνω πλάκα. Διαβάζω την βιογραφία του «αγίου» όπως την παραθέτει ο Κώστας Γιαννακίδης στο protagon.gr:
Στον εμφύλιο τον συνέλαβαν κομμουνιστές. «Τον έκλεισαν σε ένα δωμάτιο μόνο του και ύστερα έβαλαν δύο αντάρτισσες σχεδόν γυμνές. Προσευχήθηκε έντονα επικαλούμενος την Παναγία και αμέσως ένιωσε “δύναμιν εξ ύψους”, που τον ενίσχυσε και τις έβλεπε με απάθεια σαν αδελφές του, όπως ο Αδάμ την Εύα στον παράδεισο. Τίς μίλησε με τρόπο καλό. Εκείνες ήρθαν σέ συναίσθηση, ντράπηκαν και έφυγαν κλαίγοντας.»
Ομοίως ο άγιος δοκιμάστηκε και άλλες φορές στον εμφύλιο, πλην όμως, όπως συνάγεται από τις αφηγήσεις του, ο Κύριος δεν ήταν με τους κομμουνιστές. Λογικό, ούτε αυτοί ήταν μαζί Του.
Αφήστε μια απάντηση