Να μην περάσει ατιμώρητη η εργοδοτική δολοφονία του εργάτη Μανώλη Αφράτη

Φίλοι και συγγενείς του δολοφονημένου εργάτη Μανώλη Αφράτη μας ενημερώνουν με ηλεκτρονικό μήνυμα ότι έφτιαξαν σελίδα στο f/b για να δημοσιοποιήσουν το εργοδοτικό έγκλημα που συνέβη στο Ρέθυμνο και να συντονίσουν τις ενέργειες τους ώστε να λογοδοτήσουν οι θύτες που είναι υπεύθυνοι για τον θάνατο του 38χρονου εργάτη.

Από εκεί μαθαίνουμε ότι ο Μανώλης Αφράτης ήταν ακόμα ένας εργαζόμενος που έχυσε το αίμα του στις μυλόπετρες του εργοδοτικού κέρδους. Παλεύοντας για να βγάλει το μεροκάματο. ήταν αναγκασμένος να οδηγεί ένα φορτηγό – σκοτώστρα της εταιρείας «Γαλακτοκομική Αμαρίου Α.Ε.», ιδιοκτησίας του ντόπιου καπιταλιστή Μανουκαράκη.

Προφανώς η εταιρεία θεωρούσε “πολυτέλεια” να ανανεώσει τον στόλο των οχημάτων της και περιττή δαπάνη να κάνει σωστή συντήρηση στα ήδη υπάρχοντα, και έτσι o εργαζόμενος ήταν αναγκασμένος να κάνει τις διανομές των προϊόντων της εταιρείας με ένα «φονικό φορτηγό», που, όπως αποδεικνύεται από τις τεχνικές πραγματογνωμοσύνες, αποτελούσε δημόσιο κίνδυνο.

Το δυστύχημα σημειώθηκε στις 21 Μάη του 2020 σε κατηφορική δεξιά στροφή του επαρχιακού δρόμου Κουρουτών – Φουρφουρά του Δήμου Αμαρίου, μεσημβρινή ώρα, με καλές καιρικές συνθήκες, με άπλετο φως και χωρίς να προκύπτει εμπλοκή άλλου οχήματος. Οι συνθήκες αυτές, και με δεδομένη τη 15ετή οδηγική εμπειρία του θύματος, έστρεψαν από την πρώτη στιγμή τις υποψίες στην κατάσταση του οχήματος. Κάτι που τεκμηριώνεται και από την έκθεση, του πραγματογνώμονα μηχανολόγου μηχανικού Ι. Κατσιδονιωτάκη που όρισε η οικογένεια. Σ’ αυτή αναφέρεται ως βασική αιτία του δυστυχήματος το σπάσιμο των φρένων και συγκεκριμένα τη διάρρηξη, λόγω παλαιότητας, του ελαστικού σωλήνα πίεσης (μαρκούτσι) του υδραυλικού συστήματος πέδησης του μπροστινού δεξιού τροχού.

Η συγκάλυψη των ενόχων του εργοδοτικού εγκλήματος ξεκίνησε από την πρώτη στιγμή με την έκθεση που έκανε ο διορισμένος από το ΑΤ Αμαρίου πραγματογνώμονας και η οποία γράφει ούτε λίγο, ούτε πολύ πως καμιά ευθύνη δεν έχει η εργοδοσία, αλλά… ο ίδιος ο εργαζόμενος (!), και συνεχίστηκε από τον εισαγγελέα, ο οποίος, με ψευτονομικίστικες υπεκφυγές, έστειλε την υπόθεση την έστειλε στο αρχείο.

Και εδώ πρέπει να προσθέσουμε κάποια στοιχεία -τα αντλήσαμε από ρεπορτάζ της “ΕφΣυν”- ακόμα γι’ αυτή την εργοδοτική δολοφονία. Εκτός από το σπάσιμο των φρένων, η συνολική εικόνα του φορτηγού ήταν άκρως επικίνδυνη, όπως αποκαλύπτεται από τη δεύτερη πραγματογνωμοσύνη (Κατσιδονιωτάκη): Το φορτηγό δεν διέθετε ABS, όπως επιτάσσει ο ευρωπαϊκός κανονισμός, οι ζώνες ασφαλείας ήταν εκτός λειτουργίας, τα ελαστικά ήταν ακατάλληλα, λιωμένα και σαπισμένα από την πολύχρονη χρήση, ενώ δεν έκλεινε καν η πόρτα του οδηγού που ήταν δεμένη με σύρματα. Το πεντάλ του γκαζιού έλειπε εντελώς και ο οδηγός πατούσε μόνο στον μοχλό με το πόδι για να επιταχύνει, ενώ ακόμα και η θέση του οδηγού στηριζόταν από ένα μαδέρι που είχε τοποθετηθεί από πίσω της στην καμπίνα. Το διπλό κάθισμα του συνοδηγού, βάρος άνω των 100 κιλών, δεν ήταν βιδωμένο στην καμπίνα και πηγαινοερχόταν μπρος-πίσω με κάθε φρενάρισμα, ενώ πιθανότατα ήταν και αυτό που επέφερε τα βαρύτατα χτυπήματα στον Μανώλη Αφράτη κατά την ανατροπή του οχήματος.

Εκείνο όμως που είναι αποκαλυπτικό είναι το καθεστώς κυκλοφορίας του φορτηγού το οποίο ήταν ταξινομημένο ως «φορτηγό με ανυψωτικό μηχάνημα» και παρανόμως είχε μετατραπεί σε ψυγείο μεταφοράς νωπών προϊόντων. «Προστέθηκε επιπλέον ένα μεγάλο φορτίο, παράνομα, επάνω στο όχημα βάρους κατ’ εκτίμηση 2.500 κιλών μαζί με όλες τις μεταλλικές κατασκευές στήριξης αυτού» αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έκθεση πραγματογνωμοσύνης. Το συνολικό πρόσθετο βάρος μαζί με τα προϊόντα των διανομών ξεπερνούσε τα 4.000 κιλά, ενώ το πιο τραγικό είναι πως σύμφωνα με την ίδια πραγματογνωμοσύνη, «όλη η κατασκευή του ψυκτικού θαλάμου, ήταν πρόχειρα στερεωμένη με ελάχιστες βίδες οξειδωμένες, διαβρωμένες και σε πολυχρόνια προχωρημένη σήψη με αποτέλεσμα να “παίζει” και να είναι ασταθής» και «κυρίως στις στροφές να παλαντζάρει όλο το όχημα έχοντας χάσει τη σωστή εργοστασιακή ευστάθειά του».

Μετά τα νέα στοιχεία που προέκυψαν, ο προϊστάμενος της Εισαγγελίας Ρεθύμνου Γ. Πατεράκης αποφάσισε να ανασύρει την υπόθεση από το αρχείο και σύντομα αναμένεται να οδηγηθεί στο ακροατήριο.

Οι συγγενείς του Μανώλη Αφράτη ζητούν δικαίωση και ετοιμάζονται να υπερασπιστούν τη μνήμη του στο δικαστήριο. Μάλιστα, ο αδελφός του θύματος, Στέλιος Αφράτης, μιλώντας στην «Εφ.Συν.» τονίζει πως η συγκεκριμένη εταιρεία βαρύνεται και με άλλο ατύχημα-καρμπόν, τρεις μήνες πριν από τον θάνατο του αδελφού του, όταν και πάλι φορτηγό εξετράπη της πορείας του και ανατράπηκε χωρίς προφανή λόγο στην περιοχή της Σούδας.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *