Σαν σήμερα η 17 Νοέμβρη εκτελεί τον βρετανός ταξίαρχος Στίβεν Σόντερς

Ηταν μια μέρα σαν σήμερα. 8 Ιούνη του 2000. Δυο μέλη της Ε.Ο 17 Νοέμβρη -ο Δημήτρης Κουφοντίνας και ο Σάββας Ξηρός- εκτελούν τον βρετανός ταξίαρχος Στίβεν Σόντερς, ο οποίος υπήρξε και ο τελευταίος εκτελεσμένος από την 17Ν.

Ο βρετανός αξιωματούχος είχε φύγει με το αυτοκίνητο του από το σπίτι του στη Νέα Ερυθραία και κατευθυνόταν στο γραφείο του στην πρεσβεία του Ηνωμένου Βασιλείου, στο Κολωνάκι. Τα μέλη της 17 Ν που επέβαιναν σε μοτοσικλέτα, πλησίασαν το αυτοκίνητο του ταξίαρχου Στίβεν Σόντερς, που βρισκόταν στη Λεωφόρο Κηφισίας, στο ύψος του Ψυχικού, και τον πυροβόλησαν τέσσερις φορές, (με το 45άρι της Οργάνωσης και ένα G3).

Ο Στίβεν Σόντερς, τραυματίστηκε σοβαρά στην κοιλιά και στα χέρια. Διακομίστηκε στο νοσοκομείο «Ερυθρός Σταυρός», χωρίς όμως οι γιατροί να καταφέρουν να του σώσουν την ζωή.

Στην προκήρυξή της, η 17 Νοέμβρη, που έστειλε στην “Ελευθεροτυπία” αναφέρει ότι ο Βρετανός ταξίαρχος ήταν ο πιο σημαντικός της στόχος στα 25 χρόνια δράσης της. Σύμφωνα με το κείμενο, ο ταξίαρχος είχε ενεργή συμμετοχή σε όλες τις επεμβάσεις που διεξήγαγαν τα τελευταία χρόνια οι βρετανικές στρατιωτικές δυνάμεις. Ήταν παρών στα Φόκλαντ, στην Ιρλανδία κατά τη διάρκεια σκληρών συγκρούσεων, στο Ιράκ και στο Κουβέιτ. Ενδέχεται επίσης να παρευρισκόταν και στη Σιέρα Λεόνε, όπου λίγες ημέρες πριν από την εκτέλεσή του, οι βρετανικές στρατιωτικές δυνάμεις πραγματοποίησαν επέμβαση.

Για την ίδια δράση της οργάνωσης αναφέρει ο Δημήτρης Κουφοντίνας, στο βιβλίο του “Γεννήθηκα 17 Νοέμβρη”.

(…) Ένα χρόνο αργότερα, στις 8 Ιουνίου του 2000, στη Λεωφόρο Κηφισίας, στο ύψος της Φιλοθέης, θα εκτελεστεί ένα από τα πιο σηµαντικά στελέχη της στρατιωτικής µηχανής της Αγγλίας, ο ταξίαρχος Σόντερς. Με πλούσια προϋπηρεσία σε όλες τις στρατιωτικές επεµβάσεις των τελευταίων χρόνων: Έδρασε στην Ιρλανδία, τις Μαλβίνες (Φόκλαντ), το Ιράκ και το Κουβέιτ. Είχε υπηρετήσει στην Κύπρο, στις µεγάλες αγγλικές βάσεις ηλεκτρονικής κατασκοπίας. Προώθησε και εκεί το εµπόριο όπλων. Τελευταίος σταθµός του η Σιέρα Λεόνε, στη Βορειοδυτική Αφρική, τότε που γίνονταν οι σφαγές των Άγγλων εκεί, από όπου επέστρεψε, ύστερα από µια σύντοµη επίσκεψη-επιθεώρηση λίγες µέρες πριν από τις 8 Ιουνίου 2000. Τέλος, ο Σόντερς συµµετείχε ενεργά στο σχεδιασµό της στρατιωτικής επέµβασης στην πρώην Γιουγκοσλαβία. Επίσης, προωθούσε το εµπόριο αγγλικών όπλων. Εκείνες ακριβώς τις µέρες θα υπογραφόταν συµφωνία για την αγορά οπλικών συστηµάτων από την ελληνική πλευρά. Τη συγκεκριµένη συµφωνία είχε κλείσει ο Σόντερς.

Οι Άγγλοι στην αρχή, τις πρώτες ώρες µετά την ενέργεια, τότε που ακούγονται κάποιες αλήθειες, πριν ξεκινήσει η οργανωµένη παραπληροφόρηση, ξεφεύγουν και επιβεβαιώνουν τον πραγµατικό ρόλο του ταξίαρχου Σόντερς. Αργότερα, θα παρουσίαζαν ως «άνθρωπο της ειρήνης» το στρατιωτικό τους ακόλουθο.

Μάλιστα, ένας Άγγλος κυβερνητικός αξιωµατούχος, µε την ιστορική αίσθηση της µακρόχρονης αγγλοκρατίας στη χώρα µας (από το 1828 µέχρι το 1947) έκανε εκείνη τη βαρυσήµαντη δήλωση ότι ήταν η πρώτη απώλεια Άγγλου στρατιωτικού από το 1945.

Στη συνέχεια, για ένα διάστηµα, η χώρα θα ξαναζούσε τις παλιές µέρες του αγγλικού προτεκτοράτου. Τις έρευνες ανέλαβαν οι αστυνοµικές υπηρεσίες της Αγγλίας. Κατώτεροι βαθµοφόροι της Σκότλαντ Γιαρντ διέταζαν υπεροπτικά στρατηγούς της ελληνικής αστυνοµίας και υπουργούς. Οι ανακοινώσεις για την πορεία των ερευνών έβγαιναν στο Λονδίνο, όχι στην Αθήνα. Όλα τα στοιχεία της υπόθεσης µεταφέρονταν µε κοντέινερ στην Αγγλία.

Βέβαια, δεν ήταν και πολλά. Οι πολυδιαφηµισµένοι Σέρλοκ Χολµς των αγγλικών µυστικών υπηρεσιών που ανέλαβαν να ερευνήσουν την ευρύτερη περιοχή της ενέργειας δεν τα κατάφεραν. ∆εν βρήκαν καν όλα τα οχήµατα που χρησιµοποιήσαµε. Εκεί που διέπρεψαν, όµως, ήταν στην παραπληροφόρηση. Ο ταξίαρχος Σόντερς, ο επιτελικός στρατιωτικός των ένοπλων επεµβάσεων σε όλο τον κόσµο, ο έµπορος των αγγλικών όπλων, µετατράπηκε σε απλό διπλωµατικό υπάλληλο. Οι εκτελεστές του ήταν ξένοι επαγγελµατίες, πληρωµένοι, Άραβες, πρώην πράκτορες του ανατολικού µπλοκ, Ιταλοί µαφιόζοι…

Εγώ τα διάβαζα αυτά και σκεφτόµουν τη µηχανή της ενέργειας, το µικρό «παπάκι» µε τους δύο της 17Ν, που ελισσόταν ανάµεσα στα µποτιλιαρισµένα αυτοκίνητα, µε το τεράστιο τουφέκι G3 ανάµεσά τους. Εκείνο το πρωινό, η Κηφισίας ήταν γεµάτη αυτοκίνητα µε όλων των ειδών τους ισχυρούς και µεγαλόσχηµους” (…)

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *