Τι θα κάνει το παιδί;

Γράφει ο mitsos175

Το κατάλαβαν. Τα θέματα στη Φυσική ήταν τα δυσκολότερα και τα περισσότερα των τελευταίων ετών. Οι εξεταζόμενοι έπρεπε να είναι προσεκτικοί σε κάθε λέξη και να απαντήσουν σε πάρα πολλά πράγματα, οπότε δεν έφτανε ο χρόνος!

«Αυτό που έγινε με τα θέματα στη Φυσική δεν έχει προηγούμενο. Είναι ξεκάθαρο: από τη μια, η κυβέρνηση αυστηροποιεί τα κριτήρια εισαγωγής στα δημόσια πανεπιστήμια και, από την άλλη, αφού εξίσωσε τα πτυχία των κολεγίων με αυτά των δημόσιων Πανεπιστημίων, δίνει το σύνθημα για δύσκολα θέματα, για να σπρώξει πελατεία στα ιδιωτικά Πανεπιστήμια που περιμένουν με ανοιχτές αγκάλες» λένε πολλοί γονείς.

Μην ξεχνάμε και τη βάση. Όσοι δεν την πιάσουν σε ένα μάθημα την πάτησαν, ας έχουν αριστεύσει στα υπόλοιπα. Χαρά που κάνουν όσοι έχουν κολέγια στα οποία πάνε χωρίς βάσεις και εξετάσεις φτάνει να έχουν λεφτά.

Σκληρή κριτική στα θέματα της Φυσικής και κατά της Επιτροπής Εξετάσεων κάνει με ανακοίνωσή της η Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών επιστημών (ΠΑΝΕΚΦΕ).

«Τα φετινά θέματα Φυσικής χαρακτηρίστηκαν από τους περισσότερους ως δυσκολότερα και πιο απαιτητικά από τα θέματα προηγούμενων εξετάσεων.
Το κρίσιμο ερώτημα είναι προς ποια κατεύθυνση ήταν αυξημένη η δυσκολία αυτή και αν ήταν σε συμφωνία με τους διδακτικούς στόχους που έχουν τεθεί από το Υπουργείο.
Σύμφωνα με την Υπουργική Απόφαση με Αριθμ. 104182/Δ2 του 2022 :
“Το δεύτερο θέμα αποτελείται από ερωτήσεις, με τις οποίες ελέγχεται η κατανόηση της θεωρίας, η κριτική ικανότητα των μαθητών/-τριών, καθώς και οι νοητικές δεξιότητες που απέκτησαν κατά την εκτέλεση των εργαστηριακών ασκήσεων ή άλλων πειραματικών δραστηριοτήτων που έγιναν στο πλαίσιο του μαθήματος…”

Παρατηρούμε ότι στο δεύτερο θέμα δεν υπάρχει παρά μόνο μια αναφορά σε πείραμα, η οποία μάλιστα είναι προσχηματική εφόσον δεν διευκρινίζεται τίποτα παραπάνω για αυτό και δεν υπάρχει κάποιο πείραμα, από τα προτεινόμενα στις οδηγίες διδασκαλίας, στο οποίο να αναφέρεται. Πουθενά αλλού μέσα στα θέματα δεν υπάρχει αναφορά σε πειραματική διαδικασία ή πειραματική διάταξη.

Κατά συνέπεια για άλλη μια χρονιά απουσιάζει από τα θέματα η εργαστηριακή πρακτική, παρόλο που αυτή αναφέρεται με σαφήνεια στο πρόγραμμα σπουδών και στις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος της Φυσικής, πράγμα που σημαίνει ότι τα θέματα δεν εξετάζουν ένα σημαντικό τμήμα της διδακτέας ύλης. Στον αντίποδα τερατώδεις και εξωπραγματικές διατάξεις όπως αυτές του τέταρτου θέματος παρουσιάζονται σαν απόλυτα φυσιολογικές και η επιστήμη της Φυσικής παρουσιάζεται σαν μια διαδικασία επίλυσης ασυνήθιστων και σύνθετων γρίφων.

Γι’ άλλη μία φορά, η επιστήμη της Φυσικής παρουσιάζεται με απόλυτα στρεβλή εικόνα, αφού όλα τα θέματα αναφέρονται σε ένα παράλληλο σύμπαν, που δεν έχει καμία σχέση με τα καθημερινά φυσικά φαινόμενα και τις σύγχρονες τεχνολογικές εφαρμογές που βασίζονται κυρίως στη Φυσική.

Στα χρόνια που η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευτικών ιδρυμάτων έχει τεθεί μετ’ επιτάσεως θεωρούμε ότι πρέπει να τεθεί το θέμα της αξιολόγησης των θεμάτων και των θεματοδοτών/τριών στις Πανελλήνιες Εξετάσεις. Επιπλέον πρέπει να τονιστεί ότι τα θέματα των φετινών εξετάσεων δεν πρόκειται να επηρεάσουν μόνο τους μαθητές που διαγωνίστηκαν φέτος, αλλά και τις επόμενες γενιές γιατί ορίζουν την κατεύθυνση στην διδασκαλία του μαθήματος τόσο στα σχολεία όσο και στα φροντιστήρια».

Κούλη ήθελαν οι γονείς, ας τον λουστούν τώρα. Παιδιά μην στεναχωριέστε αν δεν περάσετε, έτσι κι αλλιώς άνεργοι θα είστε.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *