Η υποτίμηση των εκπαιδευτικών δεν έχει πάτο…

? Γράφει η Μεκλιν – Από την Σπίθα στην Φλόγα

Τετάρτη 14 Αυγούστου. Προκήρυξη, ωδή στο πελατειακό κράτος των “αρίστων”, για την πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών στο νέο ημίμετρο του ψηφιακού φροντιστηρίου που προωθεί το Υπουργείο Παιδείας.

Τι είναι το ψηφιακό φροντιστήριο;

Σύμφωνα με το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.), το ψηφιακό φροντιστήριο έχει ως σκοπό, μεταξύ άλλων, την παροχή ψηφιακής εκπαίδευσης και εκπαιδευτικού διδακτικού έργου στους μαθητές της Γ’ τάξης των Ημερησίων και Εσπερινών ΓΕ.Λ., ΕΠΑ.Λ., Λυκείων Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (Ε.Α.Ε.), καθώς και της Δ’ τάξης των Ενιαίων Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων-Λυκείων (ΕΝ.Ε.Ε.ΓΥ.Λ.) στα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, εξοικονομώντας χρόνο και πόρους σε γονείς/κηδεμόνες.

Στην πραγματικότητα, το ψηφιακό φροντιστήριο αποτελεί ένα επικοινωνιακό ημίμετρο του υπουργείου για να δώσει στην εργατική τάξη και το λαό την ψευδαίσθηση μαθησιακής βοήθειας και ισότητας στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση στα παιδιά που είτε λόγω του ότι διαμένουν σε απομακρυσμένα μέρη είτε λόγω οικονομικής δυσκολίας δεν έχουν πρόσβαση σε φροντιστήρια.

Η νέα αυτή πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης τίθεται σε εφαρμογή για να κρύψει τεχνηέντως την πλήρη αποσάθρωση της δημόσιας και δωρεάν παιδείας.

Πως μπορούμε να αποδεχόμαστε αυτού του είδους τα ψευτο-μέτρα αντιμετώπισης της παραπαιδείας εντός ενός βάρβαρου εξεταστικού συστήματος που είναι δομημένο ακριβώς με τέτοιο τρόπο ώστε να προωθεί τα συμφέροντα των μεγαλο-φροντιστηριαρχών και της ιδιωτικής εκπαίδευσης;

Σαν να μην έφτανε αυτό, η προκήρυξη του υπουργείου Παιδείας για πρόσληψη αναπληρωτών εκπαιδευτικών στο ψηφιακό φροντιστήριο αποτυπώνει το σύνολο της σαπίλας του πολιτικού μέσου που κυριαρχεί εδώ και δεκαετίες στο πολιτικό σύστημα της χώρας και καταστρατηγεί εμφανώς και χωρίς αιδώ τους πίνακες κατάταξης των αναπληρωτών, λαμβάνοντας ως προσόντα πρόσληψης την “προσωπικότητα”, τις “επικοινωνιακές δεξιότητες” κ.α. των αιτούντων εκπαιδευτικών.

Επιπλέον, μοριοδοτεί τους εκπαιδευτικούς που θα προσληφθούν ως αναπληρωτές στο ψηφιακό φροντιστήριο με 1,5 μόριο ανά μήνα ενώ οι αναπληρωτές στα σχολεία λαμβάνουν 1 μόριο ανά μήνα. Μια κατάφωρη αδικία και κοροϊδία για τους χρόνια ταλαιπωρημένους με μετακινήσεις, άγχος και αβεβαιότητα αναπληρωτές εκπαιδευτικούς.

Η εκπαιδευτική κοινότητα υφίσταται πλήρη αμφισβήτηση της επιστημονικής της κατάρτισης. Για το αστικό κράτος της χώρας οι εκπαιδευτικοί είναι αναγκαίο κακό όσο υπάρχει ακόμα το δημόσιο σχολείο που τόσο πολύ θέλουν να εξαφανίσουν. Η ένταση με την οποία πιέζονται οι εκπαιδευτικοί από την ηγεσία του υπουργείου παιδείας και από το σύνολο του πολιτικού συστήματος είναι τεράστια. Για να καταφέρει ένας εκπαιδευτικός να δουλέψει σε σχολείο (με λιγοστά χρήματα) έχει να αντιμετωπίσει έναν ατελείωτο αγώνα δρόμου συλλογής χαρτιών (μεταπτυχιακά, σεμινάρια, γλώσσες, υπολογιστές κλπ) και ακραίου ανταγωνισμού που εκφυλίζει την εκπαιδευτική κοινότητα, η οποία στο τέλος αναγκαστικά ασχολείται κυρίως με το να αποδείξει ότι έχει έναν κατάλογο τυπικών προσόντων (για να μπορέσει να βρει δουλειά και να επιβιώσει) παρά με την ίδια την εκπαιδευτική διαδικασία.

Η εκπαίδευση περνά όλο και πιο γρήγορα, όλο και πιο συντεταγμένα στην εξυπηρέτηση των συμφερόντων του ντόπιου και ξένου κεφαλαίου, στην αποκλειστική υπακοή στους νομούς και τις προϋποθέσεις/στόχους της ΕΕ, στην ανάγκη να φανεί στα στατιστικά το δυτικό μπλοκ των χωρών των ΗΠΑ – ΕΕ καλύτερο στις επιστήμες σε σχέση με χώρες όπως η Κίνα και η Ρωσία (βλέπε πρόγραμμα PISA).

Εμείς θέλουμε μια δημόσια και δωρεάν παιδεία στο ύψος των αναγκών της εργατικής τάξης, του λαού και της νεολαίας της Ελλάδας. Μια εκπαίδευση που θα χτιστεί πάνω στην ανάγκη για παραγωγική ανασυγκρότηση της χώρας , που θα δίνει πραγματικά ίσες ευκαιρίες στο σύνολο των μαθητών, που θα προσφέρει ολόπλευρη ανάπτυξη του ανθρώπου προς όφελος της κοινωνίας, που θα σέβεται τη διαφορετικότητα και τις ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Το μόνο σίγουρο είναι ότι για να υπάρξει πραγματική εκπαιδευτική αναδιάρθρωση προς όφελος της κοινωνίας και του λαού της χώρας μας θα πρέπει να απεμπλακεί η χώρα από την οικονομική, πολιτική, διπλωματική και στρατιωτική εξάρτηση από το ξένο κεφάλαιο και τους ιμπεριαλιστές, για μια λαϊκή δημοκρατία Ελλάδας στο δρόμο προς τον σοσιαλισμό.

Φτάνει πια με την κοροϊδία και τα ημίμετρα…

Μεκλιν

** Το ψευδώνυμο είναι εμπνευσμένο από την Ναταλια Μεκλιν η οποία ήταν σοβιετική αεροπόρος κατά τη διάρκεια του Β’ Π.Π. και ανήκε στο τάγμα γυναικών της πολεμικής αεροπορίας της ΕΣΣΔ με το όνομα ” Μάγισσες της νύχτας” ή “Γεράκια του Στάλιν”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *