Το πάρτι στης λαμογιάς διασπάθισης δημοσίου χρήματος με την κατασκευή ιστοσελίδων και ενημερωτικών βίντεο

Το πάρτι της στημένη διοχέτευσης δημοσίου χρήματος με την μέθοδο του κατακερματισμού ενός ευρύτερου έργου σε μικρότερα, ώστε να αποφεύγεται η προκήρυξη ανοιχτού λογαριασμού (ο ν. 5103/2004 αναθεώρησε το ποσό των απευθείας αναθέσεων από τις 30.000 στις 60.000) συνεχίζεται και με άλλους εμπλεκόμενος ιδιώτες, μας πληροφορεί ένα δημοσίευμα που υπογράφει η Κατερίνα Αγγελιδάκη στο Documento, το οποίο αναφέρετε στις “χρυσές αναθέσεις του ΟΔΑΠ”.

Οπως μας πληροφορεί το άρθρο προκειμένου να διαφημιστεί η πολιτιστική κληρονομιά της χώρας, εταιρεία ανέλαβε με απευθείας ανάθεση αντί 29.760 ευρώ την κατασκευή τριών ενημερωτικών βίντεο διάρκειας ενός με δύο λεπτών. Δηλαδή πληρώσαμε 4.960 ευρώ κάθε λεπτό παραγωγής των βίντεο. Επίσης με αμοιβή 37.175 ευρώ άλλη εταιρεία ανέλαβε την παραγωγή μικρού μήκους ντοκιμαντέρ προώθησης του πολιτιστικού πολιτισμού για μόλις πέντε μέρες γυρισμάτων εντός της Αθήνας.

Και συνεχίζει το κείμενο της Κατερίνας Αγγελιδάκη: Στη λίστα των απευθείας αναθέσεων προτίθεται και η δημιουργία του ιστότοπου του ΟΔΑΠ με απευθείας ανάθεση σε άλλη εταιρεία αντί 24.180 ευρώ!

Εδώ να κάνουμε μια παρένθεση. Αυτή η φάμπρικα με την κατασκευή ιστοσελίδων για λογαριασμό δημοσίων οργανισμών και ΟΤΑ, που είναι στην ουσία μπακιροκοφτείο για κάποια λαμόγια, δουλεύει αδιατάρακτα εδώ και αρκετά χρόνια, άσχετα αν κατά καιρούς βλέπουν το φως καταγγελίες και το θέμα είχε φτάσει να συζητείται στο κοινοβούλιο τους.
Και μιλάμε ότι εδώ έχουμε ένα εξόφθαλμο καραμπινάτο σκάνδαλο που για ένα «περίεργο» λόγο αν και έχουν υπάρξει δεκάδες σχετικές καταγγελίες δεν το περιορίζει κανείς. Και εδώ παραθέτουμε μια ανάρτηση που είχαμε κάνει στο μπλοκ μας τον Ιούνη του 2016:

Υπάρχει χρήστης που διαδικτύου που έχει μια στοιχειώδη τεχνική γνώση από την κατασκευή ιστοσελίδων που να μην αγανακτεί όταν πληροφορείται ότι τα sites από τα υπερχρεωμένα ΙΚΑ και ΝΑΤ στοίχησαν 3,3 εκατομμύρια ευρώ;
Μπορεί κάποιος να καταλάβει γιατί για τις ιστοσελίδες των Εφετείων Αθήνας και Θεσσαλονίκης δαπανήθηκαν 1,4 εκατ. ευρώ ή γιατί ξοδεύτηκαν για την ιστοσελίδα του υπουργείου Εξωτερικών 1,4 εκατ. ευρώ;
Κι αν αυτά συνέβαιναν το … μακρινό 2011 και όσες καταγγελίες έγιναν αποδείχτηκαν ατελέσφορες, η ίδια φάμπρικα, χρυσοχοείο για κάποια λαμόγια συνέχισε να δουλεύει, με φουλ της μηχανές της.

Ερέθισμα μας γι’ αυτή την ανάρτηση ένα δημοσίευμα του περιοδικού Hot Doc που κυκλοφορεί. Σ’ αυτό λοιπόν διαβάζουμε: «Χορός εκατομμυρίων ευρώ και πολλά αναπάντητα ερωτήματα κρύβονται πίσω την προσπάθεια πολλών Οργανισμών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού σε όλη τη χώρα να εκσυγχρονιστούν ηλεκτρονικά, προς όφελος – όπως ισχυρίζονται – των πολιτών. Τα τελευταία χρόνια έχει παρατηρηθεί ότι τεράστια χρηματικά ποσά, κυρίως από Ευρωπαϊκά Προγράμματα, ξοδεύονται με συνοπτικές διαδικασίες και πολλές φορές κάτω από περίεργες συνθήκες, με το πρόσχημα της υλοποίησης αμφιβόλου χρησιμότητας και ποιότητας προγραμμάτων, για την κατασκευή ιστοσελίδων ή άλλων ψηφιακών υπηρεσιών και εφαρμογών μέσω ίντερνετ». Και το περιοδικό αναφέρει μια σειρά ενδεικτικές περιπτώσεις.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο Δήμος Αρχαίας Ολυμπίας. Δαπάνησε 387.450 ευρώ για να στήσει μια ιστοσελίδα … της πλάκας. Σύντροφος τεχνικός μας έλεγε ότι δεν χρειάζεται πάνω από μια μέρα να στηθεί και να ανέβει στο διαδίκτυο αυτό το κατασκεύασμα και λογικά δεν έπρεπε να κοστίζει πάνω από … 500 ευρώ!

Το ίδιο προκλητικό είναι και το πόσο που ξοδεύτηκε για Ιντερνετική παρουσία του δήμου Μεσολογγίου 308.000 ευρώ του δήμου Κεφαλονιάς 270.000 ευρώ κλπ.

Λογικά κάποιοι δεν πρέπει να λογοδοτήσουν γι’ αυτές τις καραμπινάτες λαμογιές;

Και για να επανέλθουμε στο αρχικό θέμα. Η συντάκτρια του Documento καταλήγει στο δημοσίευμα της θέτοντας κάποια αυτονόητα ερωτήματα για την αναποτελεσματικότητα των ιστότοπων που στήθηκαν και μας στοίχισαν πακτωλό χρημάτων:

Πώς είναι δυνατόν η επίσημη σελίδα του ΟΔΑΠ για το ηλεκτρονικό εισιτήριο με το δυσνόητο όνομα hhticket να έχει μόνο 10.000 ακόλουθους στο Facebook και 708 Instagram και μόνο τέσσερις κριτικές κι αυτές αρνητικές;

Αντίστοιχα η επίσημη σελίδα του ΟΔΑΠ με την επίσης ακατανόητη για τους ξένους ονομασία odap έχει μόνο 1.600 ακόλουθους στο facebook και 349 στο Instagram. Δεν είναι ντροπή όταν, για παράδειγμα η σελίδα της Εφορίας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων, την οποία διαχειρίζονται αρχαιολόγοι, έχει την ίδια απήχηση στο Facebook χωρίς καμιά οικονομική επιβάρυνση;

Και όταν ο αρχαιολόγος΄Θοδωρής Παπακώστας έχει καταφέρει μόνος του να τον ακολουθούν 57.000 στο Facebook και 100.000 στο Instagram;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *