Γιάννος Γραμματίδης: Ο εκλεκτός του Κυριάκου με τις 38 offshore

Πολύ ενδιαφέρουσα η αποκάλυψη που κάνει η Κυριακάτικη Δημοκρατία σε ένα άρθρο που υπογράφει ο Ανδρέας Καψαμπέλης

Ελεγχόμενος από την Αρχή Καταπολέμησης της Νομιμοποίησης Εσόδων από Εγκληματικές Δραστηριότητες για εμπλοκή σε ξέπλυμα μαύρου χρήματος είναι ο πρόεδρος του ΟΣΕ Γιάννος Γραμματίδης, σύμφωνα με διασταυρωμένες πληροφορίες της «κυριακάτικης δημοκρατίας». Η αποκάλυψη αυτή αφήνει εκτεθειμένη την κυβέρνηση, και μάλιστα διπλά, καθώς έχει επιχειρήσει να αποκρύψει με αστείο τρόπο το γεγονός.

Η υπόθεση αφορά το μεγάλο σκάνδαλο με τις Golden Visa, και ο κ. Γραμματίδης -που τοποθετήθηκε στη σημερινή του θέση μετά τη σιδηροδρομική τραγωδία των Τεμπών– βρίσκεται υπό έρευνα για συμμετοχή μέσω κυπριακών εταιριών του στο κύκλωμα εξαφάνισης του χρήματος και φοροδιαφυγής.

Στο πλαίσιο της προσπάθειας συγκάλυψης, ανακοινώθηκε προ μερικών εβδομάδων ότι υπέβαλε την παραίτησή του, επειδή δήθεν έληξε το μεταβατικό διάστημα της προεδρίας του, αλλά εξακολουθεί μέχρι και σήμερα να ασκεί τα καθήκοντά του, ενώ και στην ιστοσελίδα του ΟΣΕ αναφέρεται κανονικά ως πρόεδρος του διοικητικού συμβουλίου.

Γνωστός και έγκριτος δικηγόρος, και παράλληλα επίτιμος πρόεδρος του Ελληνοαμερικανικού Εμπορικού Επιμελητηρίου, ο κ. Γραμματίδης δραστηριοποιείται επιχειρηματικά και στην Κύπρο μέσω της εταιρίας Y.G. JUSTITIA ADVISORY LIMITED, στην ταυτότητα της οποίας είναι καταχωρισμένος ως διευθύνων σύμβουλος και γραμματέας. Η εν λόγω εταιρία φέρεται ότι συνδέεται με δεκάδες άλλες της ίδιας νομικής μορφής (LTD), που έχουν την έδρα τους είτε στη Λευκωσία είτε στη Λεμεσό. Πληροφορίες ανεβάζουν, μάλιστα, τον συνολικό αριθμό των εταιριών αυτών στις 38!

Οι εταιρίες αυτές αποτελούν τμήμα της ενδελεχούς έρευνας που διεξάγει η -υπό τον επίτιμο αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου Χαράλαμπο Βουρλιώτη- Αρχή Καταπολέμησης Νομιμοποίησης Εσόδων για το ευρύτερο σκάνδαλο της Χρυσής Βίζας, τα πλοκάμια του οποίου απλώνονται, πέραν της Ελλάδας, και σε άλλες χώρες. Η «Αρχή Βουρλιώτη» προσπαθεί να διαλευκάνει δεκάδες υποθέσεις φοροδιαφυγής, η οποία γίνεται μέσω της διαφοράς της τιμής αγοράς ακινήτων από Ελληνες ιδιοκτήτες και της πώλησής τους, στη συνέχεια, σε ξένους επενδυτές σε αυξημένες τιμές.

Εν προκειμένω, οι υπό τον κ. Γραμματίδη εταιρίες ελέγχονται για το κατά πόσο συμμετείχαν στη διευκόλυνση για την εξαφάνιση της διαδρομής του μαύρου χρήματος που έχουν αποκομίσει οι εμπλεκόμενοι στο σκάνδαλο. Πρόσφατα, η Αρχή προχώρησε και στη δέσμευση ακινήτων για μια συναφή υπόθεση, που προέκυψε όταν υπήρξαν πληροφορίες ότι οι Κινέζοι που τα αγόρασαν -με σκοπό να αποκτήσουν τα προνόμια που παρέχει η Golden Visa για τη χώρα μας και, κατ’ επέκταση, όλη την Ευρώπη- εμπλέκονται σε σύστημα «πυραμίδας», που έχει στηθεί στην Κίνα γύρω από την αγορά real estate στην Ελλάδα.

Ασχέτως αυτών, ο ίδιος ο κ. Γραμματίδης σε παλαιότερες δηλώσεις του διαφήμιζε τη νομική του εταιρία ως «μία από τις πρώτες στην Ελλάδα που παρείχε τις νομικές της υπηρεσίες σε πολίτες τρίτων χωρών για χορήγηση αδειών διαμονής, μέσω της αγοράς ακίνητης περιουσίας άνω των 250.000 ευρώ» και κατέχοντας όλο το knowhow «για την απόκτηση της Golden Visa».

Εξίσου ενδιαφέρον και αποκαλυπτικό είναι επίσης ότι είχε, καθ’ ομολογίαν του, εμπλοκή με τα κονδύλια για τους ελληνικούς σιδηροδρόμους πριν αναλάβει πρόεδρος στον ΟΣΕ. Για τον ίδιο, «χαρακτηριστικό παράδειγμα επένδυσης που αναμένεται στα επόμενα χρόνια» και στην οποία η νομική του εταιρία παρείχε «συμβουλευτική στήριξη», όπως δήλωνε στα τέλη του 2021, ήταν «η ύψους περίπου 750 εκατομμυρίων ευρώ επένδυση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τα επόμενα 15 χρόνια για την καλύτερη εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού και τη βελτίωση των σιδηροδρομικών μεταφορών στην Ελλάδα. Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ από το 2017, στο μεταξύ, είχε ιδιωτικοποιηθεί και είχε πουληθεί στον όμιλο της ιταλικής FS Italiane, ενώ τον Ιούλιο του 2022 μετονομάστηκε σε Hellenic Train. Και, παρά τις προσδοκίες του κ. Γραμματίδη ότι και με τη δική του «συμβουλευτική στήριξη» θα «βελτιώνονταν» οι σιδηροδρομικές μεταφορές στη χώρα μας, μερικούς μήνες αργότερα επιβατική αμαξοστοιχία της Hellenic Train ενεπλάκη στο πιο πολύνεκρο δυστύχημα στην ιστορία του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα.

Μάλιστα, η τραγωδία αυτή πήρε, ως γνωστόν, τη μορφή εγκλήματος, με τα καίρια ερωτήματα για τις συνθήκες υπό τις οποίες συνέβη να παραμένουν αναπάντητα και τις καταγγελίες για συγκάλυψη να πολλαπλασιάζονται. Ενα συναφές μυστήριο, μάλιστα, που δημιουργεί κι άλλες σκιές, συνδέεται με το θέμα των υψηλών εγγυοδοσιών για τους κατηγορουμένους της τραγωδίας -εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ για καθέναν- και το πώς και από ποιους καταβλήθηκαν…

Η τοποθέτησή του στον ελληνικό σιδηρόδρομο και η «παραίτηση» που δεν υποβλήθηκε ποτέ

Ο κ. Γραμματίδης τοποθετήθηκε ως μεταβατικός πρόεδρος στον ΟΣΕ τον περασμένο Απρίλιο, με απόφαση της γενικής συνέλευσης του μοναδικού μετόχου της εταιρίας, δηλαδή του Ελληνικού Δημοσίου, που εκπροσωπήθηκε από τους δύο συναρμόδιους υπουργούς Οικονομικών Κ. Χατζηδάκη και Μεταφορών Χ. Σταϊκούρα. Η αναδιάρθρωση της διοίκησης του ΟΣΕ έγινε στον απόηχο της τραγωδίας των Τεμπών, τη νύχτα της 28ης Φεβρουαρίου 2023. Αρχικά, μετά την παραίτηση του τότε προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου Σπύρου Πατέρα, υπό τη γενική κατακραυγή για την εγκληματική απώλεια 57 ζωών, τη θέση του ανέλαβε ο Π. Τερεζάκης, που εκείνη την περίοδο ήταν σύμβουλος Διοίκησης του ΟΣΕ.

Δεκατρείς μήνες αργότερα, η κυβέρνηση προχώρησε αιφνιδιαστικά στην αντικατάσταση του διοικητικού συμβουλίου, τοποθετώντας ως πρόεδρο τον κ. Γραμματίδη και διατηρώντας τον κ. Τερεζάκη στη θέση του διευθύνοντος συμβούλου. Είχε προηγηθεί τον Μάρτιο η μυστηριώδης παραίτηση της αντιπροέδρου Ουρανίας Σαγιάκου, η οποία είχε στείλει και εξώδικο, αλλά όλα αυτά κρατήθηκαν κρυφά και είδαν το φως της δημοσιότητας αρκετά αργότερα.

Οπως αιφνιδιαστικά τοποθετήθηκε, έτσι ξαφνικά, πέντε μήνες αργότερα, ανακοινώθηκε την 1η Οκτωβρίου ότι ο κ. Γραμματίδης συναντήθηκε με τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα, υποβάλλοντας την παραίτησή του, η οποία έγινε αποδεκτή.

Η δικαιολογία που προβλήθηκε ήταν ότι ολοκληρώθηκε η μεταβατική θητεία του, κάτι που αμφισβητήθηκε πάντως ευθύς εξαρχής από αρμόδιες πηγές ως πραγματική αιτία. Αλλωστε, εάν ήταν ακριβές, θα έπρεπε να είχαν κινηθεί ήδη οι διαδικασίες για την εύρεση νέου προέδρου. Αυτό όμως δεν έχει συμβεί έως σήμερα, αν και πληροφορίες της «κυριακάτικης δημοκρατίας» αναφέρουν ότι η σχετική προσπάθεια παραμένει άκαρπη, καθώς δεν βρίσκεται ουδείς πρόθυμος για την καρέκλα αυτήν, που εν μέσω διάλυσης των σιδηροδρόμων αποδεικνύεται «ηλεκτρική». Το αποδεικνύουν οι συνεχείς καταγγελίες των εργαζομένων και τα αλλεπάλληλα ατυχήματα του τελευταίου διαστήματος.

Μάλιστα, από ορισμένους, η αιφνιδιαστική «παραίτηση» Γραμματίδη συνδυάστηκε με μια παραλίγο νέα τραγωδία, τις προηγούμενες ημέρες, κατά την πρόσκρουση αμαξοστοιχίας σε δέντρο που κρεμόταν πάνω από τις γραμμές μεταξύ των σταθμών Σφενδάλης και Αφιδνών. Κι ο ίδιος είχε εκτεθεί ανεπανόρθωτα, αφενός δηλώνοντας… αναρμοδιότητα του ΟΣΕ, αφετέρου ισχυριζόμενος ότι αυτό το δέντρο, ένα από τα καμένα από το Μενίδι μέχρι την Οινόη, αν και ήταν έτοιμο να πέσει, δεν… προτεραιοποιήθηκε για να κοπεί.

Σε κάθε περίπτωση, η πραγματικότητα είναι ότι η «Αρχή Βουρλιώτη» είχε ήδη δρομολογήσει τη νέα έρευνα για το σκάνδαλο με την Golden Visa, ανοίγοντας τη «βεντάλια» των ελέγχων προς πάσα κατεύθυνση. Αλλωστε, παρά την (υπό οποιεσδήποτε συνθήκες) παραίτησή του, ο κ. Γραμματίδης εξακολουθεί να δρα ως πρόεδρος του ΟΣΕ, αφού στο ενδιάμεσο επισκέφθηκε μεταξύ άλλων -στα μέσα Οκτωβρίου- και τη Λάρισα, δηλώνοντας μάλιστα ότι «το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι ασφαλές» και πως με τα συστήματα που έχουν αναπτυχθεί «είναι αδύνατον να γίνει ατύχημα»!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *