Έφτασε η ώρα της μεγάλης λεηλασίας. Έναντι του θλιβερού ποσού των 3 δισ. ευρώ η Ελλάδα παραχωρεί στο εγχώριο και διεθνές νταβατζιλίκι ό,τι έχει και δεν έχει. Υποδομές, γη, μεταφορές, ενέργεια, επικοινωνίες, κοινή ωφέλεια, τυχερά παιχνίδια παίρνουν τον δρόμο προς τους «επενδυτές», μόνο και μόνο για να βρεθούν κάτι ψίχουλα, τα οποία θα πάνε κατ’ ευθείαν στις τσέπες των πιστωτών και επιτηρητών μας.
Ο επικεφαλής αυτής της διαδικασίας, ο Παπακωνσταντίνου, ένας από τους πλέον ανίκανους πολιτικούς που ποτέ ανέλαβαν να διαχειριστούν την οικονομία της χώρας, είχε το θράσος να ανακοινώσει στους υποτελείς του ΔΝΤ ότι δεν πρόκειται για εκποίηση, αλλά για… αξιοποίηση (!) της δημόσιας περιουσίας, για ανάπτυξη και βελτίωση της ποιότητας ζωής, οικονομική αναδιάρθρωση και βελτίωση των δημοσιονομικών!
Το πιο κακόγουστο όμως είναι ότι η απίθανη αυτή κυβέρνηση έδωσε τη «διαρροή» στα ΜΜΕ για «διαφωνίες» κυβερνητικών στελεχών με τον Παπακωνσταντίνου – από τα οποία όμως κανένα δεν παραιτήθηκε για ένα τέτοιας σημασίας θέμα. Ο τραγέλαφος όμως συμπληρώνεται με την… «οργή του Γιώργου» (μέχρι τον… ανασχηματισμό θα μπορούσε να φτάσει ο Μεγάλος) επειδή ο υπουργός του θέλησε να αναλάβει το ξεπούλημα η κρατική ΚΕΔ – και κάτι άλλα εντελώς ακατάληπτα, τα οποία απλώς επιχειρούσαν να συγκαλύψουν την πρωθυπουργική ευθύνη για το έγκλημα.
Σε κάθε περίπτωση δεν είναι ανάγκη να ξέρει κάποιος από οικονομία για να κρίνει αν πρόκειται για ξεπούλημα ή «ανάπτυξη», για έγκλημα ή «αξιοποίηση» της δημόσιας περιουσίας. Αρκεί η παράθεση της ανακοίνωσης, σύμφωνα με την απλή καταγραφή και κωδικοποίηση της Αυγής, η οποία σημειώνει προλογικά ότι «το πρόγραμμα γενικευμένης εκποίησης της δημόσιας περιουσίας» παραπέμπει σε «εκκαθάριση κράτους εν λειτουργία»!
Η εφημερίδα θέτει επίσης το ζήτημα «έναντι ποίου τιμήματος θα γίνει η εκποίηση, δεδομένης της κακής κατάστασης των δημοσίων οικονομικών, της υποβάθμισης της χώρας από τους οίκους αξιολόγησης ή την κακή πορεία του Χρηματιστηρίου». Σύμφωνα με το σχέδιο λοιπόν:
1. ΟΣΕ: Κλείσιμο ζημιογόνων δρομολογίων, αξιολόγηση του συνόλου των εργαζομένων και μετατάξεις πλεονάζοντος προσωπικού, πώληση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε στρατηγικό επενδυτή και εκχώρηση του management, συμβάσεις παραχώρησης Θριάσιου Πεδίου και Θεσσαλονίκης και εισφορά σταθμών και εμπορικών ακινήτων σε εταιρεία ειδικού σκοπού για την ανάπτυξή τους μέσω συμβάσεων παραχώρησης.
2. Λιμάνια: Δημιουργία εταιρειών ειδικού σκοπού, στις οποίες θα περιέλθουν οι Οργανισμοί Λιμένων της χώρας, ανάπτυξη σε συνεργασία με στρατηγικούς εταίρους και είσοδος στο Χρηματιστήριο με διατήρηση τουλάχιστον του 51%.
3. Αεροδρόμια: Για τον διεθνή αερολιμένα «Ελ. Βενιζέλος», προωθείται χρονική επέκταση της σύμβασης παραχώρησης και εξετάζεται ενδεχόμενη εισφορά της συμμετοχής του Δημοσίου (55%) σε εταιρεία συμμετοχών ή και στο χρηματιστήριο.
Για τα περιφερειακά αεροδρόμια προβλέπεται η υπαγωγή τους στην ομπρέλα καινούργιας εταιρείας ή εταιρειών με εισαγωγή στο Χ.Α. και επιμέρους συμβάσεις παραχώρησης με στρατηγικούς επενδυτές.
4. ΕΥΔΑΠ – ΕΥΑΘ: Τα πάγια παραμένουν στο Δημόσιο. Προβλέπεται πλήρης διαχωρισμός δικτύου και πακέτα πώλησης 23% για την ΕΥΑΘ και 10% για την ΕΥΔΑΠ.
5. Ενέργεια: Θα διαχωριστούν ΔΕΠΑ (όπου το Δημόσιο κατέχει το 65% και η ΔΕΗ option για το 30% του Ελληνικού Δημοσίου) και ΔΕΣΦΑ, αλλά στην τελευταία θα διατηρηθεί τουλάχιστον το 51%.
6. ΔΕΗ: Το Ελληνικό Δημόσιο κατέχει το 51%. Δεν προβλέπεται πώληση ποσοστού. Θα διατηρηθεί η πλειοψηφία του Ελληνικού Δημοσίου στο ΔΕΣΜΗΕ και έως το τέλος του έτους θα έχει ανοίξει η λιανική και χονδρική αγορά.
7. Για τα ΕΛΠΕ προβλέπεται η διατήρηση της υφιστάμενης στρατηγικής συμμετοχής.
8. Τηλεπικοινωνίες: Στα ΕΛΤΑ προβλέπεται πώληση 39% ώστε το Δημόσιο να διατηρήσει το 51%. Στον ΟΤΕ, προς το παρόν, διατηρείται η υφιστάμενη στρατηγική συμμετοχή και το θέμα θα επανεξεταστεί μετά τη γενική συνέλευση των μετόχων, στην οποία θα αντικατασταθεί και ο Π. Βουρλούμης, όπως επιβεβαίωσε ο Γ. Παπακωνσταντίνου, ενώ για το φάσμα συχνοτήτων προβλέπεται η εκπόνηση μελέτης συμβάσεων παραχώρησης.
9. Τυχερά Παιχνίδια: Προβλέπεται πλήρης πώληση των συμμετοχών της ΕΤΑ στα καζίνα. Για τον ΟΠΑΠ, όπου το Δημόσιο διατηρεί το 34%, εντός Ιουνίου προβλέπεται η κατάθεση νομοσχεδίου που θα ρυθμίζει την εποπτεία της αγοράς, το διαδικτυακό στοίχημα, τις άδειες ηλεκτρονικών παιγνίων περιορισμένου κέρδους και την επέκταση του ορίζοντα του μονοπωλίου. Ακόμη προβλέπεται η ιδιωτικοποίηση των καζίνα.
Παράλληλα ο ΟΠΑΠ προβλέπεται να επεκτείνει τις δραστηριότητές του, π.χ. Ξυστό, διαδικτυακό στοίχημα, επέκταση αδειών.
10. Αξιοποίηση ακίνητης περιουσίας: Σε πρώτη φάση θα συγχωνευτούν ΚΕΔ, ΕΤΑ και Ολυμπιακά Ακίνητα, θα δημιουργηθεί μια νέα εταιρεία και κατά περίπτωση τα ακίνητα είτε θα πωληθούν είτε θα παραχωρηθούν με συμβάσεις.
Αναφορικά με τα «Ξενία» προβλέπεται πώληση μεμονωμένων μονάδων ή δημιουργία επενδυτικού σχήματος για εκμετάλλευση όλων των Ξενία που θα δοθούν σε ιδιώτες με συμβάσεις παραχώρησης. Εναλλακτικά εξετάζεται η εισαγωγή της εταιρείας στο Χ.Α. με διακράτηση ποσοστού που μπορεί να υποχωρήσει έως και στο 34%. Αναλόγως θα κινηθεί το Δημόσιο και για τα τουριστικά ακίνητα, ενώ για τη μεγάλη περιουσία του Δημοσίου, όπως για παράδειγμα το Ελληνικό και το Τατόι, θα δημιουργηθούν ειδικοί φορείς αξιοποίησης.
Ερωτηθείς σχετικά με αποκρατικοποιήσεις τραπεζών, ο υπουργός Οικονομικών επανέλαβε ότι «οι τράπεζες πρέπει να δουν την επόμενη μέρα» προσθέτοντας ότι επί του παρόντος, για τις κρατικού ενδιαφέροντος τράπεζες, δεν υπάρχει καμία απόφαση.
Εξάλλου σε ιδιώτες, μέσω συμβάσεων παραχώρησης, πρόκειται να δοθούν τα τμήματα της Εγνατίας Οδού με τον μεγαλύτερο κυκλοφοριακό φόρτο, στο πλαίσιο του σχεδίου αποκρατικοποιήσεων, τόνισε ο υπουργός Υποδομών, Δημήτρης Ρέππας, όπως επίσης και το ΒΟΑΚ (Βορειοανατολικός Άξονας Κρήτης). Μάλιστα οι ιδιώτες που θα αναλάβουν τις σχετικές συμβάσεις (δεν αποκλείεται η Εγνατία να σπάσει σε περισσότερες από μία συμβάσεις) θα έχουν την υποχρέωση, εκτός από τη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου, να αναπτύξουν κατά μήκος της μια σειρά από υποδομές, όπως ξενοδοχειακά συγκροτήματα.
Από το “Ανεμογκάστρι“
Αφήστε μια απάντηση