Τη Ναόμι Κλάιν δεν την ανακαλύψαμε τώρα.
Αυτός είναι και ό λόγος που γνωρίζουμε με ακρίβεια το όνομά της.
To περιοδικό Βαβυλωνία στα πλαίσια του αντικαπιταλιστικού διαφωτισμού έχει μεταφράσει και αποτυπώσει πλήθος κειμένων της Ναόμι Κλάιν χρόνια τώρα. Η ενδελέχεια καθώς και το νόημα μιας εδώ και τώρα αυτοθεσμιζόμενης προοπτικής είναι τα επαρκή στοιχεία που συνδέουν εμάς και αντίστοιχες κοινωνικές και πολιτικές συλλογικότητες με τους αγώνες και τους στοχασμούς της Ναόμι και άλλων λιγότερο η περισσότερο «επώνυμων». Αυτό όμως που μας συνδέει όλους είναι το απελευθερωτικό βίωμα που στη προκειμένη περίπτωση έχει ονοματεπώνυμο. Είναι τα κατηλλειμμένα και αυτοδιαχειριζόμενα εργοστάσια, η ανάδυση της κοινωνικής αντιεξουσιαστικής οικονομίας, τα πολιτικά και κοινωνικά εγχειρήματα που δεν αφηγούνται αλλά πράττουν, η αποανάπτυξη, η ισορροπία του φυσικού περιβάλλοντος με τον ανθρώπινο πληθυσμό, είναι η αυτοοργάνωση ενάντια στην ανάθεση, η άρνηση του κομματισμού, πράγματα που ακούσαμε σε όλες τις ομιλίες της Ναόμι. Αλλά και από τον Αργεντινό ΕΡΝΕΣΤΟ «ΛΑΛΟ» ΠΑΡΕΤ πέρυσι που μας μετέφερε την εμπειρία των αυτοδιαχειριζόμενων εργοστασίων της Αργεντινής και πιο παλιά ο δήμαρχος της ΜΑΡΙΝΑΛΕΝΤΑ . Όλα αυτά είναι ο αέρας και τα κύματα που ενώνουν την Μεσόγειο με το μεγάλο ωκεανό και ταξιδεύουν πάνω από όλη τη γη.
To B-fest είναι μια ζωντανή και οριζόντια διαδικασία, αποτέλεσμα κοινωνικών – κινηματικών διαδικασιών και της έμπρακτης συμμετοχής μας σε όλες τις κινητοποιήσεις για την ανάδυση της αυτοοργάνωσης, είτε αφορά την εξόρυξη στις ΣΚΟΥΡΙΕΣ είτε αφορά την αλληλεγγύη στη ΒΙΟ.ΜΕ. Αυτό και μόνο επιτρέπει και νομιμοποιεί τις πράξεις μας.
Η πρόσκληση προς την Ναόμι Κλάιν έγινε από εμάς διότι γνωρίζαμε τη συμμετοχή της στην ανάδειξη των εργοστασίων χωρίς αφεντικά. Ευρέως γνωστό είναι και το σχετικό ντοκιμαντέρ «THE TAKE» που έχει προβληθεί σε πολλά κοινωνικά κέντρα. Η πρόσκληση έγινε και από την συνέλευση εργαζομένων στη ΒΙΟ.ΜΕ προκειμένου να παραβρεθεί στο B-fest, όπως αποτυπώθηκε και στην αντίστοιχη εκδήλωση.
Όσον αφορά τα διάφορα δημοσιεύματα φαιδρότητας, όλοι γνωρίζουν στην Ελλάδα το μέγεθος της εξάρτησης των ΜΜΕ από το κράτος και την εξουσία και τη σκοπιμότητα των «πληροφοριών» και των «ειδήσεων» που εκπέμπουν. Η φαιδρότητα συνίσταται στην ταύτιση της συλλογικότητας και της αυτοοργάνωσης με προσωποπαγή, εγωκεντρικά και εγωπαθητικά πρότυπα υποταγμένων ανθρώπων. Οι εν λόγω συντάκτες, μη δυνάμενοι να αντιληφθούν τη δύναμη του αυτεξούσιου και συλλογικού ατόμου, κρίνουν εξ’ιδίων τα αλλότρια φανερώνοντας εντέλει ότι είναι ανίκανοι να κατανοήσουν ότι δεν είναι όλοι σαν τα μούτρα τους.
Αν αυτό συνδυαστεί και με το μεροκάματο του άσχετου, η δημοσιογραφία προσλαμβάνει διαστάσεις επικού κιτρινισμού. Απαλλάσσονται βεβαίως όσοι από τους αναγνώστες πιστεύουν ή αναπαράγουν τη γελοιότητα των απαξιωτικών δημοσιευμάτων.
Τέλος να ευχαριστήσουμε όλους όσους βοήθησαν ή ενίσχυσαν την προσπάθεια του φεστιβάλ με αποτέλεσμα να αντεπεξέλθει και οικονομικά. Και βεβαίως το Αντιρατσιστικό φεστιβάλ για τις υποδομές και ιδιαίτερα τον κ. Γιάννη Φελέκη για τα ξύλινα ταμεία που κοσμούνται απ’το όνομα του.
ΥΓ : Η Κυβέρνηση έχει εξαπολύσει επίθεση στους δημόσιους χώρους με την προσδοκία να τους ιδιωτικοποιήσει, να τους θέσει υπό έλεγχο.
Σε αυτή την κατεύθυνση όλοι οι λακέδες του κράτους έβρισκαν διάφορα επιχειρήματα να εμποδίσουν τη τέλεση του φεστιβάλ με αποκορύφωμα την απόρριψη διεξαγωγής του στην πλ. Πρωτομαγιάς από την αντιπεριφερίαρχη Άννα Παπαδημητρίου- Τσάτσου με επιχειρήματα ανάλογης υποκρισίας του κρατικού μηχανισμού που υπηρετεί έμμισθα. Στον αγώνα για τους ελεύθερους κοινωνικούς χώρους τον πρώτο λόγο έχει η κοινωνία και όχι οι γραφειοκράτες της εξουσίας.
Η ΑΝΟΙΚΤΗ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗ ΤΟΥ Β-FEST
Αφήστε μια απάντηση