Π. Δημητρακοπούλου: Θα χειραγωγούν οι… Πρεσβείες το θέατρο; Θα «κόψουμε» και τον Καμί;

pigidimitrakopoulou1454068137«Δεν ήταν κάτι συγκεκριμένο αυτό που ενόχλησε, άλλωστε κανείς από όσους διαμαρτυρήθηκαν  δεν είδε την παράσταση. Ενόχλησε απλώς ένα όνομα, αυτό του Σάββα Ξηρού». Αυτό τόνισε, μιλώντας στο «Κόκκινο» και την Ευγενία Λουπάκη, η Πηγή Δημητρακοπούλου, που σκηνοθέτησε την παράσταση «Η ισορροπία του Nash».

«Δεν το είχα υπολογίσει ακριβώς έτσι, νόμιζα ότι τα είχαμε ξεπεράσει αυτά» είπε η κυρία Δημητρακοπούλου, για τις αντιδράσεις και τις απειλές που οδήγησαν στο «κατέβασμα» της παράστασης. 

Ερωτηθείσα για κρούσματα όπως ήταν αυτό στο «Χυτήριο», η σκηνοθέτης της «Ισορροπίας του Nash» επεσήμανε μια διαφορά: Ότι οι τραμπουκισμοί στο «Χυτήριο», όπως και όσοι είχαν σημειωθεί παλιότερα, όταν προβλήθηκε  «Ο Τελευταίος Πειρασμός» του Σκορτσέζε, σχετίζονται «με μία ειδική κατηγορία ανθρώπων, φανατικών, που μας έχουν συνηθίσει σε τέτοιες κινήσεις». Αντιθέτως, επεσήμανε η κυρία Δημητρακοπούλου, στην αξίωση να «κατέβει» «Η ισορροπία του Nash» δεν πρωτοστάτησαν κάποιοι θρησκόληπτοι μισαλλόδοξοι, αλλά «θεσμικές» οντότητες. Η Πρεσβεία των ΗΠΑ, ο αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης, κλπ…

Ειδικά δε ως προς τις απειλές εναντίον της σωματικής ακεραιότητας των καλλιτεχνών, των εργαζόμενων στο Εθνικό Θέατρο και του κοινού, η κυρία Δημητρακοπούλου παρατήρησε ότι είναι οξύμωρο να τρομοκρατούν κάποιοι που, όπως οι ίδιοι ισχυρίζονται, είναι ανειρήνευτοι εχθροί της τρομοκρατίας.

«Δημοσιογράφοι, πολιτικοί και πρεσβείες δεν μπορούν να ορίζουν από πού θα αντλεί κάποιος την έμπνευση και το υλικό του» ανέφερε και πρόσθεσε: «Μπορεί να τη αντλεί από την εικόνα ενός ανθρώπου που ψάχνει στα σκουπίδια ή από ένα μεγάλο έγκλημα. Έτσι λειτουργεί η τέχνη, έτσι υφίσταται».

Η κυρία Δημητρακοπούλου επεσήμανε ότι στην παράσταση συμπεριλαμβάνονταν αποσπάσματα διάφορων έργων, ένα εκ των οποίων ήταν και οι διάσημοι «Δίκαιοι» του Αλμπέρ Καμί. Αναρωτήθηκε δε μήπως το συγκεκριμένο μήνυμα του Καμί θα μπορούσε να αποδειχθεί τόσο ενοχλητικό, ώστε κάποια να φθάσουν μέχρι του σημείου να ζητήσουν λογοκρισία σε βάρος και εκείνου.

Στην παράσταση δεν γίνεται καμία αξιολόγηση της δράσης της  «17Ν», αλλά εξετάζονται τα θέματα της ανθρώπινης ζωής, της ανθρώπινης αξιοπρέπειας, των ανθρώπινων δικαιωμάτων  σημείωσε. Πρόσθεσε ότι το ερώτημα εάν παύει να αντιμετωπίζεται ως άνθρωπος  ακόμη και ο χειρότερος εγκληματίας είναι πάγιο αντικείμενο συζητήσεων και προσεγγίσεων και δεν νοείται ο εξοβελισμός του από τη σφαίρα της τέχνης.

«Εγώ δεν θα αποφάσιζα να ‘κατέβει’ η παράσταση»

«Δεν τολμούσα να βγω από το σπίτι μου αυτές τις ημέρες» είπε η σκηνοθέτης, η οποία γνωστοποίησε ότι οι συντελεστές της παράστασης ναι μεν ειδοποιήθηκαν για το «κατέβασμά» της προτού το ανακοινώσει το Εθνικό Θέατρο, αλλά δεν ρωτήθηκαν, ούτε συναίνεσαν σε αυτό.

«Δεν ξέρω ποιου μεγέθους πιέσεις ασκήθηκαν, αλλά εγώ θα την συνέχιζα την παράσταση» είπε, προσθέτοντας: «Θα μπορούσαμε να ζητήσουμε από τους φίλους μας να σχηματίσουν μια ανθρώπινη αλυσίδα προστασίας. Νομίζω ότι θα το έκαναν».

Πηγή: “Στο Κόκκινο”

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Current ye@r *