Είχαμε αναφερθεί για τα “Ιδιαίτερα μαθήματα” από το ΔΝΤ σε ιδιοκτήτες ΜΜΕ και δημοσιογράφους».
Με δυο λόγια. O πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ομίλου εταιρειών επικοινωνιών CIVITAS Γιώργος Φλέσσας (ένας από τους spin doctor της Νέας Δημοκρατίας και του Δ.Ν.Τ στην Ελλάδα) παραδέχτηκε στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής ότι συνεργαζόταν με δημοσιογράφους και ΜΜΕ για να ενισχύει το προφίλ του ΔΝΤ όπως και της εταιρείας Siemens, με την οποία συνεργάζεται επί πολλά χρόνια. Το ίδιο έκανε προφανώς και για άλλες εταιρείες – πελάτισσές του. Αυτό άλλωστε είναι και το αντικείμενο της δουλειάς του, όπως και των άλλων παρόμοιων εταιρειών “δημοσίων σχέσεων”, crisis management κ.α.
Αυτονόητο είναι ότι οι δημοσιοκάφροι και τα ΜΜΕ είχαν τα οφέλη τους απ’ αυτή την συνεργασία. Οπως είπε και ο βουλευτής της Ν.Δ Π. Καμμένος επί λέξη απευθυνόμενος στον Γ. Φλέσσα: «η CIVITAS μοίραζε χρήματα σε δημοσιογράφους, όπως προκύπτει από τη μέχρι τώρα δικογραφία».
(Κανένας δεν γνωρίζει τι ποσά διακινήθηκαν σ’ αυτή την κατεύθυνση αφού τα μεγέθη που ανέφερε ο Γ. Φλέσσας είναι αστεία και σίγουρα αυτά τα λεφτά δεν διακινούνται με «παραστατικά»)
Το καινούργιο σ’ αυτή την περίπτωση είναι το εξής. Ηδη κυκλοφόρησαν
σχεδόν όλα τα ονόματα στελεχών ιδιωτικών τηλεοπτικών σταθμών και δημοσιογράφων που συμμετείχαν σ’ αυτά τα «ιδιαίτερα μαθήματα» που χρηματοδότησε το ΔΝΤ.
Οι δικές μας πληροφορίες λένε ότι ολόκληρη η λίστα είναι στα χέρια δημοσιογράφου Κυριακάτικης εφημερίδας. (Βλέπετε η λεγόμενη Εξεταστική Επιτροπή της βουλής δεν πίεσε τον Γ. Φλέσσα να τον αναγκάσει να τα αποκαλύψει).
Αν θα δημοσιευτεί τελικά αυτή η λίστα είναι το ζητούμενο γιατί ακούγονται πάρα πολλά και δεν θέλουμε να ανακυκλώσουμε τις φήμες που κυκλοφορούν.
Στο θέμα αυτό όμως σίγουρα θα επανέλθουμε και αν δεν γνωστοποιηθούν τα ονόματα, εμείς θα τα «φωτογραφίσουμε» αφού αν τα ονομάσουμε θα πρέπει να το αποδείξουμε και εδώ … μπερδεύει το πράγμα.
Όμως σήμερα που ξαναείδαμε τα 4 βίντεο Πολιτιστικού Συλλόγου Καλύμνου «Η Πρόοδος» (Είναι μια καταπληκτική δουλειά που αξίζει να διαδοθεί) και έχει τίτλο «Η προπαγάνδα των ΜΜΕ» συναντήσαμε πολλά γνωστά πρόσωπα δημοσιογράφων που σύμφωνα μ’ αυτά που κυκλοφορούν περιλαμβάνονται στην λίστα που αναφέραμε.
Ενδιαφέρον και ο σχολιασμός πουκάνει για το ίδιο θέμα ο “Ριζοσπάστης”
«Μια πρόσθετη υπηρεσία η οποία μας ζητήθηκε κάποια στιγμή που οι εκπρόσωποι της τρόικας – μετά την υπογραφή του μνημονίου – θέλησαν να επικοινωνήσουν με τα Μέσα Ενημέρωσης, ήταν να μας αναθέσουν να πάρουμε τηλέφωνα κάποιους δημοσιογράφους και να τους πούμε να πάνε την τάδε ώρα στη “Μεγάλη Βρετάνια” για να τους μιλήσουν οι άνθρωποι του ΔΝΤ».
«Κάποιες φορές, όταν μας το ζητούν οι πελάτες μας μπορεί να συμμετέχουν και ζητάμε δημοσιογράφους να συμμετέχουν σ’ αυτό».
Είναι δυο χαρακτηριστικές απαντήσεις που δόθηκαν κατά την εξέταση μάρτυρα στην εξεταστική για τη «Ζήμενς». Απαντήσεις που αφορούν, η πρώτη σε επαφές του ΔΝΤ με ΜΜΕ και δημοσιογράφους,
η δεύτερη σε επαφές δημοσιογράφων με «πελάτες», όπως η «Ζήμενς»…
Οι τοποθετήσεις αυτές και οι συζητήσεις που ακολούθησαν (για την παροχή υπηρεσιών, από εταιρείες δημοσίων σχέσεων και από δημοσιογράφους, ώστε η γερμανική πολυεθνική και το ΔΝΤ να «επικοινωνήσουν» τα μηνύματά τους στον ελληνικό λαό) έδωσαν την ευκαιρία σε ορισμένους να καμώνονται ότι… «έπεσαν από τα σύννεφα».
Ας υποδύονται τους «έκπληκτους» όσο θέλουν. Η πραγματικότητα είναι πως «από τα σύννεφα έπεσαν» μόνο αυτοί που ήθελαν να πέσουν.
Για έναν πολύ απλό λόγο: Επειδή τους αρέσει να προσποιούνται ότι «ζουν στα σύννεφα».
Εμείς οι υπόλοιποι, πάντως, που κατοικούμε στη Γη, κάτι διαισθανόμασταν, κάτι υποπτευόμασταν…
Ξεκαθαρίζουμε εκ προοιμίου:
Αυτού του τύπου η παροχή υπηρεσιών συνιστά την τυπική λειτουργία, όχι μόνο της συγκεκριμένης επικοινωνιακής εταιρείας, αλλά όλων των αντίστοιχων εταιρειών.
Επιπλέον: Παρά την καλή μας διάθεση να δεχτούμε τους ισχυρισμούς και τις «διευκρινίσεις» που ακολούθησαν, δε διαθέτουμε τόση φαντασία, ώστε να πιστέψουμε ότι εφόσον υπάρχουν τέτοιες επαφές, εμπίπτουν στην… «αχρήματο οικονομία». Δε συνηθίζεται…
Σχέσεις, όπως οι παραπάνω, αντίθετα, οικοδομούνται επί τη βάσει υλικών κινήτρων και ουχί ιδεολογικών. Απορούμε, μάλιστα: Οταν η είδηση, η ενημέρωση, η πληροφορία συνιστούν «εμπορεύματα», οι υπέρμαχοι του συστήματος όπου «όλα πωλούνται και όλα αγοράζονται» ποιον νομίζουν ότι πείθουν όταν παριστάνουν τους… εμβρόντητους (!) στο άκουσμα της παραπάνω διαπίστωσης;
Πέραν, όμως, εκείνων που υποπτευόμαστε και των όσων διαισθανόμαστε, υπάρχουν και αυτά που γνωρίζουμε.
Δεν περιμέναμε τη «Ζήμενς», δηλαδή, για να μάθουμε την ύπαρξη της λεγόμενης «ενσωματωμένης δημοσιογραφίας». Εχουμε ενημερωθεί σχετικά, εδώ και χρόνια – ειδικά δε κατά τη διάρκεια της απόβασης των Αμερικανών στο Ιράκ – για την αγαστή συνεργασία των πεζοναυτών με τους «ενσωματωμένους δημοσιογράφους» των διεθνών ΜΜΕ και λοιπών «επικοινωνιακών πρακτορείων».
Δεν περιμέναμε, επίσης, είτε να ακουστούν είτε να διαψευστούν τα περί των «περίεργων» επαφών μεταξύ διεθνών οργανισμών με δημοσιογράφους, για να ψυλλιαστούμε τι (μπορεί να) συμβαίνει.
Αλλωστε, όπως αποκαλύφθηκε στην εφημερίδα «Ελ Μούντο» (31/5/1999), στις μυστικές εκθέσεις του ΝΑΤΟ, ιδού τι ορίζεται ως ένα από τα βασικά καθήκοντα της συμμαχίας:
«Ο εντοπισμός εκείνων των δημοσιογράφων κάθε χώρας που είναι ικανοί… να προσκληθούν σε συνάντηση, όπου θα εκθέσουν τις ιδέες τους πάνω σε τρόπους βελτίωσης του μηνύματός μας προς την κοινή γνώμη».
***
Σημειώστε ότι τότε – στο πλαίσιο της «βελτίωσης του μηνύματος» – το ΝΑΤΟ βομβάρδιζε τη Γιουγκοσλαβία. Μετά από κάθε βομβαρδισμό, «διμοιρίες πρόθυμων δημοσιογράφων» παρομοίαζαν τα Στελθ, που πετούσαν πάνω από το Βελιγράδι, με «φτερά αγγέλων»!
Αραγε, όταν τέτοια κόλπα είναι γνωστά στο ΝΑΤΟ εδώ και πάνω από μια δεκαετία, λέτε στο ΔΝΤ ή στις «Ζήμενς» να είναι άγνωστα;…
Αφήστε μια απάντηση